Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia

© Mike Blake / Reuters
Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia
Kalifornian osavaltio voi sallia vain osittain korjattujen Volkswagenin dieselautojen käytön teillään, koska kaikkia päästöskandaaliautoja ei välttämättä saada täysin korjattua. Asiasta kertoi osavaltion ilmanlaadusta vastaava virnaomainen tiistaina.
9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tällä hetkellä Kaliforniassa on yli 82 000 Volkswagenin autoa, jotka on varustettu huijauslaitteella. Laite ymmärtää, kun auto on päästötesteissä ja pienentää auton päästöjä merkittävästi verrattuna tavalliseen ajoon. Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

– Meidän pitää päättää, mikä on paras toimintatapa näiden autojen kanssa. Yksi vaihtoehdoista on hyväksyä korjaus, joka ei poista ongelmia täysin, Sax sanoi.

Se olisi hyvä vaihtoehto Volkswagenille, jonka ei tarvitsisi ostaa vanhempia automalleja takaisin. Yhtiö yrittää parhaillaan neuvotella sovintoratkaisua Yhdysvaltain liittovaltion kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Jos tähän päädyttäisiin, Volkswagenin pitäisi maksaa korvauksia autojen päästöistä, jotka ylittävät lailliset rajat.

Sax painottaa, että varsinaista ratkaisua ei vielä ole tehty. Virasto jatkaa neuvottelujaan Volkswagenin kanssa. Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (18)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

paras vitsi aikoihin

maastopalot jo loppuneet
Anonyymi: asassaasasd 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.


Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .
Anonyymi: Kaduntallaaja 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .


Niin, sanomasi WW II esitti aiemmin että imuputkeen asennetaan ilmansaantia haittaava ritilä, osana Saksalaista propagandakoneistoa. Tällöin palaminen huononee entisestään Saksalaisen WW II -moottorin sisällä kun ei se saa ilmaakaan.

En ihmettelisi enää mitään että mitä se Goebbels seuraavaksi keksii.
Anonyymi: perussuomalainen 9.3.2016 21:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.


Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot
Rekisteröitynyt käyttäjä: liitto1955 9.3.2016 21:27

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.
Anonyymi: Hölmölässä 9.3.2016 22:04

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.


Mutta, ajattele nyt vähän - mitä meistä ajateltaisiin, jos vaatisimme korvauksia?
Anonyymi: MitäAjatellaan 9.3.2016 22:10

Anonyymi
Maailman suurin automarkkina pärjää ilman volkkaria, mutta volkkari ei pärjää ilman sitä. Löisi mieluummin hanskat naulaan ja keskittyisi volkkarikin sähkömopoihin.
Anonyymi: sähköjopo 9.3.2016 22:14

Anonyymi
Täälläkin korjataan ja päästöt saadaan ehkä kohdalleen. HuijariVWko takaa että homma toimii niin myös vuosia "korjauksen" jälkeen? Entäs ne muut "korjauksen" vaikutukset moottoriin? Niistä VW ei sano mitään. Todella epäluotettava yhtiö. En ikinä ostaisi vwaudiseatskodaa.
Anonyymi: luottamusmennyt 9.3.2016 23:00

Anonyymi
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot

Et näköjään ymmärrä Californian tai yleensä Ameriikan EPA päästönormeista mitään. Sinulle tiedoksi että kaikki Amerikassa valmistetut ja myydyt täyttävät Californian päästörajat. Ainoastaan VW konsernin dieselit, Mersun dieseleistä jotkut malit ja muutamat muut Eurooppalaiset dieselit ovat huijanneet testeissään.

Ameriikassa ei yleensä henkilöautissa käytetä dieseleitä paitsi jotku harvat jotka on huijattu ostamaan näitä huijaus romuja. Artikkelin mukaan niitä ei pysty korjaamaan joten Suomalaiset saavat tyytyä imemään sisään myrkyllisiä typpioksiideja.
Anonyymi: MattiEsko 9.3.2016 23:22

Anonyymi
Asioista tehdään aina liian monimutkaisia. Kun myytävä tuote ei vastaa siitä annettuja tietoja, eikä sitä pystytä korjaamaan luvatun mukaiseksi, niin asiakkaalla pitää olla oikeus palauttaa tuote. Kohta on Volkkarin pihat täynnä autoja. Jos he ovat olleet yhtään fiksuja, niin näiden satojen tuhansien autojen osalta he ovat olleet yhteydessä esim. joihinkin Aasian ja Afrikan maihin, jos nämä olisivat halukkaita ostamaan autoja puoleen hintaan, että ei tarvitse romuttaa niitä.
Anonyymi: Autot-palautetaan 9.3.2016 23:41
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

20:25 Jorma Ollilan kokous kerää huippujohtajat Helsinkiin – teemana suuri murros
20:00 Volkswagen myöntyi jättikorvauksiin USA:ssa
19:55 Anvian pienosakkaat tyytymättömiä: "Pilkkahinnalla" meni
18:25 Nyt se ratkesi: Elisa ostaa Anvian osat
18:04 Kaikki eivät pääse nauttimaan kasvusta – 125 000 suomalaista vaarassa
17:41 Sote-ulkoistuksiin tuli rajoituksia kolmeksi vuodeksi
17:22 Hallitus julkisti sote-lait – kuluja leikataan kolme miljardia
15:11 Metsä- ja teräsyhtiöt vetävät laajaa nousua pörssissä
15:05 Perjantaista alkaen taksi maksaa entistä enemmän
14:55 Airbnb voi kohta olla maailman kolmanneksi suurin startup
14:27 Digitoday Suomalainen löysi aukon suositusta Wordpressistä
14:14 Raportti: Palkansaajien ostovoiman kasvu nopeinta kuuteen vuoteen
13:53 Ilta-Sanomat Istanbulin iskun uhriluku nousi: 41 kuollutta, 239 haavoittunutta
13:43 YIT ja Pöyry korjaavat Suomenlinnan tunnelin
13:24 Euroalueen talousluottamus heikkeni kesäkuussa vastoin odotuksia
13:01 Hollande: Lontoo ei voi enää toimia euroalueen clearing-keskuksena
12:40 Digitoday Tehtiinkö Youtubessa juuri jättimäinen puhdistus?
12:23 MT: OP muuttaa viljelijöiden pankkitilejä – vuosikulut kasvavat
11:59 Istanbulin lentokenttäisku herätti huolen – "Kynnys perua matkoja on hyvin korkea"
11:36 BP:n entinen johtaja: Öljy-yhtiöitä uhkaa konkurssi, mikäli ne eivät panosta uusiutuvaan energiaan
11:29 Fedin arvioidaan nostavan ohjauskorkoaan vasta vuonna 2018
11:22 Digitoday Varo tätä viestiä: Kohteena WhatsApp-, Mobile Pay- ja Google Play -käyttäjät
10:34 Digitoday Suositussa virustutkassa vakavia aukkoja: "Pahempaa ei voi ollakaan"
10:15 Stora Enso selvittää kymmenien miljoonien tehdaslaajennusta Ruotsissa
09:47 Biotie Therapiesin toimitusjohtaja ja talousjohtaja vaihtuvat
09:41 Ikea vetää 36 miljoonaa ”liian vaarallista” suosikkilipastoa takaisin – useita lapsia kuollut lipaston kaaduttua
09:09 Digitoday Viesti meni vihdoin perille: Windows 10 -päivitykseen kolme selkeää vaihtoehtoa
08:58 Nordea antaa 30 % mahdollisuuden sille, ettei Britannian EU-ero toteudu
08:07 Merkel: Brexitiä ei voi perua – Cameron vieritti syytä muille EU-maille
06:04 Digitoday Kiristysohjelma salasi Nascar-auton tiedot: Tiimi teki vastoin kaikkia ohjeita
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy