Kirjaudu ▼
 

VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia

© Fabrizio Bensch / Reuters
VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia
Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoyksikköään saadakseen rahaa päästöjen manipuloinnista aiheutuviin kustannuksiin.
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoliiketoimintaansa selvitäkseen miljardien eurojen kustannuksista, joita yhtiön harjoittama päästöjen manipulointi aiheuttaa. Näin arvioi yhtiön johtoryhmän jäsen, kuorma-autoyksiköstä vastaava Andreas Renschler Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungille.

– Volkswagen-ryhmän operatiivinen tulos on hyvä, kaikesta huolimatta.

Volkswagen palkkasi Daimlerin entisen johtajan viime vuonna sovittaakseen kuorma-autovalmistajan MANin toimintoja ruotsalaisen tytäryhtiön Scanian kanssa sekä petraamaan VW:n kuorma-autotoimintoja pärjäämään paremmin kilpailussa Daimlerin ja Volvon kanssa.

Renschleriltä kysyttiin, voisiko kuorma-autobisneksen irrottaa omaksi pörssilistatuksi yhtiökseen.

– Kaikki on mahdollista, mutta vain, jos siinä on järkeä strategian kannalta.

∇ Mainos ∇
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Jos Volkkarilta näin kerta tiedotetaan, niin miksipä emme uskoisi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: MontePython 31.1.2016 15:36

Anonyymi
Volsulla vuosia ajelleena, on kaksi artikkelia johon en käsiäni laittaisi: VW:n kuorma-autot ja VW:n venemoottorit. Pitääkö perustella?
Anonyymi: onnekseitarttekaan 31.1.2016 18:19

Anonyymi
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?
Anonyymi: rekkarepa 31.1.2016 21:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:02

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:04
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy