Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia

© Mike Blake / Reuters
Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia
Kalifornian osavaltio voi sallia vain osittain korjattujen Volkswagenin dieselautojen käytön teillään, koska kaikkia päästöskandaaliautoja ei välttämättä saada täysin korjattua. Asiasta kertoi osavaltion ilmanlaadusta vastaava virnaomainen tiistaina.
9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tällä hetkellä Kaliforniassa on yli 82 000 Volkswagenin autoa, jotka on varustettu huijauslaitteella. Laite ymmärtää, kun auto on päästötesteissä ja pienentää auton päästöjä merkittävästi verrattuna tavalliseen ajoon. Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

– Meidän pitää päättää, mikä on paras toimintatapa näiden autojen kanssa. Yksi vaihtoehdoista on hyväksyä korjaus, joka ei poista ongelmia täysin, Sax sanoi.

Se olisi hyvä vaihtoehto Volkswagenille, jonka ei tarvitsisi ostaa vanhempia automalleja takaisin. Yhtiö yrittää parhaillaan neuvotella sovintoratkaisua Yhdysvaltain liittovaltion kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Jos tähän päädyttäisiin, Volkswagenin pitäisi maksaa korvauksia autojen päästöistä, jotka ylittävät lailliset rajat.

Sax painottaa, että varsinaista ratkaisua ei vielä ole tehty. Virasto jatkaa neuvottelujaan Volkswagenin kanssa. Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (18)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

paras vitsi aikoihin

maastopalot jo loppuneet
Anonyymi: asassaasasd 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.


Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .
Anonyymi: Kaduntallaaja 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .


Niin, sanomasi WW II esitti aiemmin että imuputkeen asennetaan ilmansaantia haittaava ritilä, osana Saksalaista propagandakoneistoa. Tällöin palaminen huononee entisestään Saksalaisen WW II -moottorin sisällä kun ei se saa ilmaakaan.

En ihmettelisi enää mitään että mitä se Goebbels seuraavaksi keksii.
Anonyymi: perussuomalainen 9.3.2016 21:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.


Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot
Rekisteröitynyt käyttäjä: liitto1955 9.3.2016 21:27

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.
Anonyymi: Hölmölässä 9.3.2016 22:04

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.


Mutta, ajattele nyt vähän - mitä meistä ajateltaisiin, jos vaatisimme korvauksia?
Anonyymi: MitäAjatellaan 9.3.2016 22:10

Anonyymi
Maailman suurin automarkkina pärjää ilman volkkaria, mutta volkkari ei pärjää ilman sitä. Löisi mieluummin hanskat naulaan ja keskittyisi volkkarikin sähkömopoihin.
Anonyymi: sähköjopo 9.3.2016 22:14

Anonyymi
Täälläkin korjataan ja päästöt saadaan ehkä kohdalleen. HuijariVWko takaa että homma toimii niin myös vuosia "korjauksen" jälkeen? Entäs ne muut "korjauksen" vaikutukset moottoriin? Niistä VW ei sano mitään. Todella epäluotettava yhtiö. En ikinä ostaisi vwaudiseatskodaa.
Anonyymi: luottamusmennyt 9.3.2016 23:00

Anonyymi
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot

Et näköjään ymmärrä Californian tai yleensä Ameriikan EPA päästönormeista mitään. Sinulle tiedoksi että kaikki Amerikassa valmistetut ja myydyt täyttävät Californian päästörajat. Ainoastaan VW konsernin dieselit, Mersun dieseleistä jotkut malit ja muutamat muut Eurooppalaiset dieselit ovat huijanneet testeissään.

Ameriikassa ei yleensä henkilöautissa käytetä dieseleitä paitsi jotku harvat jotka on huijattu ostamaan näitä huijaus romuja. Artikkelin mukaan niitä ei pysty korjaamaan joten Suomalaiset saavat tyytyä imemään sisään myrkyllisiä typpioksiideja.
Anonyymi: MattiEsko 9.3.2016 23:22

Anonyymi
Asioista tehdään aina liian monimutkaisia. Kun myytävä tuote ei vastaa siitä annettuja tietoja, eikä sitä pystytä korjaamaan luvatun mukaiseksi, niin asiakkaalla pitää olla oikeus palauttaa tuote. Kohta on Volkkarin pihat täynnä autoja. Jos he ovat olleet yhtään fiksuja, niin näiden satojen tuhansien autojen osalta he ovat olleet yhteydessä esim. joihinkin Aasian ja Afrikan maihin, jos nämä olisivat halukkaita ostamaan autoja puoleen hintaan, että ei tarvitse romuttaa niitä.
Anonyymi: Autot-palautetaan 9.3.2016 23:41
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

06:03 Analyysi Brexit-vedätys repii brittejä kumpaankin suuntaan
06:01 Nämä kansanedustajat hävisivät rahaa Talvivaara-osakkeisiin
31.5. Digitoday Kaleva: Suomi saattaa estää nämä verkkosivut seuraavaksi
31.5. Seniorit innostuivat työpaikkahausta – liki 600 haki oppaaksi
31.5. Saksalaisministeri väläytti Venäjä-pakotteiden poistamista
31.5. Talvivaaran hallituspalkkiot ennallaan: "Työhön tarvitaan osaamista ja kyvykkyyttä"
31.5. Digitoday Jo joutui armas aika? IPhone voi saada kauan kaivatun päivityksen
31.5. Teknologiateollisuuden muutkin neuvottelut ajautuivat umpikujaan
31.5. Dollari vahvistui toukokuussa selvästi
31.5. Pekka Lundmark Moskovassa: Venäjä ei painostanut Fortumia
31.5. Saudi-Arabian harkitsee ottavansa jopa 15 miljardia dollaria lainaa
31.5. Teknologiateollisuus: "Metalliliiton tavoite oli kilpailukykysopimuksen vastainen"
31.5. Ilta-Sanomat Anne Berner erokysymykseen: En pidä keskustelua ajankohtaisena
31.5. Metallin kiky kariutui – EK ja SAK vetoavat neuvottelujen jatkamiseksi
31.5. Liikemies nosti jättiosingon – maksoi Putinin "suomalaisen kaverin" ulos
31.5. Pörssissä nuutunut tunnelma - Outokumpu kiri nousuun
31.5. Digitoday 427 484 128 salasanaa: Väitetty tietomurto salattu vuosikausia
31.5. Kilpailukykysopimus nytkähti: TEAM siunasi monta sopua
31.5. Arveluttavatko lääkärien lääkeyhtiöiltä saamat rahat? – Nyt ne ovat julkisia
31.5. Ilomantsin konepajan tarina ei päätykään
31.5. Elintarvikevienti kasvaa Venäjästä huolimatta
31.5. Konecranesille "suuri" nosturitilaus Siemensiltä
31.5. Volkswagenin tulos parani
31.5. Ruotsi luopumassa energiayhtiöitä piinaavasta ydinvoimaverosta
31.5. Hobby Hallin uusi omistaja: Suomi on niin pieni, että on pakko olla monessa mukana
31.5. Digitoday Poliisi takavarikoi miljoonien bitcoinit: Myy huutokaupalla
31.5. St1 suunnittelee Turkuun seitsemän kilometrin syvyisiä reikiä
31.5. Saksan työttömyys ennätyksellisen alhaalla
31.5. Taaleri ostaa palan Inderesiä
31.5. Solteq aloittaa yt-neuvottelut
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy