Kirjaudu ▼
 

Autojätti lopettaa Facebook-mainokset – kukaan ei klikannut?

REUTERS/Dylan Martinez
Autojätti lopettaa Facebook-mainokset – kukaan ei klikannut?
Maailman suurin autonvalmistaja GM aikoo lopettaa mainostamisen Facebookissa, Financial Times kertoo.
16.5.2012 09:48
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

GM:n tiedottaja Greg Martin sanoi sähköpostissaan Bloombergille, että päätös syntyi normaalin mainostoiminnan arvioinnin aikana.

Yhtiö ei tarkentanut, oliko mainonta Facebookissa tehotonta vai kallista. Eräiden arvioiden mukaan GM on käyttänyt noin 40 miljoonaa dollaria Facebook-näkyvyyteensä, ja tästä kymmenen miljoonaa mainostamiseen, talouslehti The Financial Times kertoo. Lehden mukaan GM ei ole vahvistanut tietoa.

Uutiskanava CNBC:n ja uutistoimisto AP:n tutkimuksessa puolestaan selvisi, että Facebookin harava on leveä, mutta harva. Vain harva klikkaa mainoksia yhteisöpalvelussa. Yhtenä syynä tähän pidettiin luottamuspulaa. 59 prosenttia vastaajista luotti palveluun vain vähän tai ei lainkaan.

GM:n päätös vahvistaa jo aiemmin ilmassa olleita kysymyksiä Facebookin tulevista kasvun mahdollisuuksista ja mainostulojen kehityksestä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Yhtiö kertoi viime viikolla, että sen mainosmyynti ei ole kasvanut samassa suhteessa käyttäjien kanssa. Facebook kieltäytyi kommentoimasta GM:n päätöstä.

Sijoittajapiireissä uskotaan, että Facebookin perustaja Mark Zuckenberg onnistuu korvaamaan hiipuvan myynnin kasvun laajentamalla yhtiön toimintaa uusille alueille, kuten mobiilimainostamiseen, Samuel Schwerin New Yorkissa toimivasta illennium Technology Value Partnersista arvioi.

16.5.2012 09:48
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (27)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kukaan tervejärkinen ei noita epämääräisiä sivustoja ala klikkailemaan.
Never click 16.5.2012 10:03

Anonyymi
Tuotteessamme ei ole vikaa, mainosalusta oli vaan väärä.
päätä pensaaseen ja 16.5.2012 10:05

Anonyymi
Syön jugurttia ja luen teidän statuspäivityksiä, keep on rocking!
Fäbä 16.5.2012 10:06

Anonyymi
Facebook on niin ihq, ihanaa päivitellä [sic!] statustaan ja kaikkee kivaa lapsellista hömppää, ei tartte aivoja rasittaa ja sit on kiva leikkiä et on elämä kun febes mul on 670 kaweriii!
Febe hei niinq RUULZ 16.5.2012 10:06

Anonyymi
Lintu lensi äsken ikkunalaudalle! OMG! En oo nähnyt tollasta keltasta lintua aiemmin näin läheltä!
Tsirp tsirp 16.5.2012 10:06

Anonyymi
Lintu lensi äsken ikkunalaudalle! OMG! En oo nähnyt tollasta keltasta lintua aiemmin näin läheltä!


Hei tsirp tsirp, soita bongariliittoon jos se on joku harvinaisuus tai jotain!!!
Dada 16.5.2012 10:08

Anonyymi
Miksi ylipäätään on vaikka printtimediassa nettiyhteystietona vaikka www.f...book.../tuote eikä vain www.firma.fi/tuote ??

Ihme homma, ikäänkuin ei haluttais katsojiksi niitä jotka ei oo fb:ssä.

Kertaakaan ei tee mieli kirjautua jotta näkis jonkin mainoksen:) Vaikka onkin se fb-tili.
Arska Vaan 16.5.2012 10:09

Anonyymi
Facebookia on helppo verrata huonoon ilmaisjakelulehteen, josta kukaan ei ole valmis msksamaan. Treffisivujen mainostamiseen se vielä menee.
pörssiin ja jalat al 16.5.2012 10:13

Anonyymi
Nyyh, miksi näin tapahtuu :( :(
hei, huomatkaa mut! 16.5.2012 10:13

Anonyymi
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:13
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:14
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:15
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:16
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:17
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:18
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:19
Erkki vaihtoi profiilikuvaa 10:20
Erkki vaihtoi profii 16.5.2012 10:14
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20142014
VOLKSWAGEN13607299
TOYOTA9266842
SKODA8305568
FORD7584060
VOLVO6184272
KIA5503274
MERCEDES-BENZ4942898
NISSAN4863595
AUDI4663799
OPEL4482580
   
malli6/20142014
VOLKSWAGEN GOLF5383468
SKODA OCTAVIA4733457
TOYOTA AURIS3431861
NISSAN QASHQAI3332435
VOLKSWAGEN PASSAT2491235
FORD FOCUS2481330
FORD FIESTA2281156
TOYOTA AVENSIS2071542
VOLKSWAGEN POLO193700
KIA RIO1821140

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy