Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..

Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.


Autotalli on hyvä juttu. Omakotitallit ovat huonoja,kosko niissä ei ole koneellista ilmanvaihtoa. Eivät raski hankkia.
Anonyymi: Koneeellinen ilmanva 15.4.2012 16:43

Anonyymi
Itselläni oli Fiat Weekend. Helmat oli aika rapsakassa kunnossa vaikka oli vain 8v vanha. Olihan se vähän sellanen traktori ja tekniikka DDR:n aikaista. Ihan jees peli. Onneksi oli autotalli, oli niin perk*leen ruma ei pystynyt pihalla pitää.


Ei taida olla kovin uusi fiatti ollut. Nykyfiateissa on täyssinkkikorit ja osittaista sinkitystä käytetty jo 80-luvun lopulta saakka. Ei ihan 8 vuodessa lahoa.
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Eikös ooppeli ole palaamassa takaisin polkupyöriin epäonnistuneitten autokokeiluitten jälkeen?
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Mitenkä kehdataan laittaa artikkeliin liittyvään kuvaan malli, joka ei ole CC, vaan monta vuotta vanha malli...
Anonyymi: kn 15.4.2012 18:15

Anonyymi
Mossen ja bmw:n koneet on toistensa kopioita.. Lue: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: Bemarimosse 15.4.2012 18:20

Anonyymi
Mossen ja bemarin koneet on toistensa kopioita. Lue fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: bemarimosse 15.4.2012 18:21

Anonyymi
VolksWagenin TSI ns. Pikkumoottorit eivät ainakaan kestä, kulutusosat sanovat poks jo 10000km:n jälkeen, esimerkkinä jakopää. Paras moottori Volkkarilla on 1.9TDi.


Mulla oli tollanen 1.9 Tdi. Venttiilikoneisto korkkas 50 000km kohdalla. Mielestäni heikkoa tekoa.
Anonyymi: Opel mies 15.4.2012 18:50

Anonyymi
jokos kohta volkkareista uskaltaa ottaa vällyt keulalta pois kesäksi ettei jäädy kone ja kuski?
Anonyymi: pakkanen 15.4.2012 20:42
Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.1. Jeepit ja pickupit tahkoivat dollareita Fiat Chryslerille
28.1. Digitoday Ei ole enää hauskaa: Maksa bensasta videopelissä
28.1. Ruotsalaiset patentoivat "pohjoismaisen mallin" – Suomi mukana riidassa
28.1. Fed ei yllättänyt – korko pysyy nollassa
28.1. Kreikan luokitusnäkymä painui negatiiviseksi
28.1. EK:n veroale toisi 130 euroa lisää kuussa keskituloisille
28.1. Raha pakenee Kreikan pankeista kiihtyvää tahtia
28.1. Duumassa halutaan tuomita Saksojen yhdistyminen
28.1. Poliitikko harmittelee – tanskalaiset eivät halua euroa
28.1. Tutkimusjohtaja luottaa: Tekoäly ei tapa
28.1. Tekes rahoitti avokätisimmin amerikkalaisjätin tytäryhtiötä
28.1. Nordean konsernijohtaja vihjasi talletusmaksuista
28.1. Digitoday Vakava Linux-aukko: Vaara kasvaa
28.1. Digitoday Nämä listat kertovat mistä roskapostisi on peräisin
28.1. Sähköautossa on nyt turbonappi – näin se kiihtyy
28.1. Nordean rahastot kiinnostivat – eläketilien suosio lopahti
28.1. Ilta-Sanomat Puoluejohtajat kohtaavat EK:n vaalipaneelissa – katso suora lähetys
28.1. Nordea jättiosingoista: Rahan hautominen olisi väärin
28.1. Osinkoa jakava Nordea johtaa nousupörssiä
28.1. Irak lisää öljyntuotantoaan – "kiihdyttää hintasotaa"
28.1. Hennes & Mauritzin tulos ylämäessä – osinko kasvaa
28.1. Tätä Nokialta odotetaan: "Uskon kasvun jatkuneen"
28.1. Trainers' House pääsi yrityssaneeraukseen
28.1. Ikea laski hintoja ja kasvoi
28.1. Katsastajien kiukku roihahti – nyt puhuu virkamies
28.1. Kreikan lainakorot pomppasivat
28.1. Metsä Fibren suurhanke eteni: "Esitys käsittelyyn maaliskuussa"
28.1. Työelämä muuttuu – pysyykö korkeakoulu perässä?
28.1. Dubain lentokenttä ohitti Heathrow'n
28.1. Nokia-konkari ehdolla Oriola-KD:n hallituksen johtoon
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki12/20142014
TOYOTA83612558
VOLKSWAGEN82712988
SKODA5899648
VOLVO5757695
MERCEDES-BENZ5255631
AUDI4966285
BMW4655023
FORD4367422
NISSAN3426437
RENAULT2971737
   
malli12/20142014
VOLKSWAGEN GOLF3556081
SKODA OCTAVIA3345868
TOYOTA AURIS2683823
RENAULT CLIO221882
TOYOTA AVENSIS2152668
NISSAN QASHQAI1774062
FORD MONDEO1671330
BMW 5-SARJA1661503
VOLKSWAGEN PASSAT1552202
MERCEDES-BENZ E-SARJA1521270

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy