Kirjaudu ▼
 

Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen

Veikko Lautsi HS
Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen
Ranskalaisen PSA-yhtymän dieselhybridiautojen tulo Suomeen viivästyy loppuvuoteen asti. Yhtiö ei pysty vielä tuottamaan riittävästi pohjoisen oloihin sopivia Peugeotin ja Citroënin hybridimalleja.
17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

PSA-yhtymän piti alunperin saada maailman ensimmäiset dieselhybridimallinsa Citroën C5 Hybrid4 ja Peugeot 3008 HYbrid4 markkinoille jo keväällä 2011. Suomeen niitä mainostettiin tulevan keväällä 2012.

Euroopan-myynnin aloittaminen lykkäytyi kuitenkin pahasti, ja monessa maassa ensimmäisiä esittelyautoja nähtiin kaupoissa vasta viime joulun alla. Valmistajan mukaan autojen ennakkokysyntä on ollut odotettua kovempaa. Akku- ja sähkölaitteistokomponenttien pula on jarruttanut tuotannon kasvattamista.

Yhtiö onkin päättänyt täyttää eteläisten markkina-alueidensa kysynnän ensimmäiseksi, ja Pohjoismaiden kaltaiset syrjäiset myyntialueet saavat odottaa.

Suomeen dieselhybridejä saadaan valmistajan arvion mukaan aikaisintaan tämän vuoden loka-marraskuussa.

Lämpimien alueiden autot ovat valmistusteknisesti helpompia. Täkäläisiin oloihin myytävät autot pitää usein varustaa muun muassa perustuotantomalleista poikkeavilla lämmityslaitteistoilla ja muilla teknisillä lisäelementeillä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Teknisesti ranskalaishybrideissä on mielenkiintoisia, vielä käytettävyydeltään ja kestävyydeltään tuntemattomia ratkaisuja.

Esimerkiksi Peugeotin mallissa dieselmoottori on perinteisellä paikallaan edessä. Sähkömoottori sijaitsee takana jousituskomponenttien keskellä. Moottorien välillä ei ole mekaanista yhteyttä, vaan voimaa siirrellään ainoastaan elektroniikan avulla.

17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (24)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.
Anonyymi: mitä sitä pas****a, 17.2.2012 11:27

Anonyymi
Joo parempi vaan ajella moisilla siellä etelässä niin jotenkin toimivat. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkikioskilta.
Anonyymi: Lujaa laatua eiku... 17.2.2012 11:37

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.
Anonyymi: Börssibensalla kulke 17.2.2012 11:38

Anonyymi
Jännä vehje tulossa talvikeleille,etu tai takaveto.
Anonyymi: Hoikkapoika 17.2.2012 11:40

Anonyymi
Muurrhhhaa jytkäytän Rammsteinin kaakkoon ja kinkkua sulatan. Taustapeilissä ei näy mitään. Jytkyä putkeen!!!
Anonyymi: Räyh!!! 17.2.2012 11:41

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.


On se jannaa miten suomalaiset aina haukkuvat ulkomaalaisia tuotteita romuiksi vaikka omassa maassa ei tuoteta yhtaan mitaan, ei enaa edes kannykoita. Suomen teollisuus on Albanian tasoa.
Anonyymi: Suomi on pohjoisen A 17.2.2012 11:46

Anonyymi
Suomalaisten on parempi jatkaa ajamista Ladalla ja Skodalla. Nehan ovat tunnetusti ne suomalaisten suosikkiautot ja varmasti toimivat myos pakkasilla.
Anonyymi: Suomalainen lottovoi 17.2.2012 11:50

Anonyymi
Edes ranskalaisissa autoissa ei enää tarvitse viritellä keulalle viimasuojia pakkasella, mutta Volkswagen suosittelee näin tekemään, ettei huohotinputket jäädy ja kone halkea. Buhahahaa!!
Anonyymi: Kyllä hävettää ajaa 17.2.2012 11:51

Anonyymi
hybridi on tapa huijata ihmisiä kuvittelemaan että se säästää, jotakin. totuus on että kaksi moottoria painaa todella paljon ja normaal auto pelkällä polttomoottorilla säästää rutkasti enemmän rahaa ja on enemmän käytännöllinen.

se että tavallista polttoaineella kulkevaa ajoneuvoa verotetaan kovemmin koska se ei ole ¨ympäristöystävällinen¨ on väärin monella tapaa, mutta yksi on että se todellakin on ympäristöystävällisempi kuin sähköauto tai hybridi. sähköauton ja hybridin osat kuluvat nopeasti ja maksavat omaisuuden, eivätkä välttämättä toimi suomen olosuhteissa laisinkaan.
Anonyymi: Nimetön 17.2.2012 12:00

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.

Voisin vaikka uskoakin jos vain osaisit edes kirjoittaa "autosi" nimen oikein...taitaa olla ala-aste viela kesken?


vain gay puuttuu...
Anonyymi: U:n ja r:n välistä. 17.2.2012 12:03
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.6. Rikkaat köyhtyivät perjantaina ja maanantaina 196 miljardia dollaria
28.6. Dijsselbloem syyttää Faragea: "Elää omassa maailmassa"
28.6. Draghi varoittaa: Euroalueen talouskasvu voi tyssätä – taustalla Britannia
28.6. Lähteet: EU:n pankkivirasto jättää Lontoon Brexitin vuoksi
28.6. Metsä- ja finanssiyhtiöt palautuivat eilisen Brexit-syöksystä
28.6. Sirpa Pietikäinen: "Emme heitä jäsenmaita ulos"
28.6. Analyysi Näin "Ruotsin malli" vaikuttaisi eläkkeisiin
28.6. Digitoday Tältä näyttää kiristäjäviesti – älä todellakaan avaa
28.6. Nyt selvisi: suursijoittaja Soros löi vetoa Deutsche Bankin kurssilaskusta
28.6. KHO: Henkilö ei antanut selvitystä verottajalle – mätkyt sai määrätä silti
28.6. Helsingin pörssi elpyy – "rekyylipäivä ylöspäin"
28.6. EU:n valtasuhteet ovat koetuksella johtajien kokoontuessa Brysseliin – "Saksa on varovainen"
28.6. Keskuspankkikokous kutistui torsoksi – EKP:n Draghi kehotti yhtenäisyyteen
28.6. Digitoday Suomalainen virittelijän vimpain sai rahat kasaan 4 tunnissa
28.6. Video Brittiedustajalta suorat sanat Euroopan parlamentille – sai vastaansa buuauksia
28.6. DNA:n Leinonen Anvia-tarjouksesta: Raha ei ole ongelma
28.6. Digitoday Ärsyttääkö Googlen mainonta? Nyt se ärsyttää myös EU:ta
28.6. Comptelille yli 6 miljoonan euron tilaus Tanskasta
28.6. Digitoday Oululaisilta ex-nokialaisilta erikoinen puhelin – myynti alkaa ensi kuussa
28.6. Pörsseistä suli kahdessa päivässä 3 000 miljardia – Suomi pyörisi samalla summalla noin 50 vuotta
28.6. Anvia: DNA:n tarjous tuli varsin myöhään
28.6. Nokialle tilaus Telefónicalta Espanjasta
28.6. Taloussanomien uutiskirje kesätauolle
28.6. Digitoday Pienyrittäjä vei Windows 10 -pakkoasennuksen oikeuteen: Microsoft joutui korvaamaan
28.6. Asuntojen hinnat laskivat Helsingissä toukokuussa
28.6. Punta kääntyi nousuun – sijoittajat odottavat elvytystä
28.6. Digitoday Juoni tihenee – myös DNA lähti kisaamaan Anviasta
28.6. HS: Työeläkejohtaja haluaa jakaa eläkeriskiä kansalle
28.6. VW:n korvaussumma Yhdysvalloissa kasvamassa yli 15 miljardiin dollaria
28.6. Digitoday Löytyikö juuri uusi älypuhelinvaara? Pidä varasi sängyssä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy