Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta

© Arnd Wiegmann / Reuters
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta
Volkswagenin osakkeenomistaja arvostelee yhtiötä riittämättömistä toimista päästöhuijausskandaalin hoidossa.
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Union Asset Management sanoo, että Volkswagen ei tee riittävästi tutkiakseen, kuinka yhtiön päästöhuijausskandaali sai alkunsa.

– Olemme tyytyväisiä Volkswagenin kriisinhallinnasta? Emme, emme ollenkaan, Union Asset Managementin sijoitusjohtaja ja hallituksen jäsen Jens Wilhelm sanoo uutistoimisto Reutersille.

Wilhelmin mukaan yhtiön tutkinta ei ole läpinäkyvää, eikä yhtiön tekemä tutkinta päästöskandaalista vakuuta.

Reutersin mukaan Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia. Siivun arvo on oli viime vuoden syyskuun lopussa noin 41,6 miljoonaa dollaria.

Volkswagen on myöntänyt, että se on huijannut dieselmalliensa päästötesteissä asentamalla autoihinsa laitteen, joka ymmärtää, kun auton päästöjä testataan. Tuolloin auto pienentää päästöjä murto-osaan todellisista päästöistä.

Päästökohun paljastumisen jälkeen Volkswagen on muun muassa käynnistänyt sisäisen tutkinnan ja vaihtanut toimitusjohtajaa.

∇ Mainos ∇
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (13)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta


Aika yliyksinkertaistetusti otsikoitu. Tuon perusteella asiaa muuten tarkemmin ymmärtämätön Keijo Kontulasta taatusti päätyy käsittämään että Volkswagen -yhtymällä on Veijo Esso -tyyppinen "omistaja", kun tosiasiassa kyse on valtavan suuren monessa maassa julkisesti listatun yhtiön yhden huomattavan pienen vähemmistöomistajan edustajan kommentista.

Huomattavan lähellä tahallista harhaanjohtamista. Liekö sitten kyseessä toimittajan oma politikointi tai vaikka Sanoma Oy:n standardimenettely, sitä voi pysähtyä miettimään.
Anonyymi: roskaa 24.2.2016 22:17

Anonyymi
Kyllä tämä juttu on kehitetty Teboilin baarin vessassa. Ähkyn kanssa.
Anonyymi: teboilman 24.2.2016 22:26

Anonyymi
Oli tuo juttu osakkeenomistajasta totta tai ei niin totta on silti että VW todellakin edelleen pimittää huijauksen tarkoitusperiä, "korjauksien" vaikutukset moottoreihin puhumattakaan korvaussuunnitelman puuttumisesta huijatuille asiakkailleen. VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.
Anonyymi: vwkorvausvastuuseen 24.2.2016 23:34

Anonyymi
Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia.

Miksei UAM:n hallituksen jäsentä pidetä VW:n pääomistajana? Kyllä tuolla osakepotilla hyvin voi kertoa olevansa sellainen, vaikka ei olekaan operatiivisessa johdossa.

Hyvät neuvot voi ohajta myös toimittajille, jotka valikoivat, keiden kommentit julkaistaan. Stasi on voimissaan?
Anonyymi: UusiStasi 25.2.2016 4:11

Anonyymi
VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.

Sinun mielestäsi pitäisi siis lopettaa mainonta, lopettaa tuotanto ja jättää huijausohjelma muuttamatta?

Typpipäästöt eivät ole ongelma meillä, mutta jossain suurkaupungeissa kyllä. Ovatko VW:n päästöt suuremmat kuin muilla autonvalmistajilla? Eivät.

Onko kyseessä jenkkien hyökkäys VW:tä vastaan (vertaa hyökkäys Toyotaa vastaan) vai rehellinen huoli ympäristöstä? Veikkaan edellistä.

Muistamme kyllä, ettei vapaata kilpailua ole olemassa.
Anonyymi: MinulleEiVolkkaria 25.2.2016 4:18

Anonyymi
Vai oliko asialla palkkamaltin lannistamat duunarit,jotka junailivat sopan AY-änkyröiden avustuksella tehtaan takapihalla?

Sillä yksikään johtaja ei vaan kertakaikkiaan alentuisi mokomaan luikurointiin,koska rehellisyys on kaiken johtamisen a ja o...?
Anonyymi: Make-123 25.2.2016 5:47

Anonyymi
Eipä tarvitse VW:n hankintaa edes miettiä. Ei hyvä.
Anonyymi: Sairaseläkeläinen 25.2.2016 7:17

Anonyymi
Nyt sitten pitäisi antaa täyslaidallinen väärin toimineelle yhtiölle yhtiökokouksessa ja painostaa kunnolla. Ehkä kannattaisi liittoutua samoin ajattelevien kanssa ja "kukistaa vanha valta".

Toki eivät he meidän neuvoja kaipaa, osaavat itsekin.

Suomessa osakkeenomistajien pitäisi olla tyytyväisiä, vihdoin ovat sillä polulla missä suomaalaisten "ammattilaisten" mielestä pitäisi olla. Täällähän yksi pörssikvartaali on ihan liian pitkä aika olla muuttamatta organisaatiota tai olla vaihtamatta johtoa. Ja kerran vuodessa yhtiökokous ylistää yhdessä johtoa viisaimmista mahdollisista päätöksistä, joilla taas saatiin hukattua omistajan rahaa ja ollaan korkeintaan neutraaleissa lehtijutuissa altavastaajina ja selittelemässä jotain sotkua.

Paras johtajahan näyttää olevan se joka saa pari kertaa kvartaalin aikana itsensä tai firmansa kohun takia lehteen.

Imagollisesti lähes kaikki julkisuus on huonoa julkisuutta.
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 25.2.2016 8:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW todellakin pimittää yhtiön tuotteissa olevia onglmia! Niiden tavarahan on täyttä kuraa nykyään. Jos nokalla olisi Lada:n logo, niin kukaan ei ostaisi tota tavaraa.
Johtamisonglema koko firmassa!
Rekisteröitynyt käyttäjä: Veronmaksaja 25.2.2016 12:10

Anonyymi
Typpi ongelma on myös EU alueella, luuletko että VW muutoin tekisi mitään muutoksia autoihin.VW ei tee mitään muutoksia hyvää hyvyyttään, ainoastaan ja vain pakon edessä.DSG, TSI, kuluvat hammashihnapyörät ja suunnaton öljynkulut, kaikki maksaa asiakas.
Anonyymi: LujaaLaatuaLada 25.2.2016 12:38
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

18:54 Näin Norjassa: Kruunu sen kuin vahvistuu ja inflaatio puksuttaa vahvana
18:12 Opiskelijan syöpäkuolema muutti mainonnan sääntöjä Kiinassa – hakukonejätti Baidun tulos romahti
17:36 Elon Musk kehui 87 vuotta vanhaa kirjaa – harvinaisuus myytiin hetkessä loppuun ja hinta pomppasi 1 500 %
17:07 Googlelta selvä tulosparannus – tukea mainostuloista
16:58 Euroalueen talouskasvu ylsi odotuksiin – työttömiä 16,3 miljoonaa
16:43 Digitoday Putinin mahdoton nettihaaste: FSB keksi jo ratkaisun?
16:11 Yhdysvaltain talouskasvu jäi roimasti odotuksista
15:52 Pörssi loivassa laskussa – tappiolle jäänyt Pöyry -8 %
15:41 Monte dei Paschille pelastus yllättävältä suunnalta – jenkkipankit odottavat enää EKP:n lupaa
15:04 Taloyhtiöt ottavat lainaa ennätystahtia – kotitalouksien velkataakka kasvaa nyt kahta kautta
14:30 Turkulaisyrityksille jättitilaus matkustajalaivan suunnittelusta
14:15 Microsoftin Suomi-yt:t osuivat pahimmin 1 441 työntekijään – EU-komissio tukee miljoonilla
14:12 Lentoyhtiöjätti IAG:n tulos parani – varoittaa tulevaisuudesta
13:49 Digitoday LM: Helsingissä saa nyt olutta 500 euron viinarannekkeella – viranomaiset ihmeissään
12:41 Digitoday Mercedes-Benz peruu E-sarjan mainoksiaan: Syytetään harhaanjohtamisesta
11:48 Kuka tahansa työtön ei saa opiskella – Akava: Lupaprosessi on vaikea ja mielivaltainen
11:25 Brexit-äänestys painoi Ilmarisen sijoitustuottoja – olivat kuitenkin plussalla
11:00 Teräsjätin tulos koheni
10:53 Digitoday Pankin it-guru kosti potkut rajusti: Saa miettiä tekoaan koko elämänsä
10:33 Digitoday Miljardimätky uhkaa Facebookia – verottaja lähetti karhukirjeen
09:48 Microsoft leikkaa puhelinliiketoiminnasta vielä 2 850 työpaikkaa – ei koske enää Suomea
09:25 Kolumni Riistoyrittäjät parlamentin hampaissa
09:09 Pöyry painui tappiolle
06:05 Analyysi Pelätyt stressitestit julki tänään – EU valmistautuu jättipankin alasajoon
28.7. Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
28.7. Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
28.7. Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
28.7. Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
28.7. Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
28.7. Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy