Kirjaudu ▼
 

B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä

Lauri Puintila
B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä
Mercedes-Benzin uudessa B-sarjalaisessa on takana enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-limusiinissa. Mutta kaikenlainen luksus loistaa poissaolollaan.
6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusittu Mercedes-Benzin B-sarjan malli voitti tänä vuonna Tekniikan Maailman talvitestin, joten ominaisuuksiltaan auton luulisi kelpaavan monille varmaa kulkinetta etsiville.

Myös hinta ja kokoluokka sopisivat niille Mersujen ystäville, joille A-sarjan kaupunkiautot ovat liian pieniä, ja C-sarja taas liian kallis. Yritysautopuolellakin tällaiset alle 35000 euron autot menevät hyvin kaupaksi.

Ainekset ovat kaikinpuolin kunnossa, mutta mitään hurjaa markkinat räjäyttävää myyntimenestystä tästä mallista ei vain ole tullut. Jokin erityinen vetovoimaisuus tästä tylsyyteen asti arkisesta B-Mersusta puuttuu.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä yksi syy voi olla ulkonäössä: B-malli näyttää ainakin 15-tuumaisilla vakiorenkailla hieman töpöltä.

Tosin tätä autoa ei kannata madaltaa juuri lainkaan liian matalaprofiilisilla elvistelyvanteilla, koska maavara ja käytettävyys esimerkiksi talvipolanteissa kaventuvat silloin olemattomiin.

Ajettavuudeltaan B ei tarjoa suuria elämyksiä: tällaisia peruseleettömiä etenijöitä useimmat hyvät perheautot ovat. Ohjaus on tarkka ja alusta toimiva, mutta edullisimmat moottorit ovat varsin puhdittomia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osittain tämä selittyy taloudellisuustavoitteilla. Valmistaja on hionut B-sarjan ilmanvastusta niin pieneksi kuin mahdollista, ja moottoreissa painotetaan kulutuksen vähäisyyttä.

Tilavaa matka-autoa tarvitsevien kannalta B-sarjalainen on mitoitukseltaan oivallinen. Takapenkillä on mittauslukemien perusteella enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-edustusautosarjassa.

Tavaratilankin koolla B-Mersu voittaa monet sporttifarmarit.

Mercedes-Benz B180 CDI A

Hinta: 34310 euroa
Teho: 109 hv, vääntö 250 Nm
Kulutus: 4,4 l / 100 km
CO2: 115 g/km
Tavaratila: 486 l

 

6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Mercedes Benz

Kommentit (65)

Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi

Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.


Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.
Anonyymi: Bersuisti 7.5.2012 1:11

Anonyymi
Ajelin B-mallilla 100000 km ja käytin 22 kertaa ylimääräisissä huolloissa,ovet ruosteessa kahden vuoden jälkeen... eli sellaista mb-laatua.


Haha! Ite ajelen Fiatilla, ja 35.000 kohalla 1 kpl. ylimääräisiä huoltoja. No ehkä ne loput sieltä viel tulee, mutta who cares! Samaa paskaa nää kaikki autot nykyään on.
Anonyymi: ehkä RR ei oo 7.5.2012 6:17

Anonyymi
Taitaa edellismallin B-luokan ostaneet kiertää tämän pa$kaläjän kaukaa.Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.


Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"
Anonyymi: Valppain mielin 7.5.2012 7:26

Anonyymi
Mulla on kolme kuukautta ollut B 200 bensakoneella ja automaatilla,on muuten mahtava yhdistelmä ja todella mukava ajaa.
Anonyymi: Automies 7.5.2012 8:16

Anonyymi
Niin kierränkin niin kauan kuin eivät ala tehdä tätä uutta Beetä kunnon moottorilla. Edellistä mallia sai sentään noin 200-heppaisena.

Nonnii... kaikki kakarat siirtykää naamakirjaan "seurustelemaan"


Aloin ymmärtää vasta jätettyäni kakaraiän kauas taakse, että autossa pitää olla tehoa. Parikymppisenä ihmettelin sitä, että ihmisille ei riitä auto, joka kiihtyy 0-100 noin 10 sekunnissa. Naamakirjaa olen tuskin edes nähnyt.

Vai tarkoititko, että kakaramaista on se, jos 200 hp riittää? Minäkin alan kyllä vähitellen ajatella niin, kun ikää tulee lisää. Onhan se aika mopo.
Anonyymi: Bersuisti 8.5.2012 10:30
Sivut:1 ... 5 6 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:51 Ilta-Sanomat New York Times: USA:n puolustusministeri Hagel eroaa
16:39 Putin myönsi kunniamerkin EK:n Kokkilalle
15:54 Opec voi sopia leikkauksista myös hiljaisuudessa
15:49 Digitoday Käyttöehdot olivat liikaa – Netflix oikeuteen
15:35 Pörssiosakkeet laajasti nousussa Helsingissä
15:32 Digitoday Rumat luvut julki: Näin pahasti huippu-Galaxy sukelsi
14:55 Maailmanpankki: USA:n ja Kiinan ympäristösopimus ei riitä
14:16 Digitoday No nyt on ennuste: Applelta halpapuhelin, Windows yrityspuhelimien kakkoseksi...
14:01 Pelko Britanniassa: Kolmekymppinen liian vanha ottamaan asuntolainaa
13:38 Digitoday Käytätkö salasanoihin hallintaohjelmaa? Sinua vastaan tehtiin uusi haittaohjelma
13:24 Venäjä löi pakotteille hintalapun
12:54 Näin helsinkiläistä kupataan putkiremontilla: hintaan +40 %
12:41 Suomalaiselta pomolta puuttuu innostus
12:34 Helsingin pörssissä alettiin käydä kauppaa United Bankersilla
11:51 Saksassa yritysten näkymät yllättivät iloisesti
11:39 Metso sai jättitilauksen Indonesiasta
11:29 Jos Opec ei toimi, öljy voi romahtaa 60 dollariin
11:16 Nordea kehuu Huhtamäkeä: Rahaa yritysostoihin
10:57 Nimetön lähde: Venäjä ehdottaa Opecille öljyleikkausta
10:17 Digitoday Uusi vakoiluohjelma löytyi: Epäillään valtion tekemäksi
10:13 Ekonomisti: EKP lähetti voimakkaan viestin uusista toimista
09:31 Teollisuuden tuottajahinnat loivassa laskussa
09:02 Digitoday Digioikeusaktivisti Ville Oksanen on kuollut
08:56 Uusi toimistotyö: Jellyshotteja ja potkunyrkkeilyä työkavereille
08:06 Saksa ja Ranska yhdessä uudistamaan ja tukemaan taloutta?
07:43 Venäjä aikoo pitää öljyntuotannon entisellään
06:01 Ensi viikolla on hyvä tilaisuus lyhentää lainaa
23.11. Yle: Yritystuet kasvoivat lähes miljardiin euroon
23.11. Riskientasausrahastosta EU:n investointipaketin ankkuri – "Ei mikään taikasauva"
23.11. Kiina on valmis uuteen koronlaskuun
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki10/20142014
TOYOTA111510661
VOLKSWAGEN92711157
SKODA7478471
FORD6266512
VOLVO6236582
KIA6035384
MERCEDES-BENZ6024699
NISSAN5705647
BMW4004230
AUDI3765390
   
malli10/20142014
VOLKSWAGEN GOLF4625221
SKODA OCTAVIA4545183
TOYOTA AURIS4483169
NISSAN QASHQAI2963627
KIA RIO2942016
TOYOTA AVENSIS2332204
FORD FIESTA2241972
TOYOTA YARIS2112389
MERCEDES-BENZ A-SARJA208920
VOLVO V401581504

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy