Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia

© Mike Blake / Reuters
Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia
Kalifornian osavaltio voi sallia vain osittain korjattujen Volkswagenin dieselautojen käytön teillään, koska kaikkia päästöskandaaliautoja ei välttämättä saada täysin korjattua. Asiasta kertoi osavaltion ilmanlaadusta vastaava virnaomainen tiistaina.
9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tällä hetkellä Kaliforniassa on yli 82 000 Volkswagenin autoa, jotka on varustettu huijauslaitteella. Laite ymmärtää, kun auto on päästötesteissä ja pienentää auton päästöjä merkittävästi verrattuna tavalliseen ajoon. Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

– Meidän pitää päättää, mikä on paras toimintatapa näiden autojen kanssa. Yksi vaihtoehdoista on hyväksyä korjaus, joka ei poista ongelmia täysin, Sax sanoi.

Se olisi hyvä vaihtoehto Volkswagenille, jonka ei tarvitsisi ostaa vanhempia automalleja takaisin. Yhtiö yrittää parhaillaan neuvotella sovintoratkaisua Yhdysvaltain liittovaltion kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Jos tähän päädyttäisiin, Volkswagenin pitäisi maksaa korvauksia autojen päästöistä, jotka ylittävät lailliset rajat.

Sax painottaa, että varsinaista ratkaisua ei vielä ole tehty. Virasto jatkaa neuvottelujaan Volkswagenin kanssa. Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (18)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

paras vitsi aikoihin

maastopalot jo loppuneet
Anonyymi: asassaasasd 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.


Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .
Anonyymi: Kaduntallaaja 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .


Niin, sanomasi WW II esitti aiemmin että imuputkeen asennetaan ilmansaantia haittaava ritilä, osana Saksalaista propagandakoneistoa. Tällöin palaminen huononee entisestään Saksalaisen WW II -moottorin sisällä kun ei se saa ilmaakaan.

En ihmettelisi enää mitään että mitä se Goebbels seuraavaksi keksii.
Anonyymi: perussuomalainen 9.3.2016 21:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.


Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot
Rekisteröitynyt käyttäjä: liitto1955 9.3.2016 21:27

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.
Anonyymi: Hölmölässä 9.3.2016 22:04

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.


Mutta, ajattele nyt vähän - mitä meistä ajateltaisiin, jos vaatisimme korvauksia?
Anonyymi: MitäAjatellaan 9.3.2016 22:10

Anonyymi
Maailman suurin automarkkina pärjää ilman volkkaria, mutta volkkari ei pärjää ilman sitä. Löisi mieluummin hanskat naulaan ja keskittyisi volkkarikin sähkömopoihin.
Anonyymi: sähköjopo 9.3.2016 22:14

Anonyymi
Täälläkin korjataan ja päästöt saadaan ehkä kohdalleen. HuijariVWko takaa että homma toimii niin myös vuosia "korjauksen" jälkeen? Entäs ne muut "korjauksen" vaikutukset moottoriin? Niistä VW ei sano mitään. Todella epäluotettava yhtiö. En ikinä ostaisi vwaudiseatskodaa.
Anonyymi: luottamusmennyt 9.3.2016 23:00

Anonyymi
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot

Et näköjään ymmärrä Californian tai yleensä Ameriikan EPA päästönormeista mitään. Sinulle tiedoksi että kaikki Amerikassa valmistetut ja myydyt täyttävät Californian päästörajat. Ainoastaan VW konsernin dieselit, Mersun dieseleistä jotkut malit ja muutamat muut Eurooppalaiset dieselit ovat huijanneet testeissään.

Ameriikassa ei yleensä henkilöautissa käytetä dieseleitä paitsi jotku harvat jotka on huijattu ostamaan näitä huijaus romuja. Artikkelin mukaan niitä ei pysty korjaamaan joten Suomalaiset saavat tyytyä imemään sisään myrkyllisiä typpioksiideja.
Anonyymi: MattiEsko 9.3.2016 23:22

Anonyymi
Asioista tehdään aina liian monimutkaisia. Kun myytävä tuote ei vastaa siitä annettuja tietoja, eikä sitä pystytä korjaamaan luvatun mukaiseksi, niin asiakkaalla pitää olla oikeus palauttaa tuote. Kohta on Volkkarin pihat täynnä autoja. Jos he ovat olleet yhtään fiksuja, niin näiden satojen tuhansien autojen osalta he ovat olleet yhteydessä esim. joihinkin Aasian ja Afrikan maihin, jos nämä olisivat halukkaita ostamaan autoja puoleen hintaan, että ei tarvitse romuttaa niitä.
Anonyymi: Autot-palautetaan 9.3.2016 23:41
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

17:45 Ilta-Sanomat Verottomana käteen 560 €/kk – 2000 suomalaista mukaan perustulokokeiluun
16:43 Onnibus.com hyväksyy kilpailijan lipun Porvoon ja Helsingin välillä
16:08 Senttiosake FIT Biotech nousukiidossa pörssissä – teräsyhtiöt painuvat
16:03 Digitoday Facebookin mieli muuttui: Alkaa hyödyntää Whatsapp-tietoa mainonnassa
15:48 Digitoday Pirate Bay -Sunde vaatii tuomionsa purkua ja korvauksia suomalaisilta levy-yhtiöiltä
15:26 Mediatalot perustavat yhteisen digimainonnan markkinapaikan
15:01 Pörssikauppa Finnlinesin osakkeella loppui tänään
14:28 Posti aloittaa taas yt:t – nyt syynä Anttilan konkurssi
14:24 Antti Riivarista Patentti- ja rekisterihallituksen uusi pääjohtaja
13:48 Analyysi Leimaako pitkäaikaistyöttömyys ihmisen? – "Yhtä yleistä kuin rasismi"
13:21 Kone tekee jättikaupat kiinalaisesta GiantKoneesta
13:05 Palkansaajien ansiot nousivat – aloissa on eroja
12:52 Digitoday Uskomatonta mutta totta: Reititin tunnistaa sinut kävelystä ja lukee huulilta
11:21 Saksalaisyritysten näkymät odotettua heikommat
10:31 Digitoday Nyt ei hyvältä näytä: Jopa Applen perustaja varoittaa iPhone-uudistuksesta
10:21 Suomen uudet vientiyritykset poikkeavat vanhoista
10:10 Analyytikko Baltian pankkifuusiosta: Nordeasta varteenotettavampi peluri
09:55 Kesäsää tuki Olvia – tulos ja markkinaosuus kasvoivat
09:34 Vähittäiskaupan myynti väheni keskikesällä
09:01 Yhdysvallat hyökkää EU:ta vastaan Applen verokiistassa
08:28 Nordea ja DNB yhdistävät toimintonsa Baltiassa
08:07 EK arvostelee uudistusta sähköiseksi tulorekisteriksi – "byrokraattinen ja kallis"
07:40 Yle: Ara teettää erityistilintarkastuksen Nuorisosäätiössä
06:03 Digitoday Suomalaiskeksintö valloitti maailman – täyttää tänään 25 vuotta
06:01 Analyysi Euroopan kriisejä yhdistää kamppailu kaasuputkista
24.8. Lentoyhtiöiden mokailu viivästyttää yhä useampaa lentoa
24.8. Volkswagen alkaa pian neuvotella oikeusjutuista Yhdysvalloissa
24.8. Italia tarjoaa täysi-ikäistyville 500 euroa kulttuuririentoihin
24.8. Kova ehdotus Britanniassa: Veronkiertäjille triplasakot suhteessa rikoshyötyyn
24.8. Muhkeamman veroalen maaliviiva lähestyy: Rahoitusalalle kiky-sopu
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy