Kirjaudu ▼
 

Kolmossarjan vahvin BMW

Manu Tuppurainen / IS
Kolmossarjan vahvin BMW
Uusittu BMW 335i on niin vahva auto, että kaikki talvirenkaatkaan eivät pysy sen elektroniikan vauhdissa mukana.
19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

BMW:n 3-sarja uudistui talvella, ja nyt saksalaismerkin ystäville on tästä joukosta tarjolla myös malliston tehokkain versio 335i. Varsinaista M-sporttimallia ei kolmossarjasta vielä ole, mutta tämänkin perussedanin 306 hevosvoimaa riittävät keskieurooppalaisille moottoritienopeuksille hyvin.

Valmistaja lupaa autolle 250 kilometrin huippunopeuden. Nollasta sataan kiihdyttäminen kestäisi 5,5 sekuntia.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä 335i on sisätiloiltaan varsin hyvä jopa perheautoksi. 8-portainen automaattivaihteisto toimii mallikelpoisesti. Lisäksi auto on vakaa ajettava niin mutkatiellä kuin suorilla pitkän matkan taipaleillakin.

Silti edistyneestä ajonhallintaelektroniikasta huolimatta takavetoautossa näin iso teho ja 400 Nm vääntö menevät helposti vähän hukkaan. Kesäkelillä takarenkaat saa kyllä halutessaan savuamaan, ja talvella luistelemaan, mutta se ei liene tämän auton hankkijoille olennainen ostoperuste.

Voimat saisi valjastettua arkikäyttöön paremmin kunnollisella nelivedolla.

Vahvan 3-litraisen turboahdetun kuutoskoneen huonona puolena voi pitää myös kulutusherkkyyttä. Ellei koko ajan ajele polttoainetta säästävä Eco pro -ajomoodi kytkettynä, bensaa palaa melkoisesti.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Rengasvalintakin kannattaa tehdä huolellisesti.

Maahantuojan mukaan joillakin 3-sarjan bemareilla on ollut esimerkiksi Nokian talvirenkaiden kanssa pieniä yhteisymmärryspulmia. Auton liiankin älykäs luistonestojärjestelmä tulkitsee joissain tilanteissa talvirenkaiden pehmeyttä tienpinnan liukkaudeksi, ja vähentää varmuuden vuoksi tehoa.

Rauhallisempi kyyti on tietysti liikenneturvallisuuden kannalta ihan hyvä asia, mutta monia BMW-kuskeja moinen elektroninen paimennus on ihmetyttänyt.

BMW 335i

Hinta: 61610 euroa
Teho: 306 hv, vääntö 400 Nm
Kulutus: yhdistetty 7,2 l/100 km
CO2: 169 g/km
Tavaratila: 480 l

Voimakkuudelle tulee myös hintaa. Auto on jo perusmallinakin melkoisen kallis, ja varustelutason lisääminen tekee hintalappuun äkkiä tuhansia euroja lisää.

19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset BMW
Tagit BMW autoilu

Kommentit (85)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitä kukaan tekee 306:lla hevosvoimalla (tai ylipäätään autolla) maassa, jossa liikenneministerinä on Merja Kyllönen?

Suomessa ei joudu enää edes murhasta mihinkään vastuuseen (vrt. Ior Bockin tapaus). Ylinopeus on se suurin rikos, ja tämä BMW:hän suorastaan yllyttää siihen. Kielletään!
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:24

Anonyymi
öö, miten tämä automainos liittyy talousuutisiin? Muutenkuin että autot ovat asuntojen jälkeen hölmöin velkaantumisen keino ja pankeille rikastumisen keino.
Anonyymi: auto, wrum wrum 19.5.2012 6:29

Anonyymi
Takavetoisen auton ohjattavuus on periaatteessa epästabiili ja etuvetoisen stabiili (perusfysiikkaa).

Sellainen rakenne on myös hyvin epäkäytännöllinen ja vanhanaikainen mutta epävakaus kylläkin kiinnostaa lapsenmielisiä.
Anonyymi: Minkä merkkiseen aut 19.5.2012 6:30

Anonyymi
MIten liittyy auto romahtavaan talouteen? Osta auto niin ei lama tunnu työttömänä ja velkaisena niin pahalle?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:30

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.
Anonyymi: Fantastista=) 19.5.2012 6:35

Anonyymi
Onks se etuveto joku uus Veikkauksen peli?
Anonyymi: Autot on taka- tai 4 19.5.2012 6:52

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.


Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:53

Anonyymi
Kardaaniakseli on ihan turha ja tilaa vievä lisäke.
Sitä ei ole edes edistyksellismmissä nelivetoautoissa kuten uusimmassa Citroen DS5 hybridissä.
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:56

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.

Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?


Millaisella autolla itse ajat? Kykenet näemmä määrittelemään ihmiset autojen perusteella. Sinulla on kyky. Käytä sitä. (Kaksi viimeistä lausetta olivat sarkasmia - mikäli ei mennyt jakeluun)
Anonyymi: Kendo 19.5.2012 7:11

Anonyymi
Etupyörät ohjaa takapyörät työntää näin syntyy stabiili kokonaisuus joka jopa kääntyykin eikä vetele kansanautojen tapaan. Neliveto uusavuttomille.

http://designinformer.smashingmagazine.com/2009/12/29/ten-clever-effective-series-advertisements/
Anonyymi: Takataka 19.5.2012 8:03
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:07 KSML: Kiuasvalmistaja Harvia investoi Venäjälle
10:41 EKP varautuu rytinään maanantaina
09:56 Varoufakis: Talletusvero "pahantahtoinen huhu"
07:12 Näkökulma Uskonpuhdistus, yrittäjyys, teknologia ja taide
05:03 "Kukapa ei haluaisi lapselleen parasta"
05:02 Kun vauva vie maalaisjärjen
05:01 Kreikka ei selviä veloistaan – "sonta iski tuulettimeen"
3.7. Viesti Venäjältä: Puukauppaa voitaisiin rajoittaa
3.7. Islanti salli jumalanpilkan
3.7. It-viikko Microsoft: Windows 10:tä voi joutua odottamaan
3.7. Uusi drakma uppoaisi kuin kivi
3.7. Kohta voit maksaa selfiellä – etkä menetä kasvojasi
3.7. Kreikkalaispankkiiri varoitti automaattien tyhjentymisestä
3.7. Ilta-Sanomat Näin duumassa keskusteltiin Suomesta
3.7. Digitoday Britannian pääministeri: Kaikkea verkkoviestintää pitää voida seurata
3.7. Kreikka sai IMF:n raportista oivan keppihevosen
3.7. Voi ei: kuplamuovi menettää ikonisen ominaisuutensa
3.7. Uber antoi periksi Ranskassa
3.7. Venäjä harkitsee talouspakotteita Suomelle
3.7. Kreikan suurin velkoja: Voimme periä lainoja takaisin etuajassa
3.7. Kreikka ja velkojat jälleen sanasodassa: "Emme keskustele"
3.7. Joko meni Fennovoiman maine? "Ei peruuttamatonta vahinkoa"
3.7. Migrit Solarna Energijan toimitusjohtaja Suomessa – tältä hän näyttää
3.7. Nyt tarkkana ratissa: Sakko voi rapsahtaa pian näin helposti
3.7. Kotipizza tasoittaa pörssitaipaleensa alkua markkinatakauksella
3.7. Digitoday Käyttämäsi verkkopalvelu myytiin: Näin käy tiedoillesi
3.7. Yle: Hikka pilasi keikan – hinnasta puolet hyvitystä
3.7. Tanska puolittaa pakolaisten etuudet
3.7. Heinäkuinen helle uuvuttaa markkinoita
3.7. Kreikan pankit eivät saa helpotusta – ainakaan vielä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20152015
VOLKSWAGEN14166924
TOYOTA8235867
SKODA7815409
FORD7104379
NISSAN6264068
VOLVO6024029
AUDI4853138
OPEL4512675
KIA4453276
MERCEDES-BENZ4362730
   
malli5/20152015
VOLKSWAGEN GOLF6452953
SKODA OCTAVIA4643392
NISSAN QASHQAI3942349
TOYOTA YARIS3601564
VOLKSWAGEN PASSAT3321854
FORD FOCUS2471293
FORD FIESTA1881185
SKODA FABIA165679
FORD MONDEO1611122
VOLVO V401591043
1841125

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy