Kirjaudu ▼
 

Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä

Tommi Lempinen
Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä
Alfa Romeo Giuliettan uusi TCT-automaattivaihteisto on käyttöominaisuuksiltaan joko ärsyttävä tai persoonallinen, ihan miten kukin haluaa tulkita. Luonnetta autossa ainakin on.
11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jo vuoden ajan markkinoilla ollut Giulietta on saanut varusteisiinsa kuusipykäläisen kaksoiskytkinvaihteiston, josta Alfa käyttää mallimerkintää TCT. Automaattilootan saa sekä kaksilitraisen dieselin että 1,4 -litraisen bensiiniturbon jatkeeksi.

TCT vähentää sekä kulutusta että päästöjä: manuaalivaihteistolla ei tällaisiin runsaan 120 gramman hiilidioksidipäästöihin yltäisi.

Muuten automaatin käyttömukavuus jakaa mielipiteitä.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä ainakaan bensamallin ja automaatin yhdistelmä ei ole parhaimmillaan leppoisassa kruisailussa.

Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.

Näitä ominaisuuksia voi itse kukin pitää joko ärsyttävinä, tai sitten ne voi ottaa osoituksena auton persoonallisesta italialaisesta luonteesta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vaihteistoa voi onneksi käyttää myös manuaalin tavoin.

Mutkaisessa ajossa auto on omiaan. Mukavuus on yllättävän hyvä jopa matalilla erikoisvanteilla ja jäykällä lisävarustealustalla.

Matkustamon takatilat ovat tälle korimallille tyypillisen ahtaat.

Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170 TCT

Hinta: 30489 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 250 Nm:
Kulutus: valmistajan ilmoittama 5,2, koeajossa 6,0 l/100 km
CO2: 121 g/km
Tavaratila: 350 l

Koeajajien mielestä auton parhaita piirteitä ovat ulkonäkö, kulutus sekä alustan ominaisuudet. Mallin hinnoittelukin on Alfaksi varsin kohtuullinen.

11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (68)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Myös aikoinaan alfan Selespeedvaihteisto toimi tökkien...eli pysyisivät manuaaleissa.
Anonyymi: Alfa 11.3.2012 7:23

Anonyymi
Meillä taas belarus on toiminut hyvin. Fiiatti ei pelaa kyntöhommissa.
Anonyymi: Pienviljelijä Siilin 11.3.2012 7:42

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 7:56

Anonyymi
Italialainen laatu on aika lailla samanlainen myytti kuin puhdas suomalainen ruoka.
Anonyymi: Timo Soinin painoine 11.3.2012 8:51

Anonyymi
Taas on pikkupojille mieluinen aihe.Mulla parhain sulla romu.Heh heh.
Anonyymi: Iippo Vinetto 11.3.2012 8:58

Anonyymi
ei se DSG sen paremmin toimi tai toimii riippuen ajajasta ja mielipiteestä, mutta ton otsikon olisi voinut valita hiukan eri tavalla, osoittaa jo jonkinlaista ennakkoasennetta
Anonyymi: toimittajat 11.3.2012 9:04

Anonyymi
Upea auto, mutta alfalta saisi vähitellen tulla 166:n seuraaja. Voisi perheellinenkin vihdoin ostaa italialaisen.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:06

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.


Unohtui lisätä että syystäkin niitä saa kolmasosalla premium merkkien hinnasta koska kukaan niistä ei enempää maksaisi. :D
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:40

Anonyymi
katsastustilastoilla ei ole mitään merkitystä laadun kanssa, rellu ja psa vehkeet on yleensä vikana kaikissa sellaisissa tilastoissa joista näkee laadun, katsastustilaston huonoon sijaan riittää yksi vaikka euron vika joka on kaikissa autoissa, jotain järkeä pitäisi osata käyttää kun näitä "tilastoja" arvioi. Mitä esim kertoo se että Saksassa Alfan on ollut JD powerin tuloksissa kärjessä?
Anonyymi: tilastot 11.3.2012 10:05

Anonyymi
Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.


Ovat sitten suunnitelleet ja rakentaneet valmiiksi rikkinäisen vaihdelaatikon. Taito sekin.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 10:08
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:51 HS: Mökkiveroon luvassa jopa 40 % korotus
07:29 Digitoday Facebookin Zuckerberg uskoo telepatian tulevan
06:01 Ei työtä, ei liikeideaa – löytyykö elanto täältä?
1.7. Terveiset euroryhmästä: Neuvottelut jäihin
1.7. Arvio: Näin paljon Suomi voi maksaa, jos Kreikka pettää
1.7. Bensan kysyntä ylitti kaikki ennusteet
1.7. Ryanair liittojen hampaissa: Lakko uhkaa
1.7. Migrit väitti: Saimme Suomesta jo luvan osallistua Fennovoimaan
1.7. "Kreikan ero eurosta ei saa olla enää tabu"
1.7. Ilta-Sanomat Asiantuntija: Suomen ulkopoliittinen johto "äärimmäisen vaikeassa" tilanteessa
1.7. Digitoday Päivitä iPhonesi – muuten puhelintasi voi vakoilla
1.7. Tsipras kannusti kreikkalaisia: "Ei" tuo paremman sopimuksen
1.7. Uutiskommentti Farssin aineksia: Migrit antoi jo itselleen hankeluvan
1.7. Lainan saantiin voi kulua melkein kuukausi? Pankit vastaavat
1.7. XOXOfeed lakkaa olemasta
1.7. Fennovoiman osakkaat vaikenevat – Fortumille ovi auki?
1.7. Digitoday Roaming-maksujen poistossa on kanto kaskessa – ja se löytyy Suomesta
1.7. Valio: Myyntipäätös ei liity Fennovoiman hakemukseen
1.7. Kreikan eurotaival: Näin tragedia eteni
1.7. Kreikka-uutiset piristävät markkinoita
1.7. Schäuble: Kreikka ei ole esittänyt perusteita jatkokeskustelulle
1.7. Valio vetäytyy Fennovoimasta
1.7. Mysteerivian ratkaisu lähellä – nastarenkaat syyllinen?
1.7. Odotus Kreikka-sovusta näkyi heti Italian ja Espanjan koroissa
1.7. Juncker pitää lehdistötilaisuuden – suora lähetys klo 13.15
1.7. FT: Tsipras valmis hyväksymään velkojien lainaehdot
1.7. Toyota-pomo erosi – toi maahan laittomasti särkylääkettä
1.7. Digitoday Jenkkien teletietojen massavakoilu saa jatkua
1.7. Nämä asiat ministeriö haluaa tietää Migritistä
1.7. Yle: Fennovoiman uuden osakkaan edustajat Suomeen
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20152015
VOLKSWAGEN14166924
TOYOTA8235867
SKODA7815409
FORD7104379
NISSAN6264068
VOLVO6024029
AUDI4853138
OPEL4512675
KIA4453276
MERCEDES-BENZ4362730
   
malli5/20152015
VOLKSWAGEN GOLF6452953
SKODA OCTAVIA4643392
NISSAN QASHQAI3942349
TOYOTA YARIS3601564
VOLKSWAGEN PASSAT3321854
FORD FOCUS2471293
FORD FIESTA1881185
SKODA FABIA165679
FORD MONDEO1611122
VOLVO V401591043
1841125

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy