Kirjaudu ▼
 

VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia

© Fabrizio Bensch / Reuters
VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia
Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoyksikköään saadakseen rahaa päästöjen manipuloinnista aiheutuviin kustannuksiin.
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoliiketoimintaansa selvitäkseen miljardien eurojen kustannuksista, joita yhtiön harjoittama päästöjen manipulointi aiheuttaa. Näin arvioi yhtiön johtoryhmän jäsen, kuorma-autoyksiköstä vastaava Andreas Renschler Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungille.

– Volkswagen-ryhmän operatiivinen tulos on hyvä, kaikesta huolimatta.

Volkswagen palkkasi Daimlerin entisen johtajan viime vuonna sovittaakseen kuorma-autovalmistajan MANin toimintoja ruotsalaisen tytäryhtiön Scanian kanssa sekä petraamaan VW:n kuorma-autotoimintoja pärjäämään paremmin kilpailussa Daimlerin ja Volvon kanssa.

Renschleriltä kysyttiin, voisiko kuorma-autobisneksen irrottaa omaksi pörssilistatuksi yhtiökseen.

– Kaikki on mahdollista, mutta vain, jos siinä on järkeä strategian kannalta.

∇ Mainos ∇
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Jos Volkkarilta näin kerta tiedotetaan, niin miksipä emme uskoisi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: MontePython 31.1.2016 15:36

Anonyymi
Volsulla vuosia ajelleena, on kaksi artikkelia johon en käsiäni laittaisi: VW:n kuorma-autot ja VW:n venemoottorit. Pitääkö perustella?
Anonyymi: onnekseitarttekaan 31.1.2016 18:19

Anonyymi
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?
Anonyymi: rekkarepa 31.1.2016 21:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:02

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:04
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

13:02 Kansainväliset pk-yritykset uskovat suhdanteiden parantuvan
12:11 Konecranes ja Kito purkavat allianssinssa
11:48 Digitoday Pelottava löytö: Uusi iOS aiempaa turvattomampi
11:36 Saksalaisyritykset yllättivät: näkymät huomattavasti odotuksia paremmat
11:09 Baswaren toimitusjohtaja vaihtuu
10:48 Vähittäiskauppa kasvoi elokuussa
10:16 Kahvilaa toimistona pitävät käyvät kalliiksi – osa luopunut wifistä
10:09 Digitoday Snapchat muutti nimensä ja julkisti videokuvaavat aurinkolasit
09:26 Suomeen tulee uusi autokauppaketju – "Hinnoittelu poikkeuksellisen aggressiivista"
08:49 Verottaja muistaa tällä viikolla: Yli 330 000 asiakkaalle kolahtaa postiin maksumuistutus
08:08 Asuntorakentaminen matkalla ennätyslukemiin pk-seudulla
07:41 Yle: Kyläläiset halusivat pitää pankkiautomaattinsa –"Pennosia raavittu kasaan kunnioitettavalla tavalla"
07:23 Ilta-Sanomat Poika ei saanut perinnöstä edes lakiosaa – 9 tapausta, joissa perillistä odotti yllätys
06:01 Miksi pätkätyö ei kelpaa työttömille? "Jos työllistää opiskelijan, pääsee helpommalla"
25.9. SvD: Yhdysvaltoihin virtaa ennätysmäärä rahaa Kiinasta
25.9. Moody's alensi Turkin luotot roskaluokkaan
25.9. Lehti: Britannia hakee WTO:n itsenäiseksi jäseneksi
25.9. Kiinan jättiteleskooppi nappasi ensimmäiset signaalit avaruudesta
25.9. Samsung lykkää Note 7 myyntiä Etelä-Koreassa
25.9. Maailman vahvimmat passit on listattu – Ruotsin passi on mukana, entä Suomen?
25.9. Abe: Japani ja Kuuba tiivistävät taloussuhdettaan
25.9. Sähkö, liittymät, vakuutukset – näin voit säästää kilpailuttamalla
25.9. Analyysi Japani vie rahaelvytyksen keinot yhä pidemmälle – EKP ei pysty samaan
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy