Kirjaudu ▼
 

Ford jättää Japanin ja Indonesian

© Nyimas Laula / Reuters
Ford jättää Japanin ja Indonesian
Indonesian pääkaupungissa Jakartassa oli viime kesänä autonäyttely.
Ford aikoo vetäytyä Japanista ja Indonesiasta tämän vuoden loppuun mennessä.
25.1.2016 13:51
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhdysvaltalainen autojätti Ford sanoo lopettavansa kaikki toimintonsa Japanissa ja Indonesiassa vielä ennen tämän vuoden loppua.

Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Yhtiö kertoo olevansa yhteydessä asiakkaisiinsa ja vakuuttavansa varaosien ja huollon olevan tarjolla jatkossakin.

∇ Mainos ∇
25.1.2016 13:51
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.


Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.
Anonyymi: Aivan 25.1.2016 13:56

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.
Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.
Anonyymi: Mutzibur 25.1.2016 14:34

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.

Otas ne lääkkees ja pyydä holhoojaasi rajoittamaan netin käyttöä.
Anonyymi: neuvosinulle 25.1.2016 14:59

Anonyymi
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.
Anonyymi: henryford 25.1.2016 15:33

Anonyymi
Ford perustelee ratkaisuaan sillä, ettei se näe mahdollisuuksia kestävästi kannattavaan toimintaan eikä kelvolliseen tuottoon sijoituksilleen näillä markkinoilla.

Vaikeahan se on pärjätä, kun Aasiassa on enemmän ja parempaa tarjolla. Saataisiinpa Saab takaisin, niin Ford voisi lähteä Euroopastakin.Kenenkään ei tule ikävä savolaista pornoautoa.
Otas ne lääkkees ja pyydä holhoojaasi rajoittamaan netin käyttöä.
Tee myös samoin.
Anonyymi: Mutzibur 25.1.2016 15:46

Rekisteröitynyt käyttäjä
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.


Ihan kuin protektionismi ei jylläisi EU:ssa.
Fordia ja laatuautoa en laittaisi samaan lauseeseen.

Jos tämän uutisen nyt analysoi niin Fordin myynti japanissa ei yltänyt tavoitetasolle eikä välttämättä edes kannattavuustason yläpuolelle. Tuskin Ford olisi mennyt japanin markkinoille jossei olisi arvellut voivansa oottaa haltuun osaa markkinoista.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Anomuumi 26.1.2016 1:28

Anonyymi
Protektionismi jyllää idässä, joten laatuautoja sinne ei haluta.

Ihan kuin protektionismi ei jylläisi EU:ssa.
Fordia ja laatuautoa en laittaisi samaan lauseeseen.

Jos tämän uutisen nyt analysoi niin Fordin myynti japanissa ei yltänyt tavoitetasolle eikä välttämättä edes kannattavuustason yläpuolelle. Tuskin Ford olisi mennyt japanin markkinoille jossei olisi arvellut voivansa oottaa haltuun osaa markkinoista.
Nänhän se menee.Yli 100 vuotta haukuttu mutta aina vain myydään.Sitä ei tuulipukukansa vieläkään ymmärrä.Eikä paljon muutakaan.
Anonyymi: Mutzibur 26.1.2016 14:54

Anonyymi
Olisi kiinnostava tietää ko. markkina-alueen jakuama automerkeittäin, eli miten ei-japanilaiset autot ovat siellä saaneet markkinaosuuksia.

Toyota omalta puoleltaan juuri äskettäin ilmoitti luopuvansa diesel-moottereiden kehityksestä ainakin henkilöauto-segmenttiin, koska niiden kehittäminen tulee liian kalliiksi yhä kiristyvien EU-päästönormien vuoksi.

Mutta Toyotahna voisi lisensioida vaikka PSA:n dieleleitä kuten niin moni muukin autonvalmistaja.

Sitten taasen jotta sähköauto olisi aidosti ekologinen, niin sen ekkuteknologian tulisi kehittyä nykyisen saastepommiuden sijaan vihreäksi elinkaareltaan.

Samoin itse e-auto tulisi olla sallittu vain maissa ja alueilla jossa se voidaan ladata puhtaasta energiasta.

Nykyisellään e-auto on kokonais-ekologisuudeltaan täysi raakile ja monissa olosuhteissa elinkaarensa ekologiselta jalanjäljeltään perinteistä huomattavasti saastuttavampi.
Anonyymi: Ford_USA 5.8.2016 11:58
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

07:28 Ilta-Sanomat Lehti: Näin Trumpin firma kiersi Kuuban kauppasaartoa
07:10 Kolumni Joka neljäs olut samasta hanasta
06:26 Digitoday Ei hyvältä näytä: Pohjoismaisten firmojen verkot avoinna hyökkääjille
06:21 Digitoday "Huikea mahdollisuus kasvuun" - F-Secure lupaa kyberturvaa ja yritysostoja
29.9. Tanska maksoi satoja tuhansia verovinkkaajalle
29.9. Daimler haastaa Teslan sähkö-Mersulla
29.9. Digitoday Microsoft sen sanoi: Kuluttajien Windows-puhelimet historiaa
29.9. Digitoday Musiikkijätti syntymässä? Spotify neuvottelee jättiostoksesta
29.9. EU alkaa tutkia: Syrjiikö Saksa osaa autoilijoista?
29.9. Digitoday HP pahoittelee – tavallaan: Aikoo sittenkin sallia kilpailijoiden musteet printtereissään
29.9. Fed-pomot: Koronnosto lähenee
29.9. Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
29.9. Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
29.9. Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
29.9. Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
29.9. Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
29.9. Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
29.9. Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
29.9. Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
29.9. Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
29.9. Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
29.9. PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
29.9. Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
29.9. Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
29.9. Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
29.9. PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
29.9. Keskipalkka jopa 5480 euroa – näin eri alojen korkeakoulutetut tienasivat
29.9. Digitoday Ei vain puhelimien ongelma: Nyt varoitetaan räjähtävistä Samsungin pesukoneista
29.9. PT: Kasvun painopiste alkaa siirtyä vientiin
29.9. OPEC yllätyssopuun tuotannon rajoittamisesta
Asiakastieto

Yhteistyössä

Kommentoiduimmat nyt

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy