Kirjaudu ▼
 

Juristi HS:lle: Autovero syrjii räikeästi käytettyjä tuontiautoja

LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO
Juristi HS:lle: Autovero syrjii räikeästi käytettyjä tuontiautoja
Helsingin Sanomat kertoo, että autoveroihin erikoistuneen juristin Petteri Snellin mukaan Suomen uusi autovero syrjii räikeästi ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Snellin mukaan autovero olisi myös EU-lakien vastainen.
29.3.2012 08:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusi huhtikuussa voimaanastuva autovero on nostamassa tuntuvasti ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen verotusta. Vastaavien Suomessa jo olevien autojen hinnoissa veron suuruus ei lisäänny samalla tavalla.

Helsingin Sanomat kertoo, että autoveroihin erikoistuneen juristin Petteri Snellin mukaan Suomen autoverotus rikkoo selvästi EU-lainsäädäntöä etenkin nyt, kun uudessa autoverossa hiilidioksipäästöjen mukainen veroporrastus jyrkkenee.

Tuontiautoihin porrastus iskee täysillä, kun taas vastaavat kotimaassa olevat autot välttyvät maksulta. Suomen valtio perustelee linjaansa EY-tuomioistuimen ratkaisulla Unkarin autoverokiistasta vuonna 2006. Snellin mukaan tuomioistuimen päätös Romanian autoverokiistasta 2011 osoittaa, ettei käytettyjä tuontiautoja saa verottaa Suomen malliin.

∇ Mainos ∇
29.3.2012 08:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Petteri Snell

Kommentit (82)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
On se kumma kun EU joutuu säännöksillään suojelemaan suomalaisten etuja oman hallituksensa mielivallalta.
Anonyymi: Autovero alas 29.3.2012 8:32

Anonyymi
Taitaa taas olla vain sellainen välimallin rahankeruu. Rahat on vähissä niin voidaan ottaa hieman extraa nyt, ja sitten muutaman vuoden päästä maksella takaisin, kun oikeuden päätös syntyy..
Anonyymi: Bisnes on bisnes 29.3.2012 8:34

Anonyymi
On se kumma kun EU joutuu säännöksillään suojelemaan suomalaisten etuja oman hallituksensa mielivallalta.


Ja että ennakkotapauksia haetaan ennen rautaesiriipun takana olleista valtioista.

Olikohan kylmän sodan aika Suomelle kuitenkin liikaa?
Anonyymi: Liittoutuneet (Neuvo 29.3.2012 8:37

Anonyymi
Taitaa taas olla vain sellainen välimallin rahankeruu. Rahat on vähissä niin voidaan ottaa hieman extraa nyt, ja sitten muutaman vuoden päästä maksella takaisin, kun oikeuden päätös syntyy..


Vieläkin palauttamatta 2003 ja 2005 tuotujen autojen alv:t
Missä viipyy rahat, tulli?
Anonyymi: ite 29.3.2012 8:38

Anonyymi
Suomalaisesta kartellin ja korruption mädättämästä autokaupasta en enää autoa osta.

Saksasta haen seuraavankin autoni. Piste.

Ihmettelen, miten Suomi voi kokoajan rikkoa EUn lakeja, luit oikein, rikkoa EUn lakeja. Eikä mitään sanktioita ole tulossa, vedätystä vuodesta toiseen.
Anonyymi: Suomi v. 2020, teltt 29.3.2012 8:43

Anonyymi
Suomi on maailman kaikkeuden suunnan näyttäjä pisa opillaan joten ei saa kritisoida älymystöä jos ei ole väripallotaulukko tutkintoa.
Anonyymi: Löyhkä uuno 29.3.2012 8:43

Anonyymi
rikollisvaltio Suomi
Anonyymi: valtiorikolliset hal 29.3.2012 8:44

Anonyymi
Eikös sille vehkeilevälle autoveroporukalle voisi yksinkertaisesti antaa jo kenkää?
Anonyymi: Nimetön 29.3.2012 8:44

Anonyymi
herää kysymys mistä ilmansuunnasta suomalaispoliitikoille maksetaan ja kuinka paljon
Anonyymi: mitään en voi todist 29.3.2012 8:45

Anonyymi
Joo mutta miten muuten valtion toimintojen kävisi jossa tärkeintä on päteminen sekä paperinpyöritys ja rehellinen työ on rangaistavaa sekä kannattamatonta joten jostain rahat taijottava.
Anonyymi: Bebe 29.3.2012 8:45
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki3/20162016
TOYOTA14203627
VOLKSWAGEN11513601
NISSAN10862382
SKODA9883198
FORD8712611
VOLVO7242354
KIA6731708
HONDA6591408
MERCEDES-BENZ5941598
OPEL5811827
   
malli3/20162016
NISSAN QASHQAI5151352
SKODA OCTAVIA4741471
VOLKSWAGEN GOLF4491293
TOYOTA AURIS4371128
TOYOTA YARIS393946
TOYOTA AVENSIS3891033
FORD FOCUS313988
VOLKSWAGEN PASSAT274888
HONDA CIVIC272561
OPEL ASTRA269902

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy