Kirjaudu ▼
 

VW:n päästöskandaalissa jo 17 epäiltyä – suuromistaja odottaa lisää huonoja uutisia

© Denis Balibouse / Reuters
VW:n päästöskandaalissa jo 17 epäiltyä – suuromistaja odottaa lisää huonoja uutisia
Päästömanipuloinnista selviytyminen vie Volkswagenilta vuosia, arvioi yhtiön toimitusjohtaja Matthias Müller.
8.3.2016 13:55
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaiset syyttäjät ovat laajentaneet autonvalmistaja Volkswagenin päästöskandaalin tutkintaa. Nyt tutkinta koskee 17 yhtiön työntekijää, kun aiemmin tutkinnan kohteena oli kuusi työntekijää.

Syyttäjä Klaus Ziehe kertoi tiistaina, että epäillyistä kukaan ei kuulu Volkswagenin johtokuntaan. Epäiltyjen määrän kasvamisesta kertoi ensimmäisenä saksalaislehti Braunschweiger Zeitung.

Työntekijöille Saksan Wolfsburgissa tiistaina puhunut Volkswagenin toimitusjohtaja Matthias Müller sanoi, että dieselautoja koskenut päästöskandaali aiheuttaa "huomattavia ja kipeitä" taloudellisia vahinkoja yhtiölle. Hänen mukaansa skandaali pitää yhtiön kiireisenä vielä pitkään.

Volkswagen Ag
Taloustiedot
Y-tunnus 1819616-0
Kotipaikka Ulkomaat
Yhtiömuoto 60
TOL-luokka
Moottoriajoneuvojen valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Volkswagenin toiseksi suurin osakkeenomistaja odottaa yhtiön kertovan lisää päästöskandaaliin liittyviä huonoja uutisia tulevaisuudessa. Volkswagenin kotiosavaltio Ala-Saksi omistaa yhtiön osakkeista viidenneksen.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Luultavasti tänä vuonna silloin tällöin vastassa on epämieluisia uutisia dieseltapaukseen liittyen, sanoi Ala-Saksin pääministeri Stephan Weil uutistoimisto Reutersin mukaan.

Weil puhui niin ikään Volkswagenin päätehtaalle Wolfsburgiin kerääntyneille yhtiön työntekijöille. Hän uskoo autonvalmistajan selviytyvän testimanipuloinnin seurauksista. Ala-Saksilla ei ole Weilin mukaan syytä vähentää Volkswagen-omistustaan.

8.3.2016 13:55
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (6)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi kauhia!

Toivottavasti tuossa porukassa ei vaan ollut yhtään johtajaa mukana?

Ja jos on-miten ne niin ovat erehtyneet vahingossa huijaamaan?Vai onko niitä erehdytetty?
Anonyymi: Make-1234 8.3.2016 14:29

Anonyymi
Saahan noista huijjausautoista aina kuitenkin romutuspalkkion, jos ne pitää rekisterissä.
Anonyymi: RomutKiertoon 8.3.2016 14:39

Anonyymi
Voi kauhia!

Toivottavasti tuossa porukassa ei vaan ollut yhtään johtajaa mukana?

Ja jos on-miten ne niin ovat erehtyneet vahingossa huijaamaan?Vai onko niitä erehdytetty?

Syylliset on haravoitu. Joukossa on pari siivoojaa, 1 talonmies, 1 autonkuljettaja, 3 postitustyöntekijää, 1 tiskaaja henkilöstöravintolasta, 2 jätteidenkuljetustyöntekijää, 4 ohikulkijaa, 2 asiakasta ja 1 koira. Tapaus tutkitaan perinpohjin ja syyllisiä rangaistaan.
Anonyymi: markkinatalous 8.3.2016 14:51

Anonyymi
Kojtokinta re tirnnytr mitään joren suuylliset ova ntrtseja.
Anonyymi: hoonosoomi 8.3.2016 18:30

Anonyymi
Surkeasta laadusta eroon pääseminen vie 20 vuotta, kuten kävi opelille. Johtajat tuskin itse ajavat volsulla, joten ehkä he eivät edes tiedosta koko asiaa?
Anonyymi: niemalswieder 8.3.2016 19:39

Anonyymi
Olen IT alalla arkkitehtina ja voin kertoa miten siellä asiat hoituu. Johto painostaa hyväksymään sutta ja uhkaa pahimmilaan erottamisella jos ei hyväksytä heti. Sitten kun "shit happens", johto toteaa vain "sori, ei mun vika", se oli arkkitehtien hyväksymä ja näyttävät virallisesti pyhimyksiltä. Myötätuntoni on noiden 17 "tuomitun" puolella. Tapaus kuvaa nykyjohtamisen perusongelmaa, raha kelpaa, mutta ei vastuu. Ennen vika oli aina johdossa, meni hyvin tai huonosti.
Anonyymi: johdonvika 9.3.2016 7:06
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

30.5. Digitoday "Vaarallinen": Googlen uusi sovellus Snowdenin hampaissa – kehittäjä vain pahensi asiaa
30.5. Kreikka velkojille: Vaatimukset ovat meille liikaa
30.5. Suomi jämähti kilpailukykyvertailussa – uutta pontta sopimuksesta?
30.5. Air Francen lentäjälakko uhkaa EM-kisalentoja
30.5. Takaako nollasopimus Suomen kilpailukyvyn? Ekonomistit eri mieltä
30.5. Digitoday Nokia pistää 4G:n minikopterin sisään
30.5. NSIG:n Okmetic-tarjous jatkuu – kauppa voi vaatia TEM:n siunauksen
30.5. Palkkaa maksettiin bensana – mätkyt menossa työntekijöiden pulitettavaksi
30.5. Rosatomin viesti Suomelle: Voimala kestää pidempään kuin yksikään poliittinen jakso
30.5. Ovakon säästöohjelma laajenee
30.5. Digitoday Tässäkö Applen seuraava ostos: HBO tai Netflix?
30.5. Vältä näitä kännykkävirheitä – uutta tietoa terveysvaikutuksista
30.5. Bitcoin-louhimo konkurssiin Ruotsissa
30.5. Helsingin pörssi etenee vailla selvää suuntaa – SSAB vauhdissa
30.5. "Tästä halutaan huvipuisto" – Espanjassa yritetään hillitä turismia
30.5. Puolustusvälineyhtiö Patrian toimitusjohtaja vaihtuu
30.5. Ex-työntekijä vinkkasi: Kamux maksanut palkkoja bensana
30.5. Tulva pysäytti Audien rakentamisen
30.5. Digitoday Windows 10:n tietoturvaan merkittävä parannus – aktivoitava itse
30.5. Digitoday "Kestämätön tilanne": Anvia taipui kompromissiin Elisan edessä
30.5. Aktia nosti talousennustetta – työmarkkinoilla "dramaattinen jakautuminen"
30.5. Rautia-rautakaupat katoavat Suomen kauppakartalta
30.5. Kiky-sopu myös viestintään ja mekaaniseen metsäteollisuuteen
30.5. Digitoday Google tuomassa hurjan myyntivaltin omille Android-puhelimilleen?
30.5. Kamux peruu listautumisen – veroja maksamatta
30.5. Elisa ostaa Anvian tietoliikenne- ja viihdepalvelut
30.5. Evli suuntaa pk-sektorille ja aloittaa yt-neuvottelut
30.5. Metsäpalojen laantuminen painaa öljyn hintaa
30.5. Aukioloaikojen vapauttaminen iski pienten kauppojen myyntiin
30.5. Fedin Yellen: Koronnostoon syytä varautua
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy