Kirjaudu ▼
 

Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen

Veikko Lautsi HS
Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen
Ranskalaisen PSA-yhtymän dieselhybridiautojen tulo Suomeen viivästyy loppuvuoteen asti. Yhtiö ei pysty vielä tuottamaan riittävästi pohjoisen oloihin sopivia Peugeotin ja Citroënin hybridimalleja.
17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

PSA-yhtymän piti alunperin saada maailman ensimmäiset dieselhybridimallinsa Citroën C5 Hybrid4 ja Peugeot 3008 HYbrid4 markkinoille jo keväällä 2011. Suomeen niitä mainostettiin tulevan keväällä 2012.

Euroopan-myynnin aloittaminen lykkäytyi kuitenkin pahasti, ja monessa maassa ensimmäisiä esittelyautoja nähtiin kaupoissa vasta viime joulun alla. Valmistajan mukaan autojen ennakkokysyntä on ollut odotettua kovempaa. Akku- ja sähkölaitteistokomponenttien pula on jarruttanut tuotannon kasvattamista.

Yhtiö onkin päättänyt täyttää eteläisten markkina-alueidensa kysynnän ensimmäiseksi, ja Pohjoismaiden kaltaiset syrjäiset myyntialueet saavat odottaa.

Suomeen dieselhybridejä saadaan valmistajan arvion mukaan aikaisintaan tämän vuoden loka-marraskuussa.

Lämpimien alueiden autot ovat valmistusteknisesti helpompia. Täkäläisiin oloihin myytävät autot pitää usein varustaa muun muassa perustuotantomalleista poikkeavilla lämmityslaitteistoilla ja muilla teknisillä lisäelementeillä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Teknisesti ranskalaishybrideissä on mielenkiintoisia, vielä käytettävyydeltään ja kestävyydeltään tuntemattomia ratkaisuja.

Esimerkiksi Peugeotin mallissa dieselmoottori on perinteisellä paikallaan edessä. Sähkömoottori sijaitsee takana jousituskomponenttien keskellä. Moottorien välillä ei ole mekaanista yhteyttä, vaan voimaa siirrellään ainoastaan elektroniikan avulla.

17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (24)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.
Anonyymi: mitä sitä pas****a, 17.2.2012 11:27

Anonyymi
Joo parempi vaan ajella moisilla siellä etelässä niin jotenkin toimivat. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkikioskilta.
Anonyymi: Lujaa laatua eiku... 17.2.2012 11:37

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.
Anonyymi: Börssibensalla kulke 17.2.2012 11:38

Anonyymi
Jännä vehje tulossa talvikeleille,etu tai takaveto.
Anonyymi: Hoikkapoika 17.2.2012 11:40

Anonyymi
Muurrhhhaa jytkäytän Rammsteinin kaakkoon ja kinkkua sulatan. Taustapeilissä ei näy mitään. Jytkyä putkeen!!!
Anonyymi: Räyh!!! 17.2.2012 11:41

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.


On se jannaa miten suomalaiset aina haukkuvat ulkomaalaisia tuotteita romuiksi vaikka omassa maassa ei tuoteta yhtaan mitaan, ei enaa edes kannykoita. Suomen teollisuus on Albanian tasoa.
Anonyymi: Suomi on pohjoisen A 17.2.2012 11:46

Anonyymi
Suomalaisten on parempi jatkaa ajamista Ladalla ja Skodalla. Nehan ovat tunnetusti ne suomalaisten suosikkiautot ja varmasti toimivat myos pakkasilla.
Anonyymi: Suomalainen lottovoi 17.2.2012 11:50

Anonyymi
Edes ranskalaisissa autoissa ei enää tarvitse viritellä keulalle viimasuojia pakkasella, mutta Volkswagen suosittelee näin tekemään, ettei huohotinputket jäädy ja kone halkea. Buhahahaa!!
Anonyymi: Kyllä hävettää ajaa 17.2.2012 11:51

Anonyymi
hybridi on tapa huijata ihmisiä kuvittelemaan että se säästää, jotakin. totuus on että kaksi moottoria painaa todella paljon ja normaal auto pelkällä polttomoottorilla säästää rutkasti enemmän rahaa ja on enemmän käytännöllinen.

se että tavallista polttoaineella kulkevaa ajoneuvoa verotetaan kovemmin koska se ei ole ¨ympäristöystävällinen¨ on väärin monella tapaa, mutta yksi on että se todellakin on ympäristöystävällisempi kuin sähköauto tai hybridi. sähköauton ja hybridin osat kuluvat nopeasti ja maksavat omaisuuden, eivätkä välttämättä toimi suomen olosuhteissa laisinkaan.
Anonyymi: Nimetön 17.2.2012 12:00

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.

Voisin vaikka uskoakin jos vain osaisit edes kirjoittaa "autosi" nimen oikein...taitaa olla ala-aste viela kesken?


vain gay puuttuu...
Anonyymi: U:n ja r:n välistä. 17.2.2012 12:03
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

05:14 Puhelinliittymien vakuusmaksuilla ei ole euromääräistä rajaa
05:11 Näkökulma Auto ilman ajajaa – "Tested on German Autobahn"
05:10 Digitoday Pankkiautomaatti sanoi INSERT SYSTEM DISK – pitäisikö huolestua?
05:01 Täällä asuntosi arvo suli – katso yli 300 osoitetta
30.1. Digitoday Lumian Facebook sai ärsyttävän ominaisuuden – näin käytät vanhaan malliin
30.1. Nokia tulistui näppäimestä – uhkaa startupia oikeudella
30.1. Minskin neuvottelut karille – Itä-Ukrainassa siviiliuhreja
30.1. Suomi-brändit brittimediassa: nakuilu ja "laatikkovauvat"
30.1. Satamien lastinkäsittelystä syntyi jälleen kiista
30.1. Kreikka: Emme suostu yhteistyöhön troikan kanssa
30.1. "Markkinat katsovat Fedin toimia liian kyyhkymäisesti"
30.1. Pohjolan asiantuntija: "Rankka" velkaleikkaus olisi parasta Kreikalle
30.1. Pian alkaa putkiremonttien buumi – osakkaat vaihtoon?
30.1. Nordean Sorjonen: Asuntoale on pian ohi
30.1. "Irak haluaa isomman siivun öljymarkkinoista"
30.1. Qatar Airways osti ison siivun British Airwaysistä
30.1. Digitoday Näin se menee kun on rahaa: Jay Z osti "Norjan Spotifyn"
30.1. Venäjän diplomaateille eniten parkkisakkoja – jättävät maksamatta
30.1. Saksa taipui: rekkakuskeille ei makseta minimipalkkaa
30.1. Ovet auki hakkereille – vika vaaransi miljoonat autot
30.1. Ilta-Sanomat Rinne tarjosi EIP:n paikkaa Urpilaiselle
30.1. Digitoday Miten ihmeessä S-ryhmän asiakkaita veloitettiin kahdesti väärin, Nets?
30.1. Huntsman irtisanoo 60 Porin pigmenttitehtaalta
30.1. Elisa ja Kone luisuvat pörssissä – Outokumpu kirii
30.1. Suomalaisrahastojen sijoitukset Venäjälle: -77 %
30.1. GE Healthcarelta iso investointi Suomeen
30.1. Elisa: E-kirjojen myynti kaksinkertaistui
30.1. S-ryhmän asiakkailta on veloitettu maksuja taas kahteen kertaan
30.1. Digitoday Suomi24:n sähköpostisotku: "Käyttäjien oikeuksia saatettu rikkoa"
30.1. Venäjä yllätti koronlaskulla – rupla halpenee
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki12/20142014
TOYOTA83612558
VOLKSWAGEN82712988
SKODA5899648
VOLVO5757695
MERCEDES-BENZ5255631
AUDI4966285
BMW4655023
FORD4367422
NISSAN3426437
RENAULT2971737
   
malli12/20142014
VOLKSWAGEN GOLF3556081
SKODA OCTAVIA3345868
TOYOTA AURIS2683823
RENAULT CLIO221882
TOYOTA AVENSIS2152668
NISSAN QASHQAI1774062
FORD MONDEO1671330
BMW 5-SARJA1661503
VOLKSWAGEN PASSAT1552202
MERCEDES-BENZ E-SARJA1521270

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy