Kirjaudu ▼
 

B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä

Lauri Puintila
B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä
Mercedes-Benzin uudessa B-sarjalaisessa on takana enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-limusiinissa. Mutta kaikenlainen luksus loistaa poissaolollaan.
6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusittu Mercedes-Benzin B-sarjan malli voitti tänä vuonna Tekniikan Maailman talvitestin, joten ominaisuuksiltaan auton luulisi kelpaavan monille varmaa kulkinetta etsiville.

Myös hinta ja kokoluokka sopisivat niille Mersujen ystäville, joille A-sarjan kaupunkiautot ovat liian pieniä, ja C-sarja taas liian kallis. Yritysautopuolellakin tällaiset alle 35000 euron autot menevät hyvin kaupaksi.

Ainekset ovat kaikinpuolin kunnossa, mutta mitään hurjaa markkinat räjäyttävää myyntimenestystä tästä mallista ei vain ole tullut. Jokin erityinen vetovoimaisuus tästä tylsyyteen asti arkisesta B-Mersusta puuttuu.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä yksi syy voi olla ulkonäössä: B-malli näyttää ainakin 15-tuumaisilla vakiorenkailla hieman töpöltä.

Tosin tätä autoa ei kannata madaltaa juuri lainkaan liian matalaprofiilisilla elvistelyvanteilla, koska maavara ja käytettävyys esimerkiksi talvipolanteissa kaventuvat silloin olemattomiin.

Ajettavuudeltaan B ei tarjoa suuria elämyksiä: tällaisia peruseleettömiä etenijöitä useimmat hyvät perheautot ovat. Ohjaus on tarkka ja alusta toimiva, mutta edullisimmat moottorit ovat varsin puhdittomia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osittain tämä selittyy taloudellisuustavoitteilla. Valmistaja on hionut B-sarjan ilmanvastusta niin pieneksi kuin mahdollista, ja moottoreissa painotetaan kulutuksen vähäisyyttä.

Tilavaa matka-autoa tarvitsevien kannalta B-sarjalainen on mitoitukseltaan oivallinen. Takapenkillä on mittauslukemien perusteella enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-edustusautosarjassa.

Tavaratilankin koolla B-Mersu voittaa monet sporttifarmarit.

Mercedes-Benz B180 CDI A

Hinta: 34310 euroa
Teho: 109 hv, vääntö 250 Nm
Kulutus: 4,4 l / 100 km
CO2: 115 g/km
Tavaratila: 486 l

 

6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Mercedes Benz

Kommentit (65)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
tämä on niin töppö ja söpö-
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 7:38

Anonyymi
en ole idiootti vai olenko?
Anonyymi: lypsyjakkaran katken 6.5.2012 7:44

Anonyymi
Persoonaton kippo, vw golfin kanssa samaa sarjaa.
En pidä näistä malleista kun en ole paappa.
Anonyymi: Joen Hessu 6.5.2012 7:48

Anonyymi
tämäkään toimittaja ei näemmä tiedä autoista mitään. matalaprofiili vanteita ei ole, vaan ne vanteet ovat suuremmat ja niillä olevat renkaat ovat matalaprofiilit. maavara täten pysyy samana,madallus sarjat (jouset ym. ) ovat erikseen.
Anonyymi: jurke 6.5.2012 7:51

Anonyymi
Toimittaja on unohtanut Mercedeksen juuret. Merkin tapana on ollut tehdä toimiva, laadukas auto ilman turhaa krääsää paitsi jos maksaa varusteista lisää. Syitä ettei B- mersu ole ollut myyntitykki on väärä korimalli ja etuveto. 190 ja sen seuraaja 180 olivat porrasperäisiä neliovisia ja takavetoisia autoja ja menivät kaupaksi. Ulkonäkö on töppö, ja vaikka muuta sanotaan, ulkonäkö on keskeisiä perusteita auton valinnassa. Mercedeksen ei kannattaisi lähteä tilpehöörivarusteluun ja vannekisaan, vaan palata siihen minkä se on osannut.
Anonyymi: make 6.5.2012 8:44

Anonyymi
Ei kai Mercedes Benz tälläkin sarjallaan hätyyttele Suomen autokatsastuksen HYLKÄYStilaston kärkeä.
Anonyymi: Buhahhah 6.5.2012 8:55

Anonyymi
Mersu on laatupirssi joka herättää kateutta tosin Suomessa ei tarvii edes herätellä.
Anonyymi: Uudella mersulla aja 6.5.2012 9:09

Anonyymi
Olin jo tilaamassa kyseistä, mutta sen verran hyvin kauppa käynyt että tänä vuonna ei autoa saisi. Uusi A sitten tilaukseen... Tai sitten ei.
Anonyymi: Mersseri 6.5.2012 9:14

Anonyymi
Mersu on laatupirssi joka herättää kateutta tosin Suomessa ei tarvii edes herätellä.




Kyllä saksalaiset autonvalmistajat ovat muita valovuosien edellä.
Baijerilaisella itse kurvailen.
Anonyymi: ajamisen iloa BMW 6.5.2012 9:28

Anonyymi
Kelpaisi kyllä.
Anonyymi: Nissan-mies 6.5.2012 9:32
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

31.7. Suomestakin järjestetään leijonajahteja – firmalla lista kaatomaksuista
31.7. Angry Birdsin näköinen peli lennättää vihaisia velkojia
31.7. Digitoday Korvauksia nettiherjauksesta? Poliisi: Totuus on karu
31.7. Ateenan pörssikauppa alkaa maanantaina – rajoitetusti
31.7. Hiili hiipuu: 630 miljoonan kaivos myytiin dollarilla
31.7. Ilta-Sanomat Yhdysvaltojen pakotelistalle joutunut jokeripomo: ”Tämä on shokki”
31.7. Pakotelistan Paananen on idänkaupan uranuurtaja
31.7. Lähteet: Heren kauppahinta noin 2,7 miljardia euroa
31.7. It-viikko Microsoft teki tylyn tempun Windows 10:n selaimella
31.7. Europankkien kruunu: OP on maailman 8. vahvin pankki
31.7. Digitoday Haluatko Samsung Galaxy S6:n? Kannattaa odottaa vielä vähän
31.7. Lyhennysvapaat vaikutti: lainakanta kasvoi yli miljardin
31.7. Venäjä laski taas korkoaan – riskitasapaino muuttumassa
31.7. Video Näin mutkikasta oli ampua USA:n suurin ydinpommi
31.7. Helsingin pörssissä hiljaista torstaisen tulospäivän jälkeen
31.7. Suomi-eläkeläiset +106 % – näin Portugali tienaa: "Kulut lähellä nollaa"
31.7. Ilta-Sanomat Talouselämän vaikuttajat kokoontuivat vuorineuvos Casimir Ehrnroothin hautajaisiin
31.7. Digitoday "Isku fanien kasvoille" – Angry Birds 2:n rahastukselle täystyrmäys
31.7. Nokialle uusi pörssinimi – tätä NOK1V ja muut koodit tarkoittivat
31.7. Euroalueen työttömyys ennallaan – Suomessa synkkeni
31.7. Lähes 50 000 saa potkut Venäjän armeijasta
31.7. Analyysi IMF:n epäreilu vaatimus: Me emme riko sääntöjä, joten teidän on pakko
31.7. Lehti: Venäjä saa 1,2 miljardia Mistral-ohareista
31.7. Suomalainen jäänmurtaja jumissa – aktivisteja roikkui sillasta
31.7. Airbus paransi selvästi tulostaan
31.7. Digitoday Ranska määräsi globaalin unohtamisen, Google ei suostu
31.7. Vienti notkahti rajusti toukokuussa
31.7. Ikea osti Baltian ja Romanian metsiä, vähentää puuta tuotteissa
31.7. USA lisäsi suomalaisia Venäjä-pakotelistalle
31.7. Digitoday Hakkeripurkki käynnistää GM:n OnStar-auton
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20152015
VOLKSWAGEN14166924
TOYOTA8235867
SKODA7815409
FORD7104379
NISSAN6264068
VOLVO6024029
AUDI4853138
OPEL4512675
KIA4453276
MERCEDES-BENZ4362730
   
malli5/20152015
VOLKSWAGEN GOLF6452953
SKODA OCTAVIA4643392
NISSAN QASHQAI3942349
TOYOTA YARIS3601564
VOLKSWAGEN PASSAT3321854
FORD FOCUS2471293
FORD FIESTA1881185
SKODA FABIA165679
FORD MONDEO1611122
VOLVO V401591043
1841125

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy