Kirjaudu ▼
 

Toyotan turvavyö voi falskata – miljoonia autoja huoltoon

© Mario Anzuoni / Reuters
Toyotan turvavyö voi falskata – miljoonia autoja huoltoon
RAV4 katumaasturia ihailtiin vuonna 2012 Los Angelesissa
Toyotan mukaan turvavyö voi vaurioitua tositilanteessa sen RAV4- ja Vanguard-mallin katumaastureissa.
18.2.2016 16:29
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Japanilainen autojätti Toyota kutsuu maailmanlaajuisesti lähes 2,9 miljoonaa autoa huoltoon turvavyöongelman vuoksi.

Huoltokutsu koskee maailmanlaajuisesti vuosien 2005–2014 välillä valmistettuja RAV4-mallin katumaastureita, sekä Japanissa 2005–2016 valmistettuja Vanguard-katumaastureita.

Toyotan mukaan autojen turvavyöt voivat vahingoittua kolaritilanteessa osuessaan autopenkin alaosassa olevaan metalliseen kehykseen.

Korjaukseen kutsuttavia autoja on Pohjois-Amerikassa kaikkiaan 1,3 miljoonaa, Euroopassa 625 000, Kiinassa 434 000, 177 000 Japanissa ja yhteensä 307 000 muissa maissa.

Toyotan mukaan vaaran aiheuttava turvavyöongelma on korjattavissa asentamalla riskialttiiseen kehykseen hartsinen suoja.

Toyota ei osaa sanoa ovatko turvavyöongelmat aiheuttaneet loukkaantumisia tai johtaneet kuolonuhreihin.

∇ Mainos ∇
18.2.2016 16:29
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Toyota

Kommentit (12)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.
Anonyymi: Ananasakämä 18.2.2016 19:30

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.


Eli yleisesti turvallisuuteen vaikuttava havaittu vika, vaikkakin joissakin talouksissa harvoin käytössä olevassa vyössä, olisi siis niin mitätön asia, että siitä ei ole tarpeen kertoa?

Ohessa lainattu kommentti aiheesta Usatoday sivulta:
Toyota says it’s possible the belts in both second-row window seats could come in contact with a metal seat cushion frame in a severe frontal crash.

If that happens, the belts could be cut and would not restrain passengers.


Ongelma koskee siis takapenkillä ikkunapaikkoja, ei keskipaikkaa.

Minun mielestä on vain hyvä, että me RAV4:n omistajat saamme asiasta tiedon, jotta voimme huomioida sen ennen kuin maahantuoja ehtii lähettämään virallisen tiedon kaikille.

Meillä ainakin kun takapenkillä vielä istuu pääsääntöisesti ne kaikista tärkeimmät, eli lapset.
Anonyymi: Kiitosvaroituksesta 18.2.2016 21:12

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.
Anonyymi: Dogan 18.2.2016 21:23

Anonyymi
Matkustajalta pettää turvavyö ja kuskille lentää räjähtävästä turvatyynystä sirut naamalle. Se on sitä Toyota turvallisuutta.
Anonyymi: Holisti 18.2.2016 22:23

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.
Et varmaan ole käynyt Rav4:sen takapenkillä? Saa hakemalla hakea samaa määrää tilaa istujille muista merkeistä. Tasainen lattia tekee keskipaikastakin istuttavan.
Anonyymi: Arskatehtaalla 19.2.2016 6:53

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.
Luotettava,tosiaan...auton valmistaja,joka ei tee takaisinkutsuja vasta kun on ihan pakko,eikä myönnä valmistusvirheitä.Tämä luotettava autonvalmistaja maksattaa tekovikaisten moottorien TSI ja vaihteistojen DSG korjaukset asiakkaalla asiakkaan pärstäkertoimen mukaan.Parempi ois kutsua takaisin,hoitaa korjaukset firman piikkiin ja tällä tavalla osoittaa että asiakkaista välitetään ja laadunvalvonta toimii.
Anonyymi: ValuWika 19.2.2016 8:09

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.Luotettava,tosiaan...auton valmistaja,joka ei tee takaisinkutsuja vasta kun on ihan pakko,eikä myönnä valmistusvirheitä.Tämä luotettava autonvalmistaja maksattaa tekovikaisten moottorien TSI ja vaihteistojen DSG korjaukset asiakkaalla asiakkaan pärstäkertoimen mukaan.Parempi ois kutsua takaisin,hoitaa korjaukset firman piikkiin ja tällä tavalla osoittaa että asiakkaista välitetään ja laadunvalvonta toimii.

Kysehän oli ironiasta. Älä ota asioita niin vakavasti. Volkswagen on aivan oikeesti HYVÄ auto, ymmärrätkö?
Anonyymi: perjantai 19.2.2016 10:27

Anonyymi
Koska Volkswagen kutsuu kaikki turbovikaiset TSI-mallit tyyppivian korjaukseen? Pakosarja karstoittaa kuumuudellaan turbon voitelun tulokanavan ja laakerointi kuluu väljäksi. Turbo kestää näissä sen 80-100 tkm.
Anonyymi: dasvikaauto 19.2.2016 11:18

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.Et varmaan ole käynyt Rav4:sen takapenkillä? Saa hakemalla hakea samaa määrää tilaa istujille muista merkeistä. Tasainen lattia tekee keskipaikastakin istuttavan.


Eihän näillä Toyotaa haukkuvilla luusereilla ole varaa ostaa Toyotaa. Ylistävät vain omia romuautojaan.
Anonyymi: Priuskuski 19.2.2016 13:41

Anonyymi
Taitaa. Toyotisteilta pettää kaikki ryppynsrua myöten.
Anonyymi: Holisti 22.2.2016 15:32
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy