Kirjaudu ▼
 

VW:llä laaja takaisinkutsu – koskee Suomeakin

VW:llä laaja takaisinkutsu – koskee Suomeakin
Saksalainen Volkswagen joutuu kutsumaan autojaan pajalle käyntihäiriöiden takia.
23.3.2016 08:56 (päivitetty 14:15)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Skandaalien riepottelema Volkswagen joutuu kutsumaan joukon Passat-autojaan korjaamolle Ruotsissa, kertoo talousjulkaisu Svd Näringsliv.

Lehden mukaan kyseessä on jarru- ja ohjausjärjestelmän sähköinen vika, joka voi sammuttaa moottorin kesken ajon.

Takaisinkutsu koskee pelkästään Ruotsissa 13 700 autoa. Kyseessä on malli, jonka myynti alkoi vuonna 2014.

Volkswagen Ag
Taloustiedot
Y-tunnus 1819616-0
Kotipaikka Ulkomaat
Yhtiömuoto 60
TOL-luokka
Moottoriajoneuvojen valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Volkswagenin Suomen maahantuojan VV-auton mukaan takaisinkutsukampanja on käynnissä myös Suomessa. Siihen osallistuu lähes 3600 autoa, joista jo yli puolet on tarkastettu.

– Kampanjan tietojen mukaan ohjaus- ja jarrutehostus saattavat lakata toimimasta keskuselektroniikan varokerasian puutteellisesti lukittuneen pistokkeen takia, kertoo Saara Vainio VV-auton viestinnästä Taloussanomille.

– Lisäksi jotkut sähkölaitteet, kuten mittaristo saattavat lakata toimimasta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vainion mukaan liittimen tarkistus ei sinänsä vie kuin kymmenisen minuuttia.

Volkswagenin autot ovat olleet viime aikoina julkisuudessa väärennettyjen päästötietojensa takia.

Vaikeudet ovat näkyneet myös yhtiön kannattavuudessa, kun sen on varauduttava korjauskustannuksiin ja korvauksiin.

Viime vuonna Passateja kutsuttiin korjaamolle Suomessakin, koska valmistaja oli havainnut autossa "optimointimahdollisuuksia toiminnan ja luotettavuuden suhteen".

23.3.2016 08:56 (päivitetty 14:15)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen AG

Kommentit (33)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Joo-tuossa sukulaishepulla on vajaan vuoden ikäinen diesel-Passat...Se on ollut takaisin kutsuttuna jo kuusi...vaiko 7 kertaa tähän mennessä-siis vajaan vuoden ikäinen kiulu!

Kaikkea salaperäistä on tehty-yleensä päivällä on aina revohkasta selvinnyt,mutta kerran meni useampikin päivä.Eivät ole juuri "Volsulla" kertoneet,mitä ruuvia milloinkin on säädetty-tai että mitä sähkölootia on vaihdettu tai päivitetty.

Mutta ei se sentään tielle ole jättänyt-vielä.
Anonyymi: Make-1234 23.3.2016 9:18

Anonyymi
Mun mielestä takaisin kutsut on ok. Koska eipähän jää nämä huomatut viat autonomistajan harteille.
Anonyymi: Autoilijamies 23.3.2016 11:01

Anonyymi
melkosta touhua..ongelmia ongelmien perään ja silti suomessa vuodesta toiseen volkkarit ja volkkarin minionit myyntilistan kärkipäässä
Anonyymi: eitulemulle 23.3.2016 11:36

Anonyymi
Lähettäkää tänne Suomeen ne romut. Meillä lippalakkipäise t ukot ostaa ne pois hyvällä hintaa ja pistää vielä Nokialaiset alle ja eiku liikenteen sekaan muiden tukoksi!
Anonyymi: politima 23.3.2016 11:54

Anonyymi
Toivottovasti vw group oppii pian tekemään moottoreita joiden öljyn kulutus on alle 8 litraa / 30 tkm
Anonyymi: Ohtaavia 23.3.2016 12:03

Anonyymi
Hyvä että kutsuvat. Sittenhän se paha juttu olisi jos ei korjattaisi taakuu muodossa. Sitten toiseen aiheeseen. Etelä-Suomen sanomissa naistoimittaja hehkutti sähköautojen tulevan ihan pian. kuulema polttomoottori autot häviävät jo 2030 . hehkutti sähköautojen saasteettomuuta. vaan eipä taida olla kaikki tieto vielä toiittajaa saavuttanut. Kyllä tyttö hyvä sähkönvalmistuksestakin syntyy saasteita. Ei ne sun mainitsemat tuulivoimalat tule riittämään alkuunkaan kun sähköautot alkavat yleistymään joskus 2040 jälkeen. Nykyään moni maa satsaa fossiilisten polttoaineiden valmistukseen uusiutuvilla energia lähteillä. Öljy tullaan syrjäyttämään joskus tuossa 2040. Atomivoimaloita rakennetaan tälläkin hetkellä ympäri maailmaa useita kymmeniä. Tulevaisuudessa voi suunta olla että laitoksista tulee pienmpiä. Suomessa ollaan kaukoviisaita jos joskus sitten alkaa noita sähköautojakin liikenteeseen enemmän tulla. Tuleehan meille muutama atomivoimala ja sitten uusitaan varmaankin nuo Loviisan voimalat. Kyllä Suomeen tullaan vielä investoimaan ja paljon teollisuutta ja suurin syy on energian saatavuus kohtuu hintaan. samoin laitosten käyttövarmuus joka on aivan maailman huippu luokkaa. raskas liikenne kulkee vielä pitkään biodieselin voimalla. ja toivottavasti kotimaisin ainein.
Anonyymi: hyväsuomi 23.3.2016 13:20

Anonyymi
Juuri noin. naurattaa nämä meidän eräiden kirjoittajien jutut että diesel poistuisi bensiin tieltä. Enemmänhän tuo bensiini moottori tuottaa hiilidioksidia kuin diesel kone. Tulosten mukaan 20 -40 %. Siinä faktaa noille viherpiperoille.
Sitten on typpimittaukset joita mittaillaan nano hiukkasin. Monelta viherpiperolta on jäänyt mainitsematta että näissä uusissa diesel autoissa on pakokaasujen jälkikäsittely laite joka polttaa hiukkaset pois. Sekaan syötetään vielä ureaa jota varten huollossa lisätään tarvittava määrä ureaa. Nykyajan uudet diesel koneet on huomattavasti vähäpäästöisempiä kuin bensiini moottorit. uusiutuvien raaka aineiden käyttö diesel koneissa tulee vaikuttamaan sähköautojen tuloon huomattavasti. Ja hyvä niin koska jää aikaa enemmän tehdä kehitystyötä myös sillä rintamalla. Nykyiset sähköautot on vielä melko raakileita. Akuissa on paljon vielä kehitettävää myös. Meillä on myös nämä paukkupakkaset omana haasteenaan.
Anonyymi: TULEVAISUUS 23.3.2016 13:33

Anonyymi
kauppalehdessä on tänään kuva miten sähköauto tesla paloi poroksi. Siinä mainitaan miten sammutus automaattijärjestelmä kyllä toimi vaan auto paloi täydellisesti. Kukaan ei loukkaantunut. Joten kertoo paljon että vielä on kehitys työ kesken. Joten tuo luku 2040 voisi olla lähempänä todellisuutta. Nämä nyt markkinoilla olevat ovat protoja. Isot öljyyhtiöt pitävät huolen että vielä ajetaan pitkään diesel ja bensiinimoottorein. Joten turvallisin mielin vaan auto kauppaan ostelemaan näitä diesel ja bensiini autoja. Hyvä että volkkari huolehtii asiakkaistaan ja takuu korvaa viat.
Anonyymi: volkkarinainen 23.3.2016 13:41

Anonyymi
Hyvä että volkkari huolehtii asiakkaistaan ja takuu korvaa viat.


Voi olla, että koko konsernin autojen takuu pitäisi laittaa jonnekin 10 vuoteen asti. Muutoin jää taas asiakkaan maksettavaa aivan liikaa.
Anonyymi: hanskalokero 23.3.2016 14:38

Anonyymi
Ameriikassa muhii aika mittava oikeusjuttu VW dieseleitä vastaan. Siellä yksi esimerkkitapaus on jo voittanut kahdessa oikeusasteessa syytteen heidän "lemon Law,n" alaisena. Oikeus on määrännyt VW ostamaan "lemonit" takaisin täydestä myyntihinnasta riippumatta siitä
kuinka vanhoja ne ovat. Niitä on yli 600.000 kappaletta. VW on tunnustanut että niitä ei pysty korjaamaan. VW on valittanut vielä korkeampaan oikeusasteeseen ja ostaa sillä aikaa. Tulos on sama kuin kahdessa aikaisemmasa tuomiossa. ameriikan lemon law on taipumaton.
Anonyymi: siirtolainen 23.3.2016 14:42
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy