Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Toimittajakin voisi mennä oikeisiin töihin niin ei tarvitsisi joka käänteessä hintoja taivastella.
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 6:31

Anonyymi
No onhan tuossa koko kori vaihdettu erilaiseen, toitojassa vaan lisätään joku 'feislifti'- muovilista ja vóila uusi malli on syntynyt entistä kovempaan hintaan :)
Anonyymi: gruutta 14.4.2012 6:35

Anonyymi
Saksassa kuluttaja saa laitteen hintaan 27133?.
Siinähän on Suomessa uusi KAUNEUSVERO, se on ollut mieluista ja helppoa asettaa liikenneministeriön päättäjille, koska se ei koske heitä!
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 7:16

Anonyymi
Uuden Passatin muotoilu nöyryyttää. Auton sisään pääsee vain päätään voimakkaasti kumartaen.
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 7:23

Anonyymi
Saksassa kuluttaja saa laitteen hintaan 27133?.Siinähän on Suomessa uusi KAUNEUSVERO, se on ollut mieluista ja helppoa asettaa liikenneministeriön päättäjille, koska se ei koske heitä!


4motion mallin valmistus alkaa keväällä 2012 eikä sitä Saksassa ole vielä edes hinnoiteltu.
Eteveto maksaa Saksassa 37325,00 ?.
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 7:29

Anonyymi
Autoa ei kannata ostaa osamaksulla, kuten ei taloakaan.

ps. Helsingin perhesurma tehtiin pulivardilla-isä huippujohtaja.
Anonyymi: Se tulee köyhälle ka 14.4.2012 8:04

Anonyymi
Minulla on 22 vuotias Audi Passatin koneella,minkä verran rispektiä siitä saan?
Anonyymi: moelane Terve! 14.4.2012 8:09

Anonyymi
sakemannia en osta enää ikinä. parasta jälleenmyyntiarvo joka on kolmannes auton arvosta.. järjestäen romukasoja joissa vikaa vikaa vikaa...
Anonyymi: adadsadasda 14.4.2012 8:16

Anonyymi
Kertokaa nyt autoista eikä sakemannien romuraudoista.
Anonyymi: Kalle 14.4.2012 8:17

Anonyymi
passatti kuten kaikki volkkarit on pazzskoja autoja. vikaa joka osassa
Anonyymi: asdasfasfasfasfsaf 14.4.2012 8:18
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

29.1. Ilta-Sanomat Yle: Jan Vapaavuori saattaa jättää hallituksen
29.1. Moskova ja Pietari vajosivat roskaluokkaan
29.1. Uutiskommentti Tuliko Venäjä-pakotteista Syrizalle neuvottelukortti?
29.1. Venäjän talouspakotteista ei sopua – nimilista laajenee
29.1. Tökkiikö netti aina vain? Nämä ohjeet auttavat
29.1. Vaarantaako heikko rupla Fennovoiman?
29.1. S&P varoittaa: Suomen heikko kasvu voi iskeä pankkeihin
29.1. Tonnin vimpaimesta hitti Kiinassa – Tupperwaren osake ampaisi +12 %
29.1. EKP paheksuu pankkien osinkoja: "Olkaa varovaisia"
29.1. Jenkkiministeri vaatii: Naton kehitettävä uusia aseita
29.1. Kolmas kerta toden sanoo? Tanska laski taas korkoa
29.1. Digitoday Voiko näin tehdä? Ubisoft poisti pelit ilman varoitusta
29.1. Viranomaiselta lähtölupa Flybe Nordic -diilille
29.1. Lelu maksoi vain pari euroa – myytiin 24 000 eurolla
29.1. Digitoday "300 vuoden Nokia-kokemus" - Yotaphone 2:ssa ideoita Nokian ajoilta
29.1. Uutiskommentti Viro on yrityksen auvola, Suomi työntekijän paratiisi
29.1. Tulospettymykset painavat Helsingin pörssiä
29.1. Solidium teki Talvivaarasta ison alaskirjauksen
29.1. Digitoday Poistiko Apple juuri ison esteen uuden iOS:n tieltä?
29.1. Eläkeyhtiön etu loppuu: Ei enää asuntolainaa ilman marginaalia
29.1. Venäläisen kauppalasku paisui
29.1. Koneen tulosparannus jäi odotuksista – osinko nousee
29.1. Ministeri: Media vääristelee Kreikan Venäjä-kantoja
29.1. Tanskalaisjätti sulkee kaksi panimoa Venäjällä
29.1. "Kreikkalaispankit ovat melko vahvoja"
29.1. Ihamuotila: Nokia "testaa markkinaa" N1-tabletilla
29.1. TeliaSoneran tulos heikkeni – Euraasian liiketoiminta pettymys
29.1. It-viikko Kolme huomionarvoista seikkaa Nokian tuloksesta
29.1. Tutkimusyhtiö: Applesta maailman suurin älypuhelinten valmistaja
29.1. Analyytikko: Nokian tuloksesta löytyi pieni pettymys
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki12/20142014
TOYOTA83612558
VOLKSWAGEN82712988
SKODA5899648
VOLVO5757695
MERCEDES-BENZ5255631
AUDI4966285
BMW4655023
FORD4367422
NISSAN3426437
RENAULT2971737
   
malli12/20142014
VOLKSWAGEN GOLF3556081
SKODA OCTAVIA3345868
TOYOTA AURIS2683823
RENAULT CLIO221882
TOYOTA AVENSIS2152668
NISSAN QASHQAI1774062
FORD MONDEO1671330
BMW 5-SARJA1661503
VOLKSWAGEN PASSAT1552202
MERCEDES-BENZ E-SARJA1521270

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy