Kirjaudu ▼
 

Juristi HS:lle: Autovero syrjii räikeästi käytettyjä tuontiautoja

LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO
Juristi HS:lle: Autovero syrjii räikeästi käytettyjä tuontiautoja
Helsingin Sanomat kertoo, että autoveroihin erikoistuneen juristin Petteri Snellin mukaan Suomen uusi autovero syrjii räikeästi ulkomailta tuotuja käytettyjä autoja. Snellin mukaan autovero olisi myös EU-lakien vastainen.
29.3.2012 08:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusi huhtikuussa voimaanastuva autovero on nostamassa tuntuvasti ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen verotusta. Vastaavien Suomessa jo olevien autojen hinnoissa veron suuruus ei lisäänny samalla tavalla.

Helsingin Sanomat kertoo, että autoveroihin erikoistuneen juristin Petteri Snellin mukaan Suomen autoverotus rikkoo selvästi EU-lainsäädäntöä etenkin nyt, kun uudessa autoverossa hiilidioksipäästöjen mukainen veroporrastus jyrkkenee.

Tuontiautoihin porrastus iskee täysillä, kun taas vastaavat kotimaassa olevat autot välttyvät maksulta. Suomen valtio perustelee linjaansa EY-tuomioistuimen ratkaisulla Unkarin autoverokiistasta vuonna 2006. Snellin mukaan tuomioistuimen päätös Romanian autoverokiistasta 2011 osoittaa, ettei käytettyjä tuontiautoja saa verottaa Suomen malliin.

∇ Mainos ∇
29.3.2012 08:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Petteri Snell

Kommentit (82)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
On se kumma kun EU joutuu säännöksillään suojelemaan suomalaisten etuja oman hallituksensa mielivallalta.
Anonyymi: Autovero alas 29.3.2012 8:32

Anonyymi
Taitaa taas olla vain sellainen välimallin rahankeruu. Rahat on vähissä niin voidaan ottaa hieman extraa nyt, ja sitten muutaman vuoden päästä maksella takaisin, kun oikeuden päätös syntyy..
Anonyymi: Bisnes on bisnes 29.3.2012 8:34

Anonyymi
On se kumma kun EU joutuu säännöksillään suojelemaan suomalaisten etuja oman hallituksensa mielivallalta.


Ja että ennakkotapauksia haetaan ennen rautaesiriipun takana olleista valtioista.

Olikohan kylmän sodan aika Suomelle kuitenkin liikaa?
Anonyymi: Liittoutuneet (Neuvo 29.3.2012 8:37

Anonyymi
Taitaa taas olla vain sellainen välimallin rahankeruu. Rahat on vähissä niin voidaan ottaa hieman extraa nyt, ja sitten muutaman vuoden päästä maksella takaisin, kun oikeuden päätös syntyy..


Vieläkin palauttamatta 2003 ja 2005 tuotujen autojen alv:t
Missä viipyy rahat, tulli?
Anonyymi: ite 29.3.2012 8:38

Anonyymi
Suomalaisesta kartellin ja korruption mädättämästä autokaupasta en enää autoa osta.

Saksasta haen seuraavankin autoni. Piste.

Ihmettelen, miten Suomi voi kokoajan rikkoa EUn lakeja, luit oikein, rikkoa EUn lakeja. Eikä mitään sanktioita ole tulossa, vedätystä vuodesta toiseen.
Anonyymi: Suomi v. 2020, teltt 29.3.2012 8:43

Anonyymi
Suomi on maailman kaikkeuden suunnan näyttäjä pisa opillaan joten ei saa kritisoida älymystöä jos ei ole väripallotaulukko tutkintoa.
Anonyymi: Löyhkä uuno 29.3.2012 8:43

Anonyymi
rikollisvaltio Suomi
Anonyymi: valtiorikolliset hal 29.3.2012 8:44

Anonyymi
Eikös sille vehkeilevälle autoveroporukalle voisi yksinkertaisesti antaa jo kenkää?
Anonyymi: Nimetön 29.3.2012 8:44

Anonyymi
herää kysymys mistä ilmansuunnasta suomalaispoliitikoille maksetaan ja kuinka paljon
Anonyymi: mitään en voi todist 29.3.2012 8:45

Anonyymi
Joo mutta miten muuten valtion toimintojen kävisi jossa tärkeintä on päteminen sekä paperinpyöritys ja rehellinen työ on rangaistavaa sekä kannattamatonta joten jostain rahat taijottava.
Anonyymi: Bebe 29.3.2012 8:45
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20142014
TOYOTA8858538
VOLKSWAGEN8709337
SKODA7066988
FORD5015222
KIA4724197
NISSAN4354489
VOLVO4245303
OPEL4203419
AUDI3974630
MERCEDES-BENZ3763653
   
malli8/20142014
SKODA OCTAVIA4144324
VOLKSWAGEN GOLF3964360
TOYOTA AURIS2762355
TOYOTA YARIS2591964
NISSAN QASHQAI2573002
KIA RIO1921500
VOLKSWAGEN PASSAT1551622
FORD FIESTA1471502
TOYOTA AVENSIS1361801
BMW 3-SARJA1351399

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy