Kirjaudu ▼
 

Ollila vetämään tiemaksuja selvittävää työryhmää

Lehtikuva
Ollila vetämään tiemaksuja selvittävää työryhmää
Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty vetämään tiemaksujärjestelmän käyttöönottoa selvittävää työryhmää. Työryhmä aloittaa puhtaalta pöydältä, ja työryhmän sihteerin, liikenneneuvos Tuomo Suvannon mukaan tämä voi tarkoittaa sitä, että tiemaksujärjestelmää ei esitetä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty tienkäyttömaksuja pohtivan työryhmän puheenjohtajaksi. Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä selvittää muun muassa, miten Suomen tulisi edetä tiemaksujärjestelmien käyttöönotossa pitkällä aikavälillä.

Ollilan vetämän työryhmän tarkoituksena on selvittää, miten oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä kohti päästään.

– Lähdemme tekemään selvitystä avoimin mielin. Keskeisin kysymys on selvittää, mitkä ovat tiemaksuille asetettavat tavoitteet eli mitä niillä pyritään saavuttamaan. Onko tavoitteena liikenteen sujuvoittaminen, päästöjen vähentäminen, liikenneväylien rahoittaminen vaiko jokin muu tavoite, Ollila sanoo tiedotteessa.

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) pitää oikeudenmukaisen liikenteen hinnoittelun selvittämistä yhtenä hallituskautensa tärkeimpänä asiana.

– Ollilan tehtävä puheenjohtajana on haastava ja odotan tuloksia mielenkiinnolla. Annan työryhmälle kaiken tukeni ja työrauhan, Kyllönen toteaa tiedotteessa.

Työryhmän toimikausi päättyy vuoden 2013 lopussa. Työryhmän tarkoituksena ei ole kuitenkaan työskennellä hiljaisuudessa kahta vuotta, työryhmän sihteeri, liikenneneuvos Tuomo Suvanto kommentoi Taloussanomille.

– Tässä yritetään vuorovaikutteisesti ja avoimesti toimia. Tulemme kertomaan matkan varrella missä mennään, Suvanto sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Suvannon mukaan työryhmä selvittää kevään aikana kansainvälisiä kokemuksia ja kertoo niistä kesäkuussa. Tämän jälkeen ryhmä lähtee pohtimaan teknisiä ratkaisuja.

Työryhmän tehtäväksi on asetettu selvittää tiemaksuja, ja Suvannon mukaan työryhmä lähtee työskentelemään puhtaalta pöydältä.

– Tuloshan voi olla se, että Suomi on niin harvaan asuttu maa, että tänne ei kannata luoda tiemaksujärjestelmää.

Tiemaksut ovat yleistyneet viime vuosina, ja lähes kaikissa Euroopan unionin jäsenvaltioissa on käytössä erilaisia tienkäyttömaksuja.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (104)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kokoontua kannattaa aina.
Anonyymi: kokousmaksu nyt kuit 3.2.2012 13:39

Anonyymi
Mikäli Suomeen tulee ruuhkamaksuja, niitä ei voi mitenkään perustella muualle kuin pk-seudulle.

Tai ottaen huomioon meidän ministereiden ÄOn niin eiköhän ne tule joka kylään ja korpeen.
Anonyymi: Miljoona sulle miljo 3.2.2012 13:39

Anonyymi
"Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty tienkäyttömaksuja pohtivan työryhmän puheenjohtajaksi".

Pääsi arvoiseensa tehtävänn;). Onneksi olkoon.
Anonyymi: Molli-Jorman unelmad 3.2.2012 13:40

Anonyymi
Eikös nykyinen järjestelmä ole ihan hyvä. Autoilijat maksaa infran ja julkisen liikeenteen. Vai pitääkö autoilijoiden maksaa julkinen terveydenhuolto ja Nokian alasajon myötä syntynyt veroaukkokin?
Anonyymi: ? 3.2.2012 13:40

Anonyymi
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) pitää oikeudenmukaisen liikenteen hinnoittelun selvittämistä yhtenä hallituskautensa tärkeimpänä asiana.


Rikkaiden pitäisi maksaa oikeudenmukainen prosentti veroja tiestön ylläpitämiseksi. Tiestömaksut pitääkin toteuttaa progressiivisina. Voitaisiin huomioida esimerkiksi miten kallilla autolla tiellä ajetaan.
Anonyymi: Oikealla asialla oll 3.2.2012 13:41

Anonyymi
Kyllä sitä maksaa pitää, jos kahden suomalaisen elämät kohtaavat risteyksessä.
Anonyymi: tapaus 3.2.2012 13:42

Anonyymi
Herra bildenberkki mukana hankkeessa, joka tulee johtamaan siihen että meitä kansalaisia valvotaan entistä enemmän. Kätevää kun saadaan autoihinkin sitten valvontahärvelit. Ei riitä eliitille se, että nyt jo valvotaan sähköposteja, vakoillaan puhelimia ja sosiaalista mediaa. Tervetuloa NWO!!
Anonyymi: Nimetön 3.2.2012 13:42

Anonyymi
Onko tämä se brandy-Jorma?
Anonyymi: teeveestä tutunnäköi 3.2.2012 13:43

Anonyymi
Lisää tasaveroja luvassa? Keskituloisen kansan kuppaaminen sen kuin kiihtyy. Tätä se kokoomuspolitiikka teettää.
Anonyymi: jo riittää 3.2.2012 13:50

Anonyymi
Ollila tekee tiemaksutoiminnasta yritystoimintaa. Myy sen yrityksen pikavoitoilla ulkomaisille sijoittajille ja tämän jälkeen ulkomaiset rahoittajat rahastavat suomalaiset kuiviksi.
Anonyymi: Nimetön 3.2.2012 13:51
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20142014
TOYOTA8858538
VOLKSWAGEN8709337
SKODA7066988
FORD5015222
KIA4724197
NISSAN4354489
VOLVO4245303
OPEL4203419
AUDI3974630
MERCEDES-BENZ3763653
   
malli8/20142014
SKODA OCTAVIA4144324
VOLKSWAGEN GOLF3964360
TOYOTA AURIS2762355
TOYOTA YARIS2591964
NISSAN QASHQAI2573002
KIA RIO1921500
VOLKSWAGEN PASSAT1551622
FORD FIESTA1471502
TOYOTA AVENSIS1361801
BMW 3-SARJA1351399

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy