Kirjaudu ▼
 

Päättyykö Opelin taru Saksassa?

REUTERS/Denis Balibouse
Päättyykö Opelin taru Saksassa?
Saksalainen Der Westen -lehti kertoo, että perinteinen autonvalmistaja Opel on taas vaikeuksissa. Lehden mukaan General Motors olisi sulkemassa tehtaan Bochumissa.
26.3.2012 19:11
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Der Westenin mukaan General Motors saattaa siirtää tuotantoa muihin maihin. Lehden mukaan kyse on siitä, että GM pyrkii lisäämään tuotantoaan Brasiliassa, Kiinassa ja Puolassa.

Opel-pomo Karl-Friedrich Stracke yrittää vielä vaikuttaa tilanteeseen siten, että tuotanto pysyisi Bochumissa. Vaarassa on tiettävästi ainakin Bochumin Opel Zafiran tuotanto.

Paha isku Saksalle juuri
kun vaikeuksista oli selvitty

Myös Eisenachin Opel-tehtaille povataan vaikeuksia. GM hakeutui velkasaneeraukseen kesällä 2009. Juuri Opel on ollut pitkään GM:n murheenkryyni.

Opel on saksalaisille tärkeä automerkki, vaikka se onkin ollut vuodesta 1929 lähtien General Motorsin (GM) omistuksessa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Opel on alkuperäiseltä nimeltään Adam Opel GmbH. Adam Opelin perustama yhtiö aloitti liiketoimintansa jo vuonna 1863 tuottamalla kodinkoneita, kuten ompelukoneita.

Monet GM:n maailmanlaajuisesti myymät autot ovat Opelin suunnittelemia, esimerkiksi Corsa, Astra, Vectra ja Omega. Opel-malleja myydään myös muiden GM-brändien alla, kuten Vauxhall Britanniassa.

26.3.2012 19:11
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (43)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Toivottavasti vaihtavat myös ylimmänjohdon intialaisiin niin tulee kunnolla sitä voittoa..
Anonyymi: ei jätetä hommaa kes 26.3.2012 19:17

Anonyymi
Ja ameriikassa luki Pontiac tai Cadillac vähän mallista riippuen, ainakin jokunen vuosi sitten.
Anonyymi: fantastista 26.3.2012 19:19

Anonyymi
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli.
Anonyymi: Saksan lada 26.3.2012 19:20

Anonyymi
Opel Commodore GS, Kapitan, Opel GT olivat joskus tosi hienoja ja haluttuja malleja.
Anonyymi: Talonmies 26.3.2012 19:23

Anonyymi
Saksalaiset tekivät virheen, kun möivät yhtiön jenkeille.
Anonyymi: siinä se 26.3.2012 19:25

Anonyymi
Ylimääräinen tiedote!
Jenkeissä on bank run.
FED painaa pankeille menetetyt rahat jotka lähti jenkeistä.
Anonyymi: Elämäni kevät, velka 26.3.2012 19:30

Anonyymi
Tuolla Eisenachissa rakennettiin muinoin Wartburgia. Tehtaalla on siis laadukas historia ;-)

Nyt Obelixin ruostepurkkia pukkaavat...
Anonyymi: Rintintin 26.3.2012 19:34

Anonyymi
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaapi huoli!
Anonyymi: Opelix 26.3.2012 19:46

Anonyymi
Opel on vähän välimerkki Saksalaisille se ei oikein kelpaa ja Romanialaisille se on kallis.
Anonyymi: Nimetön 26.3.2012 19:47

Anonyymi
Audi, BMW, MB, Opel, kaikkia tehdään myös halpamaissa
Anonyymi: Mitä sitten 26.3.2012 19:53
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20142014
TOYOTA8858538
VOLKSWAGEN8709337
SKODA7066988
FORD5015222
KIA4724197
NISSAN4354489
VOLVO4245303
OPEL4203419
AUDI3974630
MERCEDES-BENZ3763653
   
malli8/20142014
SKODA OCTAVIA4144324
VOLKSWAGEN GOLF3964360
TOYOTA AURIS2762355
TOYOTA YARIS2591964
NISSAN QASHQAI2573002
KIA RIO1921500
VOLKSWAGEN PASSAT1551622
FORD FIESTA1471502
TOYOTA AVENSIS1361801
BMW 3-SARJA1351399

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy