Kirjaudu ▼
 

Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen

Veikko Lautsi HS
Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen
Ranskalaisen PSA-yhtymän dieselhybridiautojen tulo Suomeen viivästyy loppuvuoteen asti. Yhtiö ei pysty vielä tuottamaan riittävästi pohjoisen oloihin sopivia Peugeotin ja Citroënin hybridimalleja.
17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

PSA-yhtymän piti alunperin saada maailman ensimmäiset dieselhybridimallinsa Citroën C5 Hybrid4 ja Peugeot 3008 HYbrid4 markkinoille jo keväällä 2011. Suomeen niitä mainostettiin tulevan keväällä 2012.

Euroopan-myynnin aloittaminen lykkäytyi kuitenkin pahasti, ja monessa maassa ensimmäisiä esittelyautoja nähtiin kaupoissa vasta viime joulun alla. Valmistajan mukaan autojen ennakkokysyntä on ollut odotettua kovempaa. Akku- ja sähkölaitteistokomponenttien pula on jarruttanut tuotannon kasvattamista.

Yhtiö onkin päättänyt täyttää eteläisten markkina-alueidensa kysynnän ensimmäiseksi, ja Pohjoismaiden kaltaiset syrjäiset myyntialueet saavat odottaa.

Suomeen dieselhybridejä saadaan valmistajan arvion mukaan aikaisintaan tämän vuoden loka-marraskuussa.

Lämpimien alueiden autot ovat valmistusteknisesti helpompia. Täkäläisiin oloihin myytävät autot pitää usein varustaa muun muassa perustuotantomalleista poikkeavilla lämmityslaitteistoilla ja muilla teknisillä lisäelementeillä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Teknisesti ranskalaishybrideissä on mielenkiintoisia, vielä käytettävyydeltään ja kestävyydeltään tuntemattomia ratkaisuja.

Esimerkiksi Peugeotin mallissa dieselmoottori on perinteisellä paikallaan edessä. Sähkömoottori sijaitsee takana jousituskomponenttien keskellä. Moottorien välillä ei ole mekaanista yhteyttä, vaan voimaa siirrellään ainoastaan elektroniikan avulla.

17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (24)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.
Anonyymi: mitä sitä pas****a, 17.2.2012 11:27

Anonyymi
Joo parempi vaan ajella moisilla siellä etelässä niin jotenkin toimivat. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkikioskilta.
Anonyymi: Lujaa laatua eiku... 17.2.2012 11:37

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.
Anonyymi: Börssibensalla kulke 17.2.2012 11:38

Anonyymi
Jännä vehje tulossa talvikeleille,etu tai takaveto.
Anonyymi: Hoikkapoika 17.2.2012 11:40

Anonyymi
Muurrhhhaa jytkäytän Rammsteinin kaakkoon ja kinkkua sulatan. Taustapeilissä ei näy mitään. Jytkyä putkeen!!!
Anonyymi: Räyh!!! 17.2.2012 11:41

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.


On se jannaa miten suomalaiset aina haukkuvat ulkomaalaisia tuotteita romuiksi vaikka omassa maassa ei tuoteta yhtaan mitaan, ei enaa edes kannykoita. Suomen teollisuus on Albanian tasoa.
Anonyymi: Suomi on pohjoisen A 17.2.2012 11:46

Anonyymi
Suomalaisten on parempi jatkaa ajamista Ladalla ja Skodalla. Nehan ovat tunnetusti ne suomalaisten suosikkiautot ja varmasti toimivat myos pakkasilla.
Anonyymi: Suomalainen lottovoi 17.2.2012 11:50

Anonyymi
Edes ranskalaisissa autoissa ei enää tarvitse viritellä keulalle viimasuojia pakkasella, mutta Volkswagen suosittelee näin tekemään, ettei huohotinputket jäädy ja kone halkea. Buhahahaa!!
Anonyymi: Kyllä hävettää ajaa 17.2.2012 11:51

Anonyymi
hybridi on tapa huijata ihmisiä kuvittelemaan että se säästää, jotakin. totuus on että kaksi moottoria painaa todella paljon ja normaal auto pelkällä polttomoottorilla säästää rutkasti enemmän rahaa ja on enemmän käytännöllinen.

se että tavallista polttoaineella kulkevaa ajoneuvoa verotetaan kovemmin koska se ei ole ¨ympäristöystävällinen¨ on väärin monella tapaa, mutta yksi on että se todellakin on ympäristöystävällisempi kuin sähköauto tai hybridi. sähköauton ja hybridin osat kuluvat nopeasti ja maksavat omaisuuden, eivätkä välttämättä toimi suomen olosuhteissa laisinkaan.
Anonyymi: Nimetön 17.2.2012 12:00

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.

Voisin vaikka uskoakin jos vain osaisit edes kirjoittaa "autosi" nimen oikein...taitaa olla ala-aste viela kesken?


vain gay puuttuu...
Anonyymi: U:n ja r:n välistä. 17.2.2012 12:03
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:36 Näin kalliiksi homerakennukset käyvät yhteiskunnalle
12:16 Yellen ennakoi Fedin nostavan korkoaan piakkoin
11:10 Ilta-Sanomat Tekeekö Ruotsi taas Suomelle ikävän tempun? Niinistö Ylellä: ”Ruotsalaiset ovat selvästi vähän noloina”
10:26 HS: Eläkesijoittajille miljoonien tappiot kasvuyrityksistä
07:12 Näkökulma Näin Saksassa: Metalliala neuvotteli peräti 4,8 prosentin palkankorotukset
06:03 Digitoday Saako Android-puhelimesi halutun päivityksen? Katso tästä
06:01 Jopa 253 000 lasta voi altistua homeelle – katso kartasta, missä ongelmia on
27.5. Snowden on nyt seksisymboli
27.5. Turvatyynyjen takaisinveto paisuu: "pelkääjän paikallakin" vikaa
27.5. Kohta robottikin "tuntee kipua"
27.5. USA:n talous kasvoi nopeammin kuin luultiin
27.5. Miksi pankkilainaa ei saa Suomessa kännykällä?
27.5. Monsanto-pomo voisi tienata yrityskaupasta 70 miljoonaa
27.5. 38 öljytankkeria jonottaa satamassa Ranskassa – jalostajat tyytyväisinä
27.5. Microsoftista lähteville heti uusia työtarjouksia – "Useat löytävät mielenkiintoisia tehtäviä"
27.5. Terex: Zoomlion ei saanut tehtyä sitovaa ostotarjousta
27.5. Rikkain prosentti on Suomessakin luultua rikkaampi
27.5. Digitoday Microsoft estää yleisimmät salasanat – jätti porsaanreikiä
27.5. Analyytikko: Fortum maksoi korkean hinnan Ekokemistä – "Aika paljon preemiota"
27.5. Konecranes kohoaa kauppojen varmistuttua
27.5. Tunnettu lamppumerkki kiinnostaa pörssissä – kurssi roimassa nousussa
27.5. Valtio kahmaisee lähes 200 miljoonan euron potin Ekokemin myynnistä
27.5. Digitoday Jättitutkimuksessa löytyi yhteys kännyköiden ja syövän väliltä
27.5. Kaupalle vahvistus – Fortum ostaa Ekokemin
27.5. R-kioskien omistaja perustaa yhtiön, jonka tavoitteena on turvata työpaikkoja
27.5. Digitoday "Jännittävä demonstraatio": Avaruusalus pudotetaan kovaa maahan
27.5. Pääkaupunkiseudun asuntohinnat kovassa kirissä
27.5. HKScan saa uuden toimitusjohtajan
27.5. Haastattelu Fortum vääntää ydinvoiman jatkosta Ruotsissa – reaktoreita uhattu sulkea
27.5. Digitoday Joko riitti? Google putsasi pöydän Java-käräjillä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy