Kirjaudu ▼
 

Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle

Antti Johansson HS
Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle
Kansainvälisen autoteollisuuden pitää luoda yhteinen standardoitu sähköautojen latausinfrastruktuuri, Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Peter Mertens sanoo.
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Volvo haluaa autoteollisuuden luovan yhteisen sähköautojen latausinfrastruktuurin. Volvon tutkimusjohtaja Peter Mertensin mukaan yhteisen standardin puuttuminen on yksi suurimmista esteistä sähköautojen markkinaosuuden kasvulle.

– Siirtyminen kohti täyssähköautoja on alkanut. Vaikka olemme jo valmiita tekniikan puolesta, latausinfrastruktuuri ei ole vielä aivan paikoillaan. Tarvitsemme kipeästi yhteisen standardoidun latausjärjestelmän, Mertens sanoo.

Volvo kertoo tukevansa Charging Interface -aloitetta, joka kehittää Combined Charging System (CCS) -yhteislatausjärjestelmää akkukäyttöisten ajoneuvojen latausstandardiksi.

Volvo kertoo järjestelmän yhdistävän yksivaiheisen latauksen nopeaan kolmivaiheiseen lataukseen ja käyttää enintään 43 kilowatin vaihtovirtaa sekä enintään 200 kilowatin tasavirtalatausta, joka on mahdollista nostaa tulevaisuudessa 350 kilowattiin.

Volvo sanoo esittelevänsä vuoteen 2019 mennessä oman täyssähköautonsa.

∇ Mainos ∇
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volvo

Kommentit (15)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
siitä standardista tulee se sama kuin oli vhs vastaan beta, ja huonompi teknisesti voitti
Anonyymi: jepjepjep 9.3.2016 11:07

Anonyymi
Onneksi kyseisille rakkineille on Suomessa virkamiehet keksineet käyttövoimaveron.Jos et ole Suomalainen ei kyseistä veroa tarvitse maksaa.
Anonyymi: aefffggf 9.3.2016 11:10

Anonyymi
Myös siirrettävää virtaa pitää pystyä tarjoamaan jos auto simahtaa keskelle tietä. Vajavaisella latausverkostolla sitä tulee tapahtumaan paljon.
Anonyymi: jerrykannu 9.3.2016 11:15

Anonyymi
Mutta kuitenkin parempi voitti, koska ihmiset osti VHS tuotteita mielummin kuin Beta tuotteita. Laatu mitataan pajon muillakin mittareilla kuin teknisillä argumenteilla. Ei pelkästään teknologialla.
Anonyymi: Pekkapee 9.3.2016 11:19

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.
Anonyymi: Palmupuu 9.3.2016 11:22

Anonyymi
Ne korjaavat taas väärää asiaa !

Toki 3-vaihelataus nopeuttaa, mutta jää silti kauas bensatankkauksen nopeudesta. Tai vetytankkauksesta.

Jos auton tankkaus kestää yli 10 min., voi tekniikalle sanoa hyvästit ja alkaa kehittää seuraavaa vaihtoehtoa.

Samoin, jos ajokilometrit yhdellä tankkauksella jäävät alle 200km.
Anonyymi: AjatelkaaAsiakkaita 9.3.2016 11:43

Anonyymi
Akku...akku...akku...

*********************
Anonyymi: Make-1234 9.3.2016 11:52

Anonyymi
Tämä on Venäjän Fasistiselle Federaatiolle erittäin huono asia.
Anonyymi: peepeex 9.3.2016 11:53

Anonyymi
Kylmiin olosuhteisiin polttokennoauto on sähköautoa parempi.
Anonyymi: selvää 9.3.2016 11:55

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.


Nestehän väittää käyttävänsä nesteissänsä enimmäkseen jätettä, tosin suurin osa jätteestä taitaa olla peräisin palmuöljyn tuotannosta...
Anonyymi: Teuvobx 9.3.2016 13:00
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy