Kirjaudu ▼
 

B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä

Lauri Puintila
B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä
Mercedes-Benzin uudessa B-sarjalaisessa on takana enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-limusiinissa. Mutta kaikenlainen luksus loistaa poissaolollaan.
6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusittu Mercedes-Benzin B-sarjan malli voitti tänä vuonna Tekniikan Maailman talvitestin, joten ominaisuuksiltaan auton luulisi kelpaavan monille varmaa kulkinetta etsiville.

Myös hinta ja kokoluokka sopisivat niille Mersujen ystäville, joille A-sarjan kaupunkiautot ovat liian pieniä, ja C-sarja taas liian kallis. Yritysautopuolellakin tällaiset alle 35000 euron autot menevät hyvin kaupaksi.

Ainekset ovat kaikinpuolin kunnossa, mutta mitään hurjaa markkinat räjäyttävää myyntimenestystä tästä mallista ei vain ole tullut. Jokin erityinen vetovoimaisuus tästä tylsyyteen asti arkisesta B-Mersusta puuttuu.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä yksi syy voi olla ulkonäössä: B-malli näyttää ainakin 15-tuumaisilla vakiorenkailla hieman töpöltä.

Tosin tätä autoa ei kannata madaltaa juuri lainkaan liian matalaprofiilisilla elvistelyvanteilla, koska maavara ja käytettävyys esimerkiksi talvipolanteissa kaventuvat silloin olemattomiin.

Ajettavuudeltaan B ei tarjoa suuria elämyksiä: tällaisia peruseleettömiä etenijöitä useimmat hyvät perheautot ovat. Ohjaus on tarkka ja alusta toimiva, mutta edullisimmat moottorit ovat varsin puhdittomia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osittain tämä selittyy taloudellisuustavoitteilla. Valmistaja on hionut B-sarjan ilmanvastusta niin pieneksi kuin mahdollista, ja moottoreissa painotetaan kulutuksen vähäisyyttä.

Tilavaa matka-autoa tarvitsevien kannalta B-sarjalainen on mitoitukseltaan oivallinen. Takapenkillä on mittauslukemien perusteella enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-edustusautosarjassa.

Tavaratilankin koolla B-Mersu voittaa monet sporttifarmarit.

Mercedes-Benz B180 CDI A

Hinta: 34310 euroa
Teho: 109 hv, vääntö 250 Nm
Kulutus: 4,4 l / 100 km
CO2: 115 g/km
Tavaratila: 486 l

 

6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Mercedes Benz

Kommentit (65)

Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi

Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.


Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.
Anonyymi: Bersuisti 7.5.2012 1:11

Anonyymi
Ajelin B-mallilla 100000 km ja käytin 22 kertaa ylimääräisissä huolloissa,ovet ruosteessa kahden vuoden jälkeen... eli sellaista mb-laatua.


Haha! Ite ajelen Fiatilla, ja 35.000 kohalla 1 kpl. ylimääräisiä huoltoja. No ehkä ne loput sieltä viel tulee, mutta who cares! Samaa paskaa nää kaikki autot nykyään on.
Anonyymi: ehkä RR ei oo 7.5.2012 6:17

Anonyymi
Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.


Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"
Anonyymi: Valppain mielin 7.5.2012 7:26

Anonyymi
Mulla on kolme kuukautta ollut B 200 bensakoneella ja automaatilla,on muuten mahtava yhdistelmä ja todella mukava ajaa.
Anonyymi: Automies 7.5.2012 8:16

Anonyymi
Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.

Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"


Aloin ymmärtää vasta jätettyäni kakaraiän kauas taakse, että autossa pitää olla tehoa. Parikymppisenä ihmettelin sitä, että ihmisille ei riitä auto, joka kiihtyy 0-100 noin 10 sekunnissa. Naamakirjaa olen tuskin edes nähnyt.

Vai tarkoititko, että kakaramaista on se, jos 200 hp riittää? Minäkin alan kyllä vähitellen ajatella niin, kun ikää tulee lisää. Onhan se aika mopo.
Anonyymi: Bersuisti 8.5.2012 10:30
Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

4.5. Farmari sanoo kehittäneensä hajuttomat sukat, joita voi käyttää vuoden pesemättä
4.5. Suosittujen jättifirmojen ovelat työhaastattelukikat voivat olla ankaria
4.5. Oikein vai väärin siteerattu? Evan verokeidasraportin 10 miljoonan arvio ihmetyttää
4.5. Digitoday Maailmalla kohistaan 10-vuotiaasta suomalaishakkerista: Nettosi 10 000 dollaria Facebookilta
4.5. EKP:n suunnitelmille sinetti – 500 euron setelin painaminen loppuu
4.5. Autotuojat: Vähäpäästöisille työsuhdeautoille tuntuva veroale
4.5. Digitoday Fiat rakentaa Googlelle tilavia robottiautoja, joihin mahtuu 8 matkustajaa
4.5. Suomen lippua käytetty liian vapaamielisesti – virkavalta tarkastaa Lidlin myymälät
4.5. Kauppasotaa ja rajat kiinni? Tällaista talouspolitiikkaa Trump on luvannut tehdä
4.5. Wall Streetin valtias ei haluakaan Lontoon pörssiä – osake valahti 10 %
4.5. Fiskarsin tulos valahti, liikevaihto kasvoi
4.5. STTK:n Palola toivoo neuvottelurauhaa – "Kampittajia ollut riittävästi"
4.5. Moody's varoittaa: EU:n hajoaminen voi olla vain ajan kysymys
4.5. Työpaikkatilasto oli pettymys Yhdysvalloissa
4.5. Digitoday Äärikallis superkaara on riippuvainen – 20-vuotiaasta museoläppäristä
4.5. Tulospettymys painaa Nokian Renkaiden ja HKScanin osakkeita
4.5. Verottaja valvoo tehostetusti – muistithan ilmoittaa vuokratulot?
4.5. Ilta-Sanomat Puheenjohtajakisaan lähtenyt Orpo: En ole tyytyväinen kokoomuksen tilaan
4.5. Digitoday Webmailit vaarassa: Salausohjelmassa kuusi aukkoa
4.5. Kiina keksi ratkaisun sumaan: naisille oma turvatarkastus
4.5. Siemens ylitti odotukset – "Luvut ovat erittäin vahvat"
4.5. Digitoday Kiinalainen nahkafirma vei Applea kuin litran mittaa – saa myydä "iPhoneja"
4.5. Asiakastieto teki selvän tulosparannuksen
4.5. Kauppa kävi euroalueella odotettua vaisummin maaliskuussa
4.5. Anonymous hyökkäsi Kreikan keskuspankkiin – varoittaa uusista kohteista
4.5. Digitoday Suomi Pohjoismaiden vaarallisin: Tunnetun firman viesteissä voi piillä vaara
4.5. EK:n kysely: Yritysten näkymät edelleen varovaiset, ei vielä isompaa käännettä
4.5. Pankinjohtajan neuvo lapsilleen: Älkää ostako asuntoa täältä
4.5. Näistä malleista alkavat päästöhuijattujen autojen korjaukset Suomessa
4.5. Kehuja Suomelle: "Innovatiivisempi kuin keskimääräinen eurooppalainen talous"
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy