Kirjaudu ▼
 

Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta

© Arnd Wiegmann / Reuters
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta
Volkswagenin osakkeenomistaja arvostelee yhtiötä riittämättömistä toimista päästöhuijausskandaalin hoidossa.
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Union Asset Management sanoo, että Volkswagen ei tee riittävästi tutkiakseen, kuinka yhtiön päästöhuijausskandaali sai alkunsa.

– Olemme tyytyväisiä Volkswagenin kriisinhallinnasta? Emme, emme ollenkaan, Union Asset Managementin sijoitusjohtaja ja hallituksen jäsen Jens Wilhelm sanoo uutistoimisto Reutersille.

Wilhelmin mukaan yhtiön tutkinta ei ole läpinäkyvää, eikä yhtiön tekemä tutkinta päästöskandaalista vakuuta.

Reutersin mukaan Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia. Siivun arvo on oli viime vuoden syyskuun lopussa noin 41,6 miljoonaa dollaria.

Volkswagen on myöntänyt, että se on huijannut dieselmalliensa päästötesteissä asentamalla autoihinsa laitteen, joka ymmärtää, kun auton päästöjä testataan. Tuolloin auto pienentää päästöjä murto-osaan todellisista päästöistä.

Päästökohun paljastumisen jälkeen Volkswagen on muun muassa käynnistänyt sisäisen tutkinnan ja vaihtanut toimitusjohtajaa.

∇ Mainos ∇
24.2.2016 22:05
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (13)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Volkswagenin omistaja moittii yhtiötä päästökriisin hoidosta


Aika yliyksinkertaistetusti otsikoitu. Tuon perusteella asiaa muuten tarkemmin ymmärtämätön Keijo Kontulasta taatusti päätyy käsittämään että Volkswagen -yhtymällä on Veijo Esso -tyyppinen "omistaja", kun tosiasiassa kyse on valtavan suuren monessa maassa julkisesti listatun yhtiön yhden huomattavan pienen vähemmistöomistajan edustajan kommentista.

Huomattavan lähellä tahallista harhaanjohtamista. Liekö sitten kyseessä toimittajan oma politikointi tai vaikka Sanoma Oy:n standardimenettely, sitä voi pysähtyä miettimään.
Anonyymi: roskaa 24.2.2016 22:17

Anonyymi
Kyllä tämä juttu on kehitetty Teboilin baarin vessassa. Ähkyn kanssa.
Anonyymi: teboilman 24.2.2016 22:26

Anonyymi
Oli tuo juttu osakkeenomistajasta totta tai ei niin totta on silti että VW todellakin edelleen pimittää huijauksen tarkoitusperiä, "korjauksien" vaikutukset moottoreihin puhumattakaan korvaussuunnitelman puuttumisesta huijatuille asiakkailleen. VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.
Anonyymi: vwkorvausvastuuseen 24.2.2016 23:34

Anonyymi
Union Asset Management omistaa Volkswagenista 0,18 prosenttia.

Miksei UAM:n hallituksen jäsentä pidetä VW:n pääomistajana? Kyllä tuolla osakepotilla hyvin voi kertoa olevansa sellainen, vaikka ei olekaan operatiivisessa johdossa.

Hyvät neuvot voi ohajta myös toimittajille, jotka valikoivat, keiden kommentit julkaistaan. Stasi on voimissaan?
Anonyymi: UusiStasi 25.2.2016 4:11

Anonyymi
VW jatkaa massiivista autojensa mainontaa kun mitään huijausta ei olisi tapahtunutkaan!! Uskomatonta huijattujen asiakkaiden aliarvostamista.

Sinun mielestäsi pitäisi siis lopettaa mainonta, lopettaa tuotanto ja jättää huijausohjelma muuttamatta?

Typpipäästöt eivät ole ongelma meillä, mutta jossain suurkaupungeissa kyllä. Ovatko VW:n päästöt suuremmat kuin muilla autonvalmistajilla? Eivät.

Onko kyseessä jenkkien hyökkäys VW:tä vastaan (vertaa hyökkäys Toyotaa vastaan) vai rehellinen huoli ympäristöstä? Veikkaan edellistä.

Muistamme kyllä, ettei vapaata kilpailua ole olemassa.
Anonyymi: MinulleEiVolkkaria 25.2.2016 4:18

Anonyymi
Vai oliko asialla palkkamaltin lannistamat duunarit,jotka junailivat sopan AY-änkyröiden avustuksella tehtaan takapihalla?

Sillä yksikään johtaja ei vaan kertakaikkiaan alentuisi mokomaan luikurointiin,koska rehellisyys on kaiken johtamisen a ja o...?
Anonyymi: Make-123 25.2.2016 5:47

Anonyymi
Eipä tarvitse VW:n hankintaa edes miettiä. Ei hyvä.
Anonyymi: Sairaseläkeläinen 25.2.2016 7:17

Anonyymi
Nyt sitten pitäisi antaa täyslaidallinen väärin toimineelle yhtiölle yhtiökokouksessa ja painostaa kunnolla. Ehkä kannattaisi liittoutua samoin ajattelevien kanssa ja "kukistaa vanha valta".

Toki eivät he meidän neuvoja kaipaa, osaavat itsekin.

Suomessa osakkeenomistajien pitäisi olla tyytyväisiä, vihdoin ovat sillä polulla missä suomaalaisten "ammattilaisten" mielestä pitäisi olla. Täällähän yksi pörssikvartaali on ihan liian pitkä aika olla muuttamatta organisaatiota tai olla vaihtamatta johtoa. Ja kerran vuodessa yhtiökokous ylistää yhdessä johtoa viisaimmista mahdollisista päätöksistä, joilla taas saatiin hukattua omistajan rahaa ja ollaan korkeintaan neutraaleissa lehtijutuissa altavastaajina ja selittelemässä jotain sotkua.

Paras johtajahan näyttää olevan se joka saa pari kertaa kvartaalin aikana itsensä tai firmansa kohun takia lehteen.

Imagollisesti lähes kaikki julkisuus on huonoa julkisuutta.
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 25.2.2016 8:26

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW todellakin pimittää yhtiön tuotteissa olevia onglmia! Niiden tavarahan on täyttä kuraa nykyään. Jos nokalla olisi Lada:n logo, niin kukaan ei ostaisi tota tavaraa.
Johtamisonglema koko firmassa!
Rekisteröitynyt käyttäjä: Veronmaksaja 25.2.2016 12:10

Anonyymi
Typpi ongelma on myös EU alueella, luuletko että VW muutoin tekisi mitään muutoksia autoihin.VW ei tee mitään muutoksia hyvää hyvyyttään, ainoastaan ja vain pakon edessä.DSG, TSI, kuluvat hammashihnapyörät ja suunnaton öljynkulut, kaikki maksaa asiakas.
Anonyymi: LujaaLaatuaLada 25.2.2016 12:38
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

06:01 Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote
26.9. Tutkimustulos sysäsi lääkefirman kurssin nousuun – epileptikkolapset saivat apua kannabislääkkeestä
26.9. Ranskassa radikaali askel: Varoitusvärit elintarvikkeisiin
26.9. Draghilla on Britannialle tiukka viesti: Ei erivapauksia
26.9. Liike-elämän huippukonferenssi yllätti – tarjoaa vain kasvisruokaa
26.9. Kahvin hinta pomppasi – johtuu isosta muutoksesta säässä
26.9. Trumpin ja Clintonin yhteenotto saattaa heiluttaa kursseja
26.9. Pienemmät katteet, halvemmat tilat – näin Auto-Bil aikoo painaa autojen hintoja
26.9. Arvio: Saksa kyllä pelastaa Deutsche Bankin
26.9. Digitoday Ensimmäistä kertaa Suomessa: Huijari lähetti haittaohjelman ja soitti perään
26.9. YIT hakee kasvua kaupungeista
26.9. Nyt paukkui ennätys – Deutsche Bankin kurssi sukelsi pohjiin
26.9. Algeria: Öljymarkkinat ovat nyt paljon kriittisemmässä tilassa
26.9. Pörssi pakkasella – YIT nousee
26.9. Suursijoittajat kannustavat elintarvikejättejä vaihtamaan lihan kasviproteiiniin
26.9. Elop: Kauteni Nokian johdossa osui harvinaiseen ajanjaksoon
26.9. Kansainväliset pk-yritykset uskovat suhdanteiden parantuvan
26.9. Konecranes ja Kito purkavat allianssinssa
26.9. Digitoday Pelottava löytö: Uusi iOS aiempaa turvattomampi
26.9. Saksalaisyritykset yllättivät: näkymät huomattavasti odotuksia paremmat
26.9. Baswaren toimitusjohtaja vaihtuu
26.9. Vähittäiskauppa kasvoi elokuussa
26.9. Kahvilaa toimistona pitävät käyvät kalliiksi – osa luopunut wifistä
26.9. Digitoday Snapchat muutti nimensä ja julkisti videokuvaavat aurinkolasit
26.9. Suomeen tulee uusi autokauppaketju – "Hinnoittelu poikkeuksellisen aggressiivista"
26.9. Verottaja muistaa tällä viikolla: Yli 330 000 asiakkaalle kolahtaa postiin maksumuistutus
26.9. Asuntorakentaminen matkalla ennätyslukemiin pk-seudulla
26.9. Yle: Kyläläiset halusivat pitää pankkiautomaattinsa –"Pennosia raavittu kasaan kunnioitettavalla tavalla"
26.9. Ilta-Sanomat Poika ei saanut perinnöstä edes lakiosaa – 9 tapausta, joissa perillistä odotti yllätys
26.9. Miksi pätkätyö ei kelpaa työttömille? "Jos työllistää opiskelijan, pääsee helpommalla"
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy