Kirjaudu ▼
 

VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia

© Fabrizio Bensch / Reuters
VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia
Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoyksikköään saadakseen rahaa päästöjen manipuloinnista aiheutuviin kustannuksiin.
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoliiketoimintaansa selvitäkseen miljardien eurojen kustannuksista, joita yhtiön harjoittama päästöjen manipulointi aiheuttaa. Näin arvioi yhtiön johtoryhmän jäsen, kuorma-autoyksiköstä vastaava Andreas Renschler Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungille.

– Volkswagen-ryhmän operatiivinen tulos on hyvä, kaikesta huolimatta.

Volkswagen palkkasi Daimlerin entisen johtajan viime vuonna sovittaakseen kuorma-autovalmistajan MANin toimintoja ruotsalaisen tytäryhtiön Scanian kanssa sekä petraamaan VW:n kuorma-autotoimintoja pärjäämään paremmin kilpailussa Daimlerin ja Volvon kanssa.

Renschleriltä kysyttiin, voisiko kuorma-autobisneksen irrottaa omaksi pörssilistatuksi yhtiökseen.

– Kaikki on mahdollista, mutta vain, jos siinä on järkeä strategian kannalta.

∇ Mainos ∇
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Jos Volkkarilta näin kerta tiedotetaan, niin miksipä emme uskoisi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: MontePython 31.1.2016 15:36

Anonyymi
Volsulla vuosia ajelleena, on kaksi artikkelia johon en käsiäni laittaisi: VW:n kuorma-autot ja VW:n venemoottorit. Pitääkö perustella?
Anonyymi: onnekseitarttekaan 31.1.2016 18:19

Anonyymi
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?
Anonyymi: rekkarepa 31.1.2016 21:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:02

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:04
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

18:54 Näin Norjassa: Kruunu sen kuin vahvistuu ja inflaatio puksuttaa vahvana
18:12 Opiskelijan syöpäkuolema muutti mainonnan sääntöjä Kiinassa – hakukonejätti Baidun tulos romahti
17:36 Elon Musk kehui 87 vuotta vanhaa kirjaa – harvinaisuus myytiin hetkessä loppuun ja hinta pomppasi 1 500 %
17:07 Googlelta selvä tulosparannus – tukea mainostuloista
16:58 Euroalueen talouskasvu ylsi odotuksiin – työttömiä 16,3 miljoonaa
16:43 Digitoday Putinin mahdoton nettihaaste: FSB keksi jo ratkaisun?
16:11 Yhdysvaltain talouskasvu jäi roimasti odotuksista
15:52 Pörssi loivassa laskussa – tappiolle jäänyt Pöyry -8 %
15:41 Monte dei Paschille pelastus yllättävältä suunnalta – jenkkipankit odottavat enää EKP:n lupaa
15:04 Taloyhtiöt ottavat lainaa ennätystahtia – kotitalouksien velkataakka kasvaa nyt kahta kautta
14:30 Turkulaisyrityksille jättitilaus matkustajalaivan suunnittelusta
14:15 Microsoftin Suomi-yt:t osuivat pahimmin 1 441 työntekijään – EU-komissio tukee miljoonilla
14:12 Lentoyhtiöjätti IAG:n tulos parani – varoittaa tulevaisuudesta
13:49 Digitoday LM: Helsingissä saa nyt olutta 500 euron viinarannekkeella – viranomaiset ihmeissään
12:41 Digitoday Mercedes-Benz peruu E-sarjan mainoksiaan: Syytetään harhaanjohtamisesta
11:48 Kuka tahansa työtön ei saa opiskella – Akava: Lupaprosessi on vaikea ja mielivaltainen
11:25 Brexit-äänestys painoi Ilmarisen sijoitustuottoja – olivat kuitenkin plussalla
11:00 Teräsjätin tulos koheni
10:53 Digitoday Pankin it-guru kosti potkut rajusti: Saa miettiä tekoaan koko elämänsä
10:33 Digitoday Miljardimätky uhkaa Facebookia – verottaja lähetti karhukirjeen
09:48 Microsoft leikkaa puhelinliiketoiminnasta vielä 2 850 työpaikkaa – ei koske enää Suomea
09:25 Kolumni Riistoyrittäjät parlamentin hampaissa
09:09 Pöyry painui tappiolle
06:05 Analyysi Pelätyt stressitestit julki tänään – EU valmistautuu jättipankin alasajoon
28.7. Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
28.7. Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
28.7. Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
28.7. Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
28.7. Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
28.7. Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy