Kirjaudu ▼
 

VR laski hintoja, Onnibus riemuitsee: "Tämä on hieno päivä"

Reijo Hietanen
VR laski hintoja, Onnibus riemuitsee: "Tämä on hieno päivä"
Pidemmän päälle juna ei voi kilpailla hinnalla linja-auton kanssa, uskoo Onnibus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

VR ilmoitti junalippujen hinnan alennuksista tänään, ja osan kunniasta ottaa linja-autoyhtiö Onnibus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.

– Tämä on hieno päivä. Olemme tehneet neljä vuotta hullun lailla duunia pienellä porukalla suomalaisen joukkoliikenteen kilpailukyvyn parantamiseksi, ja nyt alkaa tulla hienoja tuloksia, Möttö sanoo Taloussanomille.

VR:n lippu-uudistuksen taustalla on hintakilpailu ja säästökuuri. Helpolla säästöt eivät ole syntyneet, mutta Mötön mukaan hinnan alennukset auttavat lopulta kaikkia joukkoliikenteen toimijoita.

OnniBus.com Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 2559463-4
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Säännöllinen linja-autojen kaukoliikenne
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Kehitys on oikeansuuntaista. Tämä lisää joukkoliikenteen kysyntää isossa kuvassa, ja se sataa kaikkien muidenkin toimijoiden laariin, hän sanoo.

VR:n miljoonan lisämatkustajan vuositavoitetta Möttö pitää realistisena.

Bussi, juna, auto vai kotisohva?

Joukkoliikenteen pahimmat kilpailijat ovat henkilöautot ja kotisohvat. Onnibusin toimitusjohtajan mukaan niitä vastaan voi parhaiten kilpailla edullisilla hinnoilla ja hyvällä palvelulla.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

VR:n lippu-uudistuksella ei ole vaikutusta Onnibusin lippujen hinnoitteluun, eikä Möttö usko, että juna lopulta pystyy haastamaan halpoja matkoja tarjoavaa bussiyhtiötä.

– Pidemmän päälle juna ei voi kilpailla hinnalla linja-auton kanssa ainakaan sillä tavalla, että se olisi kannattavaa, hän toteaa.

Se ei tosin ole tavoitekaan. Pääasia Mötön mukaan on, että joukkoliikenteen käyttäjien määrä kasvaa. Kasvaneesta kakusta kun riittää enemmän jaettavaa kaikille, hän sanoo.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VR OnniBus.com Oy
Ihmiset Pekka Möttö

Kommentit (51)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.
Anonyymi: EiJaksa 16.2.2016 14:53

Anonyymi
Niin...Möttö vahvistaa haastattelussa propagandallaan seuraavan: Onnibussin hinnoilla ei ole kannattaavaa kilpailla pidemmän päälle. Siksi se tuotetaankin skotlantilaisen pääoman turvin muutamaksi vuodeksi, kunnes hintoja nostetaan keinotekoisen polkuhinnoittelun jälkeen.

Onnibussi on konkurssin partaaalla. Lukekaa: http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/22/onnibus-teki-miljoonatappion-jokainen-reitti-on-kannattava/201513845/304?pos=related
Anonyymi: OnnibussiHuijaus 16.2.2016 14:56

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.


Asunto sä siellä pysäkillä vai??
Anonyymi: Koditon 16.2.2016 15:05

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.


Stadin dösät ja sporat häiritsevät Onnibussien liikennettä tavallisilla kaduilla.
Anonyymi: dsfsdfsdfsf 16.2.2016 15:05

Rekisteröitynyt käyttäjä
Pidemmän päälle bussi ei voi kilpailla junan kanssa, näin sanoisin. Jos menen Treelle, Kuopioon, Tkuun niin kyllä valinta on juna. On matkustusmukavuus ja turvallisuus omaa luokkaansa verrattuna tuolla ruuhkassa huonoilla sohjoisilla teillä ajaviin bussiheihin olkoon mikä Onnipussi vain.
Jatkossa kun rataverkkoa vielä parannetaan niin junan jo nyt ylivoimainen lyhyempi matka korostuu.
Maliia otetaan keski-Euroopassa, jossa isojen kaupunkien välit kuljetaan junilla. Onnibussin tarkoitus ei ole muuta kuin vallata markkinat linja-autoliikenteessä ja tämän jälkeen kuitata joukkoliikennetukia ja nostaa hintoja. Veroja ei sitten maksetakaan kuin hippusen veroparatiisiin.
Stubbidon mukaan maamme kasvu tulee yrityksistä Onnibussi, Ikea ja Lidl, tälläistä on oikeistoliberalistisen ministerimme ideologia. Ei ole kyse tyhmyydestä vaan ahneudesta kun tehdään kasvottomalle pääomalle työtä.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Jaakoppi 16.2.2016 15:08

Anonyymi
Kiitos onnibus.com



THIS HERE IS TYPICAL FINNISH STUPIDITY:
***********************************
Kommentointi ei onnistunut, koska:
Viestikenttä: Teksti on liian lyhyt
************************************
Anonyymi: duopolienluvattumaa 16.2.2016 15:22

Anonyymi
Jaahas rataverkko täytyy lahjoittaa demari-keskusta-kokoomusta lahjoneille sijoittajille, jotka lupaavat olla nostamatta "siirtomaksuja"
Anonyymi: IlmaaNeljälMiljardil 16.2.2016 15:39

Anonyymi
Oli miten oli,niin on se mahtavaa tällaisen toimeentulon rajamailla painiskelevan päästä Tampereelta Helsinkiin ja takaisin muutamalla Eurolla. Kiitos Onnibussin
Anonyymi: Klaus123 16.2.2016 15:51

Anonyymi
Onnibus on tappiolla toimiva hintahäirikkö, saa suomalaisyhtiöt polvilleen ja hups - hinnat taivaassa.
Anonyymi: Ekonomi 16.2.2016 16:00

Anonyymi
Äidin kesämökille ei pääse enää bussilla. Jos haluaa mennä mökille, niin on mentävä taksilla. Bussit voisivat lanseerata pikkubusseja ja ottaa käyttöön kutsutyyppiset mobiilipalvelut.
Anonyymi: Fdsahgf 16.2.2016 16:11
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

26.5. Danske veloitti viikon oluet kolmeen kertaan – asiakas ei ilahtunut
26.5. Digitoday PayPal jouduttaa Windows-puhelimien kuolemaa
26.5. Neuvottelut Olkiluoto 3:n miljardikorvauksista poikki – TVO: "Emme ole syyllisiä"
26.5. Moody'sin analyytikko: Euroalueen riskit eivät ole kadonneet mihinkään
26.5. Digitoday Apple innostui suomalaisopiskelijoiden pelistä
26.5. Microsoftin jätti-irtisanomiset ovat tamperelaiselle Jarille onnenpotku: "Osaajien avulla kiihdytyskaistalle"
26.5. Yhdysvaltain asuntokaupassa kovin nousu sitten vuoden 2010
26.5. Olympiavoittajien sauvat valmistanut suomalaisfirma yrityssaneeraukseen
26.5. Digitoday Hyppönen: Tietomurto oli Linkedinille hyvä juttu – mutta ei ihan ilmeisellä tavalla
26.5. Löytyykö microsoftilaisille töitä? "Houkutellaan insinööreillä yrityksiä Suomeen"
26.5. Öljytynnyrin hinta rikkoi 50 dollarin rajapyykin ensi kertaa yli puoleen vuoteen
26.5. Digitoday Ratkeaako Androidin iso ongelma? Google pystyttää häpeäpaalua
26.5. Onko Suomen menetys verokeitaista 10 vai 200 miljoonaa?
26.5. Helsingin yliopisto irtisanoi 371 työntekijää – osa on lähtenyt oma-aloitteisesti
26.5. Digitoday Jolla pääsi yllättämään: Julkaisi uuden puhelimen
26.5. Asiantuntijoiden mukaan hallituksen Talvivaara-toiveet ovat katteettomia: "Lotossa pitäisi saada 7 oikein"
26.5. Fuusiohuhu nostaa Koneen kurssia Helsingin pörssissä
26.5. Moody'sin Carlson: Kaksi asiaa ratkaisee Suomen luottoluokituksen
26.5. Digitoday Onko elämää Lumioiden jälkeen – mitä puhelimia Suomi seuraavaksi ostaa?
26.5. Suomen pk-yrityksille 40 miljoonaa euroa
26.5. Räjähtävien turvatyynyjen valmistajalle ilmaantui ostaja
26.5. Digitoday Mikko Hyppönen nimesi miljoonavarkaan: "Valtion tekemä ryöstö"
26.5. Britannian talouskasvu jäi hienoisesti odotuksista
26.5. Aukiolojen vapautus ei lisännyt vipinää oluthyllyillä – "Toisin kuin monet epäilivät"
26.5. Lehtitieto: Kone halusi yhdistää hissitoiminnot ThyssenKruppin kanssa
26.5. Digitoday Microsoft jekutti asentamaan Windows 10:n: Riittääkö tämä korjaus?
26.5. UPM perustanut kolme uutta tytäryhtiötä
26.5. Portugaliin maksettiin 3 571 euron eläkkeitä
26.5. Pankkijätti: Finnair on yhä houkutteleva ostokohde
26.5. Vastikään pörssissä aloittaneen Lehdon kannattavuus heikkeni
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy