Kirjaudu ▼
 

Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton

Pekka Sakki / Lehtikuva
Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton
Sähköautojen kauppa käy todella nihkeästi, kirjoittaa Lapin Kansa.

6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Lapin Kansan mukaan Suomessa myytiin viime vuonna 33 sähköautoa, joista vain kaksi meni yksityishenkilöiden käyttöön. Loput menivät yritysten ja alan etupiirien omistukseen.

Lapin Kansa kertoo, että Suomessa on yksityisessä käytössä vain viisi sähköautoa.

Lehden mukaan ostajia karkottaa kova hinta. Sähköauto maksaa 2-3-kertaisesti polttomoottoriautoon verrattuna. Myös lyhyt toimintamatka ja pitkä latausaika syövät kauppaa.

∇ Mainos ∇
6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.
Anonyymi: Mikko1976 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.
Anonyymi: ihmeellinen on elämä 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.


Ei Suomen olosuhteissa tee mitään sähkökäyttöisellä partakoneella. Mitä jos olet kaukana tiettömien taipaleiden takana jossa ei ole töpseliä?

Ainoa oikea vaihtoehto on polttomoottorikäyttöinen partakone joka toimii kaikkialla, myös meidän vaikeissa olosuhteissamme.

nimim. paljon partaa ajellut
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:37

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.


Ei näihin sähköautoihin mitään käyttövomaveroa kätköistä. Se tässä vakavaa onkin, että edes ilman autoveroa nämä ei mene kaupaksi. Sarjat liian pieniä, koska tuote vielä hintaansa nähden lähes ala-arvoisia.
Anonyymi: Läpimurtoa odotelles 6.5.2012 12:39

Anonyymi
Autoveron ansiosta meillä on Euroopan vanhin autokanta. Eli turvattomin ja saastuttavin. Muissa hyvinvointivaltioissa kuten kuubassa on vieläkin vanhemmat autot. Ei sielläkään millään sähköautoilla ajella.

Autoissa tulisi olla tietenkin vain alv, niin kuin muissakin tuotteissa. Ehkä jollain sitten olisikin varaa ostella sähköautoja.
Anonyymi: Suomi pohjolan nepal 6.5.2012 12:40

Anonyymi
Suomen kuuluisista hallituksen keksinnöistä että EI missään nimessä lisäjarruvaloja autoon taitaa tämäkin kuulua näihin PISA ihme juttuihin.
Anonyymi: maaorjat 6.5.2012 12:41

Anonyymi
Sähköautoissa ei ole mitään vikaa suomen olosuhteissa..
Virokin vetelee paremmin, tässäkin asiassa käy kuin nokian, liian myöhään.. Suomen valtio on kyllä yksi uskomattomimmista innovaatioiden blokkaajista.. Meillä kun olisi sähkötekniikankin saralla huippu osaamista.. mutta Kiinaan tai keniaan vaan kaikki..
Anonyymi: Pärttu 6.5.2012 12:42

Anonyymi
Vaikka maksais tavallisen auton verran en ostaisi, aivan turhia pelejä.
Anonyymi: Hesus 6.5.2012 12:42

Anonyymi
työnsin kieleni pistorasiaan kun yritin ladata itseäni.
Anonyymi: idiootti 6.5.2012 12:43

Anonyymi
Sähköautoa on kehitelty epätoivoisesti 50 vuotta.
Ehkä 100 vuoden kuluttua voi pelittää.
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:44
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.2. Yllättävät verovähennykset – pelivelat voi kuitata valtiolla
27.2. Digitoday Kiina siivosi nettiään: 60 000 tiliä tuhottiin
27.2. Lähteet: Kreikka voi saada kehityspankilta lisämiljardin
27.2. Hercules romahti: tavoitehinta tipahti nollaan
27.2. Heikko rupla nosti lääkkeiden hinnat pilviin Venäjällä
27.2. Näin maksatat kylppärisi remontin taloyhtiöllä
27.2. Digitoday Lenovon ratkaisu kohuun: Maksuton McAfee
27.2. Putinin miljardilainan ehdot pysyvät salassa 30 vuotta
27.2. Tässäkö maailman viisi yliarvostetuinta ammattia?
27.2. Hämeenlinna kiistää satojen tuhansien Sunny Car Center -tappiot
27.2. Digitoday Edes Gangnam Style ei riitä: Youtube ei tuota rahaa
27.2. Lihava eroriita ratkesi – miljardin shekki riitti sittenkin
27.2. Saksan liittopäivät hyväksyi Kreikan jatkoajan
27.2. Legendaarinen Wall Streetin shorttaaja kuoli
27.2. Digitoday Täyskäännös: Google sallii sittenkin pornon
27.2. Nyt ropisee kehuja Suomelle: Maailman paras paikka kaivokselle
27.2. Viisi asiaa, joita ei kannata panna ansioluetteloon
27.2. Helsingin tulosyhtiöt luisussa varustamojen edetessä
27.2. Venäjä voi hassata varakassastaan ison osan
27.2. Valtiolle jättirapsut väylämaksuista – aikoo valittaa
27.2. Heikko tuotto ajaa talletuksia vielä heikommin tuottaviin
27.2. It-viikko Lenovon Superfish-kurimus: Liskot käyttivät tilaisuutensa hyväkseen
27.2. Digitoday Ericssonin ja Applen riita kärjistyy: Tavoitteena iPhonen myyntikielto
27.2. HS: Sunny Car Centeriä haetaan konkurssiin – jätti veroja maksamatta
27.2. Rapeista ötököistä luksusta seurapiireille? "Vaatii rohkeutta"
27.2. Ilmarinen maksoi eläkkeitä 300 miljoonaa euroa enemmän
27.2. Airbus Groupin tulos parani – lisää lentokonerakentamista
27.2. Nyt se varmistui: Turku sai Tallink-tilauksen
27.2. Talvivaaran neuvottelut yhä kesken – konkurssia ei harkita
27.2. Tokmanni laajentui ja kasvoi – asiakkaat tarjoushaukkoina
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki1/20152015
VOLKSWAGEN12971297
TOYOTA941941
SKODA940940
VOLVO898898
BMW732732
FORD687687
AUDI675675
NISSAN663663
OPEL506506
KIA472472
   
malli1/20152015
SKODA OCTAVIA623623
VOLKSWAGEN GOLF617617
NISSAN QASHQAI442442
VOLKSWAGEN PASSAT317317
BMW 5-SARJA290290
TOYOTA AURIS285285
AUDI A3274274
VOLVO V40249249
TOYOTA YARIS221221
VOLVO V60202202

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy