Kirjaudu ▼
 

Ford jättää Japanin ja Indonesian

© Nyimas Laula / Reuters
Ford jättää Japanin ja Indonesian
Indonesian pääkaupungissa Jakartassa oli viime kesänä autonäyttely.
Ford aikoo vetäytyä Japanista ja Indonesiasta tämän vuoden loppuun mennessä.
25.1.2016 13:51
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhdysvaltalainen autojätti Ford sanoo lopettavansa kaikki toimintonsa Japanissa ja Indonesiassa vielä ennen tämän vuoden loppua.

Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Yhtiö kertoo olevansa yhteydessä asiakkaisiinsa ja vakuuttavansa varaosien ja huollon olevan tarjolla jatkossakin.

∇ Mainos ∇
25.1.2016 13:51
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.


Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.
Anonyymi: Aivan 25.1.2016 13:56

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.
Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.
Anonyymi: Mutzibur 25.1.2016 14:34

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.

Otas ne lääkkees ja pyydä holhoojaasi rajoittamaan netin käyttöä.
Anonyymi: neuvosinulle 25.1.2016 14:59

Anonyymi
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.
Anonyymi: henryford 25.1.2016 15:33

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.
Otas ne lääkkees ja pyydä holhoojaasi rajoittamaan netin käyttöä.
Tee myös samoin.
Anonyymi: Mutzibur 25.1.2016 15:46

Rekisteröitynyt käyttäjä
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.


Ihan kuin protektionismi ei jylläisi EU:ssa.
Fordia ja laatuautoa en laittaisi samaan lauseeseen.

Jos tämän uutisen nyt analysoi niin Fordin myynti japanissa ei yltänyt tavoitetasolle eikä välttämättä edes kannattavuustason yläpuolelle. Tuskin Ford olisi mennyt japanin markkinoille jossei olisi arvellut voivansa oottaa haltuun osaa markkinoista.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Anomuumi 26.1.2016 1:28

Anonyymi
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.

Ihan kuin protektionismi ei jylläisi EU:ssa.
Fordia ja laatuautoa en laittaisi samaan lauseeseen.

Jos tämän uutisen nyt analysoi niin Fordin myynti japanissa ei yltänyt tavoitetasolle eikä välttämättä edes kannattavuustason yläpuolelle. Tuskin Ford olisi mennyt japanin markkinoille jossei olisi arvellut voivansa oottaa haltuun osaa markkinoista.
Nänhän se menee.Yli 100 vuotta haukuttu mutta aina vain myydään.Sitä ei tuulipukukansa vieläkään ymmärrä.Eikä paljon muutakaan.
Anonyymi: Mutzibur 26.1.2016 14:54

Anonyymi
Olisi kiinnostava tietää ko. markkina-alueen jakuama automerkeittäin, eli miten ei-japanilaiset autot ovat siellä saaneet markkinaosuuksia.

Toyota omalta puoleltaan juuri äskettäin ilmoitti luopuvansa diesel-moottereiden kehityksestä ainakin henkilöauto-segmenttiin, koska niiden kehittäminen tulee liian kalliiksi yhä kiristyvien EU-päästönormien vuoksi.

Mutta Toyotahna voisi lisensioida vaikka PSA:n dieleleitä kuten niin moni muukin autonvalmistaja.

Sitten taasen jotta sähköauto olisi aidosti ekologinen, niin sen ekkuteknologian tulisi kehittyä nykyisen saastepommiuden sijaan vihreäksi elinkaareltaan.

Samoin itse e-auto tulisi olla sallittu vain maissa ja alueilla jossa se voidaan ladata puhtaasta energiasta.

Nykyisellään e-auto on kokonais-ekologisuudeltaan täysi raakile ja monissa olosuhteissa elinkaarensa ekologiselta jalanjäljeltään perinteistä huomattavasti saastuttavampi.
Anonyymi: Ford_USA 5.8.2016 11:58
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

11:21 Saksalaisyritysten näkymät odotettua heikommat
10:31 Digitoday Nyt ei hyvältä näytä: Jopa Applen perustaja varoittaa iPhone-uudistuksesta
10:21 Suomen uudet vientiyritykset poikkeavat vanhoista
10:10 Analyytikko Baltian pankkifuusiosta: Nordeasta varteenotettavampi peluri
09:55 Kesäsää tuki Olvia – tulos ja markkinaosuus kasvoivat
09:34 Vähittäiskaupan myynti väheni keskikesällä
09:01 Yhdysvallat hyökkää EU:ta vastaan Applen verokiistassa
08:28 Nordea ja DNB yhdistävät toimintonsa Baltiassa
08:07 EK arvostelee uudistusta sähköiseksi tulorekisteriksi – "byrokraattinen ja kallis"
07:40 Yle: Ara teettää erityistilintarkastuksen Nuorisosäätiössä
06:03 Digitoday Suomalaiskeksintö valloitti maailman – täyttää tänään 25 vuotta
06:01 Analyysi Euroopan kriisejä yhdistää kamppailu kaasuputkista
24.8. Lentoyhtiöiden mokailu viivästyttää yhä useampaa lentoa
24.8. Volkswagen alkaa pian neuvotella oikeusjutuista Yhdysvalloissa
24.8. Italia tarjoaa täysi-ikäistyville 500 euroa kulttuuririentoihin
24.8. Kova ehdotus Britanniassa: Veronkiertäjille triplasakot suhteessa rikoshyötyyn
24.8. Muhkeamman veroalen maaliviiva lähestyy: Rahoitusalalle kiky-sopu
24.8. Ruotsi viilasi talousennusteitaan – "Olemme erittäin vahvoilla"
24.8. Digitoday Odotettu Honor 8 myyntiin huomenna: Tältä se tuntuu
24.8. Suomalaisfirma kehitteli jauhelihan korvaajaa kolme vuotta – härkäpapu haastaa nyhtökauran
24.8. Unohditko matkakortin, rapsahtiko tarkastusmaksu? Enää et selviä maksamatta
24.8. Digitoday Kiina yrittää suurta harppausta prosessoreissa: "En näe keinoa"
24.8. Lamborghinilta tulossa katumaasturi – odottaa myynnin kaksinkertaistuvan
24.8. Digitoday Ei vain Cisco: Nämäkin hälyttävät "NSA-aukoista"
24.8. POP Pankkiliiton toimitusjohtaja vaihtuu
24.8. Nordea arvopaperistaa miljardien yritysluotot
24.8. Rakennusalalla on pula tekijöistä –"Palkataan kilpailijan työmailta"
24.8. Digitoday Samsung joutuu lykkäämään Note 7 -puhelimensa toimituksia
24.8. Yhdysvaltain varastojen kasvu painaa öljyn hintaa
24.8. Raute kohoaa pörssissä – kaupankäynti rauhallista
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy