Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta

© Arnd Wiegmann / Reuters
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta
Volkswagenin osakkeenomistaja arvostelee yhtiötä riittämättömistä toimista päästöhuijausskandaalin hoidossa.
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Union Asset Management sanoo, että Volkswagen ei tee riittävästi tutkiakseen, kuinka yhtiön päästöhuijausskandaali sai alkunsa.

– Olemme tyytyväisiä Volkswagenin kriisinhallinnasta? Emme, emme ollenkaan, Union Asset Managementin sijoitusjohtaja ja hallituksen jäsen Jens Wilhelm sanoo uutistoimisto Reutersille.

Wilhelmin mukaan yhtiön tutkinta ei ole läpinäkyvää, eikä yhtiön tekemä tutkinta päästöskandaalista vakuuta.

Reutersin mukaan Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia. Siivun arvo on oli viime vuoden syyskuun lopussa noin 41,6 miljoonaa dollaria.

Volkswagen on myöntänyt, että se on huijannut dieselmalliensa päästötesteissä asentamalla autoihinsa laitteen, joka ymmärtää, kun auton päästöjä testataan. Tuolloin auto pienentää päästöjä murto-osaan todellisista päästöistä.

Päästökohun paljastumisen jälkeen Volkswagen on muun muassa käynnistänyt sisäisen tutkinnan ja vaihtanut toimitusjohtajaa.

∇ Mainos ∇
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (13)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta


Aika yliyksinkertaistetusti otsikoitu. Tuon perusteella asiaa muuten tarkemmin ymmärtämätön Keijo Kontulasta taatusti päätyy käsittämään että Volkswagen -yhtymällä on Veijo Esso -tyyppinen "omistaja", kun tosiasiassa kyse on valtavan suuren monessa maassa julkisesti listatun yhtiön yhden huomattavan pienen vähemmistöomistajan edustajan kommentista.

Huomattavan lähellä tahallista harhaanjohtamista. Liekö sitten kyseessä toimittajan oma politikointi tai vaikka Sanoma Oy:n standardimenettely, sitä voi pysähtyä miettimään.
Anonyymi: roskaa 24.2.2016 22:17

Anonyymi
Kyllä tämä juttu on kehitetty Teboilin baarin vessassa. Ähkyn kanssa.
Anonyymi: teboilman 24.2.2016 22:26

Anonyymi
Oli tuo juttu osakkeenomistajasta totta tai ei niin totta on silti että VW todellakin edelleen pimittää huijauksen tarkoitusperiä, "korjauksien" vaikutukset moottoreihin puhumattakaan korvaussuunnitelman puuttumisesta huijatuille asiakkailleen. VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.
Anonyymi: vwkorvausvastuuseen 24.2.2016 23:34

Anonyymi
Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia.

Miksei UAM:n hallituksen jäsentä pidetä VW:n pääomistajana? Kyllä tuolla osakepotilla hyvin voi kertoa olevansa sellainen, vaikka ei olekaan operatiivisessa johdossa.

Hyvät neuvot voi ohajta myös toimittajille, jotka valikoivat, keiden kommentit julkaistaan. Stasi on voimissaan?
Anonyymi: UusiStasi 25.2.2016 4:11

Anonyymi
VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.

Sinun mielestäsi pitäisi siis lopettaa mainonta, lopettaa tuotanto ja jättää huijausohjelma muuttamatta?

Typpipäästöt eivät ole ongelma meillä, mutta jossain suurkaupungeissa kyllä. Ovatko VW:n päästöt suuremmat kuin muilla autonvalmistajilla? Eivät.

Onko kyseessä jenkkien hyökkäys VW:tä vastaan (vertaa hyökkäys Toyotaa vastaan) vai rehellinen huoli ympäristöstä? Veikkaan edellistä.

Muistamme kyllä, ettei vapaata kilpailua ole olemassa.
Anonyymi: MinulleEiVolkkaria 25.2.2016 4:18

Anonyymi
Vai oliko asialla palkkamaltin lannistamat duunarit,jotka junailivat sopan AY-änkyröiden avustuksella tehtaan takapihalla?

Sillä yksikään johtaja ei vaan kertakaikkiaan alentuisi mokomaan luikurointiin,koska rehellisyys on kaiken johtamisen a ja o...?
Anonyymi: Make-123 25.2.2016 5:47

Anonyymi
Eipä tarvitse VW:n hankintaa edes miettiä. Ei hyvä.
Anonyymi: Sairaseläkeläinen 25.2.2016 7:17

Anonyymi
Nyt sitten pitäisi antaa täyslaidallinen väärin toimineelle yhtiölle yhtiökokouksessa ja painostaa kunnolla. Ehkä kannattaisi liittoutua samoin ajattelevien kanssa ja "kukistaa vanha valta".

Toki eivät he meidän neuvoja kaipaa, osaavat itsekin.

Suomessa osakkeenomistajien pitäisi olla tyytyväisiä, vihdoin ovat sillä polulla missä suomaalaisten "ammattilaisten" mielestä pitäisi olla. Täällähän yksi pörssikvartaali on ihan liian pitkä aika olla muuttamatta organisaatiota tai olla vaihtamatta johtoa. Ja kerran vuodessa yhtiökokous ylistää yhdessä johtoa viisaimmista mahdollisista päätöksistä, joilla taas saatiin hukattua omistajan rahaa ja ollaan korkeintaan neutraaleissa lehtijutuissa altavastaajina ja selittelemässä jotain sotkua.

Paras johtajahan näyttää olevan se joka saa pari kertaa kvartaalin aikana itsensä tai firmansa kohun takia lehteen.

Imagollisesti lähes kaikki julkisuus on huonoa julkisuutta.
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 25.2.2016 8:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW todellakin pimittää yhtiön tuotteissa olevia onglmia! Niiden tavarahan on täyttä kuraa nykyään. Jos nokalla olisi Lada:n logo, niin kukaan ei ostaisi tota tavaraa.
Johtamisonglema koko firmassa!
Rekisteröitynyt käyttäjä: Veronmaksaja 25.2.2016 12:10

Anonyymi
Typpi ongelma on myös EU alueella, luuletko että VW muutoin tekisi mitään muutoksia autoihin.VW ei tee mitään muutoksia hyvää hyvyyttään, ainoastaan ja vain pakon edessä.DSG, TSI, kuluvat hammashihnapyörät ja suunnaton öljynkulut, kaikki maksaa asiakas.
Anonyymi: LujaaLaatuaLada 25.2.2016 12:38
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

07:00 Uutiskommentti Onko kohuttu TTIP-sopimus kuopattu?
06:00 Analyysi Nobelisti listasi 7 välttämätöntä korjausta euron pelastamiseksi
30.8. Menitkö sairaana töihin? Ei olisi kannattanut
30.8. Uusi apu keliaakikoille: Laite tunnistaa gluteenin ruuasta
30.8. Digitoday Onko nyt tosi kyseessä? SETI tutkii outoa signaalia avaruudessa
30.8. Britannian hallitus: Apple tervetullut maahan
30.8. Kolme isoa teollisuusliittoa arvostelee lisäleikkauksia koulutukseen
30.8. Jorma Ollila: "Suomen toipuminen Euroopan hitaimpien joukossa"
30.8. AVI kielsi kiinteistönvälitysyrityksen toiminnan – LKV-tutkinnot puuttuivat
30.8. Keskituloisille perheille voi tulla iso lasku – hallitus päättää päivähoitomaksuista
30.8. Digitoday Applen Cook: Miljardien veromätky näkyy investoinneissa ja työpaikoissa
30.8. Öljyä löytyy nyt niukasti – tulossa hintapiikki?
30.8. Digitoday Ei niin nopeasti: EU huolestui Whatsappin muutoksesta
30.8. "Kreikan hallitus ei ole sitoutunut kunnolla tukipaketin ehtoihin"
30.8. Verotus muuttuu: Tästä syystä palautukset kilahtavat tilille normaalia aiemmin
30.8. Helsingin pörssissä on nyt melko hiljaista
30.8. Tanska leikkaa kasvuennustettaan Brexitin vuoksi
30.8. VR:n tulos parani – vihjaus uusista hinnanalennuksista
30.8. 5 vinkkiä – näin työntekijän palkitseminen onnistuu
30.8. EU määräsi Applen maksamaan Irlannille jopa 13 miljardin euron mätkyt
30.8. Talousluottamus heilahti odotettua enemmän euroalueella
30.8. Ranskalaisministeri vaatii TTIP-neuvotteluiden keskeyttämistä
30.8. Digitoday IPhonen julkaisupäivä varmistui – tarvikevalmistaja otti ronskisti ennakkoa
30.8. Digitoday Facebook antoi potkut koko tiimille: Tuloksena katastrofi
30.8. Rakentamisen suhdannekäänteen rajuus yllätti alan etujärjestönkin
30.8. Tuhansille maksuhäiriömerkintä maksamattomien matkalippujen vuoksi
30.8. Raisiossa aloittaa torstaina kimppataksi, joka maksaa 5 euroa
30.8. Digitoday EU epäilee Applea ja Irlantia verokikkailusta: Yli miljardin mätkyt uhkaavat
30.8. Ilta-Sanomat Taajamajunat Riihimäen ja Tampereen välillä peruttu – liikenne takkuilee useamman päivän
30.8. Nordea: Suomalaiset tottuneet ajatukseen nousevasta eläkeiästä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy