Kirjaudu ▼
 

Hondan tavoite: Enemmistö sähköautoja vuonna 2030

© Yuya Shino / Reuters
Hondan tavoite: Enemmistö sähköautoja vuonna 2030
Japanilainen autonvalmistaja arvioi, että vuonna 2030 kaksi kolmasosaa yhtiön autoista toimisi uusilla energiamuodoilla. Käytännössä se tarkoittaisi etenkin sähköautoja.
24.2.2016 19:32
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Honda uskoo, että seuraavan viidentoista vuoden yhtiön bensahybridi-, pistokehybridi- sähkö- ja polttokennoautojen tuotanto ylittää pelkällä bensalla kulkevien autojen tuotannon alle 15 vuoden sisään.

Hondan toimitusjohtajan Takahiro Hachigon mukaan pistokehybridiautojen valmistus on "tulevaisuuden sähköistämisen ytimessä".

Lokakuussa Toyota kertoi, että sen tavoitteena on leikata uusien autojen keskimääräisiä hiilidioksidipäästöjä 90 prosenttia vuoteen 2050 mennessä vuoden 2010 tasosta.

Yhä useampi valtio on viime aikoina alkanut kannustaa vähäpäästöisten autojen käyttöönottoa ja asettanut rajoituksia uusien autojen päästöille.

Sähköautojen myyntiä hidastaa etenkin hitaasti kehittyvä latausasemien verkosto

∇ Mainos ∇
24.2.2016 19:32
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Honda

Kommentit (16)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Japanilaiset antaa nokkiin öljyjätti Venäjälle vuoden 1905 tyyliin.
Anonyymi: samurai 24.2.2016 19:44

Anonyymi
Mistä sähköt ko. sähköautoihin?
Esimerkiksi sähköauton moottori toimii kaksi tuntia vuorokaudessa teholla 30 kW joten lataukseen tarvitaan lisäystä sähkövoimaloihin n. 60 kW*t per auto.
Japanissa on n. 30 miljoonaa autoa, tarvitaan ainakin 50 GW generointikapasiteettiä lisää. Niitä voimaloita ei ole eikä tule.

Johtopäätös: halvan öljyn loppu tarkoittaa autoilun loppua, ja sen mukaan "TEOTWAWKI".
Anonyymi: Putin_IQ150 24.2.2016 20:06

Anonyymi
Kun maailman suurin ympäristöterroristi USA alkaa verottamaan polttoainetta Eurooppalaiseen tyyliin, voi jotain edistystä syntyä.
Anonyymi: gallona 24.2.2016 20:11

Anonyymi
Ei toimi suomessa. Kiitos sähkönsiirto firmojen.
Anonyymi: Eitoimi 24.2.2016 20:25

Anonyymi
Tuskin meillä sentään autokanta niin nopeaan uudistuu.

Meillä kun on ollut maan tapana verottaa auton ostoa sen verran, että autokanta pysyy länsi-euroopan vanhimpana.

Tämä on taannut, että autokanta on epäympäristöystävällistä. Ihmisiä on myös kuollut ja vammautunut turhaan vuosikymmeniä verrattuna siihen että autoveroa ei koskaan olisi ollut.
Anonyymi: autoverotappaa 24.2.2016 20:29

Anonyymi
Utopista ajttelua ja sanaleikkiä.

Ensinnäkin sähköautojen käyttö tulee ainakin seuraavien 50 vuoden aikana olemaan rajoitettua lyhyen matkan, alle 100 km käyttöön.

Ihmisten liikkuvuus kasvaa muutamaa pientä sisäänlämpiävää yhteisöä lukuunottamatta.

Kevyen henkilökuljetuksen lisäksi autokanta tulee pysymään riippuvaista fissiilisista polttoaineista niin kauan kuin niitä on taloudellisesti saatavana.

Vetyautojen museosta ja hautausmaalta löytyy kaikki mitä takavuosina kokeiltiin. Ne olivat täysi fiasco.

Seuraava sukupolvi tulee vielä ajamaan polttomoottorilla varustetuilla ajoneuvoilla niin kauan kuin sitä on saatavissa.

Kukaan edes hulluimmista viherpiipertäjistä ei pysty antamaan vaihtoehtoja esimerkiksi ruuan kasvatuksessa käytetyn kaluston toimintaan muulla kuin polttomoottorilla.

Jossain vaiheessa seuraavan 100 vuoden aikana öljystä tulee niin suuri puute että räjähdysmäinen ihmiskunnan lisäys pitää saada kuriin ja uusia energiamuotoja keksittävä. Fossiiliset polttoaineet loppuvat ja luonnosta ei saada tilalle halpaa energiaa. Tuulimyllyt ja aurinkopaneelit ovat lasten leluja.
Anonyymi: europoliitikko 24.2.2016 20:35

Anonyymi
Teslalla saa ajella pakkasella lasit huurussa. Ei nämä sähköautot sovi kylmään Suomeen, pitkiin välimatkoihin. Pelkästään laboratorio olosuhteissa saattaa toimia.
Mieluummi häkäpönttöautot, on uusiutuvaa polttoainetta eikä tule kylmä.
Anonyymi: Häkäpönttö 24.2.2016 21:29

Anonyymi
Artikkelin otsikko täysin on harhaanjohtava, sillä artikkelissa puhutaan hybrideistä, ei 100%:sta sähköautoista.

Sähköauto on ekologisesti hyvä-huono-raakile-idea, sillä jo pelkästään tuotantolinjalta ulos tullessaan tuo teknologia on jo saatuttanut noin 2 kertaa enempi kuin perinteisen auton valmistus.

Sitten s-autolla tulisi ajaa vain puhtaasta energialähteestä ladattuna lähes 100 000 km ennen kuin se pääsee ekologisessa jalanjäljessä perinteisen auton kanssa tasoihin ja tämä vielä sillä edellytyksellä ettei akkuja ole tarvinnut vaihtaa.

Kuinka paljon noilla lyhyen ajomatkan yksityiskäytössä olevilla s-autoilla ajetaan keskimäärin per vuosi?

Globaalisti ajatellen kuinka monessa prosentissa tapauksia ko. autot edes ladataan puhtaasta energiasta?

Kiinassa s-auto ei ole millään ajokilometreillä ekologinen sen saastuttavista energialähteistä johtuen.

Hybride Air on toistaiseksi kaikkein valmiimpi vaihtoehto lyhyisiin ruuhkamatkoihin ja kulkee pelkällä paineilmalla noin 80 km matkan ilman polttomottorin apua. Sen valmistus on 2 kertaa vähemmän saastuttavaa kuin s-auton.

Todella ekologinen auto on toistaiseksi kehittämättä.
Anonyymi: likainen_energia 24.2.2016 23:40

Rekisteröitynyt käyttäjä
Kun maailman suurin ympäristöterroristi USA alkaa verottamaan polttoainetta Eurooppalaiseen tyyliin, voi jotain edistystä syntyä.


Siis kuinkas lahekkain naita lataus asemia Suomessa on? Eikohan olisi aika tuplata se vero. Ei nayta tavis tokenevan. Mukavalta kuulostaa toi mun 5.7L kasi konepellin alla. Ei tarvi kuunnella mitaan Singerin vinkunaa.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Hanski_TO 25.2.2016 3:22

Rekisteröitynyt käyttäjä
Teslalla saa ajella pakkasella lasit huurussa. Ei nämä sähköautot sovi kylmään Suomeen, pitkiin välimatkoihin. Pelkästään laboratorio olosuhteissa saattaa toimia.
Mieluummi häkäpönttöautot, on uusiutuvaa polttoainetta eikä tule kylmä.


Ihme kun pienessa maassa kuten taalla Kanadassa niita pyorii melko sahiaan. Kirkkaat nayttaa lasit olevan. Ei taallakaan banaanit kasva.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Hanski_TO 25.2.2016 3:28
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy