Kirjaudu ▼
 

Audin hieno lumiaura

Auto Bild Suomi
Audin hieno lumiaura
Audi uudisti A4-malliaan maltillisesti, muun muassa taloudellisuutta kohentaen. Sen madallettu urheilualusta on kuitenkin kyseenalainen lisävaruste ainakin takatalven olosuhteissa.
8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Audille tärkeä, heidän keskeisten ostajaryhmiensä suosima A4-malli ei nyt uudistettunakaan kovin paljoa poikkea edeltäjistään.

Keulan ilmeeseen on saatu piirteitä A6-mallista, mutta sisäisesti merkittävin mullistus on tehokkaimman 1,8-litraisen TFSI-bensamoottorin uudelleenpäivitys.

Auto Bild Suomen koeajajien mielestä voimanlähdettä voisi pitää miltei uutena moottorina, niin paljon sen luonne on kehittynyt. Uudistus toi moottoriin lisää kymmenen hevosvoimaa ja 70 Nm vääntöä. Lisäksi nämä saadaan irti aiempaa laajemmalla kierrosalueella.

Samalla kulutus putosi runsaan litran verran sadalla kilometrillä, joten autoveromuutoksen tähän malliin tuoma hinnankorotus jäi kohtuulliseen tuhanteen euroon.

Auton valmistuslaatu on pysynyt koeajajien mielestä erittäin hyvältä. Audi on siirtynyt käyttämään A4:ssä sähköistä ohjaustehostinta, ja tämä on keventänyt ohjaustuntumaa. Toisaalta auto ei kiihdytyksissä vetele niin paljon kuin edellismalli.

Matkustamon mittasuhteet ovat ennallaan. Takapenkillä joutuu istumaan matalalla, eikä tilaa ole ainakaan isoille aikuisille ylettömästi.

Lumiauran tunnelmaa

Perusmallisen A4:n varustelu on audimaisen vaatimaton. Koeajajien mielestä Business-mallisto on varustelutasoltaan ratkaisevasti parempi, vaikka se maksaakin muutaman satasen enemmän.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Koeajoautossa ollut madallettu urheilullinen alusta sen sijaan on Suomen olosuhteisiin hieman kyseenalainen lisävaruste.

Lisää autojuttuja AutoBildin sivuilta

Tästä pääset AutoBildiin

Maavara putoaa sen mukana 11-senttiseksi, mikä osoittautui takatalven lumisilla kaduilla liian matalaksi. Auto auraa mukanaan lunta pienistäkin nietoksista. Tällaisella alustalla varustetun auton kanssa saa aina pelätä, että jollain kerralla pohjan alla koliseva ja pyörivä liian kova jääkimpale rikkoo paikkoja pahasti.

Saksassa urheilualusta on tälle moottorivaihtoehdolle vakiovaruste, meillä siitä joutuu maksamaan 1915 euroa.

Aanelosen tavallinenkin alusta on jo kiitettävän jämäkkä ja ajattavuudeltaan mainio Suomen nopeusrajoituksiin. Ostaja saakin pohtia, kannattaako tällaisessa vaikeiden kelien maassa etenemiskykyä uhrata liikaa mataluusmuodille.

Audi A4 1,8 TFSI 125 Avant Business

Hinta: 40 860 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 6,1 l/100 km
CO2: 141 g/km
Tavaratila: 490 l

8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VAG
Tagit Audi

Kommentit (104)


Anonyymi
No kun se matala maavara pudottaa sitä kulutusta merkittävästi.
Volkkarin uusissa pensaturpoisSa tosi paljon onkelmia. En ostais omalla rahalla.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Nää Dressman-pukumiehet joiden tyylitaju riittää vain madallettuun Audiin, on juuri niitä jotka seisoo tuolla räntäsateessa nappaskengillä ja yrittää raaputtaa jäätynyttä tuulilasia luottokortilla.
Miespuolisia viidakon tähtösiä.
Anonyymi: Erä-Jorma 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Kuuluuko traktoriin asennussarja aurausta varten mukaan. Otti otsikkoon hassu juttu.
Anonyymi: VeiMittaja 8.4.2012 8:56

Anonyymi
Audi käyttää vaan muutamassa mallissa VW:n tekniikkaa, siihen se sit jää.
Anonyymi: jjjjjj 8.4.2012 9:03

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:07

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.


Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:09

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Anonyymi: minävaa 8.4.2012 9:16

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.


Kiva kun yleistät. Audikuskit menee siinä, missä BMW ja nuoret Mesekuskit menevät. BMW-kuskit ehkä kaikkein pahimpia.
Anonyymi: näin on 8.4.2012 9:19

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.

Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi

Mersu?
Miksi ihmeessä tunnet vetoa johonkin pappa-autoon?
Ellet sitten kuulu kohderyhmään?
Mersu on ihan kiva auto niille, jotka ovat
50-70 -vuotiaita, kaljuuntuvia, pömppövatsaisia, lököttäviin housuihin pukeutuvia miehiä. Jos rahat vaan riittää niin tuo porukka ostaa sen Mesen näyttääkseen naapureille...

Itse en ole tuntenut mitään vetoa Mersuun juuri tuosta pappa- leimasta johtuen.
Mikä vaan muu kelpaa, Audi, BMW, Volvo, ...
Anonyymi: Auto kuin auto - pai 8.4.2012 9:24

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Nimimerkkisi paljasti sinut. Mää, minävaa ja täh? ovat matalasti koulutettujen työväenluokkaisen ihmisen sanontoja. Köyhät ja tyhmät haaveilevat Audista. Idiootit ajavat niillä.
Anonyymi: Totuus joka kirpaise 8.4.2012 9:27
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

3.3. Euron hajoamiseen uskoo 38 prosenttia sijoittajista
3.3. Liuskeöljy takaa halvan raakaöljyn vielä vuosiksi
3.3. Keskuspankin virkamies sai potkut – asiakirjavuoto, sopimatonta kieltä...
3.3. Pankki: Nokia alttiina selkkauksille
3.3. Digitoday ZTE:n puhelin avautuu katseella
3.3. Digitoday Itkettää ja naurattaa – ja siitä saa arvosanan: Ensituntuma Lenovon ihmepuhelimesta
3.3. Jäitkö työttömäksi? Päätös voi viipyä viikkoja
3.3. Video Vieläkö tabletista voi innostua: Tapaus Sony Xperia Z4
3.3. Tutkimus: Suomalaisten mielijuomaa kannattaa litkiä 3–5 mukillista päivässä
3.3. Norwegianin lakko voi laajeta Ruotsiinkin
3.3. "Talouden ikiliikkuja menee usein kaupaksi"
3.3. Video N1-tabletin todellinen testi: Mitä ihmiset ajattelevat siitä?
3.3. Venäläisen ruokalasku räjähti – ruokaan jo puolet menoista
3.3. Muumimuki eurolla – katala yllätys odottaa
3.3. Pörssit takovat ennätyksiä: "Kuplamaisia piirteitä"
3.3. Digitoday Taloyhtiöille kimppaliittymiä – Anvian tulos heikkeni
3.3. Video Video: Miten voi tehdä erilaisen puhelimen tai älykellon? – Näin vastaa LG
3.3. Stora Enson osakkeelle vauhtia osinkopuheista
3.3. Suurpankki: Nokia-pomo tiputti patenttivihjeen Barcelonassa
3.3. Suomi ottaa uuden lainan 16 vuodeksi
3.3. Valio: 2014 oli "kauhujen vuosi"
3.3. Video Video: Verkotko tylsiä – näin ne muuttavat juuri sinun maailmasi
3.3. Syytös: XXL vedättää asiakkaita
3.3. Metsä Wood aloittaa yt-neuvottelut lomautuksista
3.3. Tutkimusyhtiö: Apple kaappasi ykköspaikan Samsungilta
3.3. Virolaiset yritykset yhä enemmän velkaa Suomen verottajalle
3.3. Olvin kakkosolut ei myynyt – "tuote olisi pitänyt lopettaa jo 2 vuotta sitten"
3.3. Digitoday Tinder-deitti maksaa tuplasti yli 30-vuotiaille
3.3. Digitoday Google näpäyttää teleoperaattoreita omalla palveluoperaattorilla
3.3. Ilta-Sanomat Junaliikenteen pysäyttänyt vika korjattu, häiriöt jatkuvat ainakin aamupäivän
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki2/20152015
TOYOTA8351776
SKODA8171757
VOLKSWAGEN8102107
FORD6621349
NISSAN6131276
VOLVO5881486
KIA512984
MERCEDES-BENZ454923
AUDI4291104
BMW4161148
   
malli2/20152015
SKODA OCTAVIA5431166
NISSAN QASHQAI352794
TOYOTA AVENSIS282455
VOLKSWAGEN PASSAT271588
VOLKSWAGEN GOLF269886
TOYOTA AURIS210495
FORD FOCUS195358
TOYOTA YARIS181402
FORD MONDEO171364
KIA CEED163291

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy