Kirjaudu ▼
 

Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle

Antti Johansson HS
Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle
Kansainvälisen autoteollisuuden pitää luoda yhteinen standardoitu sähköautojen latausinfrastruktuuri, Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Peter Mertens sanoo.
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Volvo haluaa autoteollisuuden luovan yhteisen sähköautojen latausinfrastruktuurin. Volvon tutkimusjohtaja Peter Mertensin mukaan yhteisen standardin puuttuminen on yksi suurimmista esteistä sähköautojen markkinaosuuden kasvulle.

– Siirtyminen kohti täyssähköautoja on alkanut. Vaikka olemme jo valmiita tekniikan puolesta, latausinfrastruktuuri ei ole vielä aivan paikoillaan. Tarvitsemme kipeästi yhteisen standardoidun latausjärjestelmän, Mertens sanoo.

Volvo kertoo tukevansa Charging Interface -aloitetta, joka kehittää Combined Charging System (CCS) -yhteislatausjärjestelmää akkukäyttöisten ajoneuvojen latausstandardiksi.

Volvo kertoo järjestelmän yhdistävän yksivaiheisen latauksen nopeaan kolmivaiheiseen lataukseen ja käyttää enintään 43 kilowatin vaihtovirtaa sekä enintään 200 kilowatin tasavirtalatausta, joka on mahdollista nostaa tulevaisuudessa 350 kilowattiin.

Volvo sanoo esittelevänsä vuoteen 2019 mennessä oman täyssähköautonsa.

∇ Mainos ∇
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volvo

Kommentit (15)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
siitä standardista tulee se sama kuin oli vhs vastaan beta, ja huonompi teknisesti voitti
Anonyymi: jepjepjep 9.3.2016 11:07

Anonyymi
Onneksi kyseisille rakkineille on Suomessa virkamiehet keksineet käyttövoimaveron.Jos et ole Suomalainen ei kyseistä veroa tarvitse maksaa.
Anonyymi: aefffggf 9.3.2016 11:10

Anonyymi
Myös siirrettävää virtaa pitää pystyä tarjoamaan jos auto simahtaa keskelle tietä. Vajavaisella latausverkostolla sitä tulee tapahtumaan paljon.
Anonyymi: jerrykannu 9.3.2016 11:15

Anonyymi
Mutta kuitenkin parempi voitti, koska ihmiset osti VHS tuotteita mielummin kuin Beta tuotteita. Laatu mitataan pajon muillakin mittareilla kuin teknisillä argumenteilla. Ei pelkästään teknologialla.
Anonyymi: Pekkapee 9.3.2016 11:19

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.
Anonyymi: Palmupuu 9.3.2016 11:22

Anonyymi
Ne korjaavat taas väärää asiaa !

Toki 3-vaihelataus nopeuttaa, mutta jää silti kauas bensatankkauksen nopeudesta. Tai vetytankkauksesta.

Jos auton tankkaus kestää yli 10 min., voi tekniikalle sanoa hyvästit ja alkaa kehittää seuraavaa vaihtoehtoa.

Samoin, jos ajokilometrit yhdellä tankkauksella jäävät alle 200km.
Anonyymi: AjatelkaaAsiakkaita 9.3.2016 11:43

Anonyymi
Akku...akku...akku...

*********************
Anonyymi: Make-1234 9.3.2016 11:52

Anonyymi
Tämä on Venäjän Fasistiselle Federaatiolle erittäin huono asia.
Anonyymi: peepeex 9.3.2016 11:53

Anonyymi
Kylmiin olosuhteisiin polttokennoauto on sähköautoa parempi.
Anonyymi: selvää 9.3.2016 11:55

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.


Nestehän väittää käyttävänsä nesteissänsä enimmäkseen jätettä, tosin suurin osa jätteestä taitaa olla peräisin palmuöljyn tuotannosta...
Anonyymi: Teuvobx 9.3.2016 13:00
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

09:44 Caverion nappasi toimitusjohtajan Nokian Renkailta
09:27 Kuluttajien luottamus heikkeni vähän
09:10 Arvio: Maersk saattaa ostaa Hanjinin
08:32 Digitoday Pelifirma mokasi rajusti: Turvapäivitys muuttui takaoveksi
08:16 LM: Taksi voi pian olla mönkijä tai kuorma-auto
07:23 Ilta-Sanomat Kiivasta väittelyä ja jäätäviä kuittauksia – kaikki Trumpin ja Clintonin kohtaamisesta
06:01 Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote
26.9. Tutkimustulos sysäsi lääkefirman kurssin nousuun – epileptikkolapset saivat apua kannabislääkkeestä
26.9. Ranskassa radikaali askel: Varoitusvärit elintarvikkeisiin
26.9. Draghilla on Britannialle tiukka viesti: Ei erivapauksia
26.9. Liike-elämän huippukonferenssi yllätti – tarjoaa vain kasvisruokaa
26.9. Kahvin hinta pomppasi – johtuu isosta muutoksesta säässä
26.9. Trumpin ja Clintonin yhteenotto saattaa heiluttaa kursseja
26.9. Pienemmät katteet, halvemmat tilat – näin Auto-Bil aikoo painaa autojen hintoja
26.9. Arvio: Saksa kyllä pelastaa Deutsche Bankin
26.9. Digitoday Ensimmäistä kertaa Suomessa: Huijari lähetti haittaohjelman ja soitti perään
26.9. YIT hakee kasvua kaupungeista
26.9. Nyt paukkui ennätys – Deutsche Bankin kurssi sukelsi pohjiin
26.9. Algeria: Öljymarkkinat ovat nyt paljon kriittisemmässä tilassa
26.9. Pörssi pakkasella – YIT nousee
26.9. Suursijoittajat kannustavat elintarvikejättejä vaihtamaan lihan kasviproteiiniin
26.9. Elop: Kauteni Nokian johdossa osui harvinaiseen ajanjaksoon
26.9. Kansainväliset pk-yritykset uskovat suhdanteiden parantuvan
26.9. Konecranes ja Kito purkavat allianssinssa
26.9. Digitoday Pelottava löytö: Uusi iOS aiempaa turvattomampi
26.9. Saksalaisyritykset yllättivät: näkymät huomattavasti odotuksia paremmat
26.9. Baswaren toimitusjohtaja vaihtuu
26.9. Vähittäiskauppa kasvoi elokuussa
26.9. Kahvilaa toimistona pitävät käyvät kalliiksi – osa luopunut wifistä
26.9. Digitoday Snapchat muutti nimensä ja julkisti videokuvaavat aurinkolasit
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy