Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)


Anonyymi
Hahaa, paljon saa romuista nykyään maksaa. Uudessa Passatissa vanhan Passatin viat ja ehkä vähän vielä enemmän. En ostaisi Volkswagenia kuin erittäin kovalla alennuksella, ja sitten myisin sen jollekkin hölmölle kalliilla.
Anonyymi: -pihassa Audi ja Ope 14.4.2012 17:38

Anonyymi
Hahaa, paljon saa romuista nykyään maksaa. Uudessa Passatissa vanhan Passatin viat ja ehkä vähän vielä enemmän. En ostaisi Volkswagenia kuin erittäin kovalla alennuksella, ja sitten myisin sen jollekkin hölmölle kalliilla.


Omasta Audi 5:sta jänis kävi yöllä syömässä raidetangon päät, perke*e.
Anonyymi: Vaihto edessä kohta 14.4.2012 17:49

Anonyymi
Kun Kesko ja valtio on rahastamassa kallishinta normi ei yllätys.
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 18:14

Anonyymi
Kun Kesko ja valtio on rahastamassa kallishinta normi ei yllätys.


Mites se Kesko nyt tähän liittyy? Parempi, että Kesko toimittaa elintavikkeita ja ei sekaannu autoihin. Et taida olla oikein mukana.
Anonyymi: Pete 14.4.2012 18:25

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..
Anonyymi: thi thi thi.. trrrsk 14.4.2012 18:32

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..


Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.
Anonyymi: Late 14.4.2012 18:37

Anonyymi
2Mites se Kesko nyt tähän liittyy? Parempi, että Kesko toimittaa elintavikkeita ja ei sekaannu autoihin. Et taida olla oikein mukana"

VV-Auton joka tuo maahan mm. volkkareia omistaa Kesko.
Anonyymi: Nimetön 14.4.2012 18:38

Anonyymi
Kun Kesko ja valtio on rahastamassa kallishinta normi ei yllätys.Mites se Kesko nyt tähän liittyy? Parempi, että Kesko toimittaa elintavikkeita ja ei sekaannu autoihin. Et taida olla oikein mukana.


Pölhökustaa, et taida ymmärtää että Kesko tuo maahan näitä laaduttomia saksalaisia romukasoja?

Ymmärtämättömyys ja Volkkari, lähes synonyymit keskenään.
Anonyymi: Otetaan lauantaille 14.4.2012 18:38

Anonyymi
2Mites se Kesko nyt tähän liittyy? Parempi, että Kesko toimittaa elintavikkeita ja ei sekaannu autoihin. Et taida olla oikein mukana"

VV-Auton joka tuo maahan mm. volkkareia omistaa Kesko.


Sorry, taisin olla väärässä. Ilmakos yhden kaverin Wolkkarissa oli, niin sttanan paha haju sisällä. Oli viilipurkki korkannut takapenkille. Ihmeteltiin, että mistä vitusta se oli oikein sinne joutunut. Mutta nyt sekin selvisi.
Anonyymi: Möynnän erheeni 14.4.2012 18:42

Anonyymi
Minkä takia Taloussanomat arvosteli vanhan mallin?

CC:stä tuli juuri tänä vuonna uusi malli (joka on siis vain CC, ei Passat CC).
Anonyymi: mieite 14.4.2012 18:43
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki9/20142014
TOYOTA10089546
VOLKSWAGEN89310230
SKODA7367724
FORD6645886
VOLVO6565959
NISSAN5885077
KIA5844781
MERCEDES-BENZ4444097
AUDI3845014
OPEL3623781
   
malli9/20142014
SKODA OCTAVIA4054729
VOLKSWAGEN GOLF3994759
TOYOTA AURIS3662721
NISSAN QASHQAI3293331
FORD FIESTA2461748
KIA RIO2221722
TOYOTA YARIS2142178
VOLKSWAGEN PASSAT1721794
TOYOTA AVENSIS1701971
VOLVO V401681346

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy