Kirjaudu ▼
 

VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia

© Fabrizio Bensch / Reuters
VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia
Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoyksikköään saadakseen rahaa päästöjen manipuloinnista aiheutuviin kustannuksiin.
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoliiketoimintaansa selvitäkseen miljardien eurojen kustannuksista, joita yhtiön harjoittama päästöjen manipulointi aiheuttaa. Näin arvioi yhtiön johtoryhmän jäsen, kuorma-autoyksiköstä vastaava Andreas Renschler Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungille.

– Volkswagen-ryhmän operatiivinen tulos on hyvä, kaikesta huolimatta.

Volkswagen palkkasi Daimlerin entisen johtajan viime vuonna sovittaakseen kuorma-autovalmistajan MANin toimintoja ruotsalaisen tytäryhtiön Scanian kanssa sekä petraamaan VW:n kuorma-autotoimintoja pärjäämään paremmin kilpailussa Daimlerin ja Volvon kanssa.

Renschleriltä kysyttiin, voisiko kuorma-autobisneksen irrottaa omaksi pörssilistatuksi yhtiökseen.

– Kaikki on mahdollista, mutta vain, jos siinä on järkeä strategian kannalta.

∇ Mainos ∇
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Jos Volkkarilta näin kerta tiedotetaan, niin miksipä emme uskoisi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: MontePython 31.1.2016 15:36

Anonyymi
Volsulla vuosia ajelleena, on kaksi artikkelia johon en käsiäni laittaisi: VW:n kuorma-autot ja VW:n venemoottorit. Pitääkö perustella?
Anonyymi: onnekseitarttekaan 31.1.2016 18:19

Anonyymi
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?
Anonyymi: rekkarepa 31.1.2016 21:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:02

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:04
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

18:21 Googlen vastaus aamulla alkaneeseen veroratsiaan: "Noudatamme täysin Ranskan lakia"
17:57 Euroryhmä haluaa sopia IMF:n kanssa Kreikan velkahelpotuksista vielä tänään
17:39 EU-tuella piti tulla työtä ja kasvua – "Tulokset ovat aivan liian laihoja"
17:27 Näissä osoitteissa Suomen suurituloisin prosentti viihtyy – yksi kaupunginosa Helsingissä ylitse muiden
16:52 Liikanen puolusti EKP:n rahapolitiikkaa: "Se on tukenut myös työllisyyttä"
16:34 Suomi erottuu muista Pohjoismaista Moody'sin vertailussa – eikä ainoastaan huonolla tavalla
16:13 Komissio hyväksyi Keskon Onninen-kaupan
16:03 Koneelle uusi talousjohtaja Microsoftilta
16:02 Digitoday Windows 10:n uudella päivityksellä on ikävä vaatimus
15:32 Googlen tiloissa Pariisissa on käynnissä laaja ratsia
15:15 Digitoday 81 miljoonaa kahmineet pankkiryöstäjät pääsivät kuin koira veräjästä – pidätys oli vain yhden käskyn päässä
14:49 "Tunnelmat ovat uneliaat, kesäpörssi on alkanut"
14:38 Digitoday Suomalaisten karuja tarinoita: Windows 10 alkoi asentua väkisin
14:29 EU:n investointiohjelma isolla summalla mukaan Keski-Pasilan kauppakeskukseen
14:22 Moody's kehuu suomalaisia metsäfirmoja
13:48 Posti alkaa toimittaa myös ruokapaketteja
13:22 Digitoday Ruma arvio Nokian potkujen koosta: 10 000–15 000
13:11 Pankki: Vilja ja metallit alkavat kallistua
12:33 Kiinnostaisiko useampi osinko vuodessa? "Järkisyyt tukevat tiheämpää tahtia"
12:02 Professori valtionyhtiöistä: Eihän Talvivaarakaan kerro yksityisten saavutuksista
11:51 Digitoday Facebook kiistää puolueellisuuden palvelussaan – tekee silti useita korjauksia
11:35 Yle: Outokumpu leikkaa 103 työpaikkaa Suomesta
11:13 SKAL: Liikennekaari uhkaa lisätä harmaata taloutta
10:48 Kreikka saamassa 11 miljardia euroa lisää – "Läpihuutojuttu"
10:22 Ekonomisti: Pahin takana työmarkkinoilla
10:08 Talvivaara kutsui vihdoin yhtiökokoukseen – aikoo laajentaa toimintaa
09:36 Työttömyys laski huhtikuussa
09:25 Nyt kutsutaan korjattavaksi 1,6 miljoonaa Toyotaa
09:17 Digitoday Fitbit mittaa väärin? Väitteille lihaa luiden ympärille
08:46 WSJ: Kiinan valuutta palannut vähin äänin vanhaan
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy