Kirjaudu ▼
 

Kolmossarjan vahvin BMW

Manu Tuppurainen / IS
Kolmossarjan vahvin BMW
Uusittu BMW 335i on niin vahva auto, että kaikki talvirenkaatkaan eivät pysy sen elektroniikan vauhdissa mukana.
19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

BMW:n 3-sarja uudistui talvella, ja nyt saksalaismerkin ystäville on tästä joukosta tarjolla myös malliston tehokkain versio 335i. Varsinaista M-sporttimallia ei kolmossarjasta vielä ole, mutta tämänkin perussedanin 306 hevosvoimaa riittävät keskieurooppalaisille moottoritienopeuksille hyvin.

Valmistaja lupaa autolle 250 kilometrin huippunopeuden. Nollasta sataan kiihdyttäminen kestäisi 5,5 sekuntia.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä 335i on sisätiloiltaan varsin hyvä jopa perheautoksi. 8-portainen automaattivaihteisto toimii mallikelpoisesti. Lisäksi auto on vakaa ajettava niin mutkatiellä kuin suorilla pitkän matkan taipaleillakin.

Silti edistyneestä ajonhallintaelektroniikasta huolimatta takavetoautossa näin iso teho ja 400 Nm vääntö menevät helposti vähän hukkaan. Kesäkelillä takarenkaat saa kyllä halutessaan savuamaan, ja talvella luistelemaan, mutta se ei liene tämän auton hankkijoille olennainen ostoperuste.

Voimat saisi valjastettua arkikäyttöön paremmin kunnollisella nelivedolla.

Vahvan 3-litraisen turboahdetun kuutoskoneen huonona puolena voi pitää myös kulutusherkkyyttä. Ellei koko ajan ajele polttoainetta säästävä Eco pro -ajomoodi kytkettynä, bensaa palaa melkoisesti.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Rengasvalintakin kannattaa tehdä huolellisesti.

Maahantuojan mukaan joillakin 3-sarjan bemareilla on ollut esimerkiksi Nokian talvirenkaiden kanssa pieniä yhteisymmärryspulmia. Auton liiankin älykäs luistonestojärjestelmä tulkitsee joissain tilanteissa talvirenkaiden pehmeyttä tienpinnan liukkaudeksi, ja vähentää varmuuden vuoksi tehoa.

Rauhallisempi kyyti on tietysti liikenneturvallisuuden kannalta ihan hyvä asia, mutta monia BMW-kuskeja moinen elektroninen paimennus on ihmetyttänyt.

BMW 335i

Hinta: 61610 euroa
Teho: 306 hv, vääntö 400 Nm
Kulutus: yhdistetty 7,2 l/100 km
CO2: 169 g/km
Tavaratila: 480 l

Voimakkuudelle tulee myös hintaa. Auto on jo perusmallinakin melkoisen kallis, ja varustelutason lisääminen tekee hintalappuun äkkiä tuhansia euroja lisää.

19.5.2012 06:09
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset BMW
Tagit BMW autoilu

Kommentit (85)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitä kukaan tekee 306:lla hevosvoimalla (tai ylipäätään autolla) maassa, jossa liikenneministerinä on Merja Kyllönen?

Suomessa ei joudu enää edes murhasta mihinkään vastuuseen (vrt. Ior Bockin tapaus). Ylinopeus on se suurin rikos, ja tämä BMW:hän suorastaan yllyttää siihen. Kielletään!
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:24

Anonyymi
öö, miten tämä automainos liittyy talousuutisiin? Muutenkuin että autot ovat asuntojen jälkeen hölmöin velkaantumisen keino ja pankeille rikastumisen keino.
Anonyymi: auto, wrum wrum 19.5.2012 6:29

Anonyymi
Takavetoisen auton ohjattavuus on periaatteessa epästabiili ja etuvetoisen stabiili (perusfysiikkaa).

Sellainen rakenne on myös hyvin epäkäytännöllinen ja vanhanaikainen mutta epävakaus kylläkin kiinnostaa lapsenmielisiä.
Anonyymi: Minkä merkkiseen aut 19.5.2012 6:30

Anonyymi
MIten liittyy auto romahtavaan talouteen? Osta auto niin ei lama tunnu työttömänä ja velkaisena niin pahalle?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:30

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.
Anonyymi: Fantastista=) 19.5.2012 6:35

Anonyymi
Onks se etuveto joku uus Veikkauksen peli?
Anonyymi: Autot on taka- tai 4 19.5.2012 6:52

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.


Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:53

Anonyymi
Kardaaniakseli on ihan turha ja tilaa vievä lisäke.
Sitä ei ole edes edistyksellismmissä nelivetoautoissa kuten uusimmassa Citroen DS5 hybridissä.
Anonyymi: Nimetön 19.5.2012 6:56

Anonyymi
Köyhät haukkuu ja rikkaat ajaa Bemulla.

Henkisesti köyhät narsistit ajaa vanhan ajan Ladalla eli takavetoisella Bemarilla?


Millaisella autolla itse ajat? Kykenet näemmä määrittelemään ihmiset autojen perusteella. Sinulla on kyky. Käytä sitä. (Kaksi viimeistä lausetta olivat sarkasmia - mikäli ei mennyt jakeluun)
Anonyymi: Kendo 19.5.2012 7:11

Anonyymi
Etupyörät ohjaa takapyörät työntää näin syntyy stabiili kokonaisuus joka jopa kääntyykin eikä vetele kansanautojen tapaan. Neliveto uusavuttomille.

http://designinformer.smashingmagazine.com/2009/12/29/ten-clever-effective-series-advertisements/
Anonyymi: Takataka 19.5.2012 8:03
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:41 MTV: Yliopisto hankki jopa 80 000 eurolla tabletteja opiskelijoille
10:41 Huawei-pomo Elektroniikkalehdelle: Nokia teki virheen
07:01 Kolumni Meidän pitäisi kloonata Sixten Korkman
05:12 Näkökulma Pakolaiset saivat saksalaiset näyttämään parastaan
05:10 "Ennustettava Suomi kuulostaa erittäin huonolta"
05:06 Digitoday Viimeinkin testissä: Odotettu Jolla Tablet
05:01 Valtavasti hakijoita – työpaikat painuvat piiloon
28.8. Finnfundille lisää rahaa – kuinka ministerin lista toteutuu?
28.8. Pankin vika pilasi monen palkkapäivän Britanniassa
28.8. Jorma Ollila myi Nokian osakkeet – arvo miljoonia
28.8. Öljylle tulossa kovin viikkonousu vuosikausiin
28.8. Digitoday Amerikkalaisilla verkko-ongelmia – tuntuu ihmisillä ympäri maailman
28.8. Kymmenet Siwat saavat väistää – tilalle Alepoita
28.8. Salainen aarrekartta johdatti kadonneelle natsijunalle
28.8. Suomen Pankin Hakkarainen povaa muutoksia asuntolainojen markkinoille
28.8. Nyt se on virallista: Kreikassa on pian vaalit
28.8. Pettäjäpalvelun pomo eroaa – uuden haku päällä
28.8. Intissä inhokki ja suosikki – nyt siitä aiotaan tehdä hitti
28.8. Ammattiliitto: VR:n leikkaukset iskevät maakuntiin
28.8. Outotec sai erävoiton Outokummusta patenttikiistassa
28.8. Elisa ihmettelee Anvian listautumista: Miksi nyt?
28.8. Joulupukki pelastui – "Erääntymättömätkin verovelat on nyt maksettu"
28.8. "Meidän on laskettava hintoja pysyvästi kilpailun takia"
28.8. Analyysi EKP-pomo haluaa tällaisen yhteiskuntasopimuksen – eroaa Sipilän mallista
28.8. Ilta-Sanomat Essayah voitti ylivoimaisesti kristillisten puheenjohtajakilvan
28.8. Tutkija Nokian Kiina-liikkeestä: Haluaa hyvät suhteet valtioon
28.8. Turun yritysväki sättii VR:ää: "Kädet pystyyn -ratkaisu"
28.8. Pörssissä loivaa laskua Nokian ja Wärtsilän johdolla
28.8. Digitoday KSML: Soneran verkko-ongelmat jatkuvat yhä
28.8. Nokia, Alcatel-Lucent ja Kiinan valtio kimppaan
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20152015
VOLKSWAGEN11938117
TOYOTA8486715
SKODA8096218
FORD7355114
VOLVO6304659
KIA6073883
NISSAN5604628
OPEL4773152
AUDI3873525
MERCEDES-BENZ3783108
   
malli7/20152015
VOLKSWAGEN GOLF4963449
SKODA OCTAVIA4583850
NISSAN QASHQAI3832732
VOLKSWAGEN PASSAT3802234
TOYOTA YARIS2891853
FORD FIESTA2831468
KIA RIO2671374
TOYOTA AVENSIS2411525
VOLVO V402301273
FORD FOCUS1971490

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy