Kirjaudu ▼
 

Audin hieno lumiaura

Auto Bild Suomi
Audin hieno lumiaura
Audi uudisti A4-malliaan maltillisesti, muun muassa taloudellisuutta kohentaen. Sen madallettu urheilualusta on kuitenkin kyseenalainen lisävaruste ainakin takatalven olosuhteissa.
8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Audille tärkeä, heidän keskeisten ostajaryhmiensä suosima A4-malli ei nyt uudistettunakaan kovin paljoa poikkea edeltäjistään.

Keulan ilmeeseen on saatu piirteitä A6-mallista, mutta sisäisesti merkittävin mullistus on tehokkaimman 1,8-litraisen TFSI-bensamoottorin uudelleenpäivitys.

Auto Bild Suomen koeajajien mielestä voimanlähdettä voisi pitää miltei uutena moottorina, niin paljon sen luonne on kehittynyt. Uudistus toi moottoriin lisää kymmenen hevosvoimaa ja 70 Nm vääntöä. Lisäksi nämä saadaan irti aiempaa laajemmalla kierrosalueella.

Samalla kulutus putosi runsaan litran verran sadalla kilometrillä, joten autoveromuutoksen tähän malliin tuoma hinnankorotus jäi kohtuulliseen tuhanteen euroon.

Auton valmistuslaatu on pysynyt koeajajien mielestä erittäin hyvältä. Audi on siirtynyt käyttämään A4:ssä sähköistä ohjaustehostinta, ja tämä on keventänyt ohjaustuntumaa. Toisaalta auto ei kiihdytyksissä vetele niin paljon kuin edellismalli.

Matkustamon mittasuhteet ovat ennallaan. Takapenkillä joutuu istumaan matalalla, eikä tilaa ole ainakaan isoille aikuisille ylettömästi.

Lumiauran tunnelmaa

Perusmallisen A4:n varustelu on audimaisen vaatimaton. Koeajajien mielestä Business-mallisto on varustelutasoltaan ratkaisevasti parempi, vaikka se maksaakin muutaman satasen enemmän.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Koeajoautossa ollut madallettu urheilullinen alusta sen sijaan on Suomen olosuhteisiin hieman kyseenalainen lisävaruste.

Lisää autojuttuja AutoBildin sivuilta

Tästä pääset AutoBildiin

Maavara putoaa sen mukana 11-senttiseksi, mikä osoittautui takatalven lumisilla kaduilla liian matalaksi. Auto auraa mukanaan lunta pienistäkin nietoksista. Tällaisella alustalla varustetun auton kanssa saa aina pelätä, että jollain kerralla pohjan alla koliseva ja pyörivä liian kova jääkimpale rikkoo paikkoja pahasti.

Saksassa urheilualusta on tälle moottorivaihtoehdolle vakiovaruste, meillä siitä joutuu maksamaan 1915 euroa.

Aanelosen tavallinenkin alusta on jo kiitettävän jämäkkä ja ajattavuudeltaan mainio Suomen nopeusrajoituksiin. Ostaja saakin pohtia, kannattaako tällaisessa vaikeiden kelien maassa etenemiskykyä uhrata liikaa mataluusmuodille.

Audi A4 1,8 TFSI 125 Avant Business

Hinta: 40 860 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 320 Nm
Kulutus: 6,1 l/100 km
CO2: 141 g/km
Tavaratila: 490 l

8.4.2012 06:10
Taloussanomat / Auto Bild Suomi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset VAG
Tagit Audi

Kommentit (104)


Anonyymi
No kun se matala maavara pudottaa sitä kulutusta merkittävästi.
Volkkarin uusissa pensaturpoisSa tosi paljon onkelmia. En ostais omalla rahalla.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Nää Dressman-pukumiehet joiden tyylitaju riittää vain madallettuun Audiin, on juuri niitä jotka seisoo tuolla räntäsateessa nappaskengillä ja yrittää raaputtaa jäätynyttä tuulilasia luottokortilla.
Miespuolisia viidakon tähtösiä.
Anonyymi: Erä-Jorma 8.4.2012 8:50

Anonyymi
Kuuluuko traktoriin asennussarja aurausta varten mukaan. Otti otsikkoon hassu juttu.
Anonyymi: VeiMittaja 8.4.2012 8:56

Anonyymi
Audi käyttää vaan muutamassa mallissa VW:n tekniikkaa, siihen se sit jää.
Anonyymi: jjjjjj 8.4.2012 9:03

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:07

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.


Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi
Anonyymi: Nimetön 8.4.2012 9:09

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Anonyymi: minävaa 8.4.2012 9:16

Anonyymi
Mulla ei ollut autoa vuosikausiin kunnes nyt tänä vuonna hommasin vanhan käytetyn rutkun jotta pääsee vähän kulkemaan.

Havaintoni liikenteestä: Audi kuskit ohittelee törkeästi kiilaten ja alan kuvaamaan näitä tilanteita kun on hyvä kamera käytössä koko ajan.

Muutkin kaverit nauraa että Audi kuskit ajelee miten sattuu, joten tuskin on sattumaa enää. Huomasin kyllä kaupungissa polkupyöränkin kanssa että Audi painaa aina läheltä ja kovaa ohi, muista piittaamatta.

Yleensä aina musta farmari audi. No, nyt alkaa kuvaaminen, pistän aina nettiin vaaralliset ohittajat youtubeen suoraan.


Kiva kun yleistät. Audikuskit menee siinä, missä BMW ja nuoret Mesekuskit menevät. BMW-kuskit ehkä kaikkein pahimpia.
Anonyymi: näin on 8.4.2012 9:19

Anonyymi
Huomenta tuulipuvut! Käykääpä joskus ajamassa Audilla.

Miksi? Ostan S sarjan mersun joka on paljon parempi auto kuin joku ruma Audi

Mersu?
Miksi ihmeessä tunnet vetoa johonkin pappa-autoon?
Ellet sitten kuulu kohderyhmään?
Mersu on ihan kiva auto niille, jotka ovat
50-70 -vuotiaita, kaljuuntuvia, pömppövatsaisia, lököttäviin housuihin pukeutuvia miehiä. Jos rahat vaan riittää niin tuo porukka ostaa sen Mesen näyttääkseen naapureille...

Itse en ole tuntenut mitään vetoa Mersuun juuri tuosta pappa- leimasta johtuen.
Mikä vaan muu kelpaa, Audi, BMW, Volvo, ...
Anonyymi: Auto kuin auto - pai 8.4.2012 9:24

Anonyymi
Kovaa motkotusta asiaan perehtymättömiltä. Audi on Lexuksen rinnalla maailman luotettavin auto.
Nimimerkkisi paljasti sinut. Mää, minävaa ja täh? ovat matalasti koulutettujen työväenluokkaisen ihmisen sanontoja. Köyhät ja tyhmät haaveilevat Audista. Idiootit ajavat niillä.
Anonyymi: Totuus joka kirpaise 8.4.2012 9:27
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

20:49 Italia tarjoaa täysi-ikäistyville 500 euroa kulttuuririentoihin
20:41 Kova ehdotus Britanniassa: Veronkiertäjille triplasakot suhteessa rikoshyötyyn
19:30 Muhkeamman veroalen maaliviiva lähestyy: Rahoitusalalle kiky-sopu
19:20 Ruotsi viilasi talousennusteitaan – "Olemme erittäin vahvoilla"
19:00 Digitoday Odotettu Honor 8 myyntiin huomenna: Tältä se tuntuu
18:41 Suomalaisfirma kehitteli jauhelihan korvaajaa kolme vuotta – härkäpapu haastaa nyhtökauran
17:56 Unohditko matkakortin, rapsahtiko tarkastusmaksu? Enää et selviä maksamatta
17:43 Digitoday Kiina yrittää suurta harppausta prosessoreissa: "En näe keinoa"
16:59 Lamborghinilta tulossa katumaasturi – odottaa myynnin kaksinkertaistuvan
16:45 Digitoday Ei vain Cisco: Nämäkin hälyttävät "NSA-aukoista"
16:29 POP Pankkiliiton toimitusjohtaja vaihtuu
16:10 Nordea arvopaperistaa miljardien yritysluotot
15:48 Rakennusalalla on pula tekijöistä –"Palkataan kilpailijan työmailta"
15:46 Digitoday Samsung joutuu lykkäämään Note 7 -puhelimensa toimituksia
14:59 Yhdysvaltain varastojen kasvu painaa öljyn hintaa
14:23 Raute kohoaa pörssissä – kaupankäynti rauhallista
13:31 Digitoday Angry Birds -elokuva siivitti Rovion taas voitolliseksi – jatko-osa suunnitteilla
13:10 Konecranesin omistaja ehdottaa hallitukselle muhkeita lisäpalkkioita – puheenjohtaja kieltäytyi
12:34 Digitoday "Suomalainen" Turing Phone päätyi testaajan käsiin – ihmetystä seurasi
11:35 Digitoday Bill Gates löi ennätyksiä – rikkaampi kuin koskaan
11:00 Lääkealalla iso kauppa: Pfizer ostaa AstraZenecan antibiootit
10:01 Digitoday Uusi akku tekee Teslasta "maailman nopeimman auton" – sijoittajilta vaisu reaktio
09:43 SCA aikoo listata Libero-vaipat ja Libresse-siteet Tukholman pörssiin
09:27 OP:n ekonomisti vaatii: Saton ja VVO:n tingittävä vuokratuotoistaan
09:05 Digitoday HP:n Suomen-pomo lähtee: tehtävässä alle 5 kuukautta
08:28 Yle: Nuorisosäätiö sijoitti korjausvaroja suurella riskillä veroparatiisiin
08:06 Karjalainen: Tupakka vähentää työajasta 10 minuuttia – asiantuntija ihmettelee Lieksan päätöstä
06:05 Digitoday Amazon järkyttää musiikkipalvelujen hinnoittelua "spotifyllaan": Polkuhinnan tiellä yksi este
06:01 Analyysi Tuloerojen kasvu on ongelma eikä ratkaisu
23.8. Brexit karkottaa asiakkaita brittipankeista
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20162016
VOLKSWAGEN8738039
SKODA8257100
FORD8226124
TOYOTA7497770
OPEL6884429
NISSAN5984579
VOLVO5364631
KIA4974435
AUDI3823768
MERCEDES-BENZ3623490
   
malli7/20162016
SKODA OCTAVIA3963472
OPEL ASTRA3872305
NISSAN QASHQAI3592773
VOLKSWAGEN GOLF3083041
FORD FOCUS2832322
FORD FIESTA2621606
TOYOTA AURIS2182254
VOLKSWAGEN PASSAT2091922
VOLVO V402091145
TOYOTA YARIS2012059

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy