Kirjaudu ▼
 

Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä

© Jacky Naegelen / Reuters
Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä
Renaultin johto korostaa, että päästöskandaalissa ei ole kyse huijausyrityksestä.
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Päästökohun kohteeksi joutuneen autovalmistaja Renaultin toimitusjohtaja Carlos Ghosn korostaa, ettei yhtiön autoissa ole huijausohjelmistoja, vaikka moottoreita joudutaan säätämään liian suurien päästöjen takia.

Tällä viikolla kerrottiin, että yhtiö on sitoutunut yli 15 000 auton takaisinkutsuun säätöjen vuoksi. Käytännössä typpioksideja ja rikkiä pääsi ilmaan, koska pakokaasupäästöjen säätö- ja puhdistusjärjestelmä ei toiminut kunnolla kaikissa lämpötiloissa.

– Sanoimme alusta alkaen, että huijausta ei ole tapahtunut ja toisekseen kaikkia normeja on noudatettu, Ghosn sanoi WEF:in kokouksen yhteydessä Davosissa.

Hänen mukaansa EU:n komission olisi päästävä yksimielisyyteen siitä, minkälaisia päästöjä sallitaan auton todellisessa käytössä, koska tämä on eri asia kuin testiolosuhteet.

Ranskalaisvalmistajan osakkeen kurssi on tippunut selvästi sen jälkeen kun asia paljastui viranomaisten tarkastusten yhteydessä viime viikolla. Tänään osakkeen kurssi oli lähes viiden prosentin nousussa.

∇ Mainos ∇
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset renault
Ihmiset Carlos Ghosn

Kommentit (3)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Harvinaista ehkä, mutta tällä kertaa ranskalainen on oikeassa. Ei Renaultista saa uutta Volkswagen-Seat-Skoda-sotkua aikaiseksi.

Eivät kaikki autofirmat ole yhtä kovia huijaamaan.
Anonyymi: MyySeVolkkarisi 21.1.2016 20:16

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.
Anonyymi: uytruytr 21.1.2016 21:24

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.[/quote

Höpö höpö, ajeleeri autoilla niin näet eron; olen vuokrannut keski-Euroopassa viimeiset 10 vuotta autoja 4-6 kertaa vuodessa, listalle tulee miltei mitä tahansa kun ottaa keskikastiin kuuluvan auton. Lopputulos kulutuksessa on se että kaikki kuluttavat enemmän kuin on luvattu, dieselit pysyvät kulutsesssa 5-20% rajoissa, ranslakalaiset kuluttavat näistä vähemmän. Besavehkeet kuluttavat varsinkin kylmällä ilmalla jopa 30-40% enemmän, varsinkin VW-Audi-Seat laitteet. Ranskalaiset pysyvät n. 10-20% ylityksissä bensankulutuksessa.
Anonyymi: simeon 22.1.2016 0:21
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

16:34 Suomi erottuu muista Pohjoismaista Moody'sin vertailussa – eikä ainoastaan huonolla tavalla
16:13 Komissio hyväksyi Keskon Onninen-kaupan
16:03 Koneelle uusi talousjohtaja Microsoftilta
16:02 Digitoday Windows 10:n uudella päivityksellä on ikävä vaatimus
15:32 Googlen tiloissa Pariisissa on käynnissä laaja ratsia
15:15 Digitoday 81 miljoonaa kahmineet pankkiryöstäjät pääsivät kuin koira veräjästä – pidätys oli vain yhden käskyn päässä
14:49 "Tunnelmat ovat uneliaat, kesäpörssi on alkanut"
14:38 Digitoday Suomalaisten karuja tarinoita: Windows 10 alkoi asentua väkisin
14:29 EU:n investointiohjelma isolla summalla mukaan Keski-Pasilan kauppakeskukseen
14:22 Moody's kehuu suomalaisia metsäfirmoja
13:48 Posti alkaa toimittaa myös ruokapaketteja
13:22 Digitoday Ruma arvio Nokian potkujen koosta: 10 000–15 000
13:11 Pankki: Vilja ja metallit alkavat kallistua
12:33 Kiinnostaisiko useampi osinko vuodessa? "Järkisyyt tukevat tiheämpää tahtia"
12:02 Professori valtionyhtiöistä: Eihän Talvivaarakaan kerro yksityisten saavutuksista
11:51 Digitoday Facebook kiistää puolueellisuuden palvelussaan – tekee silti useita korjauksia
11:35 Yle: Outokumpu leikkaa 103 työpaikkaa Suomesta
11:13 SKAL: Liikennekaari uhkaa lisätä harmaata taloutta
10:48 Kreikka saamassa 11 miljardia euroa lisää – "Läpihuutojuttu"
10:22 Ekonomisti: Pahin takana työmarkkinoilla
10:08 Talvivaara kutsui vihdoin yhtiökokoukseen – aikoo laajentaa toimintaa
09:36 Työttömyys laski huhtikuussa
09:25 Nyt kutsutaan korjattavaksi 1,6 miljoonaa Toyotaa
09:17 Digitoday Fitbit mittaa väärin? Väitteille lihaa luiden ympärille
08:46 WSJ: Kiinan valuutta palannut vähin äänin vanhaan
08:24 Ilmarinen: Sitkeä taantuma on lopuillaan
08:07 LM: Finanssivalvonta haluaa pääsyn teletunnistetietoihin
07:27 Metsäteollisuus ja Paperiliitto sopuun työajan pidentämisestä
06:04 Digitoday Odottaako Nokia-faneja pettymys? Ei välttämättä, sanoo analyytikko
06:01 10 merkkiä käänteestä – "Vaikutus lähtee leviämään koko Suomeen"
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy