Kirjaudu ▼
 

Kolmossarjan vahvin BMW

Manu Tuppurainen / IS
Kolmossarjan vahvin BMW
Uusittu BMW 335i on niin vahva auto, että kaikki talvirenkaatkaan eivät pysy sen elektroniikan vauhdissa mukana.
19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

BMW:n 3-sarja uudistui talvella, ja nyt saksalaismerkin ystäville on tästä joukosta tarjolla myös malliston tehokkain versio 335i. Varsinaista M-sporttimallia ei kolmossarjasta vielä ole, mutta tämänkin perussedanin 306 hevosvoimaa riittävät keskieurooppalaisille moottoritienopeuksille hyvin.

Valmistaja lupaa autolle 250 kilometrin huippunopeuden. Nollasta sataan kiihdyttäminen kestäisi 5,5 sekuntia.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä 335i on sisätiloiltaan varsin hyvä jopa perheautoksi. 8-portainen automaattivaihteisto toimii mallikelpoisesti. Lisäksi auto on vakaa ajettava niin mutkatiellä kuin suorilla pitkän matkan taipaleillakin.

Silti edistyneestä ajonhallintaelektroniikasta huolimatta takavetoautossa näin iso teho ja 400 Nm vääntö menevät helposti vähän hukkaan. Kesäkelillä takarenkaat saa kyllä halutessaan savuamaan, ja talvella luistelemaan, mutta se ei liene tämän auton hankkijoille olennainen ostoperuste.

Voimat saisi valjastettua arkikäyttöön paremmin kunnollisella nelivedolla.

Vahvan 3-litraisen turboahdetun kuutoskoneen huonona puolena voi pitää myös kulutusherkkyyttä. Ellei koko ajan ajele polttoainetta säästävä Eco pro -ajomoodi kytkettynä, bensaa palaa melkoisesti.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Rengasvalintakin kannattaa tehdä huolellisesti.

Maahantuojan mukaan joillakin 3-sarjan bemareilla on ollut esimerkiksi Nokian talvirenkaiden kanssa pieniä yhteisymmärryspulmia. Auton liiankin älykäs luistonestojärjestelmä tulkitsee joissain tilanteissa talvirenkaiden pehmeyttä tienpinnan liukkaudeksi, ja vähentää varmuuden vuoksi tehoa.

Rauhallisempi kyyti on tietysti liikenneturvallisuuden kannalta ihan hyvä asia, mutta monia BMW-kuskeja moinen elektroninen paimennus on ihmetyttänyt.

BMW 335i

Hinta: 61610 euroa
Teho: 306 hv, vääntö 400 Nm
Kulutus: yhdistetty 7,2 l/100 km
CO2: 169 g/km
Tavaratila: 480 l

Voimakkuudelle tulee myös hintaa. Auto on jo perusmallinakin melkoisen kallis, ja varustelutason lisääminen tekee hintalappuun äkkiä tuhansia euroja lisää.

19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset BMW
Tagit BMW autoilu

Kommentit (85)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitä kukaan tekee 306:lla hevosvoimalla (tai ylipäätään autolla) maassa, jossa liikenneministerinä on Merja Kyllönen?

Suomessa ei joudu enää edes murhasta mihinkään vastuuseen (vrt. Ior Bockin tapaus). Ylinopeus on se suurin rikos, ja tämä BMW:hän suorastaan yllyttää siihen. Kielletään!
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:24

Anonyymi
öö, miten tämä automainos liittyy talousuutisiin? Muutenkuin että autot ovat asuntojen jälkeen hölmöin velkaantumisen keino ja pankeille rikastumisen keino.
Anonyymi: auto, wrum wrum 19.5.2012 6:29

Anonyymi
Takavetoisen auton ohjattavuus on periaatteessa epästabiili ja etuvetoisen stabiili (perusfysiikkaa).

Sellainen rakenne on myös hyvin epäkäytännöllinen ja vanhanaikainen mutta epävakaus kylläkin kiinnostaa lapsenmielisiä.
Anonyymi: Minkä merkkiseen aut 19.5.2012 6:30

Anonyymi
MIten liittyy auto romahtavaan talouteen? Osta auto niin ei lama tunnu työttömänä ja velkaisena niin pahalle?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:30

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.
Anonyymi: Fantastista=) 19.5.2012 6:35

Anonyymi
Onks se etuveto joku uus Veikkauksen peli?
Anonyymi: Autot on taka- tai 4 19.5.2012 6:52

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.


Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:53

Anonyymi
Kardaaniakseli on ihan turha ja tilaa vievä lisäke.
Sitä ei ole edes edistyksellismmissä nelivetoautoissa kuten uusimmassa Citroen DS5 hybridissä.
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:56

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.

Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?


Millaisella autolla itse ajat? Kykenet näemmä määrittelemään ihmiset autojen perusteella. Sinulla on kyky. Käytä sitä. (Kaksi viimeistä lausetta olivat sarkasmia - mikäli ei mennyt jakeluun)
Anonyymi: Kendo 19.5.2012 7:11

Anonyymi
Etupyörät ohjaa takapyörät työntää näin syntyy stabiili kokonaisuus joka jopa kääntyykin eikä vetele kansanautojen tapaan. Neliveto uusavuttomille.

http://designinformer.smashingmagazine.com/2009/12/29/ten-clever-effective-series-advertisements/
Anonyymi: Takataka 19.5.2012 8:03
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

26.5. Danske veloitti viikon oluet kolmeen kertaan – asiakas ei ilahtunut
26.5. Digitoday PayPal jouduttaa Windows-puhelimien kuolemaa
26.5. Neuvottelut Olkiluoto 3:n miljardikorvauksista poikki – TVO: "Emme ole syyllisiä"
26.5. Moody'sin analyytikko: Euroalueen riskit eivät ole kadonneet mihinkään
26.5. Digitoday Apple innostui suomalaisopiskelijoiden pelistä
26.5. Microsoftin jätti-irtisanomiset ovat tamperelaiselle Jarille onnenpotku: "Osaajien avulla kiihdytyskaistalle"
26.5. Yhdysvaltain asuntokaupassa kovin nousu sitten vuoden 2010
26.5. Olympiavoittajien sauvat valmistanut suomalaisfirma yrityssaneeraukseen
26.5. Digitoday Hyppönen: Tietomurto oli Linkedinille hyvä juttu – mutta ei ihan ilmeisellä tavalla
26.5. Löytyykö microsoftilaisille töitä? "Houkutellaan insinööreillä yrityksiä Suomeen"
26.5. Öljytynnyrin hinta rikkoi 50 dollarin rajapyykin ensi kertaa yli puoleen vuoteen
26.5. Digitoday Ratkeaako Androidin iso ongelma? Google pystyttää häpeäpaalua
26.5. Onko Suomen menetys verokeitaista 10 vai 200 miljoonaa?
26.5. Helsingin yliopisto irtisanoi 371 työntekijää – osa on lähtenyt oma-aloitteisesti
26.5. Digitoday Jolla pääsi yllättämään: Julkaisi uuden puhelimen
26.5. Asiantuntijoiden mukaan hallituksen Talvivaara-toiveet ovat katteettomia: "Lotossa pitäisi saada 7 oikein"
26.5. Fuusiohuhu nostaa Koneen kurssia Helsingin pörssissä
26.5. Moody'sin Carlson: Kaksi asiaa ratkaisee Suomen luottoluokituksen
26.5. Digitoday Onko elämää Lumioiden jälkeen – mitä puhelimia Suomi seuraavaksi ostaa?
26.5. Suomen pk-yrityksille 40 miljoonaa euroa
26.5. Räjähtävien turvatyynyjen valmistajalle ilmaantui ostaja
26.5. Digitoday Mikko Hyppönen nimesi miljoonavarkaan: "Valtion tekemä ryöstö"
26.5. Britannian talouskasvu jäi hienoisesti odotuksista
26.5. Aukiolojen vapautus ei lisännyt vipinää oluthyllyillä – "Toisin kuin monet epäilivät"
26.5. Lehtitieto: Kone halusi yhdistää hissitoiminnot ThyssenKruppin kanssa
26.5. Digitoday Microsoft jekutti asentamaan Windows 10:n: Riittääkö tämä korjaus?
26.5. UPM perustanut kolme uutta tytäryhtiötä
26.5. Portugaliin maksettiin 3 571 euron eläkkeitä
26.5. Pankkijätti: Finnair on yhä houkutteleva ostokohde
26.5. Vastikään pörssissä aloittaneen Lehdon kannattavuus heikkeni
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy