Kirjaudu ▼
 

B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä

Lauri Puintila
B-sarja on arkisimpia Mersuja ikinä
Mercedes-Benzin uudessa B-sarjalaisessa on takana enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-limusiinissa. Mutta kaikenlainen luksus loistaa poissaolollaan.
6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusittu Mercedes-Benzin B-sarjan malli voitti tänä vuonna Tekniikan Maailman talvitestin, joten ominaisuuksiltaan auton luulisi kelpaavan monille varmaa kulkinetta etsiville.

Myös hinta ja kokoluokka sopisivat niille Mersujen ystäville, joille A-sarjan kaupunkiautot ovat liian pieniä, ja C-sarja taas liian kallis. Yritysautopuolellakin tällaiset alle 35000 euron autot menevät hyvin kaupaksi.

Ainekset ovat kaikinpuolin kunnossa, mutta mitään hurjaa markkinat räjäyttävää myyntimenestystä tästä mallista ei vain ole tullut. Jokin erityinen vetovoimaisuus tästä tylsyyteen asti arkisesta B-Mersusta puuttuu.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä yksi syy voi olla ulkonäössä: B-malli näyttää ainakin 15-tuumaisilla vakiorenkailla hieman töpöltä.

Tosin tätä autoa ei kannata madaltaa juuri lainkaan liian matalaprofiilisilla elvistelyvanteilla, koska maavara ja käytettävyys esimerkiksi talvipolanteissa kaventuvat silloin olemattomiin.

Ajettavuudeltaan B ei tarjoa suuria elämyksiä: tällaisia peruseleettömiä etenijöitä useimmat hyvät perheautot ovat. Ohjaus on tarkka ja alusta toimiva, mutta edullisimmat moottorit ovat varsin puhdittomia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osittain tämä selittyy taloudellisuustavoitteilla. Valmistaja on hionut B-sarjan ilmanvastusta niin pieneksi kuin mahdollista, ja moottoreissa painotetaan kulutuksen vähäisyyttä.

Tilavaa matka-autoa tarvitsevien kannalta B-sarjalainen on mitoitukseltaan oivallinen. Takapenkillä on mittauslukemien perusteella enemmän istumatilaa kuin saman valmistajan S-edustusautosarjassa.

Tavaratilankin koolla B-Mersu voittaa monet sporttifarmarit.

Mercedes-Benz B180 CDI A

Hinta: 34310 euroa
Teho: 109 hv, vääntö 250 Nm
Kulutus: 4,4 l / 100 km
CO2: 115 g/km
Tavaratila: 486 l

 

6.5.2012 06:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Mercedes Benz

Kommentit (65)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
tämä on niin töppö ja söpö-
Anonyymi: Nimetön 6.5.2012 7:38

Anonyymi
en ole idiootti vai olenko?
Anonyymi: lypsyjakkaran katken 6.5.2012 7:44

Anonyymi
Persoonaton kippo, vw golfin kanssa samaa sarjaa.
En pidä näistä malleista kun en ole paappa.
Anonyymi: Joen Hessu 6.5.2012 7:48

Anonyymi
tämäkään toimittaja ei näemmä tiedä autoista mitään. matalaprofiili vanteita ei ole, vaan ne vanteet ovat suuremmat ja niillä olevat renkaat ovat matalaprofiilit. maavara täten pysyy samana,madallus sarjat (jouset ym. ) ovat erikseen.
Anonyymi: jurke 6.5.2012 7:51

Anonyymi
Toimittaja on unohtanut Mercedeksen juuret. Merkin tapana on ollut tehdä toimiva, laadukas auto ilman turhaa krääsää paitsi jos maksaa varusteista lisää. Syitä ettei B- mersu ole ollut myyntitykki on väärä korimalli ja etuveto. 190 ja sen seuraaja 180 olivat porrasperäisiä neliovisia ja takavetoisia autoja ja menivät kaupaksi. Ulkonäkö on töppö, ja vaikka muuta sanotaan, ulkonäkö on keskeisiä perusteita auton valinnassa. Mercedeksen ei kannattaisi lähteä tilpehöörivarusteluun ja vannekisaan, vaan palata siihen minkä se on osannut.
Anonyymi: make 6.5.2012 8:44

Anonyymi
Ei kai Mercedes Benz tälläkin sarjallaan hätyyttele Suomen autokatsastuksen HYLKÄYStilaston kärkeä.
Anonyymi: Buhahhah 6.5.2012 8:55

Anonyymi
Mersu on laatupirssi joka herättää kateutta tosin Suomessa ei tarvii edes herätellä.
Anonyymi: Uudella mersulla aja 6.5.2012 9:09

Anonyymi
Olin jo tilaamassa kyseistä, mutta sen verran hyvin kauppa käynyt että tänä vuonna ei autoa saisi. Uusi A sitten tilaukseen... Tai sitten ei.
Anonyymi: Mersseri 6.5.2012 9:14

Anonyymi
Mersu on laatupirssi joka herättää kateutta tosin Suomessa ei tarvii edes herätellä.




Kyllä saksalaiset autonvalmistajat ovat muita valovuosien edellä.
Baijerilaisella itse kurvailen.
Anonyymi: ajamisen iloa BMW 6.5.2012 9:28

Anonyymi
Kelpaisi kyllä.
Anonyymi: Nissan-mies 6.5.2012 9:32
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21:10 Autojätit keskeyttivät myynnin Venäjälle
20:46 Verkkokauppa kasvaa: Paketit eivät mahdu posteihin
20:36 BBC: Lapset kaivavat paljain käsin tinaa Applen puhelimiin
19:36 Viranomaiset: roaming-maksuista luopuminen "ei kestävää"
19:28 Venäjä puuhaa 13 miljardin euron pankkitukipakettia
19:05 Saudit tiukkana: Brent alle 60 dollarin
18:09 Nouseeko hinta? Ikea lopetti keittiömyynnin Venäjällä
17:37 Tuloerot kasvoivat Suomessa
17:12 Merkel: Pakotteet pysyvät kunnes Putin hellittää
16:50 Digitoday Mitäs peliä tämä on? Miljoonat Android-puhelimet tottelevat väärää isäntää
16:34 EK lykkää pelisääntöneuvottelujen takarajaa
16:21 VR nettoaa ruplan syöksyllä
15:55 EU hakee jättipiristystä talouteen – kiinnostaako sijoittajia?
15:32 2776 vai 1311 euroa? Jättilista paljastaa naapurisi tienestit
15:22 Finnairin tekniset sopivat säästöistä
15:10 Risikko: Kevan järjestelyt tutkitaan
15:00 Helsingin pörssi nousussa ruplan hieman rauhoituttua
14:56 Tähän kaikkeen palkan pitäisi riittää
14:27 Lehti: Nokia ja Alcatel-Lucent neuvottelevat fuusiosta
14:02 Lidl maksaa työntekijöilleen "Lidl-lisää"
13:41 Öljyn hinta kääntyi nousuun
13:38 Ilta-Sanomat Yle: Yhteistyö HBO:n kanssa loppuu
13:27 SS: Ruplan heikentyminen huolestuttaa Ponssea
12:53 Digitoday IPhone-sovellukset kallistuvat Suomessa vuodenvaihteessa
12:40 IMF kyseenalaistaa "kuplapuskureiden" tehon
12:28 St1 jälleen huoltamokaupoilla
12:23 Putin: Venäjällä voi mennä kaksi vuotta toipumiseen
12:11 Kolme yökerhoa vaihtaa omistajaa
11:43 Onnibus ostaa 20 "Astromegaa" – 60 uutta työpaikkaa
11:13 Seppälöiden sulkemiset alkavat kesällä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki11/20142014
TOYOTA106111722
VOLKSWAGEN100412161
SKODA5889059
VOLVO5387120
FORD4746986
NISSAN4486095
MERCEDES-BENZ4075106
AUDI3995789
KIA3765760
BMW3284558
   
malli11/20142014
VOLKSWAGEN GOLF5055726
TOYOTA AURIS3863555
SKODA OCTAVIA3515534
NISSAN QASHQAI2583885
TOYOTA AVENSIS2492453
TOYOTA YARIS1922581
AUDI A31672018
KIA RIO1512167
FORD FOCUS1502114
VOLVO V401321636

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy