Kirjaudu ▼
 

Kallis Passat kauniissa kuorissa

Manu Tuppurainen
Kallis Passat kauniissa kuorissa
Volkswagen CC on huomattavan kaunislinjainen auto, joka kääntää katseita. Sielultaan se on kuitenkin ihan tavallinen Passat-Volkkari.
14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kun Volkswagenin Passat CC tuli markkinoille muutamia vuosia sitten, sen ulkomuoto sai kehuja ja jos jonkinlaisia kauneusäänestysvoittoja. Kuten nimikin kertoi, Passat CC oli muotoiltu kaunislinjaiseksi coupèksi erottumaan muusta Passat-mallistosta.

Nyt Volkswagen on halunnut brändätä sen omaksi mallikseen ja auto kulkee pelkällä CC-nimellä. Amerikan-markkinoilla malli on ollut CC alusta alkaen.

Ilta-Sanomien koeajajat pohtivatkin, riittääkö pelkkä mallimerkintä erottamaan CC:n tavallisesta Passatista. Entä onko sillä merkitystä kuluttajalle?

Sisätiloissa CC:n muotoilu on täysin identtistä Passatin kanssa eikä mikään erota CC:tä tavallisesta Passatista. Teknisestihän CC on täysin Passat, ainoastaan korin ulkonäkö ja muut pienet seikat erottavat autot toisistaan.

Ovien lasit ovat kehyksettömät. Oviaukot ovat myös laajat, joten autoon nouseminen on helppoa.

Koeajokki oli varustettu väkevimmällä 2-litraisella dieselillä, mitä Volkswagenilta löytyy. 170 hevosvoiman välittämisestä huolehtii konsernin 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Vaihdot tuolla kyseisellä vaihteistolla onnistuvat hienosti, tosin DSG:n alkuajoista asti on havaittu lievää epätäsmällisyyttä esimerkiksi siirryttäessä vaihteiston drive-asennosta peruutusasentoon.

Volkkarin 4Motion-neliveto tarjoaa riittävää pitoa CC:n kaltaiseen autoon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

18-tuumaiset renkaat aiheuttivat uraisella tiellä ohjaukseen ikäviä muljahduksia. Mutta tyylin kannalta pienempi tuumakoko ei tähän autoon sopisi. Ajettavuus on muuten erittäin hyvä.

Kauneuden hinta
nousee kovaksi

CC maksaa kyseisellä voimalinjalla yli 53000 euroa. Ihan vastaavaa normi-Passatia ei myynnissä ole.

Korkeimmalla varustetasolla ja samalla moottori- ja vaihteistoyhdistelmällä ryyditetty Passat maksaisi runsaat 44000 euroa. Vaikka siihen ynnättäisiin vajaan parin tuhannen euron 4Motion-hintalisäkin, CC pysyisi yhä 7000 euroa kalliimpana. Se on paljon rahaa coupè-ulkonäöstä.

Jos CC:n koristelee vielä tarpeellisilla lisävarusteilla, hintaa kertyy helposti 70000 euroa.

Kun CC ei edelleenkään eroa muuten kuin ulkomuodoltaan perus-Passatista, ulkoiselle kauneudelle tulee tässä mallissa melkoisesti hintaa.

VW CC 2,0 TDI 4Motion DSG

Hinta: 53815 e
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 5,9 l yhd.
CO2: 154 g/km
Tavaratila: 532 l

14.4.2012 06:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Volkswagen

Kommentit (148)

Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voi voi - osta autotalli..

Autotalli se vihonviimeinen hankinta. Kärry happanee siellä käyttökelvottomaksi nopeammin kuin pihalla. Tietysti jos on niin helvetin halpa kiesi, ettei kehtaa pihalla pitää, niin sittenhän se on pakko.


Autotalli on hyvä juttu. Omakotitallit ovat huonoja,kosko niissä ei ole koneellista ilmanvaihtoa. Eivät raski hankkia.
Anonyymi: Koneeellinen ilmanva 15.4.2012 16:43

Anonyymi
Itselläni oli Fiat Weekend. Helmat oli aika rapsakassa kunnossa vaikka oli vain 8v vanha. Olihan se vähän sellanen traktori ja tekniikka DDR:n aikaista. Ihan jees peli. Onneksi oli autotalli, oli niin perk*leen ruma ei pystynyt pihalla pitää.


Ei taida olla kovin uusi fiatti ollut. Nykyfiateissa on täyssinkkikorit ja osittaista sinkitystä käytetty jo 80-luvun lopulta saakka. Ei ihan 8 vuodessa lahoa.
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Eikös ooppeli ole palaamassa takaisin polkupyöriin epäonnistuneitten autokokeiluitten jälkeen?
Anonyymi: Kossu 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Mitenkä kehdataan laittaa artikkeliin liittyvään kuvaan malli, joka ei ole CC, vaan monta vuotta vanha malli...
Anonyymi: kn 15.4.2012 18:15

Anonyymi
Mossen ja bmw:n koneet on toistensa kopioita.. Lue: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: Bemarimosse 15.4.2012 18:20

Anonyymi
Mossen ja bemarin koneet on toistensa kopioita. Lue fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1
Anonyymi: bemarimosse 15.4.2012 18:21

Anonyymi
VolksWagenin TSI ns. Pikkumoottorit eivät ainakaan kestä, kulutusosat sanovat poks jo 10000km:n jälkeen, esimerkkinä jakopää. Paras moottori Volkkarilla on 1.9TDi.


Mulla oli tollanen 1.9 Tdi. Venttiilikoneisto korkkas 50 000km kohdalla. Mielestäni heikkoa tekoa.
Anonyymi: Opel mies 15.4.2012 18:50

Anonyymi
jokos kohta volkkareista uskaltaa ottaa vällyt keulalta pois kesäksi ettei jäädy kone ja kuski?
Anonyymi: pakkanen 15.4.2012 20:42
Sivut:1 ... 13 14 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

06:05 Kaikki irti matalista koroista – selvitimme, pitäisikö nyt ottaa asuntolainaan 10 vuoden korko
30.9. Venäjä heltyi tiukasta osinkovaatimuksesta
30.9. Taksi- ja bussikyydit samalla maksulla – keksintö leviää Suomen kaupunkeihin
30.9. Biotie poistui tänään Helsingin pörssistä
30.9. Huhu leviää: Deutsche Bankin osake ampaisi
30.9. Italian ongelmapankin roskalainoille löytyi ehkä ostajia
30.9. Kolumbialaiset äänestävät rauhasta – maa odottaa turisteja ja investointeja
30.9. S-ryhmä lähetti oudon laskun – "Kaikkien näkökulmasta hullua"
30.9. Digitoday Hyvästi Rosetta: Tässä luotaimen viimeinen kuva ennen törmäystä
30.9. CGI vähentää 215 työntekijää
30.9. Keskisuomalainen: Jatkamme ostokohteiden katselua, tase on vahva
30.9. Kulutusluottojen määrä kääntyi kasvuun
30.9. Arvio: Pörssi kärsii, jos USA:n presidentinvaalista tulee tiukka
30.9. Digitoday Suomen Microsoftin Windows-pomo vaihtuu
30.9. Pankkihermoilu jatkuu pörssissä
30.9. Turismi tukee Espanjaa – elokuu oli ennätyskuukausi
30.9. Digitoday Merikaapeli alkaa näkyä: Palvelinkeskusjätti avaa Suomeen solmukohdan
30.9. Deutsche Bankin pääjohtaja rauhoitteli henkilökuntaa: Huhut asiakaspaosta perusteettomia
30.9. Keskisuomalainen ostaa Mediatalo ESA:n
30.9. Deutsche Bankin osake syöksyi pohjalukemiin – myös Commerzbank selvässä laskussa
30.9. Päätös tuli: Componentan yrityssaneeraus käynnistyy
30.9. Lindholm MT:ssä: Varusteleka otti mallia Ikeasta
30.9. Digitoday IPhonen salaava viestisovellus: Totuus on hieman toinen
30.9. Sekä vienti että tuonti laskivat selvästi heinäkuussa
30.9. Vakuutusyhtiö pidättelee remonttireiskoja: pieni unohdus voi maksaa tonneja
30.9. Weidmann: Saksa ei kaipaa lisää budjettielvytystä
30.9. Yritysten rekisteröinnit Panamaan romahtaneet tietovuodon jälkeen
30.9. Ilta-Sanomat Lehti: Näin Trumpin firma kiersi Kuuban kauppasaartoa
30.9. Kolumni Joka neljäs olut samasta hanasta
30.9. Digitoday Ei hyvältä näytä: Pohjoismaisten firmojen verkot avoinna hyökkääjille
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy