Kirjaudu ▼
 

Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä

Tommi Lempinen
Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä
Alfa Romeo Giuliettan uusi TCT-automaattivaihteisto on käyttöominaisuuksiltaan joko ärsyttävä tai persoonallinen, ihan miten kukin haluaa tulkita. Luonnetta autossa ainakin on.
11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jo vuoden ajan markkinoilla ollut Giulietta on saanut varusteisiinsa kuusipykäläisen kaksoiskytkinvaihteiston, josta Alfa käyttää mallimerkintää TCT. Automaattilootan saa sekä kaksilitraisen dieselin että 1,4 -litraisen bensiiniturbon jatkeeksi.

TCT vähentää sekä kulutusta että päästöjä: manuaalivaihteistolla ei tällaisiin runsaan 120 gramman hiilidioksidipäästöihin yltäisi.

Muuten automaatin käyttömukavuus jakaa mielipiteitä.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä ainakaan bensamallin ja automaatin yhdistelmä ei ole parhaimmillaan leppoisassa kruisailussa.

Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.

Näitä ominaisuuksia voi itse kukin pitää joko ärsyttävinä, tai sitten ne voi ottaa osoituksena auton persoonallisesta italialaisesta luonteesta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vaihteistoa voi onneksi käyttää myös manuaalin tavoin.

Mutkaisessa ajossa auto on omiaan. Mukavuus on yllättävän hyvä jopa matalilla erikoisvanteilla ja jäykällä lisävarustealustalla.

Matkustamon takatilat ovat tälle korimallille tyypillisen ahtaat.

Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170 TCT

Hinta: 30489 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 250 Nm:
Kulutus: valmistajan ilmoittama 5,2, koeajossa 6,0 l/100 km
CO2: 121 g/km
Tavaratila: 350 l

Koeajajien mielestä auton parhaita piirteitä ovat ulkonäkö, kulutus sekä alustan ominaisuudet. Mallin hinnoittelukin on Alfaksi varsin kohtuullinen.

11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (68)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Myös aikoinaan alfan Selespeedvaihteisto toimi tökkien...eli pysyisivät manuaaleissa.
Anonyymi: Alfa 11.3.2012 7:23

Anonyymi
Meillä taas belarus on toiminut hyvin. Fiiatti ei pelaa kyntöhommissa.
Anonyymi: Pienviljelijä Siilin 11.3.2012 7:42

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 7:56

Anonyymi
Italialainen laatu on aika lailla samanlainen myytti kuin puhdas suomalainen ruoka.
Anonyymi: Timo Soinin painoine 11.3.2012 8:51

Anonyymi
Taas on pikkupojille mieluinen aihe.Mulla parhain sulla romu.Heh heh.
Anonyymi: Iippo Vinetto 11.3.2012 8:58

Anonyymi
ei se DSG sen paremmin toimi tai toimii riippuen ajajasta ja mielipiteestä, mutta ton otsikon olisi voinut valita hiukan eri tavalla, osoittaa jo jonkinlaista ennakkoasennetta
Anonyymi: toimittajat 11.3.2012 9:04

Anonyymi
Upea auto, mutta alfalta saisi vähitellen tulla 166:n seuraaja. Voisi perheellinenkin vihdoin ostaa italialaisen.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:06

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.


Unohtui lisätä että syystäkin niitä saa kolmasosalla premium merkkien hinnasta koska kukaan niistä ei enempää maksaisi. :D
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:40

Anonyymi
katsastustilastoilla ei ole mitään merkitystä laadun kanssa, rellu ja psa vehkeet on yleensä vikana kaikissa sellaisissa tilastoissa joista näkee laadun, katsastustilaston huonoon sijaan riittää yksi vaikka euron vika joka on kaikissa autoissa, jotain järkeä pitäisi osata käyttää kun näitä "tilastoja" arvioi. Mitä esim kertoo se että Saksassa Alfan on ollut JD powerin tuloksissa kärjessä?
Anonyymi: tilastot 11.3.2012 10:05

Anonyymi
Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.


Ovat sitten suunnitelleet ja rakentaneet valmiiksi rikkinäisen vaihdelaatikon. Taito sekin.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 10:08
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

20:21 Suomi-brändit brittimediassa – nakuilu ja "laatikkovauvat"
19:38 Satamien lastinkäsittelystä syntyi jälleen kiista
19:09 Kreikka: Emme suostu yhteistyöhön troikan kanssa
18:43 "Markkinat katsovat Fedin toimia liian kyyhkymäisesti"
18:12 Pohjolan asiantuntija: "Rankka" velkaleikkaus olisi parasta Kreikalle
17:46 Pian alkaa putkiremonttien buumi – osakkaat vaihtoon?
17:34 Nordean Sorjonen: Asuntoale on pian ohi
17:29 "Irak haluaa isomman siivun öljymarkkinoista"
17:03 Qatar Airways osti ison siivun British Airwaysistä
16:56 Digitoday Näin se menee kun on rahaa: Jay Z osti "Norjan Spotifyn"
16:27 Venäjän diplomaateille eniten parkkisakkoja – jättävät maksamatta
16:07 Saksa taipui: rekkakuskeille ei makseta minimipalkkaa
15:30 Ovet auki hakkereille – vika vaaransi miljoonat autot
15:27 Ilta-Sanomat Rinne tarjosi EIP:n paikkaa Urpilaiselle
15:08 Digitoday Miten ihmeessä S-ryhmän asiakkaita veloitettiin kahdesti väärin, Nets?
14:55 Huntsman irtisanoo 60 Porin pigmenttitehtaalta
14:44 Elisa ja Kone luisuvat pörssissä – Outokumpu kirii
14:27 Suomalaisrahastojen sijoitukset Venäjälle: -77 %
14:04 GE Healthcarelta iso investointi Suomeen
13:57 Elisa: E-kirjojen myynti kaksinkertaistui
13:26 S-ryhmän asiakkailta on veloitettu maksuja taas kahteen kertaan
13:26 Digitoday Suomi24:n sähköpostisotku: "Käyttäjien oikeuksia saatettu rikkoa"
12:56 Venäjä yllätti koronlaskulla – rupla halpenee
12:15 XXL tuo verkkokaupan päämajan Suomeen
12:08 Espanjan talous kasvoi nopeinta vauhtia seitsemään vuoteen
11:15 Digitoday Suomi24-käyttäjät päätyivät toistensa sähköposteihin
11:10 Selvitysmies Talvivaarasta: Kohtalo yhä avoin
10:40 Ilkka aloittaa yt-neuvottelut
10:31 Venäjä antoi Krimin siltaurakan Jokereiden ostajalle
10:25 Digitoday Ensimmäiset digitaaliset ajokortit tulevat
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki12/20142014
TOYOTA83612558
VOLKSWAGEN82712988
SKODA5899648
VOLVO5757695
MERCEDES-BENZ5255631
AUDI4966285
BMW4655023
FORD4367422
NISSAN3426437
RENAULT2971737
   
malli12/20142014
VOLKSWAGEN GOLF3556081
SKODA OCTAVIA3345868
TOYOTA AURIS2683823
RENAULT CLIO221882
TOYOTA AVENSIS2152668
NISSAN QASHQAI1774062
FORD MONDEO1671330
BMW 5-SARJA1661503
VOLKSWAGEN PASSAT1552202
MERCEDES-BENZ E-SARJA1521270

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy