Kirjaudu ▼
 

Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä

© Jacky Naegelen / Reuters
Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä
Renaultin johto korostaa, että päästöskandaalissa ei ole kyse huijausyrityksestä.
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Päästökohun kohteeksi joutuneen autovalmistaja Renaultin toimitusjohtaja Carlos Ghosn korostaa, ettei yhtiön autoissa ole huijausohjelmistoja, vaikka moottoreita joudutaan säätämään liian suurien päästöjen takia.

Tällä viikolla kerrottiin, että yhtiö on sitoutunut yli 15 000 auton takaisinkutsuun säätöjen vuoksi. Käytännössä typpioksideja ja rikkiä pääsi ilmaan, koska pakokaasupäästöjen säätö- ja puhdistusjärjestelmä ei toiminut kunnolla kaikissa lämpötiloissa.

– Sanoimme alusta alkaen, että huijausta ei ole tapahtunut ja toisekseen kaikkia normeja on noudatettu, Ghosn sanoi WEF:in kokouksen yhteydessä Davosissa.

Hänen mukaansa EU:n komission olisi päästävä yksimielisyyteen siitä, minkälaisia päästöjä sallitaan auton todellisessa käytössä, koska tämä on eri asia kuin testiolosuhteet.

Ranskalaisvalmistajan osakkeen kurssi on tippunut selvästi sen jälkeen kun asia paljastui viranomaisten tarkastusten yhteydessä viime viikolla. Tänään osakkeen kurssi oli lähes viiden prosentin nousussa.

∇ Mainos ∇
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset renault
Ihmiset Carlos Ghosn

Kommentit (3)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Harvinaista ehkä, mutta tällä kertaa ranskalainen on oikeassa. Ei Renaultista saa uutta Volkswagen-Seat-Skoda-sotkua aikaiseksi.

Eivät kaikki autofirmat ole yhtä kovia huijaamaan.
Anonyymi: MyySeVolkkarisi 21.1.2016 20:16

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.
Anonyymi: uytruytr 21.1.2016 21:24

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.[/quote

Höpö höpö, ajeleeri autoilla niin näet eron; olen vuokrannut keski-Euroopassa viimeiset 10 vuotta autoja 4-6 kertaa vuodessa, listalle tulee miltei mitä tahansa kun ottaa keskikastiin kuuluvan auton. Lopputulos kulutuksessa on se että kaikki kuluttavat enemmän kuin on luvattu, dieselit pysyvät kulutsesssa 5-20% rajoissa, ranslakalaiset kuluttavat näistä vähemmän. Besavehkeet kuluttavat varsinkin kylmällä ilmalla jopa 30-40% enemmän, varsinkin VW-Audi-Seat laitteet. Ranskalaiset pysyvät n. 10-20% ylityksissä bensankulutuksessa.
Anonyymi: simeon 22.1.2016 0:21
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

14:02 Keskuspankkikokous kutistui torsoksi – EKP:n Draghi kehotti yhtenäisyyteen
13:58 Digitoday Suomalainen virittelijän vimpain sai rahat kasaan 4 tunnissa
13:24 Video Brittiedustajalta suorat sanat Euroopan parlamentille – sai vastaansa buuauksia
13:17 DNA:n Leinonen Anvia-tarjouksesta: Raha ei ole ongelma
12:29 Digitoday Ärsyttääkö Googlen mainonta? Nyt se ärsyttää myös EU:ta
12:04 Comptelille yli 6 miljoonan euron tilaus Tanskasta
11:16 Digitoday Oululaisilta ex-nokialaisilta erikoinen puhelin – myynti alkaa ensi kuussa
11:11 Pörsseistä suli kahdessa päivässä 3 000 miljardia – Suomi pyörisi samalla summalla noin 50 vuotta
11:05 Anvia: DNA:n tarjous tuli varsin myöhään
10:31 Nokialle tilaus Telefónicalta Espanjasta
10:01 Taloussanomien uutiskirje kesätauolle
09:53 Digitoday Pienyrittäjä vei Windows 10 -pakkoasennuksen oikeuteen: Microsoft joutui korvaamaan
09:47 Asuntojen hinnat laskivat Helsingissä toukokuussa
09:31 Punta kääntyi nousuun – sijoittajat odottavat elvytystä
09:14 Digitoday Juoni tihenee – myös DNA lähti kisaamaan Anviasta
08:56 HS: Työeläkejohtaja haluaa jakaa eläkeriskiä kansalle
08:25 VW:n korvaussumma Yhdysvalloissa kasvamassa yli 15 miljardiin dollaria
08:08 Digitoday Löytyikö juuri uusi älypuhelinvaara? Pidä varasi sängyssä
07:42 Britannian luottoluokitus heikkeni kertaheitolla kaksi tasoa – menetti viimeisenkin AAA-luokituksen
07:23 Digitoday Tiedä tämä, Venäjän-matkaaja: Silausta vailla oleva "isovelilaki" uhkaa
06:01 Brexit-pommi voi keventää talouskuria EU:ssa – "Kansalle lisää rahaa"
27.6. Ilta-Sanomat Entä jos Britannia ei aloitakaan irtautumista EU:sta? ”Laillisesta näkökulmasta mahdollista”
27.6. Miljardööri Soros jätti tempun toistamatta – ei lyönyt vetoa puntaa vastaan
27.6. Digitoday Väite: Teinien suosikkisovellus viimein Windows-puhelimille
27.6. Pepsin reseptimuutos ei tuonut tulosta – tuo vanhan juoman takaisin
27.6. Irlannissa passihakemusten piikki – lomakkeet loppuivat posteista
27.6. Brexit voi vaikuttaa metsäteollisuuteen kolmella tavalla
27.6. FK-johtaja Stubbin Lehman Brothers -vertauksesta: Ei mikään ole nyt romahtanut
27.6. Brexit-äänestys ravisteli Helsingin pörssiä – rysähti 7,8 %
27.6. Cameron: Uutta Brexit-äänestystä ei tule
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy