Kirjaudu ▼
 

Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä

Tommi Lempinen
Alfa Romeo Giulietta vaatii kuskilta ymmärrystä
Alfa Romeo Giuliettan uusi TCT-automaattivaihteisto on käyttöominaisuuksiltaan joko ärsyttävä tai persoonallinen, ihan miten kukin haluaa tulkita. Luonnetta autossa ainakin on.
11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jo vuoden ajan markkinoilla ollut Giulietta on saanut varusteisiinsa kuusipykäläisen kaksoiskytkinvaihteiston, josta Alfa käyttää mallimerkintää TCT. Automaattilootan saa sekä kaksilitraisen dieselin että 1,4 -litraisen bensiiniturbon jatkeeksi.

TCT vähentää sekä kulutusta että päästöjä: manuaalivaihteistolla ei tällaisiin runsaan 120 gramman hiilidioksidipäästöihin yltäisi.

Muuten automaatin käyttömukavuus jakaa mielipiteitä.

Ilta-Sanomien koeajajien mielestä ainakaan bensamallin ja automaatin yhdistelmä ei ole parhaimmillaan leppoisassa kruisailussa.

Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.

Näitä ominaisuuksia voi itse kukin pitää joko ärsyttävinä, tai sitten ne voi ottaa osoituksena auton persoonallisesta italialaisesta luonteesta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vaihteistoa voi onneksi käyttää myös manuaalin tavoin.

Mutkaisessa ajossa auto on omiaan. Mukavuus on yllättävän hyvä jopa matalilla erikoisvanteilla ja jäykällä lisävarustealustalla.

Matkustamon takatilat ovat tälle korimallille tyypillisen ahtaat.

Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170 TCT

Hinta: 30489 euroa
Teho: 170 hv, vääntö 250 Nm:
Kulutus: valmistajan ilmoittama 5,2, koeajossa 6,0 l/100 km
CO2: 121 g/km
Tavaratila: 350 l

Koeajajien mielestä auton parhaita piirteitä ovat ulkonäkö, kulutus sekä alustan ominaisuudet. Mallin hinnoittelukin on Alfaksi varsin kohtuullinen.

11.3.2012 06:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (68)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Myös aikoinaan alfan Selespeedvaihteisto toimi tökkien...eli pysyisivät manuaaleissa.
Anonyymi: Alfa 11.3.2012 7:23

Anonyymi
Meillä taas belarus on toiminut hyvin. Fiiatti ei pelaa kyntöhommissa.
Anonyymi: Pienviljelijä Siilin 11.3.2012 7:42

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 7:56

Anonyymi
Italialainen laatu on aika lailla samanlainen myytti kuin puhdas suomalainen ruoka.
Anonyymi: Timo Soinin painoine 11.3.2012 8:51

Anonyymi
Taas on pikkupojille mieluinen aihe.Mulla parhain sulla romu.Heh heh.
Anonyymi: Iippo Vinetto 11.3.2012 8:58

Anonyymi
ei se DSG sen paremmin toimi tai toimii riippuen ajajasta ja mielipiteestä, mutta ton otsikon olisi voinut valita hiukan eri tavalla, osoittaa jo jonkinlaista ennakkoasennetta
Anonyymi: toimittajat 11.3.2012 9:04

Anonyymi
Upea auto, mutta alfalta saisi vähitellen tulla 166:n seuraaja. Voisi perheellinenkin vihdoin ostaa italialaisen.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:06

Anonyymi
Hienoja Alfoja saa käytettyinä kolmasosalla BMW:n ja Mersun hinnoista. Hinta/laatu/näyttävyyssuhde on ainakin kohdallaan umpitylsiin ja ylihintaisiin saksalaisiin verrattuna.


Unohtui lisätä että syystäkin niitä saa kolmasosalla premium merkkien hinnasta koska kukaan niistä ei enempää maksaisi. :D
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 9:40

Anonyymi
katsastustilastoilla ei ole mitään merkitystä laadun kanssa, rellu ja psa vehkeet on yleensä vikana kaikissa sellaisissa tilastoissa joista näkee laadun, katsastustilaston huonoon sijaan riittää yksi vaikka euron vika joka on kaikissa autoissa, jotain järkeä pitäisi osata käyttää kun näitä "tilastoja" arvioi. Mitä esim kertoo se että Saksassa Alfan on ollut JD powerin tuloksissa kärjessä?
Anonyymi: tilastot 11.3.2012 10:05

Anonyymi
Ajotyylistä ja -tilanteesta riippuen alasvaihdot kestävät joko aavistuksen liian kauan tai sitten ylös vaihtaminen vaatii kaasun hellittämistä. Myös vaihteiden kytkeytyminen mäkilähdöissä vaatii kuskilta tarkkaavaisuutta.


Ovat sitten suunnitelleet ja rakentaneet valmiiksi rikkinäisen vaihdelaatikon. Taito sekin.
Anonyymi: Nimetön 11.3.2012 10:08
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

15:39 "Meidän on laskettava hintoja pysyvästi kilpailun takia"
15:22 Analyysi EKP-pomo haluaa tällaisen yhteiskuntasopimuksen – eroaa Sipilän mallista
15:15 Ilta-Sanomat Essayah voitti ylivoimaisesti kristillisten puheenjohtajakilvan
15:14 Tutkija Nokian Kiina-liikkeestä: Haluaa hyvät suhteet valtioon
14:59 Turun yritysväki sättii VR:ää: "Kädet pystyyn -ratkaisu"
14:46 Pörssissä loivaa laskua Nokian ja Wärtsilän johdolla
14:22 Digitoday KSML: Soneran verkko-ongelmat jatkuvat yhä
14:01 Nokia, Alcatel-Lucent ja Kiinan valtio kimppaan
13:51 Työttömyys paheni – työssäkäyville tulossa lisälasku
13:02 Euroyritysten luottamus laski selvästi
12:51 VR:n loppuvuosi näyttää synkältä
12:36 Ilta-Sanomat Nämä junavuorot joutuvat leikkuriin
12:11 Hyytävän viikon saldo: 1310 voi saada potkut
12:09 Veturimiehet: Eduskunta sanelee nyt kohtalomme
11:58 VR karsii jopa 570 työpaikkaa – syynä hintakisa
10:49 VR:llä juuri info henkilöstövaikutuksista
10:47 Digitoday Google EU:lle: Mehän autamme kilpailijoita
09:51 Asunnot kallistuivat Helsingin seudun ulkopuolella
09:40 Vaahdon liiketappio syveni alkuvuonna
09:40 Lyhennysvapaita työttömiksi jääville – "Henkinen merkitys"
09:24 Anvia aikoo pörssiin
09:20 Säästöpankkiryhmä tahkosi ennätystuloksen alkuvuonna
09:08 Vaahto Groupin kaupankäynti keskeytettiin
09:08 New Yorkin pörssi jatkoi vahvassa nousussa
08:22 ESS: Vararikkoon joutuu yhä enemmän eläkeläisiä
07:50 Digitoday Päivä julki – Applelta odotetaan uusia puhelimia
07:46 HS: Espoolle tulossa miljoonalasku kadonneista tietokoneista
07:01 Kolumni BBC joutuu kutistuskuurille
06:02 "Jotain outoa tapahtui 1990-luvulla"
06:01 Suomi-keksintö innostaa ulkomailla – kotimaassa mollataan
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki7/20152015
VOLKSWAGEN11938117
TOYOTA8486715
SKODA8096218
FORD7355114
VOLVO6304659
KIA6073883
NISSAN5604628
OPEL4773152
AUDI3873525
MERCEDES-BENZ3783108
   
malli7/20152015
VOLKSWAGEN GOLF4963449
SKODA OCTAVIA4583850
NISSAN QASHQAI3832732
VOLKSWAGEN PASSAT3802234
TOYOTA YARIS2891853
FORD FIESTA2831468
KIA RIO2671374
TOYOTA AVENSIS2411525
VOLVO V402301273
FORD FOCUS1971490

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy