Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..

Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.


Autotalli on hyvä juttu. Omakotitallit ovat huonoja,kosko niissä ei ole koneellista ilmanvaihtoa. Eivät raski hankkia.
Anonyymi: Koneeellinen ilmanva 15.4.2012 16:43

Anonyymi
Itselläni oli Fiat Weekend. Helmat oli aika rapsakassa kunnossa vaikka oli vain 8v vanha. Olihan se vähän sellanen traktori ja tekniikka DDR:n aikaista. Ihan jees peli. Onneksi oli autotalli, oli niin perk*leen ruma ei pystynyt pihalla pitää.


Ei taida olla kovin uusi fiatti ollut. Nykyfiateissa on täyssinkkikorit ja osittaista sinkitystä käytetty jo 80-luvun lopulta saakka. Ei ihan 8 vuodessa lahoa.
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Eikös ooppeli ole palaamassa takaisin polkupyöriin epäonnistuneitten autokokeiluitten jälkeen?
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Mitenkä kehdataan laittaa artikkeliin liittyvään kuvaan malli, joka ei ole CC, vaan monta vuotta vanha malli...
Anonyymi: kn 15.4.2012 18:15

Anonyymi
Mossen ja bmw:n koneet on toistensa kopioita.. Lue: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: Bemarimosse 15.4.2012 18:20

Anonyymi
Mossen ja bemarin koneet on toistensa kopioita. Lue fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: bemarimosse 15.4.2012 18:21

Anonyymi
VolksWagenin TSI ns. Pikkumoottorit eivät ainakaan kestä, kulutusosat sanovat poks jo 10000km:n jälkeen, esimerkkinä jakopää. Paras moottori Volkkarilla on 1.9TDi.


Mulla oli tollanen 1.9 Tdi. Venttiilikoneisto korkkas 50 000km kohdalla. Mielestäni heikkoa tekoa.
Anonyymi: Opel mies 15.4.2012 18:50

Anonyymi
jokos kohta volkkareista uskaltaa ottaa vällyt keulalta pois kesäksi ettei jäädy kone ja kuski?
Anonyymi: pakkanen 15.4.2012 20:42
Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

20:42 Digitoday Apple saattaa rikkoa lakia Suomessa: "Pitäisi olla perusteltu syy"
20:19 Soros: Venäjä on ajautumassa ensi vuonna konkurssiin
19:32 Rapa roiskui pörsseissä: "Voi johtaa samanlaiseen kriisiin kuin vuonna 2008"
19:13 "Kemin biodieseltehtaassa kolme riskiä"
18:47 Digitoday Microsoft yhteistyöhön kymmenien Android-valmistajien kanssa
18:17 Lagarde ei saanut haastajia – jatkaa IMF:n johdossa
17:37 Kelan asumistuen saajia oli viime vuonna enemmän kuin koskaan
17:19 Uutiskommentti "Tyytymättömyys räjähtää" – Applen ohjelmistojen laatu romahtaa?
17:08 Alkot auki klo 21 asti? Näin reagoivat kauppiaat
16:40 Kullan vuosi +16 %: "Eivät keksi, minne muualle rahojaan panisivat"
16:25 Lidl pidentää viikonlopun aukioloaikoja
16:06 Yksi pankki uskoo konttoreihin – "Ei siksi, että siellä kävisi lisää asiakkaita"
16:04 Lehti: Asukas aiheutti sietämättömän hajun – harvinainen riita ratkesi hovioikeudessa
15:33 Sähköautovalmistaja Tesla lupaa kääntyä voitolliseksi – osake ponkaisi ylös
15:21 Digitoday "Oli odotettavissa, ettei Nokia kommentoi näkymiään"
15:16 S-ryhmä: Säästöt ja "halpuutus" tukivat tulosta
14:59 Helsingin pörssin laskuvauhti hieman tasoittunut
14:27 Pian Alko voi olla auki pidempään: "Kaupan kanssa samalle viivalle"
14:16 Indonesia avaa talouttaan ulkomaisille sijoittajille
14:14 Naton ex-johtaja varoittaa venäläisestä kaasusta – "Kyse ei ole vain hinnasta"
14:08 Suomi pohti uhkia: Kantaverkko kaatuu, kyberhyökkäys, taudit...
13:56 Analyytikko: Outokummun lupaamat säästöt tukevat osaketta
13:41 Nyt se tapahtui oikeasti: Suomi on velkaa yli 100 miljardia euroa
13:21 Ifo-kysely talousodotuksista: Suomi euroalueen hännillä
13:01 Digitoday Google taipumassa: Näin ihmisiä jätetään kohta hakutuloksista pois
12:18 Airbnb ja Uber aloittivat EU:n lobbauksen: Jakamistaloutta ei pidä rajoittaa
12:13 Eläkkeelle jäämisen iän nousu taittui Suomessa
11:41 Punaiset kuoret vaihtuneet hedelmäkoreihin Kiinassa – "virkamiehet pelkäävät"
11:29 Helsingin pörssissä rytisee – "myydään vähän kaikkea"
11:27 Ruotsin keskuspankki painoi ohjauskoron syvemmälle miinukselle
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki1/20162016
VOLKSWAGEN14301430
TOYOTA12191219
SKODA12151215
FORD979979
VOLVO962962
OPEL718718
AUDI716716
NISSAN656656
MERCEDES-BENZ546546
BMW544544
   
malli1/20162016
SKODA OCTAVIA553553
VOLKSWAGEN GOLF486486
NISSAN QASHQAI450450
FORD FOCUS389389
TOYOTA AURIS383383
TOYOTA AVENSIS366366
OPEL ASTRA364364
VOLKSWAGEN PASSAT347347
SKODA SUPERB284284
VOLKSWAGEN POLO282282

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy