Kirjaudu ▼
 

Toyotan turvavyö voi falskata – miljoonia autoja huoltoon

© Mario Anzuoni / Reuters
Toyotan turvavyö voi falskata – miljoonia autoja huoltoon
RAV4 katumaasturia ihailtiin vuonna 2012 Los Angelesissa
Toyotan mukaan turvavyö voi vaurioitua tositilanteessa sen RAV4- ja Vanguard-mallin katumaastureissa.
18.2.2016 16:29
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Japanilainen autojätti Toyota kutsuu maailmanlaajuisesti lähes 2,9 miljoonaa autoa huoltoon turvavyöongelman vuoksi.

Huoltokutsu koskee maailmanlaajuisesti vuosien 2005–2014 välillä valmistettuja RAV4-mallin katumaastureita, sekä Japanissa 2005–2016 valmistettuja Vanguard-katumaastureita.

Toyotan mukaan autojen turvavyöt voivat vahingoittua kolaritilanteessa osuessaan autopenkin alaosassa olevaan metalliseen kehykseen.

Korjaukseen kutsuttavia autoja on Pohjois-Amerikassa kaikkiaan 1,3 miljoonaa, Euroopassa 625 000, Kiinassa 434 000, 177 000 Japanissa ja yhteensä 307 000 muissa maissa.

Toyotan mukaan vaaran aiheuttava turvavyöongelma on korjattavissa asentamalla riskialttiiseen kehykseen hartsinen suoja.

Toyota ei osaa sanoa ovatko turvavyöongelmat aiheuttaneet loukkaantumisia tai johtaneet kuolonuhreihin.

∇ Mainos ∇
18.2.2016 16:29
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Toyota

Kommentit (11)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.
Anonyymi: Ananasakämä 18.2.2016 19:30

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.


Eli yleisesti turvallisuuteen vaikuttava havaittu vika, vaikkakin joissakin talouksissa harvoin käytössä olevassa vyössä, olisi siis niin mitätön asia, että siitä ei ole tarpeen kertoa?

Ohessa lainattu kommentti aiheesta Usatoday sivulta:
Toyota says it’s possible the belts in both second-row window seats could come in contact with a metal seat cushion frame in a severe frontal crash.

If that happens, the belts could be cut and would not restrain passengers.


Ongelma koskee siis takapenkillä ikkunapaikkoja, ei keskipaikkaa.

Minun mielestä on vain hyvä, että me RAV4:n omistajat saamme asiasta tiedon, jotta voimme huomioida sen ennen kuin maahantuoja ehtii lähettämään virallisen tiedon kaikille.

Meillä ainakin kun takapenkillä vielä istuu pääsääntöisesti ne kaikista tärkeimmät, eli lapset.
Anonyymi: Kiitosvaroituksesta 18.2.2016 21:12

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.
Anonyymi: Dogan 18.2.2016 21:23

Anonyymi
Matkustajalta pettää turvavyö ja kuskille lentää räjähtävästä turvatyynystä sirut naamalle. Se on sitä Toyota turvallisuutta.
Anonyymi: Holisti 18.2.2016 22:23

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.
Et varmaan ole käynyt Rav4:sen takapenkillä? Saa hakemalla hakea samaa määrää tilaa istujille muista merkeistä. Tasainen lattia tekee keskipaikastakin istuttavan.
Anonyymi: Arskatehtaalla 19.2.2016 6:53

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.
Luotettava,tosiaan...auton valmistaja,joka ei tee takaisinkutsuja vasta kun on ihan pakko,eikä myönnä valmistusvirheitä.Tämä luotettava autonvalmistaja maksattaa tekovikaisten moottorien TSI ja vaihteistojen DSG korjaukset asiakkaalla asiakkaan pärstäkertoimen mukaan.Parempi ois kutsua takaisin,hoitaa korjaukset firman piikkiin ja tällä tavalla osoittaa että asiakkaista välitetään ja laadunvalvonta toimii.
Anonyymi: ValuWika 19.2.2016 8:09

Anonyymi
Toyotalla noita takaisinkutsukampanjoja riittää. Onneksi minulla on luotettava Volkswagen.Luotettava,tosiaan...auton valmistaja,joka ei tee takaisinkutsuja vasta kun on ihan pakko,eikä myönnä valmistusvirheitä.Tämä luotettava autonvalmistaja maksattaa tekovikaisten moottorien TSI ja vaihteistojen DSG korjaukset asiakkaalla asiakkaan pärstäkertoimen mukaan.Parempi ois kutsua takaisin,hoitaa korjaukset firman piikkiin ja tällä tavalla osoittaa että asiakkaista välitetään ja laadunvalvonta toimii.

Kysehän oli ironiasta. Älä ota asioita niin vakavasti. Volkswagen on aivan oikeesti HYVÄ auto, ymmärrätkö?
Anonyymi: perjantai 19.2.2016 10:27

Anonyymi
Koska Volkswagen kutsuu kaikki turbovikaiset TSI-mallit tyyppivian korjaukseen? Pakosarja karstoittaa kuumuudellaan turbon voitelun tulokanavan ja laakerointi kuluu väljäksi. Turbo kestää näissä sen 80-100 tkm.
Anonyymi: dasvikaauto 19.2.2016 11:18

Anonyymi
Jostain olin lukevinani, että tuo koskee takapenkin keskimmäistä turvavyötä , jota ei käytännössä koskaan käytetä, koska takapenkille ei mahdu kunnolla kuin kaksi ihmistä. Jos näin on , niin aikahakemalla haettu puute. Ettei vaan olisi WWn poijjaat liikkellä.Et varmaan ole käynyt Rav4:sen takapenkillä? Saa hakemalla hakea samaa määrää tilaa istujille muista merkeistä. Tasainen lattia tekee keskipaikastakin istuttavan.


Eihän näillä Toyotaa haukkuvilla luusereilla ole varaa ostaa Toyotaa. Ylistävät vain omia romuautojaan.
Anonyymi: Priuskuski 19.2.2016 13:41

Anonyymi
Taitaa. Toyotisteilta pettää kaikki ryppynsrua myöten.
Anonyymi: Holisti 22.2.2016 15:32
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

15:44 Ertokin jää pois uudesta keskusjärjestöstä
14:30 Japanin Abe suunnittelee jättimäistä elvytyspakettia
13:12 BBC: Työnsaantisi voi pian olla kiinni robotin valinnoista
12:36 Näin kalliiksi homerakennukset käyvät yhteiskunnalle
12:16 Yellen ennakoi Fedin nostavan korkoaan piakkoin
11:10 Ilta-Sanomat Tekeekö Ruotsi taas Suomelle ikävän tempun? Niinistö Ylellä: ”Ruotsalaiset ovat selvästi vähän noloina”
10:26 HS: Eläkesijoittajille miljoonien tappiot kasvuyrityksistä
07:12 Näkökulma Näin Saksassa: Metalliala neuvotteli peräti 4,8 prosentin palkankorotukset
06:03 Digitoday Saako Android-puhelimesi halutun päivityksen? Katso tästä
06:01 Jopa 253 000 lasta voi altistua homeelle – katso kartasta, missä ongelmia on
27.5. Snowden on nyt seksisymboli
27.5. Turvatyynyjen takaisinveto paisuu: "pelkääjän paikallakin" vikaa
27.5. Kohta robottikin "tuntee kipua"
27.5. USA:n talous kasvoi nopeammin kuin luultiin
27.5. Miksi pankkilainaa ei saa Suomessa kännykällä?
27.5. Monsanto-pomo voisi tienata yrityskaupasta 70 miljoonaa
27.5. 38 öljytankkeria jonottaa satamassa Ranskassa – jalostajat tyytyväisinä
27.5. Microsoftista lähteville heti uusia työtarjouksia – "Useat löytävät mielenkiintoisia tehtäviä"
27.5. Terex: Zoomlion ei saanut tehtyä sitovaa ostotarjousta
27.5. Rikkain prosentti on Suomessakin luultua rikkaampi
27.5. Digitoday Microsoft estää yleisimmät salasanat – jätti porsaanreikiä
27.5. Analyytikko: Fortum maksoi korkean hinnan Ekokemistä – "Aika paljon preemiota"
27.5. Konecranes kohoaa kauppojen varmistuttua
27.5. Tunnettu lamppumerkki kiinnostaa pörssissä – kurssi roimassa nousussa
27.5. Valtio kahmaisee lähes 200 miljoonan euron potin Ekokemin myynnistä
27.5. Digitoday Jättitutkimuksessa löytyi yhteys kännyköiden ja syövän väliltä
27.5. Kaupalle vahvistus – Fortum ostaa Ekokemin
27.5. R-kioskien omistaja perustaa yhtiön, jonka tavoitteena on turvata työpaikkoja
27.5. Digitoday "Jännittävä demonstraatio": Avaruusalus pudotetaan kovaa maahan
27.5. Pääkaupunkiseudun asuntohinnat kovassa kirissä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy