Kirjaudu ▼
 

Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle

Antti Johansson HS
Autoteollisuus pyrkii ratkaisemaan esteen sähköautojen yleistymiselle
Kansainvälisen autoteollisuuden pitää luoda yhteinen standardoitu sähköautojen latausinfrastruktuuri, Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Peter Mertens sanoo.
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Volvo haluaa autoteollisuuden luovan yhteisen sähköautojen latausinfrastruktuurin. Volvon tutkimusjohtaja Peter Mertensin mukaan yhteisen standardin puuttuminen on yksi suurimmista esteistä sähköautojen markkinaosuuden kasvulle.

– Siirtyminen kohti täyssähköautoja on alkanut. Vaikka olemme jo valmiita tekniikan puolesta, latausinfrastruktuuri ei ole vielä aivan paikoillaan. Tarvitsemme kipeästi yhteisen standardoidun latausjärjestelmän, Mertens sanoo.

Volvo kertoo tukevansa Charging Interface -aloitetta, joka kehittää Combined Charging System (CCS) -yhteislatausjärjestelmää akkukäyttöisten ajoneuvojen latausstandardiksi.

Volvo kertoo järjestelmän yhdistävän yksivaiheisen latauksen nopeaan kolmivaiheiseen lataukseen ja käyttää enintään 43 kilowatin vaihtovirtaa sekä enintään 200 kilowatin tasavirtalatausta, joka on mahdollista nostaa tulevaisuudessa 350 kilowattiin.

Volvo sanoo esittelevänsä vuoteen 2019 mennessä oman täyssähköautonsa.

∇ Mainos ∇
9.3.2016 11:00
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volvo

Kommentit (15)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
siitä standardista tulee se sama kuin oli vhs vastaan beta, ja huonompi teknisesti voitti
Anonyymi: jepjepjep 9.3.2016 11:07

Anonyymi
Onneksi kyseisille rakkineille on Suomessa virkamiehet keksineet käyttövoimaveron.Jos et ole Suomalainen ei kyseistä veroa tarvitse maksaa.
Anonyymi: aefffggf 9.3.2016 11:10

Anonyymi
Myös siirrettävää virtaa pitää pystyä tarjoamaan jos auto simahtaa keskelle tietä. Vajavaisella latausverkostolla sitä tulee tapahtumaan paljon.
Anonyymi: jerrykannu 9.3.2016 11:15

Anonyymi
Mutta kuitenkin parempi voitti, koska ihmiset osti VHS tuotteita mielummin kuin Beta tuotteita. Laatu mitataan pajon muillakin mittareilla kuin teknisillä argumenteilla. Ei pelkästään teknologialla.
Anonyymi: Pekkapee 9.3.2016 11:19

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.
Anonyymi: Palmupuu 9.3.2016 11:22

Anonyymi
Ne korjaavat taas väärää asiaa !

Toki 3-vaihelataus nopeuttaa, mutta jää silti kauas bensatankkauksen nopeudesta. Tai vetytankkauksesta.

Jos auton tankkaus kestää yli 10 min., voi tekniikalle sanoa hyvästit ja alkaa kehittää seuraavaa vaihtoehtoa.

Samoin, jos ajokilometrit yhdellä tankkauksella jäävät alle 200km.
Anonyymi: AjatelkaaAsiakkaita 9.3.2016 11:43

Anonyymi
Akku...akku...akku...

*********************
Anonyymi: Make-1234 9.3.2016 11:52

Anonyymi
Tämä on Venäjän Fasistiselle Federaatiolle erittäin huono asia.
Anonyymi: peepeex 9.3.2016 11:53

Anonyymi
Kylmiin olosuhteisiin polttokennoauto on sähköautoa parempi.
Anonyymi: selvää 9.3.2016 11:55

Anonyymi
Noh, miten käy sitten Nesteen, joka on investoinut sademetsiä tuhovaan palmuöljyyn ? Saas nährä, meneekö osakekurssi Etelään.


Nestehän väittää käyttävänsä nesteissänsä enimmäkseen jätettä, tosin suurin osa jätteestä taitaa olla peräisin palmuöljyn tuotannosta...
Anonyymi: Teuvobx 9.3.2016 13:00
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

26.7. Digitoday Torrent-sivuston perustajalle 150 miljoonan euron taakka – onnitteli Hollywoodia
26.7. Kesko panostaa kymmeniä miljoonia kisaan maanteiden asiakkaista
26.7. Omistajilta vihreä valo: Frankfurtin ja Lontoon pörssit yhdistyvät
26.7. Belgialainen kone kerää huomiota – teki festariväen virtsasta tuhat litraa vettä, josta pantiin olutta
26.7. Anttila aloittaa huomenna konkurssialen
26.7. Mitä maksaa ajomatka Helsingistä Turkuun? Uusi sovellus laskee autosi bensakulut ja päästöt
26.7. Yle: Fennovoima alkaa tutkia uutta ydinjätteiden loppusijoituspaikkaa
26.7. Digitoday Surface Pro 3:n akku ei kestä: Mitä tekee Microsoft?
26.7. Brexit lohkaisi brittien eläkevaroja – eläkeläiset tukivat EU-eroa
26.7. Mäkkärin hampurilaisia syötiin odotuksia vähemmän
26.7. Ylituotannon uhka painaa öljyä – hinta valahti kolmen kuukauden pohjiin
26.7. Huawein älypuhelinten myynti harppasi 25 %
26.7. Digitoday Apple pestasi iPad-gurun vetämään autoaan ojasta
26.7. Onnibus lopettaa Virossa – "Byrokratialle ei näy loppua"
26.7. Tulosyhtiöt kannattelevat Helsingin pörssiä
26.7. Inderesin Viljakainen metsäyhtiöistä: UPM on valmiimpi kuin Stora Enso
26.7. Outotec toimittaa laitteita Iraniin
26.7. Venäjän ja Suomen välillä kulkee leveä Big Mac -raja
26.7. Digitoday Ilmaisia Pokémon-kolikoita? Epäilyttävä viesti leviää WhatsAppissa
26.7. Pesänhoitaja: Anttilasta kiinnostuneita ostajia on ulkomailta ja kotimaasta
26.7. FT: Yahoon Marissa Mayer syyttää mediaa seksismistä – "Se on sääli"
26.7. Outokumpu petrasi tulostaan odotettua enemmän
26.7. Digitoday Google päivitti: Häirikkösoittajille tyly stoppi
26.7. Öljyjätin tulos romahti 45 %
26.7. Digitoday Clash of Kings -sivusto hakkeroitiin: 1,6 miljoonan pelaajan tiedot vaarassa
26.7. Tuleeko Anttilaan vielä jättiale? Tämä ratkaisee
26.7. Kahtiajako kasvaa työmarkkinoilla: pitkäaikaistyöttömien määrä kolminkertaistunut
26.7. UPM-Kymmenen tulos ylitti odotukset – "kulujen karsiminen jatkuu"
26.7. Automyynti vilkastui – rengasvalmistaja Michelin petrasi tulostaan reippaasti
26.7. Mieli muuttui Englannin keskuspankissa
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy