Kirjaudu ▼
 

Audin hieno lumiaura

Auto Bild Suomi
Audin hieno lumiaura
Audi uudisti A4-malliaan maltillisesti, muun muassa taloudellisuutta kohentaen. Sen madallettu urheilualusta on kuitenkin kyseenalainen lisävaruste ainakin takatalven olosuhteissa.
8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Audille tärkeä, heidän keskeisten ostajaryhmiensä suosima A4-malli ei nyt uudistettunakaan kovin paljoa poikkea edeltäjistään.

Keulan ilmeeseen on saatu piirteitä A6-mallista, mutta sisäisesti merkittävin mullistus on tehokkaimman 1,8-litraisen TFSI-bensamoottorin uudelleenpäivitys.

Auto Bild Suomen koeajajien mielestä voimanlähdettä voisi pitää miltei uutena moottorina, niin paljon sen luonne on kehittynyt. Uudistus toi moottoriin lisää kymmenen hevosvoimaa ja 70 Nm vääntöä. Lisäksi nämä saadaan irti aiempaa laajemmalla kierrosalueella.

Samalla kulutus putosi runsaan litran verran sadalla kilometrillä, joten autoveromuutoksen tähän malliin tuoma hinnankorotus jäi kohtuulliseen tuhanteen euroon.

Auton valmistuslaatu on pysynyt koeajajien mielestä erittäin hyvältä. Audi on siirtynyt käyttämään A4:ssä sähköistä ohjaustehostinta, ja tämä on keventänyt ohjaustuntumaa. Toisaalta auto ei kiihdytyksissä vetele niin paljon kuin edellismalli.

Matkustamon mittasuhteet ovat ennallaan. Takapenkillä joutuu istumaan matalalla, eikä tilaa ole ainakaan isoille aikuisille ylettömästi.

Lumiauran tunnelmaa

Perusmallisen A4:n varustelu on audimaisen vaatimaton. Koeajajien mielestä Business-mallisto on varustelutasoltaan ratkaisevasti parempi, vaikka se maksaakin muutaman satasen enemmän.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Koeajoautossa ollut madallettu urheilullinen alusta sen sijaan on Suomen olosuhteisiin hieman kyseenalainen lisävaruste.

Lisää autojuttuja AutoBildin sivuilta

Tästä pääset AutoBildiin

Maavara putoaa sen mukana 11-senttiseksi, mikä osoittautui takatalven lumisilla kaduilla liian matalaksi. Auto auraa mukanaan lunta pienistäkin nietoksista. Tällaisella alustalla varustetun auton kanssa saa aina pelätä, että jollain kerralla pohjan alla koliseva ja pyörivä liian kova jääkimpale rikkoo paikkoja pahasti.

Saksassa urheilualusta on tälle moottorivaihtoehdolle vakiovaruste, meillä siitä joutuu maksamaan 1915 euroa.

Aanelosen tavallinenkin alusta on jo kiitettävän jämäkkä ja ajattavuudeltaan mainio Suomen nopeusrajoituksiin. Ostaja saakin pohtia, kannattaako tällaisessa vaikeiden kelien maassa etenemiskykyä uhrata liikaa mataluusmuodille.

Audi A4 1,8 TFSI 125 Avant Business

Hinta: 40 860 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 6,1 l/100 km
CO2: 141 g/km
Tavaratila: 490 l

8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VAG
Tagit Audi

Kommentit (104)


Anonyymi
Audi on huono ja sitä paitsi se on niin kallis ettei minulla ole siihen varaa.
Anonyymi: käytetty pösö rocks! 8.4.2012 10:01

Anonyymi
Audi on hyvä ja kestävä auto. Oletko koskaan nähnyt yli puoli miljoonaa km ajettua BMW:tä? En minäkään.


Kehittyneissä maissa täysin yhdentekevä asia ajetaanko puolimiljuunaa vai ei. Merkitystä vain autoveron kuristamassa Suomessa.
Anonyymi: Urputtavalainen 8.4.2012 10:09

Anonyymi
Etuvetoinen kippo.
Jos se olisi auto ja auton tekniikka loistava niin kaikki formula 1 olisi etuvetoisia lumiauroja.

Audi on loistava auto kun se on 4 vetona.


Vormuloissa taitaa se moottori sijaita lähellä vetäviä pyöriä ja vieläpä tasapainoitettuna siten, että kuskinkin kun lisää, tulee etupyörille myös painoa - unohtamatta aerodynamiikkaa.
Arkikäytössä keskimoottorinen nelivetoauto olisi varmaan hyvin etenevä, mutta aika epäkäytännöllinen. Siksi arkikäytössä on järkevin etuvetoinen auto, jossa on moottori vetävien pyörien päällä. Suomessa voi ajo-olosuhteiden niin vaatiesssa olla myös hyvä olla neliveto, joka kytkeytyy tarvittaessa.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 10:10

Anonyymi


Ottakaahan ylläpito herran ip ylös. Täällähän jaellaan uhkauksia.


Sulla ilmeisesti on tapana ajella siis toisten puskurissa kiinni?
En jakanut mitään uhkausta. Mutta jos onnettomuustilanne tapahtuu on hyvä ottaa rengasrauta esiin tarvittavia korjauksia varten.
Anonyymi: Korjaustyökalut. 8.4.2012 10:11

Anonyymi
tyhymä ostaa sakemannin. leluja ei autoja.
Anonyymi: asdasfasfasfasf 8.4.2012 10:14

Anonyymi
Ei ole liian matalia autoja, on vaan kuskeja, jotka ei osaa ajaa matalalla autolla.
Anonyymi: Jakke 8.4.2012 10:34

Anonyymi
Hyih tuohan on vaan,ylikalis VW JA HUONOLATUINeN SKODA
Anonyymi: Jakke 8.4.2012 10:50

Anonyymi
kKehitysmaiden tiestö eli mm. Suomen ei sovi normaaleille autoille. Kommunistien maahan sopii vain venäläiset maasturit.
Valtionjohto haluaakin tappaa kansaa huonolla tiestöllä ja tuhota talouden, jotta logistiikka ei toimisi.
Anonyymi: Kommarihallitus kuse 8.4.2012 10:52

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.

Kiva kun yleistät. Audikuskit menee siinä, missä BMW ja nuoret Mesekuskit menevät. BMW-kuskit ehkä kaikkein pahimpia.

En yleistä mitään, sanoin vaan omat huomioni viimeisen 1000km ajelun perusteella. Ja tosissaan alan kuvaamaan 1080p tarkkuudella näitä sekopäitä ja laitan youtubeen joka pätkän ja vaaratilanteen mitä Audi kuskit aiheuttavat.

Ja kyllä, aion laittaa vain ja ainoastaan Audi kuskien töppäilyt sinne nettiin.

Ja seuraavaksi kun joku Audi roikkuu minun peräpuskurissani kiinni, aion pamauttaa jarrut lukkoon ja kun tulen autosta ulos kädessäni on rengasrauta.

Ottakaahan ylläpito herran ip ylös. Täällähän jaellaan uhkauksia.
mene idiootti lykkimään audisi pakoputkea!
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 10:59

Anonyymi
Saabismi oli sairautta, Audismi on autismia.
Anonyymi: tumpelot 8.4.2012 10:59
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:02 Näkökulma G7-kokouksessa on valtavat turvatoimet
05:07 Digitoday Kasarin kovimmat: Testissä Amiga 500 ja Strip Poker
05:01 Iskitkö silmäsi työkaveriin? Näin flirttaat tyylikkäästi
22.5. Ruokakaupan lamput puskevat tarjouksia asiakkaan puhelimeen
22.5. Nokian kartoista kisaa kolme ryhmää
22.5. Yellen: Koronnostot alkamassa jo tänä vuonna
22.5. Lääkejätti odottaa miljarditukia superbakteerien torjumiseen
22.5. Porschelta huoltokutsu luksusautoille
22.5. Ilta-Sanomat Sipilä: Nyt on tekemisen meininki
22.5. Ranska kielsi kauppoja heittämästä ruokaa roskiin
22.5. Professori: Sijoitusrahastojen palkkiot kammottavan korkeita Suomessa
22.5. Ison osakevälittäjän toiminta jäihin – kurssi syöksyy
22.5. Milloin naku Sara Sieppi on mauton? Riippuu tilanteesta
22.5. Kreikka leikkaa pankkien pelastusrahaston väen "provokatiivisia" palkkoja
22.5. Alkon maksettava korvauksia Nokialla
22.5. Drakmaattinen loppu? "Tsipras ajaa skootterilla, Schäuble panssaroidulla BMW:llä"
22.5. Audi: Tarjous Nokian Herestä avoin muille autonvalmistajille
22.5. Nokian Suri: "Ei hötkyillä..."
22.5. Jo 100 000 lainaan haettu lyhennysvapaata
22.5. Pihlajalinna arvioi markkina-arvokseen jopa 204 miljoonaa euroa
22.5. It-viikko Valmiit ohjelmat eivät riittäneet Veikkaukselle – osti verkkokauppansa itselleen
22.5. Digitoday Google rasismikohusta: "Anteeksi karttasekoilumme"
22.5. Keniasta tilauksen saaneen Honkarakenteen osake nousussa
22.5. "Pystyisin yhä nukkumaan yöni, jos menisimme miljardiin"
22.5. Merkelistä Kreikka-sopimus on vielä selvästi kesken
22.5. SAK: Työajan pidentäminen ei lisää tuottavuutta
22.5. EU-ero toisi ankeat ajat Cityyn
22.5. Nämä muutokset Cameron saisi helpoimmin
22.5. Brexitin hintana hurja maahanmuutto?
22.5. Formula-mogulille yli miljardin veromätkyt – ei aio maksaa
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20152015
VOLKSWAGEN11734287
TOYOTA10184193
SKODA9073691
FORD7322854
VOLVO6842840
KIA6422249
AUDI5342211
OPEL4971747
MERCEDES-BENZ4631845
BMW4542006
   
malli4/20152015
SKODA OCTAVIA6002388
TOYOTA AURIS3771296
VOLKSWAGEN GOLF3481627
VOLKSWAGEN PASSAT3241218
FORD MONDEO246762
KIA RIO242760
NISSAN QASHQAI2341722
FORD FIESTA232762
TOYOTA YARIS2271041
TOYOTA AVENSIS196941

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy