Kirjaudu ▼
 

Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton

Pekka Sakki / Lehtikuva
Lapin Kansa: Kaksi kuluttajaa osti viime vuonna sähköauton
Sähköautojen kauppa käy todella nihkeästi, kirjoittaa Lapin Kansa.

6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Lapin Kansan mukaan Suomessa myytiin viime vuonna 33 sähköautoa, joista vain kaksi meni yksityishenkilöiden käyttöön. Loput menivät yritysten ja alan etupiirien omistukseen.

Lapin Kansa kertoo, että Suomessa on yksityisessä käytössä vain viisi sähköautoa.

Lehden mukaan ostajia karkottaa kova hinta. Sähköauto maksaa 2-3-kertaisesti polttomoottoriautoon verrattuna. Myös lyhyt toimintamatka ja pitkä latausaika syövät kauppaa.

∇ Mainos ∇
6.5.2012 12:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.
Anonyymi: Mikko1976 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.
Anonyymi: ihmeellinen on elämä 6.5.2012 12:31

Anonyymi
minulla on sähköllä toimiva partakone.


Ei Suomen olosuhteissa tee mitään sähkökäyttöisellä partakoneella. Mitä jos olet kaukana tiettömien taipaleiden takana jossa ei ole töpseliä?

Ainoa oikea vaihtoehto on polttomoottorikäyttöinen partakone joka toimii kaikkialla, myös meidän vaikeissa olosuhteissamme.

nimim. paljon partaa ajellut
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:37

Anonyymi
Suomessa ollaan aina totuttu olemaan edelläkävijöitä ja tässäkin tapauksessa tätä tukee myös valtio omalla käyttövoimaverollaan, joka lätkäistään jokaiseen sähkö-autoon kaupanpäällisiksi.

Hybridiautoilustakin voitaisiin tehdä vielä vähän haluttomampaa, kun nyt ollaan kielletty käyttämästä ainoastaan vetokoukkua.


Ei näihin sähköautoihin mitään käyttövomaveroa kätköistä. Se tässä vakavaa onkin, että edes ilman autoveroa nämä ei mene kaupaksi. Sarjat liian pieniä, koska tuote vielä hintaansa nähden lähes ala-arvoisia.
Anonyymi: Läpimurtoa odotelles 6.5.2012 12:39

Anonyymi
Autoveron ansiosta meillä on Euroopan vanhin autokanta. Eli turvattomin ja saastuttavin. Muissa hyvinvointivaltioissa kuten kuubassa on vieläkin vanhemmat autot. Ei sielläkään millään sähköautoilla ajella.

Autoissa tulisi olla tietenkin vain alv, niin kuin muissakin tuotteissa. Ehkä jollain sitten olisikin varaa ostella sähköautoja.
Anonyymi: Suomi pohjolan nepal 6.5.2012 12:40

Anonyymi
Suomen kuuluisista hallituksen keksinnöistä että EI missään nimessä lisäjarruvaloja autoon taitaa tämäkin kuulua näihin PISA ihme juttuihin.
Anonyymi: maaorjat 6.5.2012 12:41

Anonyymi
Sähköautoissa ei ole mitään vikaa suomen olosuhteissa..
Virokin vetelee paremmin, tässäkin asiassa käy kuin nokian, liian myöhään.. Suomen valtio on kyllä yksi uskomattomimmista innovaatioiden blokkaajista.. Meillä kun olisi sähkötekniikankin saralla huippu osaamista.. mutta Kiinaan tai keniaan vaan kaikki..
Anonyymi: Pärttu 6.5.2012 12:42

Anonyymi
Vaikka maksais tavallisen auton verran en ostaisi, aivan turhia pelejä.
Anonyymi: Hesus 6.5.2012 12:42

Anonyymi
työnsin kieleni pistorasiaan kun yritin ladata itseäni.
Anonyymi: idiootti 6.5.2012 12:43

Anonyymi
Sähköautoa on kehitelty epätoivoisesti 50 vuotta.
Ehkä 100 vuoden kuluttua voi pelittää.
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 12:44
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21.4. Osakekauppiasta epäillään pörssiromahduksen aiheuttamisesta
21.4. Uber leikkaa hintoja – syynä oikeuden päätös
21.4. Entinen yritysjohtaja aikoo rikastua laittamalla voita kahviin
21.4. Digitoday TVKaista-käräjillä kuultiin merkittävä myöntö
21.4. Suosittu asuntolainan viitekorko painui pakkaselle
21.4. Euromaiden alijäämäsuhde pieneni
21.4. Kreikan hallituksen kansansuosio sulaa
21.4. Digitoday Uudistus Twitteriin: Viestejä keneltä tahansa
21.4. Kopiolääkejätti teki valtavan tarjouksen kilpailijastaan
21.4. Medvedev paljasti pakotteiden hintalapun – tänä vuonna moninkertainen isku
21.4. Taas yt-ilmoitus: Luke vähentää jopa yli 200 työpaikkaa
21.4. Äänekoskelta puoli miljardia euroa lisävientiä
21.4. "Neste Oilin alkuvuosi todella hyvä"
21.4. Digitoday Analyytikko: Nokia huijasi nerokkaasti – ja hyötyi siitä
21.4. Uutiskommentti Talousanemiaa voi lääkitä syömällä rautaa, ei iskemällä suonta
21.4. Digitoday Google lähti hirviöjahtiin Skotlannissa: Yksi kuva kiehtoo jo
21.4. Flyben nimi muuttuu – myös koneille uusi ilme
21.4. MTV aloittaa yt-neuvottelut
21.4. Digitoday Onko hotellihuoneessa iMac? Näin hakkerit sille tekevät
21.4. Digitoday Hassasitko soittamalla asiakaspalveluun? Näin saat omasi takaisin
21.4. Nokia ja Neste Oil nousussa pörssissä
21.4. Osakkeiden alkuvuoden nousu tuki eläkeyhtiöitä
21.4. Neste Oil antoi positiivisen tulosvaroituksen
21.4. Digitoday Pellettimies yhä karkuteillä – Facebook-käräjillä kaksi takaiskua
21.4. Äänekoskella riemuitaan: "Hyvän kierrekin on mahdollinen"
21.4. Digitoday Suosituista verkkokaupoista löytyi paha aukko – tiedot vaarassa myös Suomessa
21.4. Moni aikoi muuttaa maasta vaalien jälkeen – mutta kuinka sitten kävikään?
21.4. K-Starbuckseista ei ropise plussapisteitä
21.4. "Tehdaspäätös on isänmaallinen teko"
21.4. Metsä Group päätti: Äänekosken jättitehdas rakennetaan
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki3/20152015
TOYOTA13993175
NISSAN13472623
SKODA10272784
VOLKSWAGEN10073114
FORD7732122
VOLVO6702156
KIA6231607
AUDI5731677
HONDA532959
OPEL4621250
   
malli3/20152015
NISSAN QASHQAI6941488
SKODA OCTAVIA6221788
TOYOTA AURIS424919
TOYOTA YARIS412814
VOLKSWAGEN GOLF3931279
NISSAN MICRA390461
VOLKSWAGEN PASSAT306894
TOYOTA AVENSIS290745
FORD FOCUS290648
HONDA CIVIC288475

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy