Kirjaudu ▼
 

Kolmossarjan vahvin BMW

Manu Tuppurainen / IS
Kolmossarjan vahvin BMW
Uusittu BMW 335i on niin vahva auto, että kaikki talvirenkaatkaan eivät pysy sen elektroniikan vauhdissa mukana.
19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

BMW:n 3-sarja uudistui talvella, ja nyt saksalaismerkin ystäville on tästä joukosta tarjolla myös malliston tehokkain versio 335i. Varsinaista M-sporttimallia ei kolmossarjasta vielä ole, mutta tämänkin perussedanin 306 hevosvoimaa riittävät keskieurooppalaisille moottoritienopeuksille hyvin.

Valmistaja lupaa autolle 250 kilometrin huippunopeuden. Nollasta sataan kiihdyttäminen kestäisi 5,5 sekuntia.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä 335i on sisätiloiltaan varsin hyvä jopa perheautoksi. 8-portainen automaattivaihteisto toimii mallikelpoisesti. Lisäksi auto on vakaa ajettava niin mutkatiellä kuin suorilla pitkän matkan taipaleillakin.

Silti edistyneestä ajonhallintaelektroniikasta huolimatta takavetoautossa näin iso teho ja 400 Nm vääntö menevät helposti vähän hukkaan. Kesäkelillä takarenkaat saa kyllä halutessaan savuamaan, ja talvella luistelemaan, mutta se ei liene tämän auton hankkijoille olennainen ostoperuste.

Voimat saisi valjastettua arkikäyttöön paremmin kunnollisella nelivedolla.

Vahvan 3-litraisen turboahdetun kuutoskoneen huonona puolena voi pitää myös kulutusherkkyyttä. Ellei koko ajan ajele polttoainetta säästävä Eco pro -ajomoodi kytkettynä, bensaa palaa melkoisesti.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Rengasvalintakin kannattaa tehdä huolellisesti.

Maahantuojan mukaan joillakin 3-sarjan bemareilla on ollut esimerkiksi Nokian talvirenkaiden kanssa pieniä yhteisymmärryspulmia. Auton liiankin älykäs luistonestojärjestelmä tulkitsee joissain tilanteissa talvirenkaiden pehmeyttä tienpinnan liukkaudeksi, ja vähentää varmuuden vuoksi tehoa.

Rauhallisempi kyyti on tietysti liikenneturvallisuuden kannalta ihan hyvä asia, mutta monia BMW-kuskeja moinen elektroninen paimennus on ihmetyttänyt.

BMW 335i

Hinta: 61610 euroa
Teho: 306 hv, vääntö 400 Nm
Kulutus: yhdistetty 7,2 l/100 km
CO2: 169 g/km
Tavaratila: 480 l

Voimakkuudelle tulee myös hintaa. Auto on jo perusmallinakin melkoisen kallis, ja varustelutason lisääminen tekee hintalappuun äkkiä tuhansia euroja lisää.

19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset BMW
Tagit BMW autoilu

Kommentit (85)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitä kukaan tekee 306:lla hevosvoimalla (tai ylipäätään autolla) maassa, jossa liikenneministerinä on Merja Kyllönen?

Suomessa ei joudu enää edes murhasta mihinkään vastuuseen (vrt. Ior Bockin tapaus). Ylinopeus on se suurin rikos, ja tämä BMW:hän suorastaan yllyttää siihen. Kielletään!
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:24

Anonyymi
öö, miten tämä automainos liittyy talousuutisiin? Muutenkuin että autot ovat asuntojen jälkeen hölmöin velkaantumisen keino ja pankeille rikastumisen keino.
Anonyymi: auto, wrum wrum 19.5.2012 6:29

Anonyymi
Takavetoisen auton ohjattavuus on periaatteessa epästabiili ja etuvetoisen stabiili (perusfysiikkaa).

Sellainen rakenne on myös hyvin epäkäytännöllinen ja vanhanaikainen mutta epävakaus kylläkin kiinnostaa lapsenmielisiä.
Anonyymi: Minkä merkkiseen aut 19.5.2012 6:30

Anonyymi
MIten liittyy auto romahtavaan talouteen? Osta auto niin ei lama tunnu työttömänä ja velkaisena niin pahalle?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:30

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.
Anonyymi: Fantastista=) 19.5.2012 6:35

Anonyymi
Onks se etuveto joku uus Veikkauksen peli?
Anonyymi: Autot on taka- tai 4 19.5.2012 6:52

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.


Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:53

Anonyymi
Kardaaniakseli on ihan turha ja tilaa vievä lisäke.
Sitä ei ole edes edistyksellismmissä nelivetoautoissa kuten uusimmassa Citroen DS5 hybridissä.
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:56

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.

Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?


Millaisella autolla itse ajat? Kykenet näemmä määrittelemään ihmiset autojen perusteella. Sinulla on kyky. Käytä sitä. (Kaksi viimeistä lausetta olivat sarkasmia - mikäli ei mennyt jakeluun)
Anonyymi: Kendo 19.5.2012 7:11

Anonyymi
Etupyörät ohjaa takapyörät työntää näin syntyy stabiili kokonaisuus joka jopa kääntyykin eikä vetele kansanautojen tapaan. Neliveto uusavuttomille.

http://designinformer.smashingmagazine.com/2009/12/29/ten-clever-effective-series-advertisements/
Anonyymi: Takataka 19.5.2012 8:03
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.7. Rekrytoijan painajainen? Jokaisesta haastateltavasta laadittava essee
28.7. Ilta-Sanomat Helsingissä osoitettiin mieltä rasismia vastaan – Perussuomalaisten edustaja sai huutomyrskyn
28.7. Kultaa halvalla: "Emme tule näkemään hinnannousua"
28.7. Suuryhtiöilta suuret lupaukset – miljardeja ilmastotalkoisiin
28.7. Tiistain yt-uutinen kolahti porilaiselle tehtaalle
28.7. Öljyn alamäki pysähtyi – hinta taas nousussa
28.7. Jenkkikuluttajat varpaillaan: talousluottamus laski jyrkästi
28.7. Digitoday Kiinalaisvalmistaja julkisti uuden puhelimen – tärkeä ominaisuus poistettiin
28.7. Pankkien kysymys hämmentää: "Tärkeä ymmärtää mihin vastaa"
28.7. Lähes 20 vuoden neuvottelut päätökseen – Kazakstanista WTO:n jäsen
28.7. Kuukauden pakkoloma ohi – Ateenan pörssi saa aueta
28.7. Putinin "suomalainen kaveri" myi osuutensa kohufirmassa
28.7. Vuosisatoja Atlantissa levännyt kulta-aarre löytyi
28.7. It-viikko Varoitus Otaniemestä: "Tappajarobotit" alentavat sodan kynnystä
28.7. Halloumitaisto saamassa sinetin
28.7. It-viikko Onko Nokian karttojen kohtalo "malli Symbian"?
28.7. Biohit jyrkässä nousussa pörssissä, YIT painuu
28.7. Puolen miljoonan kiinalaisen syöpäriski seulotaan suomalaistuotteella
28.7. Miksi Kiinan pörssissä rytisee? 5 kysymystä ja 5 vastausta
28.7. It-viikko Windows 10 vie wlan-salasanasi Microsoftin palvelimelle
28.7. Gurut Saksasta: Uusia "kreikkoja" varten tarvitaan mekanismi
28.7. GM investoi miljardeja Chevroletiin
28.7. Orionin liikevaihto pieneni ja kannattavuus väheni
28.7. Putinin uusi käsky: Länsiruoka pitää tuhota
28.7. Venäjän talous kutistui roimasti
28.7. Väki vähenee, bonuksia ropisee: "Voisivat näyttää esimerkkiä"
28.7. UPM kohensi tulostaan – kulukuuri puree
28.7. It-viikko HP:ltä juro pukeutumiskäsky – Suomessa firma ei ui liiveihin
28.7. It-viikko Ei ihan näpertelyä: iPhone-väärentäjillä oli oma tehdas
28.7. Asunnot halpenivat koko maassa
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20152015
VOLKSWAGEN14166924
TOYOTA8235867
SKODA7815409
FORD7104379
NISSAN6264068
VOLVO6024029
AUDI4853138
OPEL4512675
KIA4453276
MERCEDES-BENZ4362730
   
malli5/20152015
VOLKSWAGEN GOLF6452953
SKODA OCTAVIA4643392
NISSAN QASHQAI3942349
TOYOTA YARIS3601564
VOLKSWAGEN PASSAT3321854
FORD FOCUS2471293
FORD FIESTA1881185
SKODA FABIA165679
FORD MONDEO1611122
VOLVO V401591043
1841125

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy