Kirjaudu ▼
 

Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton

Pekka Sakki / Lehtikuva
Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton
Sähköautojen kauppa käy todella nihkeästi, kirjoittaa Lapin Kansa.

6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Lapin Kansan mukaan Suomessa myytiin viime vuonna 33 sähköautoa, joista vain kaksi meni yksityishenkilöiden käyttöön. Loput menivät yritysten ja alan etupiirien omistukseen.

Lapin Kansa kertoo, että Suomessa on yksityisessä käytössä vain viisi sähköautoa.

Lehden mukaan ostajia karkottaa kova hinta. Sähköauto maksaa 2-3-kertaisesti polttomoottoriautoon verrattuna. Myös lyhyt toimintamatka ja pitkä latausaika syövät kauppaa.

∇ Mainos ∇
6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.
Anonyymi: Mikko1976 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.
Anonyymi: ihmeellinen on elämä 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.


Ei Suomen olosuhteissa tee mitään sähkökäyttöisellä partakoneella. Mitä jos olet kaukana tiettömien taipaleiden takana jossa ei ole töpseliä?

Ainoa oikea vaihtoehto on polttomoottorikäyttöinen partakone joka toimii kaikkialla, myös meidän vaikeissa olosuhteissamme.

nimim. paljon partaa ajellut
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:37

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.


Ei näihin sähköautoihin mitään käyttövomaveroa kätköistä. Se tässä vakavaa onkin, että edes ilman autoveroa nämä ei mene kaupaksi. Sarjat liian pieniä, koska tuote vielä hintaansa nähden lähes ala-arvoisia.
Anonyymi: Läpimurtoa odotelles 6.5.2012 12:39

Anonyymi
Autoveron ansiosta meillä on Euroopan vanhin autokanta. Eli turvattomin ja saastuttavin. Muissa hyvinvointivaltioissa kuten kuubassa on vieläkin vanhemmat autot. Ei sielläkään millään sähköautoilla ajella.

Autoissa tulisi olla tietenkin vain alv, niin kuin muissakin tuotteissa. Ehkä jollain sitten olisikin varaa ostella sähköautoja.
Anonyymi: Suomi pohjolan nepal 6.5.2012 12:40

Anonyymi
Suomen kuuluisista hallituksen keksinnöistä että EI missään nimessä lisäjarruvaloja autoon taitaa tämäkin kuulua näihin PISA ihme juttuihin.
Anonyymi: maaorjat 6.5.2012 12:41

Anonyymi
Sähköautoissa ei ole mitään vikaa suomen olosuhteissa..
Virokin vetelee paremmin, tässäkin asiassa käy kuin nokian, liian myöhään.. Suomen valtio on kyllä yksi uskomattomimmista innovaatioiden blokkaajista.. Meillä kun olisi sähkötekniikankin saralla huippu osaamista.. mutta Kiinaan tai keniaan vaan kaikki..
Anonyymi: Pärttu 6.5.2012 12:42

Anonyymi
Vaikka maksais tavallisen auton verran en ostaisi, aivan turhia pelejä.
Anonyymi: Hesus 6.5.2012 12:42

Anonyymi
työnsin kieleni pistorasiaan kun yritin ladata itseäni.
Anonyymi: idiootti 6.5.2012 12:43

Anonyymi
Sähköautoa on kehitelty epätoivoisesti 50 vuotta.
Ehkä 100 vuoden kuluttua voi pelittää.
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:44
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.4. Olkiluoto 3:n rakentajan myynti laski
28.4. Pariisi houkuttelee pankkeja Brexit-äänestyksen alla
28.4. Vattenfall uhkaa sulkea kaikki ydinvoimalansa
28.4. Digitoday Eikö kukaan maksanut? Kiristysohjelma polki hinnat alas
28.4. Öljytulot hupenivat, Isis ryhtyi kalakauppiaaksi
28.4. Norjan öljyrahasto rojahti taas tappiolle
28.4. Valuuttakauppa vähenee, romahduksen riski kasvaa
28.4. Rehn: Päätös Talvivaaran kohtalosta jo lähiaikoina
28.4. Nordean osake ei kelpaa edes pankin omalle vastuullisuusrahastolle
28.4. Valtion eläkerahastonkin sijoitusten tuotto miinuksella alkuvuonna
28.4. Nordnetin Oksaharju: Terrafamen rahoitus yhä poliitikkojen varassa
28.4. Neste Putinin öljyhankkeesta: Ei tarvetta muuttaa strategiaa
28.4. Flunssaiset työterveydestä terveyskeskukseen? – EK:lta jyrkkä ei
28.4. Rehn Terrafamesta: Lähempänä, että arvioidaan ylösajon sijaan alasajoa
28.4. Putinin unelma mullistaisi öljykaupan – tahtooko vain tiristää lisää rahaa?
28.4. Tulokset heikonpuoleisia, pörssikauppa vaisuhkoa
28.4. Tokmanni ylsi tavoitteeseen – listautumisanti ylimerkittiin
28.4. Terrafame: Rahoittajien löytäminen Talvivaaraan nyt jopa mahdotonta
28.4. Lahjontaepäily ja heikko tulos rokottavat Caverionia – osake jatkaa kovaa laskua
28.4. Stora Enso yllätti positiivisesti alkuvuoden tuloksellaan
28.4. Aukioloajat vapautuivat – näin kauppoihin syntyi uusia työpaikkoja
28.4. Digitoday Tällaisia laitteita Nokia osti Ranskasta: Wlan-vaaka, kuumemittari...
28.4. Stora Enso pohtii jätti-investointia
28.4. Handelsbanken: Suomen talouden kokonaiskuvaan ei voi olla tyytyväinen
28.4. Muumit nousivat Marimekon suuromistajaksi
28.4. Talvivaaran purkuputki sai luvan – uusi lupa haettava ensi vuonna
28.4. Uusien asuntojen hinnat putosivat, vanhojen nousivat
28.4. Draghi: Euroalueen uudistukset etenevät liian hitaasti
28.4. Halpa sähkö kutisti Fortumin tulosta viidenneksen
28.4. Digitoday Älypuhelinmyynnissä historiallinen käänne: Uudet merkit nousivat suosikkien joukkoon
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki3/20162016
TOYOTA14203627
VOLKSWAGEN11513601
NISSAN10862382
SKODA9883198
FORD8712611
VOLVO7242354
KIA6731708
HONDA6591408
MERCEDES-BENZ5941598
OPEL5811827
   
malli3/20162016
NISSAN QASHQAI5151352
SKODA OCTAVIA4741471
VOLKSWAGEN GOLF4491293
TOYOTA AURIS4371128
TOYOTA YARIS393946
TOYOTA AVENSIS3891033
FORD FOCUS313988
VOLKSWAGEN PASSAT274888
HONDA CIVIC272561
OPEL ASTRA269902

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy