Kirjaudu ▼
 

B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä

Lauri Puintila
B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä
Mercedes-Benzin uudessa B-sarjalaisessa on takana enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-limusiinissa. Mutta kaikenlainen luksus loistaa poissaolollaan.
6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusittu Mercedes-Benzin B-sarjan malli voitti tänä vuonna Tekniikan Maailman talvitestin, joten ominaisuuksiltaan auton luulisi kelpaavan monille varmaa kulkinetta etsiville.

Myös hinta ja kokoluokka sopisivat niille Mersujen ystäville, joille A-sarjan kaupunkiautot ovat liian pieniä, ja C-sarja taas liian kallis. Yritysautopuolellakin tällaiset alle 35000 euron autot menevät hyvin kaupaksi.

Ainekset ovat kaikinpuolin kunnossa, mutta mitään hurjaa markkinat räjäyttävää myyntimenestystä tästä mallista ei vain ole tullut. Jokin erityinen vetovoimaisuus tästä tylsyyteen asti arkisesta B-Mersusta puuttuu.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä yksi syy voi olla ulkonäössä: B-malli näyttää ainakin 15-tuumaisilla vakiorenkailla hieman töpöltä.

Tosin tätä autoa ei kannata madaltaa juuri lainkaan liian matalaprofiilisilla elvistelyvanteilla, koska maavara ja käytettävyys esimerkiksi talvipolanteissa kaventuvat silloin olemattomiin.

Ajettavuudeltaan B ei tarjoa suuria elämyksiä: tällaisia peruseleettömiä etenijöitä useimmat hyvät perheautot ovat. Ohjaus on tarkka ja alusta toimiva, mutta edullisimmat moottorit ovat varsin puhdittomia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osittain tämä selittyy taloudellisuustavoitteilla. Valmistaja on hionut B-sarjan ilmanvastusta niin pieneksi kuin mahdollista, ja moottoreissa painotetaan kulutuksen vähäisyyttä.

Tilavaa matka-autoa tarvitsevien kannalta B-sarjalainen on mitoitukseltaan oivallinen. Takapenkillä on mittauslukemien perusteella enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-edustusautosarjassa.

Tavaratilankin koolla B-Mersu voittaa monet sporttifarmarit.

Mercedes-Benz B180 CDI A

Hinta: 34310 euroa
Teho: 109 hv, vääntö 250 Nm
Kulutus: 4,4 l / 100 km
CO2: 115 g/km
Tavaratila: 486 l

 

6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Mercedes Benz

Kommentit (65)

Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi

Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.


Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.
Anonyymi: Bersuisti 7.5.2012 1:11

Anonyymi
Ajelin B-mallilla 100000 km ja käytin 22 kertaa ylimääräisissä huolloissa,ovet ruosteessa kahden vuoden jälkeen... eli sellaista mb-laatua.


Haha! Ite ajelen Fiatilla, ja 35.000 kohalla 1 kpl. ylimääräisiä huoltoja. No ehkä ne loput sieltä viel tulee, mutta who cares! Samaa paskaa nää kaikki autot nykyään on.
Anonyymi: ehkä RR ei oo 7.5.2012 6:17

Anonyymi
Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.


Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"
Anonyymi: Valppain mielin 7.5.2012 7:26

Anonyymi
Mulla on kolme kuukautta ollut B 200 bensakoneella ja automaatilla,on muuten mahtava yhdistelmä ja todella mukava ajaa.
Anonyymi: Automies 7.5.2012 8:16

Anonyymi
Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.

Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"


Aloin ymmärtää vasta jätettyäni kakaraiän kauas taakse, että autossa pitää olla tehoa. Parikymppisenä ihmettelin sitä, että ihmisille ei riitä auto, joka kiihtyy 0-100 noin 10 sekunnissa. Naamakirjaa olen tuskin edes nähnyt.

Vai tarkoititko, että kakaramaista on se, jos 200 hp riittää? Minäkin alan kyllä vähitellen ajatella niin, kun ikää tulee lisää. Onhan se aika mopo.
Anonyymi: Bersuisti 8.5.2012 10:30
Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21:25 Volkswagen-pomolla oli salainen suunnitelma
21:01 Pyöräoppaat ratsastavat kuolemalla
20:13 Ruotsalaiselle johtajalle taas potkut – koneskandaali paisuu
20:07 Näin nykypäivänä: Panimoliitto kertoo, missä menee kohtuus
19:22 Rasti seinään: Jättierä syövyttävää "orpoöljyä" lähti USA:sta
18:51 Ilta-Sanomat Uusilta kansanedustajilta tentattiin Suomen velanotosta
18:25 Sinn: Kreikka voisi palata euroon myöhemmin
17:43 Digitoday Pankin avainlukulistat vaihtoon – tämä tulee tilalle
17:34 Kärkkäisellä yhä kytköksiä Magneettimediaan
17:28 Ensin "kuohittiin" ministeri, sitten Kreikan korot alkoivat laskea
16:32 Varoufakis "kuohittiin" – neuvotteluihin uusi mies
16:03 It-viikko Kuluttajalehti Apple Watchista: Kyllä kestää
15:09 SSAB:n osake rynnistää 10 prosentin vauhtia
15:03 Kärkkäinen "hämmentyi" Finlaysonin vedosta – kiistää Magneettimedia-yhteydet
14:53 It-viikko Kello maksaa jopa 15 000 euroa – eihän sellaisen sovi piereskellä!
14:48 Kreikan hallitus turvautuu paikallishallinnon varoihin
14:28 Deutsche Bank aloittaa jättisäästöt
13:57 TeliaSonera lähetti työntekijöilleen apua Nepaliin
13:33 It-viikko Onko Nokia Here -ostohuhu ovelaa neuvottelutaktiikkaa?
13:30 Outotec yli odotusten – tilaukset kasvoivat viidenneksen
13:22 Kainuun lehdissä leikataan – KS kuusipäiväiseksi
13:02 VR voi vähentää jopa sata – syynä kilpailu
12:50 Digitoday Google tylyttää suuria suomalaissivustoja
12:26 Uusi ilmiö Suomeen: joko -16000 tai +48000 työpaikkaa
12:09 Brittiporhojen omaisuus +112 % – kuningatar putosi listalta
11:56 Rautaruukin uusi isäntä: Tehostamisen on jatkuttava
11:30 Digitoday Hurja riski – valmistajan kassapäätteissä sama salasana 25 vuotta
11:05 Kaupan luottamus matelee
10:25 Kuluttajien luottamus omaan talouteen vahvistui
10:10 Digitoday Applen iTunes: Jälleen yksi syy luopua Windows XP:stä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki3/20152015
TOYOTA13993175
NISSAN13472623
SKODA10272784
VOLKSWAGEN10073114
FORD7732122
VOLVO6702156
KIA6231607
AUDI5731677
HONDA532959
OPEL4621250
   
malli3/20152015
NISSAN QASHQAI6941488
SKODA OCTAVIA6221788
TOYOTA AURIS424919
TOYOTA YARIS412814
VOLKSWAGEN GOLF3931279
NISSAN MICRA390461
VOLKSWAGEN PASSAT306894
TOYOTA AVENSIS290745
FORD FOCUS290648
HONDA CIVIC288475

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy