Kirjaudu ▼
 

Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä

© Jacky Naegelen / Reuters
Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä
Renaultin johto korostaa, että päästöskandaalissa ei ole kyse huijausyrityksestä.
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Päästökohun kohteeksi joutuneen autovalmistaja Renaultin toimitusjohtaja Carlos Ghosn korostaa, ettei yhtiön autoissa ole huijausohjelmistoja, vaikka moottoreita joudutaan säätämään liian suurien päästöjen takia.

Tällä viikolla kerrottiin, että yhtiö on sitoutunut yli 15 000 auton takaisinkutsuun säätöjen vuoksi. Käytännössä typpioksideja ja rikkiä pääsi ilmaan, koska pakokaasupäästöjen säätö- ja puhdistusjärjestelmä ei toiminut kunnolla kaikissa lämpötiloissa.

– Sanoimme alusta alkaen, että huijausta ei ole tapahtunut ja toisekseen kaikkia normeja on noudatettu, Ghosn sanoi WEF:in kokouksen yhteydessä Davosissa.

Hänen mukaansa EU:n komission olisi päästävä yksimielisyyteen siitä, minkälaisia päästöjä sallitaan auton todellisessa käytössä, koska tämä on eri asia kuin testiolosuhteet.

Ranskalaisvalmistajan osakkeen kurssi on tippunut selvästi sen jälkeen kun asia paljastui viranomaisten tarkastusten yhteydessä viime viikolla. Tänään osakkeen kurssi oli lähes viiden prosentin nousussa.

∇ Mainos ∇
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset renault
Ihmiset Carlos Ghosn

Kommentit (3)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Harvinaista ehkä, mutta tällä kertaa ranskalainen on oikeassa. Ei Renaultista saa uutta Volkswagen-Seat-Skoda-sotkua aikaiseksi.

Eivät kaikki autofirmat ole yhtä kovia huijaamaan.
Anonyymi: MyySeVolkkarisi 21.1.2016 20:16

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.
Anonyymi: uytruytr 21.1.2016 21:24

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.[/quote

Höpö höpö, ajeleeri autoilla niin näet eron; olen vuokrannut keski-Euroopassa viimeiset 10 vuotta autoja 4-6 kertaa vuodessa, listalle tulee miltei mitä tahansa kun ottaa keskikastiin kuuluvan auton. Lopputulos kulutuksessa on se että kaikki kuluttavat enemmän kuin on luvattu, dieselit pysyvät kulutsesssa 5-20% rajoissa, ranslakalaiset kuluttavat näistä vähemmän. Besavehkeet kuluttavat varsinkin kylmällä ilmalla jopa 30-40% enemmän, varsinkin VW-Audi-Seat laitteet. Ranskalaiset pysyvät n. 10-20% ylityksissä bensankulutuksessa.
Anonyymi: simeon 22.1.2016 0:21
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

21:32 Venäjä heltyi tiukasta osinkovaatimuksesta
20:50 Taksi- ja bussikyydit samalla maksulla – keksintö leviää Suomen kaupunkeihin
19:59 Biotie poistui tänään Helsingin pörssistä
19:28 Huhu leviää: Deutsche Bankin osake ampaisi
18:41 Italian ongelmapankin roskalainoille löytyi ehkä ostajia
18:26 Kolumbialaiset äänestävät rauhasta – maa odottaa turisteja ja investointeja
17:53 S-ryhmä lähetti oudon laskun – "Kaikkien näkökulmasta hullua"
17:16 Digitoday Hyvästi Rosetta: Tässä luotaimen viimeinen kuva ennen törmäystä
16:28 CGI vähentää 215 työntekijää
16:18 Keskisuomalainen: Jatkamme ostokohteiden katselua, tase on vahva
16:15 Kulutusluottojen määrä kääntyi kasvuun
15:36 Arvio: Pörssi kärsii, jos USA:n presidentinvaalista tulee tiukka
15:05 Digitoday Suomen Microsoftin Windows-pomo vaihtuu
15:02 Pankkihermoilu jatkuu pörssissä
13:06 Turismi tukee Espanjaa – elokuu oli ennätyskuukausi
12:56 Digitoday Merikaapeli alkaa näkyä: Palvelinkeskusjätti avaa Suomeen solmukohdan
11:51 Deutsche Bankin pääjohtaja rauhoitteli henkilökuntaa: Huhut asiakaspaosta perusteettomia
11:40 Keskisuomalainen ostaa Mediatalo ESA:n
11:34 Deutsche Bankin osake syöksyi pohjalukemiin – myös Commerzbank selvässä laskussa
10:56 Päätös tuli: Componentan yrityssaneeraus käynnistyy
10:03 Lindholm MT:ssä: Varusteleka otti mallia Ikeasta
09:47 Digitoday IPhonen salaava viestisovellus: Totuus on hieman toinen
09:34 Sekä vienti että tuonti laskivat selvästi heinäkuussa
09:20 Vakuutusyhtiö pidättelee remonttireiskoja: pieni unohdus voi maksaa tonneja
08:51 Weidmann: Saksa ei kaipaa lisää budjettielvytystä
08:17 Yritysten rekisteröinnit Panamaan romahtaneet tietovuodon jälkeen
07:28 Ilta-Sanomat Lehti: Näin Trumpin firma kiersi Kuuban kauppasaartoa
07:10 Kolumni Joka neljäs olut samasta hanasta
06:26 Digitoday Ei hyvältä näytä: Pohjoismaisten firmojen verkot avoinna hyökkääjille
06:21 Digitoday "Huikea mahdollisuus kasvuun" - F-Secure lupaa kyberturvaa ja yritysostoja
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy