Kirjaudu ▼
 

Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen

Veikko Lautsi HS
Ranskalaishybridit eivät vielä uskaltaudu Suomeen
Ranskalaisen PSA-yhtymän dieselhybridiautojen tulo Suomeen viivästyy loppuvuoteen asti. Yhtiö ei pysty vielä tuottamaan riittävästi pohjoisen oloihin sopivia Peugeotin ja Citroënin hybridimalleja.
17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

PSA-yhtymän piti alunperin saada maailman ensimmäiset dieselhybridimallinsa Citroën C5 Hybrid4 ja Peugeot 3008 HYbrid4 markkinoille jo keväällä 2011. Suomeen niitä mainostettiin tulevan keväällä 2012.

Euroopan-myynnin aloittaminen lykkäytyi kuitenkin pahasti, ja monessa maassa ensimmäisiä esittelyautoja nähtiin kaupoissa vasta viime joulun alla. Valmistajan mukaan autojen ennakkokysyntä on ollut odotettua kovempaa. Akku- ja sähkölaitteistokomponenttien pula on jarruttanut tuotannon kasvattamista.

Yhtiö onkin päättänyt täyttää eteläisten markkina-alueidensa kysynnän ensimmäiseksi, ja Pohjoismaiden kaltaiset syrjäiset myyntialueet saavat odottaa.

Suomeen dieselhybridejä saadaan valmistajan arvion mukaan aikaisintaan tämän vuoden loka-marraskuussa.

Lämpimien alueiden autot ovat valmistusteknisesti helpompia. Täkäläisiin oloihin myytävät autot pitää usein varustaa muun muassa perustuotantomalleista poikkeavilla lämmityslaitteistoilla ja muilla teknisillä lisäelementeillä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Teknisesti ranskalaishybrideissä on mielenkiintoisia, vielä käytettävyydeltään ja kestävyydeltään tuntemattomia ratkaisuja.

Esimerkiksi Peugeotin mallissa dieselmoottori on perinteisellä paikallaan edessä. Sähkömoottori sijaitsee takana jousituskomponenttien keskellä. Moottorien välillä ei ole mekaanista yhteyttä, vaan voimaa siirrellään ainoastaan elektroniikan avulla.

17.2.2012 11:20
Harry Kuurio, Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (24)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.
Anonyymi: mitä sitä pas****a, 17.2.2012 11:27

Anonyymi
Joo parempi vaan ajella moisilla siellä etelässä niin jotenkin toimivat. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkikioskilta.
Anonyymi: Lujaa laatua eiku... 17.2.2012 11:37

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.
Anonyymi: Börssibensalla kulke 17.2.2012 11:38

Anonyymi
Jännä vehje tulossa talvikeleille,etu tai takaveto.
Anonyymi: Hoikkapoika 17.2.2012 11:40

Anonyymi
Muurrhhhaa jytkäytän Rammsteinin kaakkoon ja kinkkua sulatan. Taustapeilissä ei näy mitään. Jytkyä putkeen!!!
Anonyymi: Räyh!!! 17.2.2012 11:41

Anonyymi
Ei noita ranskalaisromuja kannata tuoda tänne ollenkaan.


On se jannaa miten suomalaiset aina haukkuvat ulkomaalaisia tuotteita romuiksi vaikka omassa maassa ei tuoteta yhtaan mitaan, ei enaa edes kannykoita. Suomen teollisuus on Albanian tasoa.
Anonyymi: Suomi on pohjoisen A 17.2.2012 11:46

Anonyymi
Suomalaisten on parempi jatkaa ajamista Ladalla ja Skodalla. Nehan ovat tunnetusti ne suomalaisten suosikkiautot ja varmasti toimivat myos pakkasilla.
Anonyymi: Suomalainen lottovoi 17.2.2012 11:50

Anonyymi
Edes ranskalaisissa autoissa ei enää tarvitse viritellä keulalle viimasuojia pakkasella, mutta Volkswagen suosittelee näin tekemään, ettei huohotinputket jäädy ja kone halkea. Buhahahaa!!
Anonyymi: Kyllä hävettää ajaa 17.2.2012 11:51

Anonyymi
hybridi on tapa huijata ihmisiä kuvittelemaan että se säästää, jotakin. totuus on että kaksi moottoria painaa todella paljon ja normaal auto pelkällä polttomoottorilla säästää rutkasti enemmän rahaa ja on enemmän käytännöllinen.

se että tavallista polttoaineella kulkevaa ajoneuvoa verotetaan kovemmin koska se ei ole ¨ympäristöystävällinen¨ on väärin monella tapaa, mutta yksi on että se todellakin on ympäristöystävällisempi kuin sähköauto tai hybridi. sähköauton ja hybridin osat kuluvat nopeasti ja maksavat omaisuuden, eivätkä välttämättä toimi suomen olosuhteissa laisinkaan.
Anonyymi: Nimetön 17.2.2012 12:00

Anonyymi
Tallissa on jo kaksi Lambourhinia Musta ja punainen.

Voisin vaikka uskoakin jos vain osaisit edes kirjoittaa "autosi" nimen oikein...taitaa olla ala-aste viela kesken?


vain gay puuttuu...
Anonyymi: U:n ja r:n välistä. 17.2.2012 12:03
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

09:34 Sekä vienti että tuonti laskivat selvästi heinäkuussa
09:20 Vakuutusyhtiö pidättelee remonttireiskoja: pieni unohdus voi maksaa tonneja
08:51 Weidmann: Saksa ei kaipaa lisää budjettielvytystä
08:17 Yritysten rekisteröinnit Panamaan romahtaneet tietovuodon jälkeen
07:28 Ilta-Sanomat Lehti: Näin Trumpin firma kiersi Kuuban kauppasaartoa
07:10 Kolumni Joka neljäs olut samasta hanasta
06:26 Digitoday Ei hyvältä näytä: Pohjoismaisten firmojen verkot avoinna hyökkääjille
06:21 Digitoday "Huikea mahdollisuus kasvuun" - F-Secure lupaa kyberturvaa ja yritysostoja
29.9. Tanska maksoi satoja tuhansia verovinkkaajalle
29.9. Daimler haastaa Teslan sähkö-Mersulla
29.9. Digitoday Microsoft sen sanoi: Kuluttajien Windows-puhelimet historiaa
29.9. Digitoday Musiikkijätti syntymässä? Spotify neuvottelee jättiostoksesta
29.9. EU alkaa tutkia: Syrjiikö Saksa osaa autoilijoista?
29.9. Digitoday HP pahoittelee – tavallaan: Aikoo sittenkin sallia kilpailijoiden musteet printtereissään
29.9. Fed-pomot: Koronnosto lähenee
29.9. Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
29.9. Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
29.9. Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
29.9. Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
29.9. Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
29.9. Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
29.9. Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
29.9. Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
29.9. Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
29.9. Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
29.9. PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
29.9. Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
29.9. Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
29.9. Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
29.9. PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy