Kirjaudu ▼
 

VW:n päästöskandaalissa jo 17 epäiltyä – suuromistaja odottaa lisää huonoja uutisia

© Denis Balibouse / Reuters
VW:n päästöskandaalissa jo 17 epäiltyä – suuromistaja odottaa lisää huonoja uutisia
Päästömanipuloinnista selviytyminen vie Volkswagenilta vuosia, arvioi yhtiön toimitusjohtaja Matthias Müller.
8.3.2016 13:55
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaiset syyttäjät ovat laajentaneet autonvalmistaja Volkswagenin päästöskandaalin tutkintaa. Nyt tutkinta koskee 17 yhtiön työntekijää, kun aiemmin tutkinnan kohteena oli kuusi työntekijää.

Syyttäjä Klaus Ziehe kertoi tiistaina, että epäillyistä kukaan ei kuulu Volkswagenin johtokuntaan. Epäiltyjen määrän kasvamisesta kertoi ensimmäisenä saksalaislehti Braunschweiger Zeitung.

Työntekijöille Saksan Wolfsburgissa tiistaina puhunut Volkswagenin toimitusjohtaja Matthias Müller sanoi, että dieselautoja koskenut päästöskandaali aiheuttaa "huomattavia ja kipeitä" taloudellisia vahinkoja yhtiölle. Hänen mukaansa skandaali pitää yhtiön kiireisenä vielä pitkään.

Volkswagen Ag
Taloustiedot
Y-tunnus 1819616-0
Kotipaikka Ulkomaat
Yhtiömuoto 60
TOL-luokka
Moottoriajoneuvojen valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Volkswagenin toiseksi suurin osakkeenomistaja odottaa yhtiön kertovan lisää päästöskandaaliin liittyviä huonoja uutisia tulevaisuudessa. Volkswagenin kotiosavaltio Ala-Saksi omistaa yhtiön osakkeista viidenneksen.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Luultavasti tänä vuonna silloin tällöin vastassa on epämieluisia uutisia dieseltapaukseen liittyen, sanoi Ala-Saksin pääministeri Stephan Weil uutistoimisto Reutersin mukaan.

Weil puhui niin ikään Volkswagenin päätehtaalle Wolfsburgiin kerääntyneille yhtiön työntekijöille. Hän uskoo autonvalmistajan selviytyvän testimanipuloinnin seurauksista. Ala-Saksilla ei ole Weilin mukaan syytä vähentää Volkswagen-omistustaan.

8.3.2016 13:55
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (6)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi kauhia!

Toivottavasti tuossa porukassa ei vaan ollut yhtään johtajaa mukana?

Ja jos on-miten ne niin ovat erehtyneet vahingossa huijaamaan?Vai onko niitä erehdytetty?
Anonyymi: Make-1234 8.3.2016 14:29

Anonyymi
Saahan noista huijjausautoista aina kuitenkin romutuspalkkion, jos ne pitää rekisterissä.
Anonyymi: RomutKiertoon 8.3.2016 14:39

Anonyymi
Voi kauhia!

Toivottavasti tuossa porukassa ei vaan ollut yhtään johtajaa mukana?

Ja jos on-miten ne niin ovat erehtyneet vahingossa huijaamaan?Vai onko niitä erehdytetty?

Syylliset on haravoitu. Joukossa on pari siivoojaa, 1 talonmies, 1 autonkuljettaja, 3 postitustyöntekijää, 1 tiskaaja henkilöstöravintolasta, 2 jätteidenkuljetustyöntekijää, 4 ohikulkijaa, 2 asiakasta ja 1 koira. Tapaus tutkitaan perinpohjin ja syyllisiä rangaistaan.
Anonyymi: markkinatalous 8.3.2016 14:51

Anonyymi
Kojtokinta re tirnnytr mitään joren suuylliset ova ntrtseja.
Anonyymi: hoonosoomi 8.3.2016 18:30

Anonyymi
Surkeasta laadusta eroon pääseminen vie 20 vuotta, kuten kävi opelille. Johtajat tuskin itse ajavat volsulla, joten ehkä he eivät edes tiedosta koko asiaa?
Anonyymi: niemalswieder 8.3.2016 19:39

Anonyymi
Olen IT alalla arkkitehtina ja voin kertoa miten siellä asiat hoituu. Johto painostaa hyväksymään sutta ja uhkaa pahimmilaan erottamisella jos ei hyväksytä heti. Sitten kun "shit happens", johto toteaa vain "sori, ei mun vika", se oli arkkitehtien hyväksymä ja näyttävät virallisesti pyhimyksiltä. Myötätuntoni on noiden 17 "tuomitun" puolella. Tapaus kuvaa nykyjohtamisen perusongelmaa, raha kelpaa, mutta ei vastuu. Ennen vika oli aina johdossa, meni hyvin tai huonosti.
Anonyymi: johdonvika 9.3.2016 7:06
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

12:39 PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
11:58 Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
11:36 Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
11:17 Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
10:56 PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
10:45 Keskipalkka jopa 5480 euroa – näin eri alojen korkeakoulutetut tienasivat
10:04 Digitoday Ei vain puhelimien ongelma: Nyt varoitetaan räjähtävistä Samsungin pesukoneista
10:02 PT: Kasvun painopiste alkaa siirtyä vientiin
09:26 OPEC yllätyssopuun tuotannon rajoittamisesta
08:50 Kosteusvaurio voi tulla millaiseen taloon tahansa – alkuna usein vuotava liitos
08:21 Kolumni Digi-palvelu pettää liian usein
07:43 Air Berlin puolittaa laivastonsa ja vähentää 1200 työpaikkaa
06:03 Digitoday Kaksi muutosta Whatsappiin – sormet selviävät vähemmällä klikkailulla
06:02 Taloyhtiöiden riskit kasvavat – "Kaksi miestä katosi työmaalta pariksi viikoksi"
28.9. Digitoday Uutiseksi naamioitu haittaohjelma leviää Facebookissa – ethän klikannut?
28.9. Komissio ehdottaa julkista rekisteriä EU-lobbareille
28.9. EU-komissio ottaa ison pörssikaupan tarkempaan syyniin
28.9. Venäjä pumppaa öljyä kuin neuvostovuosina
28.9. SK: Technip Offshore voi lomauttaa koko henkilöstön
28.9. Digitoday Blackberry lopettaa puhelinten valmistamisen
28.9. Kuntarahoitus myi vihreitä bondeja – rahaa Länsimetrolle ja kouluille
28.9. FK:n Tornivaara: Sopeuttamista voi tehdä monella tavalla
28.9. Viime vuonna selvä piikki: Yhä useampi raivosi lentokoneessa
28.9. Inderes: Yrityskauppojen tahti hidastunut – viime vuonna ennätys
28.9. Digitoday Kutsu kävi oikeuteen: Loppuuko musiikin rippaaminen Youtubesta?
28.9. Autoja tuodaan yhä enemmän ulkomailta – "Autonvaihto useammalla mielessä"
28.9. Nyt se on virallista: OP eroaa FK:sta
28.9. Kone laskussa nousupörssissä, Caverion jatkaa eilistä kiriä
28.9. Harjoittelija löysi sattumalta – huutokaupassa 102-vuotias samppanja
28.9. Digitoday Näin Mars asutetaan elinaikanamme - Muskin hurja suunnitelma julki
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy