Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia

© Mike Blake / Reuters
Volkswagenin huijausautoja ei ehkä voi korjata – Kalifornia etsii kompromissia
Kalifornian osavaltio voi sallia vain osittain korjattujen Volkswagenin dieselautojen käytön teillään, koska kaikkia päästöskandaaliautoja ei välttämättä saada täysin korjattua. Asiasta kertoi osavaltion ilmanlaadusta vastaava virnaomainen tiistaina.
9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tällä hetkellä Kaliforniassa on yli 82 000 Volkswagenin autoa, jotka on varustettu huijauslaitteella. Laite ymmärtää, kun auto on päästötesteissä ja pienentää auton päästöjä merkittävästi verrattuna tavalliseen ajoon. Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

– Meidän pitää päättää, mikä on paras toimintatapa näiden autojen kanssa. Yksi vaihtoehdoista on hyväksyä korjaus, joka ei poista ongelmia täysin, Sax sanoi.

Se olisi hyvä vaihtoehto Volkswagenille, jonka ei tarvitsisi ostaa vanhempia automalleja takaisin. Yhtiö yrittää parhaillaan neuvotella sovintoratkaisua Yhdysvaltain liittovaltion kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Jos tähän päädyttäisiin, Volkswagenin pitäisi maksaa korvauksia autojen päästöistä, jotka ylittävät lailliset rajat.

Sax painottaa, että varsinaista ratkaisua ei vielä ole tehty. Virasto jatkaa neuvottelujaan Volkswagenin kanssa. Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

9.3.2016 20:53
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (18)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kalifornian ilmanlaadusta vastaavan viraston toimeenpanosta vastaava johtaja Todd Sax ei usko, että autot saataisiin korjattua vastaamaan nykyisiä päästörajoja.

paras vitsi aikoihin

maastopalot jo loppuneet
Anonyymi: asassaasasd 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.


Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .
Anonyymi: Kaduntallaaja 9.3.2016 21:07

Anonyymi
Jos sopua ei synny, virasto on valmis haastamaan Volkswagenin oikeuteen.

Aikaisemman uutisoinnin perusteella WW:lle olisi tarjolla joko takaisin ostot tai sähköauton kehitystehtaan pystytys jenkkilään .


Niin, sanomasi WW II esitti aiemmin että imuputkeen asennetaan ilmansaantia haittaava ritilä, osana Saksalaista propagandakoneistoa. Tällöin palaminen huononee entisestään Saksalaisen WW II -moottorin sisällä kun ei se saa ilmaakaan.

En ihmettelisi enää mitään että mitä se Goebbels seuraavaksi keksii.
Anonyymi: perussuomalainen 9.3.2016 21:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.


Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot
Rekisteröitynyt käyttäjä: liitto1955 9.3.2016 21:27

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.
Anonyymi: Hölmölässä 9.3.2016 22:04

Anonyymi
Perinteisesti Suomi ei tee mitään eikä saa myöskään mitään korvauksia. Juuri tuo asenne on yksi syy siihen että maallamme menee niin huonosti.


Mutta, ajattele nyt vähän - mitä meistä ajateltaisiin, jos vaatisimme korvauksia?
Anonyymi: MitäAjatellaan 9.3.2016 22:10

Anonyymi
Maailman suurin automarkkina pärjää ilman volkkaria, mutta volkkari ei pärjää ilman sitä. Löisi mieluummin hanskat naulaan ja keskittyisi volkkarikin sähkömopoihin.
Anonyymi: sähköjopo 9.3.2016 22:14

Anonyymi
Täälläkin korjataan ja päästöt saadaan ehkä kohdalleen. HuijariVWko takaa että homma toimii niin myös vuosia "korjauksen" jälkeen? Entäs ne muut "korjauksen" vaikutukset moottoriin? Niistä VW ei sano mitään. Todella epäluotettava yhtiö. En ikinä ostaisi vwaudiseatskodaa.
Anonyymi: luottamusmennyt 9.3.2016 23:00

Anonyymi
Reutersin mukaan Volkswagenin virittelemät autot ylittävät liittovaltion päästörajat yli 40-kertaisesti tavallisessa ajossa.

Saako nauraa maan omat autot varmaan pursuavat tankista yli niin vähän kuluttavat vai onko tuontiautoille eri päästöarvot

Et näköjään ymmärrä Californian tai yleensä Ameriikan EPA päästönormeista mitään. Sinulle tiedoksi että kaikki Amerikassa valmistetut ja myydyt täyttävät Californian päästörajat. Ainoastaan VW konsernin dieselit, Mersun dieseleistä jotkut malit ja muutamat muut Eurooppalaiset dieselit ovat huijanneet testeissään.

Ameriikassa ei yleensä henkilöautissa käytetä dieseleitä paitsi jotku harvat jotka on huijattu ostamaan näitä huijaus romuja. Artikkelin mukaan niitä ei pysty korjaamaan joten Suomalaiset saavat tyytyä imemään sisään myrkyllisiä typpioksiideja.
Anonyymi: MattiEsko 9.3.2016 23:22

Anonyymi
Asioista tehdään aina liian monimutkaisia. Kun myytävä tuote ei vastaa siitä annettuja tietoja, eikä sitä pystytä korjaamaan luvatun mukaiseksi, niin asiakkaalla pitää olla oikeus palauttaa tuote. Kohta on Volkkarin pihat täynnä autoja. Jos he ovat olleet yhtään fiksuja, niin näiden satojen tuhansien autojen osalta he ovat olleet yhteydessä esim. joihinkin Aasian ja Afrikan maihin, jos nämä olisivat halukkaita ostamaan autoja puoleen hintaan, että ei tarvitse romuttaa niitä.
Anonyymi: Autot-palautetaan 9.3.2016 23:41
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

20:37 Amerikkalaiset luulevat tietävänsä taloudesta – virheellinen itseluottamus aiheuttaa riskejä miljoonille
20:02 10 merkkiä siitä, että olet oikeassa työpaikassa
19:42 Digitoday Microsoft vokottelee asiakkaita Windows 10:een tiedonkeruulla
19:11 EU painostaa Volkswagenia maksamaan korvauksia eurooppalaisille asiakkaille
19:11 Yle: Nokia teetti Suomessa asiantuntijatöitä 750 eurolla kuussa
18:08 Talouden taantuma nipistää Dubaita – lentokentälle hylätään taas kalliita autoja
17:39 Digitoday Pokémonit valtasivat App Storen: Ennätys puhki
17:10 Anttila: Osa verkosta ostaneista asiakkaista saa tavaransa
16:46 Turkissa kuohuu ja paine EU-johtajia kohtaan kasvaa – "Pakolaissopimus täytyy neuvotella uudelleen"
16:09 Yhdysvaltojen kasvava tuotanto painaa öljyn hintaa
15:50 DI: Ericssonista lähtevä Vestberg saa muhkean erokorvauksen
15:14 Turkki puhdistaa nyt lentoyhtiötään: Turkish Airlines jakeli potkuja
15:00 Nokia painuu, pörssin nousu jatkuu
14:44 Digitoday Poikkeuksellinen Applen tietokone huutokaupataan – hinta voi nousta miljoonaan dollariin
14:26 Digitoday Huhuttu kauppa vahvistui: Verizon ostaa Yahoon verkkoliiketoiminnan
13:56 Digitoday Suomen Pankin sivut tukkinut palvelunestohyökkäys ohi – "Ei ole ennen tehty vastaavaa"
13:54 Trumpin USA voisi erota WTO:sta – "Kauppasopimukset ovat katastrofi"
12:54 Digitoday Suomalainen Jolla lisensoi: Uusi Sailfish-puhelin tuli myyntiin Intiassa
12:13 Ericssonin Johansson uuden toimitusjohtajan valinnasta: "Tilanne on ihanteellinen"
11:55 Osakeralli jatkuu Yhdysvalloissa – "kultainen skenaario" tukee kursseja
11:23 Analyytikko Vestbergin potkuista: Ericssonin suuromistajat halusivat muutosta
10:56 Juncker: Iso-Britannian eropyynnöllä ei ole takarajaa
10:28 Kiina paketoi nyt miljardien ongelmaluottoja arvopapereiksi
09:37 Ericssonin Vestbergille potkut – "On oikea aika hakea uusi johtaja"
09:16 Digitoday Nintendo toppuutteli Pokémon Go -intoa – osake sukelsi 18 %
08:41 Ryanair varoittaa: Näin paljon lentoliput halpenevat
07:58 HS: Pörssiyhtiöiden hallituksissa joka neljäs on nainen
06:02 Aurinkopaneeleilla 500 euron säästö vuodessa – toukokuu oli erityisen hyvä
24.7. Volvo ei pärjää yksin – etsii kumppania robottiautojen ohjelmointiin
24.7. Yle: Suomen maitotilallisten uusi uhka tulee Baltiasta
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy