Kirjaudu ▼
 

VR laski hintoja, Onnibus riemuitsee: "Tämä on hieno päivä"

Reijo Hietanen
VR laski hintoja, Onnibus riemuitsee: "Tämä on hieno päivä"
Pidemmän päälle juna ei voi kilpailla hinnalla linja-auton kanssa, uskoo Onnibus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

VR ilmoitti junalippujen hinnan alennuksista tänään, ja osan kunniasta ottaa linja-autoyhtiö Onnibus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.

– Tämä on hieno päivä. Olemme tehneet neljä vuotta hullun lailla duunia pienellä porukalla suomalaisen joukkoliikenteen kilpailukyvyn parantamiseksi, ja nyt alkaa tulla hienoja tuloksia, Möttö sanoo Taloussanomille.

VR:n lippu-uudistuksen taustalla on hintakilpailu ja säästökuuri. Helpolla säästöt eivät ole syntyneet, mutta Mötön mukaan hinnan alennukset auttavat lopulta kaikkia joukkoliikenteen toimijoita.

OnniBus.com Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 2559463-4
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Säännöllinen linja-autojen kaukoliikenne
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Kehitys on oikeansuuntaista. Tämä lisää joukkoliikenteen kysyntää isossa kuvassa, ja se sataa kaikkien muidenkin toimijoiden laariin, hän sanoo.

VR:n miljoonan lisämatkustajan vuositavoitetta Möttö pitää realistisena.

Bussi, juna, auto vai kotisohva?

Joukkoliikenteen pahimmat kilpailijat ovat henkilöautot ja kotisohvat. Onnibusin toimitusjohtajan mukaan niitä vastaan voi parhaiten kilpailla edullisilla hinnoilla ja hyvällä palvelulla.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

VR:n lippu-uudistuksella ei ole vaikutusta Onnibusin lippujen hinnoitteluun, eikä Möttö usko, että juna lopulta pystyy haastamaan halpoja matkoja tarjoavaa bussiyhtiötä.

– Pidemmän päälle juna ei voi kilpailla hinnalla linja-auton kanssa ainakaan sillä tavalla, että se olisi kannattavaa, hän toteaa.

Se ei tosin ole tavoitekaan. Pääasia Mötön mukaan on, että joukkoliikenteen käyttäjien määrä kasvaa. Kasvaneesta kakusta kun riittää enemmän jaettavaa kaikille, hän sanoo.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VR OnniBus.com Oy
Ihmiset Pekka Möttö

Kommentit (51)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.
Anonyymi: EiJaksa 16.2.2016 14:53

Anonyymi
Niin...Möttö vahvistaa haastattelussa propagandallaan seuraavan: Onnibussin hinnoilla ei ole kannattaavaa kilpailla pidemmän päälle. Siksi se tuotetaankin skotlantilaisen pääoman turvin muutamaksi vuodeksi, kunnes hintoja nostetaan keinotekoisen polkuhinnoittelun jälkeen.

Onnibussi on konkurssin partaaalla. Lukekaa: http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/22/onnibus-teki-miljoonatappion-jokainen-reitti-on-kannattava/201513845/304?pos=related
Anonyymi: OnnibussiHuijaus 16.2.2016 14:56

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.


Asunto sä siellä pysäkillä vai??
Anonyymi: Koditon 16.2.2016 15:05

Anonyymi
Onnibussit jatkuvasti häiritsevät liikenne tavallisilla bussipysäkillä Helsingissä.


Stadin dösät ja sporat häiritsevät Onnibussien liikennettä tavallisilla kaduilla.
Anonyymi: dsfsdfsdfsf 16.2.2016 15:05

Rekisteröitynyt käyttäjä
Pidemmän päälle bussi ei voi kilpailla junan kanssa, näin sanoisin. Jos menen Treelle, Kuopioon, Tkuun niin kyllä valinta on juna. On matkustusmukavuus ja turvallisuus omaa luokkaansa verrattuna tuolla ruuhkassa huonoilla sohjoisilla teillä ajaviin bussiheihin olkoon mikä Onnipussi vain.
Jatkossa kun rataverkkoa vielä parannetaan niin junan jo nyt ylivoimainen lyhyempi matka korostuu.
Maliia otetaan keski-Euroopassa, jossa isojen kaupunkien välit kuljetaan junilla. Onnibussin tarkoitus ei ole muuta kuin vallata markkinat linja-autoliikenteessä ja tämän jälkeen kuitata joukkoliikennetukia ja nostaa hintoja. Veroja ei sitten maksetakaan kuin hippusen veroparatiisiin.
Stubbidon mukaan maamme kasvu tulee yrityksistä Onnibussi, Ikea ja Lidl, tälläistä on oikeistoliberalistisen ministerimme ideologia. Ei ole kyse tyhmyydestä vaan ahneudesta kun tehdään kasvottomalle pääomalle työtä.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Jaakoppi 16.2.2016 15:08

Anonyymi
Kiitos onnibus.com



THIS HERE IS TYPICAL FINNISH STUPIDITY:
***********************************
Kommentointi ei onnistunut, koska:
Viestikenttä: Teksti on liian lyhyt
************************************
Anonyymi: duopolienluvattumaa 16.2.2016 15:22

Anonyymi
Jaahas rataverkko täytyy lahjoittaa demari-keskusta-kokoomusta lahjoneille sijoittajille, jotka lupaavat olla nostamatta "siirtomaksuja"
Anonyymi: IlmaaNeljälMiljardil 16.2.2016 15:39

Anonyymi
Oli miten oli,niin on se mahtavaa tällaisen toimeentulon rajamailla painiskelevan päästä Tampereelta Helsinkiin ja takaisin muutamalla Eurolla. Kiitos Onnibussin
Anonyymi: Klaus123 16.2.2016 15:51

Anonyymi
Onnibus on tappiolla toimiva hintahäirikkö, saa suomalaisyhtiöt polvilleen ja hups - hinnat taivaassa.
Anonyymi: Ekonomi 16.2.2016 16:00

Anonyymi
Äidin kesämökille ei pääse enää bussilla. Jos haluaa mennä mökille, niin on mentävä taksilla. Bussit voisivat lanseerata pikkubusseja ja ottaa käyttöön kutsutyyppiset mobiilipalvelut.
Anonyymi: Fdsahgf 16.2.2016 16:11
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

14:24 Harjoittelija löysi sattumalta – huutokaupassa 102-vuotias samppanja
13:55 Digitoday Näin Mars asutetaan elinaikanamme - Muskin hurja suunnitelma julki
13:29 Saudi-Arabia vihjasi öljysopimuksesta Iranin kanssa
12:53 Kotipizzan kasvukausi jatkui: Asiakkaat lisääntyivät ja ostokset kasvoivat
12:19 Digitoday Accenture irtisanoo jopa 40
11:25 Vaikeuksissa kyntävä Deutsche Bank myy henkivakuutusyhtiönsä
11:16 Digitoday Natsilaulu päätyi Googlen hampaisiin – mitä oikein tapahtuu?
10:46 Deutsche Bankin toimitusjohtaja: Emme tarvitse valtiontukea missään tapauksessa
10:21 Suomi putosi kilpailukykyvertailussa – Ruotsi kiri ohi
10:01 Vanhojen asuntojen hinnat nousivat elokuussa
09:18 Hanjinin konttilaivat halutaan myydä mahdollisimman pian
09:03 Digitoday Sitä on tehty vuosikausia - nyt Youtube sallii sen
08:44 TVO haastanut Arevan oikeuteen Ranskassa
07:41 Ilta-Sanomat Rakentaja vaikeni talon märkätilojen virheistä – joutui maksamaan ostajalle 50 000 euroa
06:03 Digitoday Jouduitko hakkeroiduksi? Älä tee tätä yleistä virhettä
06:02 Analyysi Maailman vaarallisin pankki – tätä ei voi päästää nurin
27.9. Uusi avaus Venäjältä: Lentoyhtiön emofirma lähtee rakettibisnekseen
27.9. Digitoday IPhonen porausvideo meni täydestä: "Senkin idiootti"
27.9. Ford tyrmäsi Trumpin väitteen: "Me pysymme täällä ikuisesti"
27.9. Uber laajentaa rajusti ruokapalveluaan
27.9. Fivalle tulossa uusi väline pankkien valvontaan
27.9. Öljyn hinta painuu – Iran antoi pakit tuotantoleikkauksille
27.9. Pankki varoittaa asuntokuplasta: Brexitillä voi olla arvaamaton seuraus
27.9. Kuluttajien luottamus on nyt kova USA:ssa –nousi korkeimmilleen vuoden 2007 jälkeen
27.9. Karu arvio: Maailmankauppa hyytyy finanssikriisin tasolle
27.9. Helsingin pörssi kääntyi laskuun – Caverion jatkaa nousussa
27.9. USA pohtii, kuinka ison miljardisakon Volkswagen saa
27.9. Digitoday Viranomainen vaatii Facebookia tuhoamaan WhatsApp-käyttäjätiedot Saksassa
27.9. Fiva pitää lainakaton ennallaan – ei tarvetta kiristykselle
27.9. Digitoday Uusi Samsung-räjähdys – omistaja panttaa puhelinta
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy