Kirjaudu ▼
 

VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia

© Fabrizio Bensch / Reuters
VW:n kuorma-autot eivät ole tulilinjalla päästökohun takia
Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoyksikköään saadakseen rahaa päästöjen manipuloinnista aiheutuviin kustannuksiin.
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin ei tarvitse myydä kuorma-autoliiketoimintaansa selvitäkseen miljardien eurojen kustannuksista, joita yhtiön harjoittama päästöjen manipulointi aiheuttaa. Näin arvioi yhtiön johtoryhmän jäsen, kuorma-autoyksiköstä vastaava Andreas Renschler Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungille.

– Volkswagen-ryhmän operatiivinen tulos on hyvä, kaikesta huolimatta.

Volkswagen palkkasi Daimlerin entisen johtajan viime vuonna sovittaakseen kuorma-autovalmistajan MANin toimintoja ruotsalaisen tytäryhtiön Scanian kanssa sekä petraamaan VW:n kuorma-autotoimintoja pärjäämään paremmin kilpailussa Daimlerin ja Volvon kanssa.

Renschleriltä kysyttiin, voisiko kuorma-autobisneksen irrottaa omaksi pörssilistatuksi yhtiökseen.

– Kaikki on mahdollista, mutta vain, jos siinä on järkeä strategian kannalta.

∇ Mainos ∇
31.1.2016 13:48
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Jos Volkkarilta näin kerta tiedotetaan, niin miksipä emme uskoisi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: MontePython 31.1.2016 15:36

Anonyymi
Volsulla vuosia ajelleena, on kaksi artikkelia johon en käsiäni laittaisi: VW:n kuorma-autot ja VW:n venemoottorit. Pitääkö perustella?
Anonyymi: onnekseitarttekaan 31.1.2016 18:19

Anonyymi
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?
Anonyymi: rekkarepa 31.1.2016 21:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:02

Rekisteröitynyt käyttäjä
VW-konserniin kuuluvan MANin moottoreita on tiettävästi käytetty myös Sisun kasauslinjalla?

Ei niitä ole kuin Sisu A2045:ssä, joka on Puolustusvoimien kevyt kuorma-auto. Nykyään kaikki muu tuotanto perustuu MB:n moottoreihin, aiemmin oli Cumminsia, Caterpillaria, Renaultia ja Mackia. 1980-luvulla käytössä mm. Rolls-Roycen koneita. MAN ei ole ollut Sisulla koskaan muussa käytössä.

Sisu A2045 perustuu muutenkin pitkälti MAN:in tekniikkaan, ei siinä ole Sisua kuin ohjauspyörän logo ja kokoamistyö. 2045 on tarkoitettu olemaan enemmän halpa MKA, kuin hyvä MKA. Sitä varten on E13T sarja, jossa ei MAN:nin osia ole.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Perusinssi 1.2.2016 16:04
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

12:34 Digitoday "Suomalainen" Turing Phone päätyi testaajan käsiin – ihmetystä seurasi
11:35 Digitoday Bill Gates löi ennätyksiä – rikkaampi kuin koskaan
11:00 Lääkealalla iso kauppa: Pfizer ostaa AstraZenecan antibiootit
10:01 Digitoday Uusi akku tekee Teslasta "maailman nopeimman auton" – sijoittajilta vaisu reaktio
09:43 SCA aikoo listata Libero-vaipat ja Libresse-siteet Tukholman pörssiin
09:27 OP:n ekonomisti vaatii: Saton ja VVO:n tingittävä vuokratuotoistaan
09:05 Digitoday HP:n Suomen-pomo lähtee: tehtävässä alle 5 kuukautta
08:28 Yle: Nuorisosäätiö sijoitti korjausvaroja suurella riskillä veroparatiisiin
08:06 Karjalainen: Tupakka vähentää työajasta 10 minuuttia – asiantuntija ihmettelee Lieksan päätöstä
06:05 Digitoday Amazon järkyttää musiikkipalvelujen hinnoittelua "spotifyllaan": Polkuhinnan tiellä yksi este
06:01 Analyysi Tuloerojen kasvu on ongelma eikä ratkaisu
23.8. Brexit karkottaa asiakkaita brittipankeista
23.8. Tarjoilu väheni vankiloissa – nuudeleista tuli valuuttaa
23.8. Digitoday Yle: Facebookin Kissat-ryhmä kompastui riitelyyn, uhkailuun
23.8. Etkö saa töitä tehtyä? Syy voi olla ilmastoinnissa
23.8. Digitoday Tähänkö on tultu? Apple varastaa vihollisensa kilpailuvaltin
23.8. USA:n uusien asuntojen kauppa vilkastui
23.8. Venäjä antaa jokaiselle eläkeläiselle 69 euroa – syynä "erityisen vaikea tilanne"
23.8. Lähteet FT:lle: Renault saattoi päästä päästöskandaalista helpommalla valtio-omistuksen takia
23.8. Digitoday Kyberkonna saattaa asua tietokoneessasi – etkä huomaa mitään
23.8. Lähteet: Bayer ja Monsanto jatkavat neuvotteluja kauppahinnasta
23.8. Huoli pois, autoilija: Oikeuden päätös tuskin nostaa parkkisakkoja
23.8. Kotipizza pomppasi, Outotec kiipeää pörssissä
23.8. Digitoday Rumia lukuja: Näin menee Pokémon Gon alamäki
23.8. Kotipizzalta maistuva positiivinen tulosvaroitus – tulos kasvaa selvästi
23.8. Koko yön kestäneet neuvottelut päätökseen – Volkswagenin tuotanto jatkuu
23.8. Lehto rakentaa VVO:lle sata vuokra-asuntoa
23.8. Euroalue karisti jo Brexit-huolet – ostopäällikköindeksi kertoo vakaasta kasvusta
23.8. Digitoday "Kertokaa totuus" – Windows 10 sai täyslaidallisen
23.8. OP:n Heiskanen jarruttelee Sipilän talousoptimismia – "Tämä ei todellakaan riitä"
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy