Kirjaudu ▼
 

Audin hieno lumiaura

Auto Bild Suomi
Audin hieno lumiaura
Audi uudisti A4-malliaan maltillisesti, muun muassa taloudellisuutta kohentaen. Sen madallettu urheilualusta on kuitenkin kyseenalainen lisävaruste ainakin takatalven olosuhteissa.
8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Audille tärkeä, heidän keskeisten ostajaryhmiensä suosima A4-malli ei nyt uudistettunakaan kovin paljoa poikkea edeltäjistään.

Keulan ilmeeseen on saatu piirteitä A6-mallista, mutta sisäisesti merkittävin mullistus on tehokkaimman 1,8-litraisen TFSI-bensamoottorin uudelleenpäivitys.

Auto Bild Suomen koeajajien mielestä voimanlähdettä voisi pitää miltei uutena moottorina, niin paljon sen luonne on kehittynyt. Uudistus toi moottoriin lisää kymmenen hevosvoimaa ja 70 Nm vääntöä. Lisäksi nämä saadaan irti aiempaa laajemmalla kierrosalueella.

Samalla kulutus putosi runsaan litran verran sadalla kilometrillä, joten autoveromuutoksen tähän malliin tuoma hinnankorotus jäi kohtuulliseen tuhanteen euroon.

Auton valmistuslaatu on pysynyt koeajajien mielestä erittäin hyvältä. Audi on siirtynyt käyttämään A4:ssä sähköistä ohjaustehostinta, ja tämä on keventänyt ohjaustuntumaa. Toisaalta auto ei kiihdytyksissä vetele niin paljon kuin edellismalli.

Matkustamon mittasuhteet ovat ennallaan. Takapenkillä joutuu istumaan matalalla, eikä tilaa ole ainakaan isoille aikuisille ylettömästi.

Lumiauran tunnelmaa

Perusmallisen A4:n varustelu on audimaisen vaatimaton. Koeajajien mielestä Business-mallisto on varustelutasoltaan ratkaisevasti parempi, vaikka se maksaakin muutaman satasen enemmän.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Koeajoautossa ollut madallettu urheilullinen alusta sen sijaan on Suomen olosuhteisiin hieman kyseenalainen lisävaruste.

Lisää autojuttuja AutoBildin sivuilta

Tästä pääset AutoBildiin

Maavara putoaa sen mukana 11-senttiseksi, mikä osoittautui takatalven lumisilla kaduilla liian matalaksi. Auto auraa mukanaan lunta pienistäkin nietoksista. Tällaisella alustalla varustetun auton kanssa saa aina pelätä, että jollain kerralla pohjan alla koliseva ja pyörivä liian kova jääkimpale rikkoo paikkoja pahasti.

Saksassa urheilualusta on tälle moottorivaihtoehdolle vakiovaruste, meillä siitä joutuu maksamaan 1915 euroa.

Aanelosen tavallinenkin alusta on jo kiitettävän jämäkkä ja ajattavuudeltaan mainio Suomen nopeusrajoituksiin. Ostaja saakin pohtia, kannattaako tällaisessa vaikeiden kelien maassa etenemiskykyä uhrata liikaa mataluusmuodille.

Audi A4 1,8 TFSI 125 Avant Business

Hinta: 40 860 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 6,1 l/100 km
CO2: 141 g/km
Tavaratila: 490 l

8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VAG
Tagit Audi

Kommentit (104)


Anonyymi
No kun se matala maavara pudottaa sitä kulutusta merkittävästi.
Volkkarin uusissa pensaturpoisSa tosi paljon onkelmia. En ostais omalla rahalla.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Nää Dressman-pukumiehet joiden tyylitaju riittää vain madallettuun Audiin, on juuri niitä jotka seisoo tuolla räntäsateessa nappaskengillä ja yrittää raaputtaa jäätynyttä tuulilasia luottokortilla.
Miespuolisia viidakon tähtösiä.
Anonyymi: Erä-Jorma 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Kuuluuko traktoriin asennussarja aurausta varten mukaan. Otti otsikkoon hassu juttu.
Anonyymi: VeiMittaja 8.4.2012 8:56

Anonyymi
Audi käyttää vaan muutamassa mallissa VW:n tekniikkaa, siihen se sit jää.
Anonyymi: jjjjjj 8.4.2012 9:03

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:07

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.


Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:09

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Anonyymi: minävaa 8.4.2012 9:16

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.


Kiva kun yleistät. Audikuskit menee siinä, missä BMW ja nuoret Mesekuskit menevät. BMW-kuskit ehkä kaikkein pahimpia.
Anonyymi: näin on 8.4.2012 9:19

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.

Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi

Mersu?
Miksi ihmeessä tunnet vetoa johonkin pappa-autoon?
Ellet sitten kuulu kohderyhmään?
Mersu on ihan kiva auto niille, jotka ovat
50-70 -vuotiaita, kaljuuntuvia, pömppövatsaisia, lököttäviin housuihin pukeutuvia miehiä. Jos rahat vaan riittää niin tuo porukka ostaa sen Mesen näyttääkseen naapureille...

Itse en ole tuntenut mitään vetoa Mersuun juuri tuosta pappa- leimasta johtuen.
Mikä vaan muu kelpaa, Audi, BMW, Volvo, ...
Anonyymi: Auto kuin auto - pai 8.4.2012 9:24

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Nimimerkkisi paljasti sinut. Mää, minävaa ja täh? ovat matalasti koulutettujen työväenluokkaisen ihmisen sanontoja. Köyhät ja tyhmät haaveilevat Audista. Idiootit ajavat niillä.
Anonyymi: Totuus joka kirpaise 8.4.2012 9:27
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:01 Näkökulma Miksi E.on jätti Fennovoiman – ja ydinvoiman?
05:16 Laitetesti Fitbit-ranneke on parhaimmillaan, kun sitä ei huomaa
05:02 Huippukokit kertovat: Jouluherkut järkibudjetilla
05:01 Vertaile tästä: Kinkulla joulupöydän suurin säästö
19.12. Obama haluaa laittaa opinahjot uuteen järjestykseen
19.12. Venäjän keskuspankki lisäsi rahoitusta ruplapulan vuoksi
19.12. FBI: Pohjois-Korea oli Sony-hyökkäyksen takana
19.12. S&P laski Ukrainan luottoluokitusta
19.12. Virkamiehet: EKP pohtii keinoja Saksan QE-vastustuksen liennyttämiseksi
19.12. Kotipizzan omistaja myi hampurilaisketjun
19.12. Rakennuslupien määrä romahti 43 prosenttia
19.12. Miksi diesel maksaa yhä niin paljon? Teboil-pomo kertoo
19.12. Arvio: Facebookin ostaman firman hinta 35-kertaistui
19.12. Leena Mörttinen Perheyritysten liiton johtoon
19.12. Pöyry ja Stockmann luisuvat pörssissä
19.12. Jäätävä ennuste Venäjä taloudesta: supistuu 8 %
19.12. Löyttyniemestä EU:n kriisinratkaisuneuvoston varapuheenjohtaja
19.12. Venäläismiljardööri vastaa Putinin rahakutsuun
19.12. Kuka vetää välistä? Hinta Venäjällä 580 000 dollaria, Euroopassa 145 000 dollaria
19.12. Digitoday Netflix offline-videoista: Älä unta näe!
19.12. Paneelien hinnat puoleen, niin aurinkosähkö yleistyy
19.12. Käytettyjen autojen tuojille makea voitto vuosien verokiistassa
19.12. Neste Oil sopi patenttiriidan biodieselistä
19.12. Näillä tienesteillä olit pienituloinen
19.12. "Venäjän euribor" kiipesi lähelle 30 prosenttia
19.12. Autopomo ruplan alamäestä: "Kuin verilöyly"
19.12. Talvivaara asettaa tytäryhtiöitään selvitystilaan
19.12. Digitoday Soneran selitys verkon mykistymiselle: Kyllä se vielä testissä toimi
19.12. Air France-KLM varoitti tuloksesta ja lykkää uutuuskoneita
19.12. Pankki: Nokia voisi ostaa Alcatel-Lucentin kahdella ehdolla
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki11/20142014
TOYOTA106111722
VOLKSWAGEN100412161
SKODA5889059
VOLVO5387120
FORD4746986
NISSAN4486095
MERCEDES-BENZ4075106
AUDI3995789
KIA3765760
BMW3284558
   
malli11/20142014
VOLKSWAGEN GOLF5055726
TOYOTA AURIS3863555
SKODA OCTAVIA3515534
NISSAN QASHQAI2583885
TOYOTA AVENSIS2492453
TOYOTA YARIS1922581
AUDI A31672018
KIA RIO1512167
FORD FOCUS1502114
VOLVO V401321636

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy