Kirjaudu ▼
 

Maseratit pakkohuoltoon – vaarana hallitsematon kiihdytys

© Kai Pfaffenbach / Reuters
Maseratit pakkohuoltoon – vaarana hallitsematon kiihdytys
Rikkoutuneet lattiamatot voivat jumittaa Maseratin sporttimallien kaasupolkimet.
16.3.2016 21:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Luksus- ja urheiluautovalmistaja Maserati kutsuu takaisin 28 235 autoa viallisten lattiamattojen vuoksi, kertoo muun muassa uutissivusto NBCNews.

Maseratin mukaan rikkoutuneet lattiamatot voivat jumittaa autojen kaasupolkimet, mikä voi johtaa hallitsemattomaan kiihdytykseen.

Yhdysvaltojen maantieturvallisuudesta vastaavien viranomaisten mukaan takaisinkutsu koskee 1. helmikuuta 2013 ja 30. marraskuuta 2015 valmistettuja Maseratin Quattroporte ja Ghibli -malleja.

– Viallisissa autoissa kuljettajan puolen lattiamaton pidike voi hajota, ja matto voi liikkuessaan juuttua kaasupolkimen ja lattian verhoilun väliin. Jos matto liikkuu ja juuttuu kaasupolkimen ja lattian verhoilun väliin, seurauksena voi olla voimakas kiihdytys, joka voi aiheuttaa kolarin, vakavan loukkaantumisen tai kuoleman, viranomaiset toteavat tiedotteessa.

Fiat-Chryslerin omistama Maserati aloittaa huollot 29. huhtikuuta. Yhtiö on ottanut yhteyttä autojen omistajiin ja korvaa lattiamatot veloituksetta.

∇ Mainos ∇
16.3.2016 21:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (15)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Fiat ei koskaan opi. Esimerkinomaisesti, 1998 tuli Alfa 156 mukana lattiamatot, jotka jumittivat kaasupolkimen. Kirjeenvaihto maahantuojan ja tehtaan kanssa oli turhaa. Italialaiset toistavat samat virheet vuodesta toiseen.
Anonyymi: Auto-Matti 16.3.2016 21:37

Anonyymi
Volvossa on ollut sama ongelma jo monessa vuosikymmenten mallissa.
Anonyymi: Volvomäään 16.3.2016 21:40

Anonyymi
Maseratin teknisiä vikoja on aina pidetty katastrofaalisina ja skandaalimaisina.
Anonyymi: hondamies 17.3.2016 7:05

Anonyymi
Tuskin hirveän suuri takaisinkutsu kyseessä, kun uutisen mukaan koskee vain kahden yksittäisen päivän tuotantoa.

"...koskee 1. helmikuuta 2013 ja 30. marraskuuta 2015 valmistettuja..."
Anonyymi: oikolukija 17.3.2016 8:24

Rekisteröitynyt käyttäjä
Taalla Dubaissa nayttaa vika olevan aika yleinen. Kaasu hirttaa kiinni ja vilkuttelevat valoja edella ajaville :)
Rekisteröitynyt käyttäjä: Mamita 17.3.2016 9:04

Anonyymi
Volvossa on ollut sama ongelma jo monessa vuosikymmenten mallissa.


Volvon tehoilla vain ei tapahdu äkillistä, hallitsematonta kiihdytystä.
Anonyymi: Ei-pyöri 17.3.2016 10:09

Anonyymi
montahan maseratia on suomessa
Anonyymi: jepjepjep 17.3.2016 11:15

Anonyymi
volvo kiihtyy alamäessä ja kuski ylämäessä
Anonyymi: dsssdsdas 17.3.2016 11:16

Anonyymi
Kun kyseessä on Maseratin kiihtyvyys, riski voi olla todellinen. Tosiasiassa Massikassa on kyllä myös jarrut samaa kaliiperia.
Anonyymi: lähteemeinaan 17.3.2016 11:18

Anonyymi
Fiat ei koskaan opi. Esimerkinomaisesti, 1998 tuli Alfa 156 mukana lattiamatot, jotka jumittivat kaasupolkimen. Kirjeenvaihto maahantuojan ja tehtaan kanssa oli turhaa. Italialaiset toistavat samat virheet vuodesta toiseen.



Lattiamattoa en pitäisi ihan valtavan kalliina virheenä jos kosla muuten käy ja kukkuu.

Paljon nolompia takaisinkutsuja on ollut Toyotalla, Audilla, Volkkarilla ja muilla VAG-konsernin autoilla.

Ruostumisessa Maserati varmaan pärjää yhtä hyvin kuin Toyota mutta tuskin siinä jakohihnat ja vaihteet paukkuu kuten VAG-autoilla.
Anonyymi: Hyvinnevetää 17.3.2016 11:22
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

10:56 Päätös tuli: Componentan yrityssaneeraus käynnistyy
10:03 Lindholm MT:ssä: Varusteleka otti mallia Ikeasta
09:47 Digitoday IPhonen salaava viestisovellus: Totuus on hieman toinen
09:34 Sekä vienti että tuonti laskivat selvästi heinäkuussa
09:20 Vakuutusyhtiö pidättelee remonttireiskoja: pieni unohdus voi maksaa tonneja
08:51 Weidmann: Saksa ei kaipaa lisää budjettielvytystä
08:17 Yritysten rekisteröinnit Panamaan romahtaneet tietovuodon jälkeen
07:28 Ilta-Sanomat Lehti: Näin Trumpin firma kiersi Kuuban kauppasaartoa
07:10 Kolumni Joka neljäs olut samasta hanasta
06:26 Digitoday Ei hyvältä näytä: Pohjoismaisten firmojen verkot avoinna hyökkääjille
06:21 Digitoday "Huikea mahdollisuus kasvuun" - F-Secure lupaa kyberturvaa ja yritysostoja
29.9. Tanska maksoi satoja tuhansia verovinkkaajalle
29.9. Daimler haastaa Teslan sähkö-Mersulla
29.9. Digitoday Microsoft sen sanoi: Kuluttajien Windows-puhelimet historiaa
29.9. Digitoday Musiikkijätti syntymässä? Spotify neuvottelee jättiostoksesta
29.9. EU alkaa tutkia: Syrjiikö Saksa osaa autoilijoista?
29.9. Digitoday HP pahoittelee – tavallaan: Aikoo sittenkin sallia kilpailijoiden musteet printtereissään
29.9. Fed-pomot: Koronnosto lähenee
29.9. Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
29.9. Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
29.9. Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
29.9. Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
29.9. Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
29.9. Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
29.9. Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
29.9. Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
29.9. Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
29.9. Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
29.9. PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
29.9. Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy