Kirjaudu ▼
 

Maseratit pakkohuoltoon – vaarana hallitsematon kiihdytys

© Kai Pfaffenbach / Reuters
Maseratit pakkohuoltoon – vaarana hallitsematon kiihdytys
Rikkoutuneet lattiamatot voivat jumittaa Maseratin sporttimallien kaasupolkimet.
16.3.2016 21:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Luksus- ja urheiluautovalmistaja Maserati kutsuu takaisin 28 235 autoa viallisten lattiamattojen vuoksi, kertoo muun muassa uutissivusto NBCNews.

Maseratin mukaan rikkoutuneet lattiamatot voivat jumittaa autojen kaasupolkimet, mikä voi johtaa hallitsemattomaan kiihdytykseen.

Yhdysvaltojen maantieturvallisuudesta vastaavien viranomaisten mukaan takaisinkutsu koskee 1. helmikuuta 2013 ja 30. marraskuuta 2015 valmistettuja Maseratin Quattroporte ja Ghibli -malleja.

– Viallisissa autoissa kuljettajan puolen lattiamaton pidike voi hajota, ja matto voi liikkuessaan juuttua kaasupolkimen ja lattian verhoilun väliin. Jos matto liikkuu ja juuttuu kaasupolkimen ja lattian verhoilun väliin, seurauksena voi olla voimakas kiihdytys, joka voi aiheuttaa kolarin, vakavan loukkaantumisen tai kuoleman, viranomaiset toteavat tiedotteessa.

Fiat-Chryslerin omistama Maserati aloittaa huollot 29. huhtikuuta. Yhtiö on ottanut yhteyttä autojen omistajiin ja korvaa lattiamatot veloituksetta.

∇ Mainos ∇
16.3.2016 21:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (15)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Fiat ei koskaan opi. Esimerkinomaisesti, 1998 tuli Alfa 156 mukana lattiamatot, jotka jumittivat kaasupolkimen. Kirjeenvaihto maahantuojan ja tehtaan kanssa oli turhaa. Italialaiset toistavat samat virheet vuodesta toiseen.
Anonyymi: Auto-Matti 16.3.2016 21:37

Anonyymi
Volvossa on ollut sama ongelma jo monessa vuosikymmenten mallissa.
Anonyymi: Volvomäään 16.3.2016 21:40

Anonyymi
Maseratin teknisiä vikoja on aina pidetty katastrofaalisina ja skandaalimaisina.
Anonyymi: hondamies 17.3.2016 7:05

Anonyymi
Tuskin hirveän suuri takaisinkutsu kyseessä, kun uutisen mukaan koskee vain kahden yksittäisen päivän tuotantoa.

"...koskee 1. helmikuuta 2013 ja 30. marraskuuta 2015 valmistettuja..."
Anonyymi: oikolukija 17.3.2016 8:24

Rekisteröitynyt käyttäjä
Taalla Dubaissa nayttaa vika olevan aika yleinen. Kaasu hirttaa kiinni ja vilkuttelevat valoja edella ajaville :)
Rekisteröitynyt käyttäjä: Mamita 17.3.2016 9:04

Anonyymi
Volvossa on ollut sama ongelma jo monessa vuosikymmenten mallissa.


Volvon tehoilla vain ei tapahdu äkillistä, hallitsematonta kiihdytystä.
Anonyymi: Ei-pyöri 17.3.2016 10:09

Anonyymi
montahan maseratia on suomessa
Anonyymi: jepjepjep 17.3.2016 11:15

Anonyymi
volvo kiihtyy alamäessä ja kuski ylämäessä
Anonyymi: dsssdsdas 17.3.2016 11:16

Anonyymi
Kun kyseessä on Maseratin kiihtyvyys, riski voi olla todellinen. Tosiasiassa Massikassa on kyllä myös jarrut samaa kaliiperia.
Anonyymi: lähteemeinaan 17.3.2016 11:18

Anonyymi
Fiat ei koskaan opi. Esimerkinomaisesti, 1998 tuli Alfa 156 mukana lattiamatot, jotka jumittivat kaasupolkimen. Kirjeenvaihto maahantuojan ja tehtaan kanssa oli turhaa. Italialaiset toistavat samat virheet vuodesta toiseen.



Lattiamattoa en pitäisi ihan valtavan kalliina virheenä jos kosla muuten käy ja kukkuu.

Paljon nolompia takaisinkutsuja on ollut Toyotalla, Audilla, Volkkarilla ja muilla VAG-konsernin autoilla.

Ruostumisessa Maserati varmaan pärjää yhtä hyvin kuin Toyota mutta tuskin siinä jakohihnat ja vaihteet paukkuu kuten VAG-autoilla.
Anonyymi: Hyvinnevetää 17.3.2016 11:22
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy