Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..

Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.


Autotalli on hyvä juttu. Omakotitallit ovat huonoja,kosko niissä ei ole koneellista ilmanvaihtoa. Eivät raski hankkia.
Anonyymi: Koneeellinen ilmanva 15.4.2012 16:43

Anonyymi
Itselläni oli Fiat Weekend. Helmat oli aika rapsakassa kunnossa vaikka oli vain 8v vanha. Olihan se vähän sellanen traktori ja tekniikka DDR:n aikaista. Ihan jees peli. Onneksi oli autotalli, oli niin perk*leen ruma ei pystynyt pihalla pitää.


Ei taida olla kovin uusi fiatti ollut. Nykyfiateissa on täyssinkkikorit ja osittaista sinkitystä käytetty jo 80-luvun lopulta saakka. Ei ihan 8 vuodessa lahoa.
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Eikös ooppeli ole palaamassa takaisin polkupyöriin epäonnistuneitten autokokeiluitten jälkeen?
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Mitenkä kehdataan laittaa artikkeliin liittyvään kuvaan malli, joka ei ole CC, vaan monta vuotta vanha malli...
Anonyymi: kn 15.4.2012 18:15

Anonyymi
Mossen ja bmw:n koneet on toistensa kopioita.. Lue: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: Bemarimosse 15.4.2012 18:20

Anonyymi
Mossen ja bemarin koneet on toistensa kopioita. Lue fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: bemarimosse 15.4.2012 18:21

Anonyymi
VolksWagenin TSI ns. Pikkumoottorit eivät ainakaan kestä, kulutusosat sanovat poks jo 10000km:n jälkeen, esimerkkinä jakopää. Paras moottori Volkkarilla on 1.9TDi.


Mulla oli tollanen 1.9 Tdi. Venttiilikoneisto korkkas 50 000km kohdalla. Mielestäni heikkoa tekoa.
Anonyymi: Opel mies 15.4.2012 18:50

Anonyymi
jokos kohta volkkareista uskaltaa ottaa vällyt keulalta pois kesäksi ettei jäädy kone ja kuski?
Anonyymi: pakkanen 15.4.2012 20:42
Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

13:06 Komissio: Suomen taloudessa myös valopilkkuja
12:23 Suomi on euroalueen hännillä – Kreikkakin ohi ensi vuonna?
12:19 Metsä Groupin tulos heikkeni ja liikevaihto laski
11:47 Inderes: Sanoman tuloksen suurin yllättäjä oli Media Suomi
11:43 PKC neuvottelee yhteisyrityksestä – kertoo näkymistään huomenna
10:57 Digitoday Applen historiallinen romahdus: Yhtiön arvosta katosi 79 miljardia dollaria
10:25 Sanoman osake ampaisi lähes kymmenyksen nousuun
10:25 Digitoday Jollalle jatkoaikaa – perui velkasaneerauksen, palkkaa uutta väkeä
10:18 Autontuoja voitti valtion korkeimmassa oikeudessa
10:00 Varoitus epäilyttävistä kaupoista: Onko joku käärinyt miljoonien voitot?
09:45 Sanoma teki alkuvuonna selvän tulosparannuksen
09:23 Työllisyys paranee – "Positiivisia merkkejä" etenkin yhdellä alalla
08:27 IMF varoittaa Aasian ripeästä velkaantumisesta
08:11 Digitoday Suomeen uusi puhelinoperaattori – täysin erilainen laskutusmalli
07:59 Hygieniajätti todettiin syylliseksi – 48 miljoonan korvaukset syöpään sairastuneelle
07:12 Kolumni Tuplajuhlasta hieman toivoa
06:07 Digitoday Testi: Huawei P9 on hinta-laatusuhteeltaan huippupuhelimista paras
06:02 Näin suomalaiset startupit haastavat pankit
2.5. Digitoday Suomalaismiehet hyväksyvät kaverikutsuja vierailta naisilta: "Uskoisin, ettei mitään hyvää seuraa"
2.5. Deutsche Bankille moitteita: Vakavia puutteita terrorismin rahoituksen ehkäisemisessä
2.5. Ferrarilla hyvä alkuvuosi – uudet luksusmallit innostivat etenkin Euroopassa
2.5. Digitoday Postia Marsiin? SpaceX lupaa toimittaa perille vuonna 2018
2.5. EKP:n Draghi: Matalat korot eivät ole vaarattomia
2.5. TTIP-pelkoja toppuutellaan: "Mahdotonta, että EU hyväksyisi suuria riskejä sisältävän sopimuksen"
2.5. Video Miljardiosingon kuittaava Zaran perustaja liikuttui syntymäpäiväyllätyksestä
2.5. Sijoitusrahastoista suli alkuvuonna 1,7 miljardia euroa
2.5. Digitoday Viestintävirasto varoittaa vaarasta verkkoselaimille: Parilla klikkauksella perikatoon
2.5. Tietovuoto järisyttää vuosia jatkuneita TTIP-neuvotteluja – näin suomalaismepit arvioivat hankalaa tilannetta
2.5. Anvian yt-neuvottelut päätökseen – 70 työtehtävää vähenee
2.5. VR:n ja bussien hintakisa toi uusia asiakkaita – "Ilman meitä he eivät matkustaisi"
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy