Kirjaudu ▼
 

Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä

© Jacky Naegelen / Reuters
Renaultin toimitusjohtaja: Emme huijanneet päästöissä
Renaultin johto korostaa, että päästöskandaalissa ei ole kyse huijausyrityksestä.
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Päästökohun kohteeksi joutuneen autovalmistaja Renaultin toimitusjohtaja Carlos Ghosn korostaa, ettei yhtiön autoissa ole huijausohjelmistoja, vaikka moottoreita joudutaan säätämään liian suurien päästöjen takia.

Tällä viikolla kerrottiin, että yhtiö on sitoutunut yli 15 000 auton takaisinkutsuun säätöjen vuoksi. Käytännössä typpioksideja ja rikkiä pääsi ilmaan, koska pakokaasupäästöjen säätö- ja puhdistusjärjestelmä ei toiminut kunnolla kaikissa lämpötiloissa.

– Sanoimme alusta alkaen, että huijausta ei ole tapahtunut ja toisekseen kaikkia normeja on noudatettu, Ghosn sanoi WEF:in kokouksen yhteydessä Davosissa.

Hänen mukaansa EU:n komission olisi päästävä yksimielisyyteen siitä, minkälaisia päästöjä sallitaan auton todellisessa käytössä, koska tämä on eri asia kuin testiolosuhteet.

Ranskalaisvalmistajan osakkeen kurssi on tippunut selvästi sen jälkeen kun asia paljastui viranomaisten tarkastusten yhteydessä viime viikolla. Tänään osakkeen kurssi oli lähes viiden prosentin nousussa.

∇ Mainos ∇
21.1.2016 20:01
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset renault
Ihmiset Carlos Ghosn

Kommentit (3)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Harvinaista ehkä, mutta tällä kertaa ranskalainen on oikeassa. Ei Renaultista saa uutta Volkswagen-Seat-Skoda-sotkua aikaiseksi.

Eivät kaikki autofirmat ole yhtä kovia huijaamaan.
Anonyymi: MyySeVolkkarisi 21.1.2016 20:16

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.
Anonyymi: uytruytr 21.1.2016 21:24

Anonyymi
Ranskalaiset vaan vie polttoainetta.
Ne siis huijaa luvuilla, tässä se juju onkin.
Kuka kehtaa valehdella eniten kulutuksessa.
Kaikki huijaa, mutta toiset huijaa eri tavalla ja maksaa siitä kalliisti.

Olen aivan varma että VW vie vähemmän polttoainetta ranskalaisiin verrattuna oikeassa ajotilanteessa, siis ei laboratoriossa.
Mutta tämähän ei mitään enää muuta enää.[/quote

Höpö höpö, ajeleeri autoilla niin näet eron; olen vuokrannut keski-Euroopassa viimeiset 10 vuotta autoja 4-6 kertaa vuodessa, listalle tulee miltei mitä tahansa kun ottaa keskikastiin kuuluvan auton. Lopputulos kulutuksessa on se että kaikki kuluttavat enemmän kuin on luvattu, dieselit pysyvät kulutsesssa 5-20% rajoissa, ranslakalaiset kuluttavat näistä vähemmän. Besavehkeet kuluttavat varsinkin kylmällä ilmalla jopa 30-40% enemmän, varsinkin VW-Audi-Seat laitteet. Ranskalaiset pysyvät n. 10-20% ylityksissä bensankulutuksessa.
Anonyymi: simeon 22.1.2016 0:21
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

16:09 Maailman rikkaimmat teollisuusmaat patistavat Britanniaa aloittamaan Brexit-neuvottelut
15:43 8 ominaisuutta, jotka yhdistävät poikkeuksellisen älykkäitä – kuulutko joukkoon?
14:39 Saksalaislehti: Audilta kolme sähköautoa 2020 mennessä
14:17 G20-maat yhtenäisinä: Valtioiden tuki pahentanut teräksen ylituotantoa
13:11 BOJ:n Kuroda: Helikopterirahaa ei tule
12:01 Mökistä vakituinen asunto? Hallitus haluaa vauhdittaa
11:06 Öljyalalla jaetaan potkuja – "Menossa viides, kuudes, seitsemäs leikkauskierros"
10:03 Sairaiden lasten ilahduttaminen pokémoneilla houkuttaa – mutta ei kannata
09:46 Airbnb kaipaa neuvoja – entisistä pormestareista majoituspalvelun "lähettiläitä"
08:56 Ilta-Sanomat Näin Münchenin ammuskelu eteni: Täysi paniikki ja sekasorto – ampuja tulitti myös lapsia, 10 ihmistä kuoli
07:15 Näkökulma Kuka meni kiinalaisille – robotit eivät kiinnostaneet Euroopassa
06:01 Tiemaksuista muhevat riidat – "Isoisän isoisä katsoi naapurin emäntää sillä silmällä"
22.7. Digitoday Apple Watchin myynti yli puolittui
22.7. Duunari hallitukseen? Yritys voi tehdä rahaa
22.7. Varakkaat ovat vähemmän halukkaita pienentämään ruokajätteen määrää
22.7. Lähteet: Verizon lähellä sopimusta Yahoosta
22.7. Oleellinen osa puuttui – talousvaikeuksien riivaamasta maasta ei enää saa Big Maceja
22.7. Pohjoismaiset pankit yllättivät tuloksillaan
22.7. IMF:n Lagarde hävisi väännön – määrättiin oikeuden eteen
22.7. Pankki vai luotto? Anttila osoitti, että maksutavalla on väliä
22.7. Digitoday F-Secure neuvotteli alas kiristysohjelmien lunnaita – jopa yli tuhannella eurolla
22.7. Säästöillä kohentunut Konecranes vauhdittaa pörssiä
22.7. Digitoday Facebookin nettiyhteys lähti lentoon: "Vaikeita ongelmia ratkaistavana"
22.7. Suomalaismepit vaativat EU:lta 100 miljoonan tukea Venäjän vastapakotteista kärsineille maitotuottajille
22.7. Digitoday Happamia, sanoi Firefox Flash-sivuista
22.7. Suomesta löytyi alkuvuonna 703 väärää euroseteliä – näin tunnistat väärennöksen
22.7. Digitoday Snowden suunnittelee iPhonelle tietovuodon paljastavaa lisälaitetta
22.7. Huhtamäki osti yli puolet intialaisyhtiöstä
22.7. Teollisuuden ja palvelualojen kasvuvauhti hidastui hiukan euroalueella
22.7. Konecranes kiitää pörssissä – osake +17 %
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20162016
VOLKSWAGEN13187166
TOYOTA12547021
SKODA9426275
FORD9265302
OPEL6723741
KIA5873938
MERCEDES-BENZ5523128
NISSAN5263981
VOLVO5154095
AUDI5123386
   
malli6/20162016
VOLKSWAGEN GOLF5432733
SKODA OCTAVIA5043076
OPEL ASTRA3831918
TOYOTA AURIS3752036
NISSAN QASHQAI3522414
TOYOTA AVENSIS3441877
FORD FOCUS3222039
TOYOTA YARIS3201858
FORD FIESTA3121344
VOLKSWAGEN PASSAT2681713

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy