Kirjaudu ▼
 

Hakupalvelusta jahdataan useimmin tumpeloa pysäköijää

Antti Aimo-Koivisto / Lehtikuva
Hakupalvelusta jahdataan useimmin tumpeloa pysäköijää
Suomalaiset käyttävät kaupallista autohakupalvelua eniten selvittäkseen, kuka väärin pysäköidyn auton omistaa.
13.3.2012 16:05
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Väärin pysäköinti on suurin syy siihen, miksi suomalaiset selvittävät auton omistajatiedot Kenen auto -palvelussa, selvisi Research Insight Finlandin tekemässä käyttäjätutkimuksessa. Tuloksista tiedottaa palvelun omistaja, yhteystieto- ja mediayhtiö Fonecta.

– Tarvetta palvelulle on tänäkin talvena ollut runsaasti, kun lumi on vallannut autojen pysäköintitilaa, ja autoja pysäköidään vääriin paikkoihin, kertoo Fonectan Kuluttajapalveluiden johtaja Lauri Kangaslahti tiedotteessa.

Toiseksi eniten taustatiedot kiinnostavat ihmisiä silloin, kun he ostavat ostamassa autoa. Muita yleisimpiä syitä palvelun käyttämiselle ovat toisten autoilijoiden auttaminen sekä holtittomasti liikenteessä käyttäytyvän autoilijan tietojen selvittäminen.

Fonecta Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 1755007-6
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Hakemistojen ja postituslistojen julkaiseminen
Kaikki yrityksen taloustiedot

Veromuutos
vilkastuttaa

Fonectan mukaan huhtikuun alussa voimaan tuleva autoveromuutos on vilkastuttanut autokauppaa ja lisännyt myös autopalvelun hakuja. Hakumäärä lähti nousuun helmikuun puolenvälin jälkeen, ja haut ovat lisääntyneet maaliskuun alkuun mennessä yli 20 prosenttia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Palvelulla on Fonectan mukaan satoja tuhansia käyttäjiä. 

Palvelu kertoo muun muassa auton merkin, mallin, käyttöönottopäivämäärän, vakuutustiedot, seuraavan katsastusajankohdan ja auton omistajan ja/tai haltijan nimen sekä kotipaikkakunnan. Palvelun sisällön tuottaa Trafi eli Liikenteen turvallisuusvirasto.

13.3.2012 16:05
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Yleensä selvittelen kävelykadulle, kevyen liikenteen väylälle tai pyöräkaistalle kokonaan tai osittain pysäköityjen autojen omistajat, ja ilmoitan asiasta sopivalle taholle, esimerkiksi näiden rikollisten työnantajille, pysäköinninvalvojille tai poliisille.

Jos kyse on firman autosta niin pistän myös valokuvan ja firman tiedot nettiin jakoon.
Anonyymi: Fillaristi 13.3.2012 19:41

Anonyymi
Palvelun sisällön tuottaa Trafi eli Liikenteen turvallisuusvirasto.


By the way, tosi typerä nimi tuo Trafi. Ja Liikenteen turvallisuusvirasto on vielä tyhmempi.
Anonyymi: Mä vaan sanoin 13.3.2012 20:08

Anonyymi
"Palvelu kertoo muun muassa auton merkin, mallin, käyttöönottopäivämäärän, vakuutustiedot, seuraavan katsastusajankohdan ja auton omistajan ja/tai haltijan nimen sekä kotipaikkakunnan."

Yksityisyyden suoja, haloo? Onko tuollainen palvelu edes laillinen?
Anonyymi: Ari Heikkinen 14.3.2012 0:09

Anonyymi
Mätä kananmuna tai natural AdBlue omasta natiivisuuttimesta sepaluksessa auton raitisilman imuaukkoon olisi edullisempi vaihtoehto.
Anonyymi: Katku 14.3.2012 9:40

Anonyymi
Itse käytin palvelua viimeksi jokunen vuosi sitten kun halusin varmistaa, että oliko mies, joka vaihtoi kaistaa suoraan eteeni vilkkua näyttämättä siten että olisi tullut kolari ilman jarrutustani, todellakin ex-F1 mestari KR. Olihan se :-)
Anonyymi: OOO 15.3.2012 9:37
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

25.5. McDonald'sin ex-pomo korvaisi duunarit roboteilla: "Työpaikat tulevat katoamaan ennennäkemättömällä tavalla"
25.5. Digitoday Google lakkauttaa salasanat – hintana yksityisyys?
25.5. Meijerialan kiky-sopimus kaatui – Elintarviketeollisuus: Työpaikkojen säilymisen kannalta valitettavaa
25.5. Komissio vaatii muutoksia Netflixin sisältöihin ja netin maarajoituksiin
25.5. Digitoday Mainokset tunkevat Google Mapsiin uudella tavalla
25.5. Norjan öljyministeri ei usko, eikä edes toivo öljyn palaavan huippuhintoihin
25.5. Digitoday Kuinka nyt käy Lumia-käyttäjien?
25.5. Kansainvälinen vertailu: Treffit Helsingissä maksavat yllättävän paljon, mutta "synnit" saa hyvällä hinnalla
25.5. Terrafamen pääluottamusmies: "Lypsävää lehmää on vaikea laittaa teuraaksi"
25.5. Video Talvivaaran loppulasku veronmaksajille: Yli miljardi euroa?
25.5. Uponor perustaa veden säästämiseen keskittyvän yhteisyrityksen
25.5. Digitoday Puhelinten teko ei Suomesta lopu: Tässä ovat Nokian perilliset
25.5. Anvia: Yhtiön rahoja ei käytetty väärin valtakirjojen keräyksessä
25.5. Digitoday Nokian puhelimien mahtava nousu ja raju romahdus – listasimme tärkeimmät vaiheet vuosilta 1984–2016
25.5. Terrafame: Talvivaaran kaivos on ajettava ensin ylös, jotta se voidaan ajaa alas
25.5. Kreikka-sopu näkyy markkinoilla – maan lainakorko painui puolen vuoden pohjiin
25.5. Digitoday Anssi Vanjoki: Tämä oli selvää jo helmikuussa 2011
25.5. Pörssissä myönteistä virettä – Nokia hyvässä vedossa
25.5. Digitoday Lue Microsoft-pomon kirje työntekijöille sanasta sanaan
25.5. Suomi hakee EU-tukea Microsoftin irtisanomisten takia
25.5. Talvivaaran kaivostoiminta ajetaan alas – "Vedonlyöntiä veronmaksajien rahoilla"
25.5. Digitoday Kommentti: Nyt saatiin lopullinen vastaus kahteen Nokia-kysymykseen
25.5. STTK:n Palola: Irtisanominen on Suomessa halpaa
25.5. Digitoday Luottamusmies: "Tämä on päivä, jonka ei olisi tarvinnut tulla"
25.5. Digitoday Muistatko tämän Elopin kirjeen? "Heippa siellä"
25.5. Kaupunginjohtaja: Salosta voisi löytyä töitä Microsoftilta lähteville
25.5. Digitoday Tämä jää Windows-puhelimista jäljelle
25.5. Finnair nostaa arviotaan Aasian liikenteen kasvusta
25.5. YTN: Pahin toteutumassa – Microsoftin huolehdittava irtisanottavista
25.5. Microsoft: Toiminta Tampereella loppuu
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy