Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..

Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.


Autotalli on hyvä juttu. Omakotitallit ovat huonoja,kosko niissä ei ole koneellista ilmanvaihtoa. Eivät raski hankkia.
Anonyymi: Koneeellinen ilmanva 15.4.2012 16:43

Anonyymi
Itselläni oli Fiat Weekend. Helmat oli aika rapsakassa kunnossa vaikka oli vain 8v vanha. Olihan se vähän sellanen traktori ja tekniikka DDR:n aikaista. Ihan jees peli. Onneksi oli autotalli, oli niin perk*leen ruma ei pystynyt pihalla pitää.


Ei taida olla kovin uusi fiatti ollut. Nykyfiateissa on täyssinkkikorit ja osittaista sinkitystä käytetty jo 80-luvun lopulta saakka. Ei ihan 8 vuodessa lahoa.
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Eikös ooppeli ole palaamassa takaisin polkupyöriin epäonnistuneitten autokokeiluitten jälkeen?
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Mitenkä kehdataan laittaa artikkeliin liittyvään kuvaan malli, joka ei ole CC, vaan monta vuotta vanha malli...
Anonyymi: kn 15.4.2012 18:15

Anonyymi
Mossen ja bmw:n koneet on toistensa kopioita.. Lue: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: Bemarimosse 15.4.2012 18:20

Anonyymi
Mossen ja bemarin koneet on toistensa kopioita. Lue fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: bemarimosse 15.4.2012 18:21

Anonyymi
VolksWagenin TSI ns. Pikkumoottorit eivät ainakaan kestä, kulutusosat sanovat poks jo 10000km:n jälkeen, esimerkkinä jakopää. Paras moottori Volkkarilla on 1.9TDi.


Mulla oli tollanen 1.9 Tdi. Venttiilikoneisto korkkas 50 000km kohdalla. Mielestäni heikkoa tekoa.
Anonyymi: Opel mies 15.4.2012 18:50

Anonyymi
jokos kohta volkkareista uskaltaa ottaa vällyt keulalta pois kesäksi ettei jäädy kone ja kuski?
Anonyymi: pakkanen 15.4.2012 20:42
Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

22:01 Soros: Kreikan euroeron todennäköisyys laskenut
21:07 Jatkaako Venäjä eläkevarojen syöntiä? "Toivottavasti väliaikaista"
20:51 McDonald's kokeilee pöytiintarjoilua Saksassa
19:46 Englannin kuningashuoneen työntekijät pohtivat työtaistelua
19:29 Haastattelu Google-hauissa tapahtuu valtava käänne
19:10 Digitoday Windows Defender epäonnistui testissä – taas
18:37 Siivousbisneksellä pyyhkii hyvin: "Kiireinen elämänrytmi vaikuttaa"
18:03 "Virkamiehet katsovat vain pornoa"
17:48 "Bilbo Reppuli" lähtee brittivasemmiston apuun
17:14 Nyt räpsähti harvinainen pörssituomio: "Tekisi mieli valittaa"
16:42 Laina halpenee yhä: vuoden euribor rikkoi uuden rajan
16:27 Digitoday Nyt meni nappiin: Galileo 7 ja 8 päätyivät oikeaan paikkaan
16:01 Suomi mukaan Aasian uuteen investointipankkiin
15:52 Merkel: Suomi ja Saksa samoilla linjoilla eurokriisissä
15:38 Putinin ansiota? Tämä luku yhdistää nyt venäläisiä ja suomalaisia
15:32 OP:n yt:t päätökseen: irtisanoo jopa 278
15:04 Cramon osake vahvassa nousussa
14:52 Älä lankea tv-hassaukseen – tämä merkki pitää löytyä
14:37 Lankapuhelin maksaa yhä enemmän – hinnat +35 %
14:36 Lipponen: Arktisesta ehkä Euroopan suurin investointikohde
14:20 Digitoday Mikä yhdistää Obamaa ja Putinia? Ainakin sähköpostivuoto
13:29 Spondan Inkinen: Kauppa käy kolmen vuoden kuluttua
13:12 Digitoday Törkeä kaappaus: Ihmiset hyökkäävät tietämättään koodisivustoa vastaan
12:53 Lufthansalle ehkä megalasku – "Olisi voinut vaatia, että ohjaamossa on aina kaksi"
12:44 Euroalueelta hyvä uutinen: talousluottamus parani
12:30 Peli kovenee: Applea verrataan jo Hitleriin
11:13 Digitoday Kuihtuva kanadalaisyhtiö yllätti: tulos plussalle ankarilla leikkauksilla
11:03 Valloitusretki alkaa – Volvolta suursatsaus Yhdysvaltoihin
10:09 Soros sijoittaa miljardin Ukrainaan, jos ehto täyttyy
09:48 Digitoday Microsoft kävi ostoksilla – Office-talli kasvaa taas
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki2/20152015
TOYOTA8351776
SKODA8171757
VOLKSWAGEN8102107
FORD6621349
NISSAN6131276
VOLVO5881486
KIA512984
MERCEDES-BENZ454923
AUDI4291104
BMW4161148
   
malli2/20152015
SKODA OCTAVIA5431166
NISSAN QASHQAI352794
TOYOTA AVENSIS282455
VOLKSWAGEN PASSAT271588
VOLKSWAGEN GOLF269886
TOYOTA AURIS210495
FORD FOCUS195358
TOYOTA YARIS181402
FORD MONDEO171364
KIA CEED163291

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy