Kirjaudu ▼
 

New York Times: "Venäläiset Porschet" tehdään Suomessa

Andrey Rudakov/Bloomberg
New York Times: "Venäläiset Porschet" tehdään Suomessa
Asiantuntijat arvioivat, ettei venäläiselle urheiluautolle ole kovin merkittäviä markkinoita Suomessa.
22.4.2012 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhdysvaltalainen sanomalehti The New York Times kertoo suomalaisten iloitsevan Uudenkaupungin autotehtaan tuoreesta tilauksesta.

– Vaikka suomalaiset toivottavat venäläiset investoinnit, kuten päätöksen rakentaa Marussia B2 -urheiluautoja täällä, tervetulleeksi, kukaan ei usko, että autosta tulee myyntimenestys täällä, lehti kirjoittaa.

Valmet Automotiven tehtaalla alkaa pian venäläisen Marussia B2 -urheiluauton valmistus. Taloussanomat kertoi autotehtaan uudesta tilauksesta maaliskuussa.

Marussia B2:n edustajan Denis Muravlevin mukaan Marussia B2 kilpailee kuluttajien suosiosta muun muassa Porsche 911 Carrera -automallin kanssa.

Valmet Automotiven edustaja Teija Ahlman puolestaan kuvailee autoa "eräänlaiseksi Ferrariksi". Autoliike Catamountin edustaja Antti Rapeli puolestaan arvioi, että Marussia B2:n markkinat Suomessa jäävät vuosittain noin 10–12 kappaleeseen.

∇ Mainos ∇
22.4.2012 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (45)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Millekään urheiluautolle ei ole Suomessa suurta kysyntää. Kiitos ilmaston ja autoverotuksen.
Anonyymi: kerro uutisia 22.4.2012 12:29

Anonyymi
Eihän millekään urheiluautolle ole Suomessa "merkittäviä" markkinoita, kun maksavat tuplat siihen mitä kivenheiton päässä Ruotsissa.

Pikkukipostakin joutuu maksamaan 20-30% enemmän. No, onneksi kerätyt verot menevät hyvään tarkoitukseen, ihan tavallisten suomalaisten kansalaisten hyväksi...
Anonyymi: huoh 22.4.2012 12:33

Anonyymi
Marussia = Ma Russia = Mama Russia = Äiti Venäjä?
Anonyymi: JM 22.4.2012 12:44

Anonyymi
Venäläiset ovat venäläisiä, vaikka.....
Näkeehän sen taas tässä näytteenottoasiassa. Miten itseään suurvaltana pitävä valtio voi puuttua ja sortua tällaiseen lillukanvarsiasiaan.Todellinen suurvalta olisi todennut tapahtuneen ja pyytänyt anteeksi. Kas kun suurvallalla on siihen varaa.
Anonyymi: Voissa ja paistinpan 22.4.2012 12:46

Anonyymi
Millekään urheiluautolle ei ole Suomessa suurta kysyntää. Kiitos ilmaston ja autoverotuksen.


Ja pohjakin raapisi ikävästi rupista asvalttia.
Anonyymi: Raven 22.4.2012 12:48

Anonyymi
Eiköhän tuokin ole tarkoitettu vietiin esim. BRICS-maihin missä helpommin voitaisiin brändätä uusi urheiluauto maksaville asiakkaille.

Euroopassa tuskin käyvät muut urheiluautot kaupaksi kuin perinteiset eurooppalaisten valmistajien mallit. Ja ehkä jotkin jenkkiraudat.
Anonyymi: JiiPee 22.4.2012 12:51

Anonyymi
Voisiko tuolla autolla houktella lisaa uusiosuomalaisia Suomeen tyovoimapulan poistoon? "Tule tanne niin saat kuvan auton kotoutuspalkkiona".
Anonyymi: Talonmies 22.4.2012 12:55

Anonyymi
heh eräänlainen ferrari, kuten ladakin on eräänlainen auto, lähinnä kuitenkin traktori
Anonyymi: jep jep 22.4.2012 12:56

Anonyymi
Hienosti suomennettu NYT:n juttu.
Anonyymi: Piraattisanomat 22.4.2012 12:57

Anonyymi
On nii hirveen näkönen tekele, että en ostais vaikka olisin autokeräilijä ja miljardööri.
Anonyymi: kammotus 22.4.2012 13:01
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20142014
VOLKSWAGEN11688467
TOYOTA8117653
SKODA7146282
FORD6614721
VOLVO6074879
NISSAN4594054
KIA4513725
AUDI4344233
OPEL4192999
MERCEDES-BENZ3793277
   
malli7/20142014
VOLKSWAGEN GOLF4963964
SKODA OCTAVIA4533910
NISSAN QASHQAI3102745
VOLKSWAGEN PASSAT2321467
TOYOTA YARIS2291705
TOYOTA AURIS2182079
VOLKSWAGEN POLO209909
FORD FOCUS2081538
FORD FIESTA1991355
VOLVO V601861049

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy