Kirjaudu ▼
 

Ollila vetämään tiemaksuja selvittävää työryhmää

Lehtikuva
Ollila vetämään tiemaksuja selvittävää työryhmää
Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty vetämään tiemaksujärjestelmän käyttöönottoa selvittävää työryhmää. Työryhmä aloittaa puhtaalta pöydältä, ja työryhmän sihteerin, liikenneneuvos Tuomo Suvannon mukaan tämä voi tarkoittaa sitä, että tiemaksujärjestelmää ei esitetä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty tienkäyttömaksuja pohtivan työryhmän puheenjohtajaksi. Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä selvittää muun muassa, miten Suomen tulisi edetä tiemaksujärjestelmien käyttöönotossa pitkällä aikavälillä.

Ollilan vetämän työryhmän tarkoituksena on selvittää, miten oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä kohti päästään.

– Lähdemme tekemään selvitystä avoimin mielin. Keskeisin kysymys on selvittää, mitkä ovat tiemaksuille asetettavat tavoitteet eli mitä niillä pyritään saavuttamaan. Onko tavoitteena liikenteen sujuvoittaminen, päästöjen vähentäminen, liikenneväylien rahoittaminen vaiko jokin muu tavoite, Ollila sanoo tiedotteessa.

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) pitää oikeudenmukaisen liikenteen hinnoittelun selvittämistä yhtenä hallituskautensa tärkeimpänä asiana.

– Ollilan tehtävä puheenjohtajana on haastava ja odotan tuloksia mielenkiinnolla. Annan työryhmälle kaiken tukeni ja työrauhan, Kyllönen toteaa tiedotteessa.

Työryhmän toimikausi päättyy vuoden 2013 lopussa. Työryhmän tarkoituksena ei ole kuitenkaan työskennellä hiljaisuudessa kahta vuotta, työryhmän sihteeri, liikenneneuvos Tuomo Suvanto kommentoi Taloussanomille.

– Tässä yritetään vuorovaikutteisesti ja avoimesti toimia. Tulemme kertomaan matkan varrella missä mennään, Suvanto sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Suvannon mukaan työryhmä selvittää kevään aikana kansainvälisiä kokemuksia ja kertoo niistä kesäkuussa. Tämän jälkeen ryhmä lähtee pohtimaan teknisiä ratkaisuja.

Työryhmän tehtäväksi on asetettu selvittää tiemaksuja, ja Suvannon mukaan työryhmä lähtee työskentelemään puhtaalta pöydältä.

– Tuloshan voi olla se, että Suomi on niin harvaan asuttu maa, että tänne ei kannata luoda tiemaksujärjestelmää.

Tiemaksut ovat yleistyneet viime vuosina, ja lähes kaikissa Euroopan unionin jäsenvaltioissa on käytössä erilaisia tienkäyttömaksuja.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (104)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kokoontua kannattaa aina.
Anonyymi: kokousmaksu nyt kuit 3.2.2012 13:39

Anonyymi
Mikäli Suomeen tulee ruuhkamaksuja, niitä ei voi mitenkään perustella muualle kuin pk-seudulle.

Tai ottaen huomioon meidän ministereiden ÄOn niin eiköhän ne tule joka kylään ja korpeen.
Anonyymi: Miljoona sulle miljo 3.2.2012 13:39

Anonyymi
"Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila on nimitetty tienkäyttömaksuja pohtivan työryhmän puheenjohtajaksi".

Pääsi arvoiseensa tehtävänn;). Onneksi olkoon.
Anonyymi: Molli-Jorman unelmad 3.2.2012 13:40

Anonyymi
Eikös nykyinen järjestelmä ole ihan hyvä. Autoilijat maksaa infran ja julkisen liikeenteen. Vai pitääkö autoilijoiden maksaa julkinen terveydenhuolto ja Nokian alasajon myötä syntynyt veroaukkokin?
Anonyymi: ? 3.2.2012 13:40

Anonyymi
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) pitää oikeudenmukaisen liikenteen hinnoittelun selvittämistä yhtenä hallituskautensa tärkeimpänä asiana.


Rikkaiden pitäisi maksaa oikeudenmukainen prosentti veroja tiestön ylläpitämiseksi. Tiestömaksut pitääkin toteuttaa progressiivisina. Voitaisiin huomioida esimerkiksi miten kallilla autolla tiellä ajetaan.
Anonyymi: Oikealla asialla oll 3.2.2012 13:41

Anonyymi
Kyllä sitä maksaa pitää, jos kahden suomalaisen elämät kohtaavat risteyksessä.
Anonyymi: tapaus 3.2.2012 13:42

Anonyymi
Herra bildenberkki mukana hankkeessa, joka tulee johtamaan siihen että meitä kansalaisia valvotaan entistä enemmän. Kätevää kun saadaan autoihinkin sitten valvontahärvelit. Ei riitä eliitille se, että nyt jo valvotaan sähköposteja, vakoillaan puhelimia ja sosiaalista mediaa. Tervetuloa NWO!!
Anonyymi: Nimetön 3.2.2012 13:42

Anonyymi
Onko tämä se brandy-Jorma?
Anonyymi: teeveestä tutunnäköi 3.2.2012 13:43

Anonyymi
Lisää tasaveroja luvassa? Keskituloisen kansan kuppaaminen sen kuin kiihtyy. Tätä se kokoomuspolitiikka teettää.
Anonyymi: jo riittää 3.2.2012 13:50

Anonyymi
Ollila tekee tiemaksutoiminnasta yritystoimintaa. Myy sen yrityksen pikavoitoilla ulkomaisille sijoittajille ja tämän jälkeen ulkomaiset rahoittajat rahastavat suomalaiset kuiviksi.
Anonyymi: Nimetön 3.2.2012 13:51
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:26 Vanhanen Ylelle Suomen Pankin johtajavalinnoista: Sukupuolella on merkitystä
10:19 Venäjä aikoo myydä osuutensa kahdesta öljy-yhtiöstä
07:12 Saksalainen ruuvijätti sijoittaa voittojaan taiteeseen ja perustaa taidemuseoita
06:14 Digitoday Yksi kuva sen kertoo – tässä näppärin tapa käyttää nappikuulokkeita
06:05 Kaikki irti matalista koroista – selvitimme, pitäisikö nyt ottaa asuntolainaan 10 vuoden korko
30.9. Venäjä heltyi tiukasta osinkovaatimuksesta
30.9. Taksi- ja bussikyydit samalla maksulla – keksintö leviää Suomen kaupunkeihin
30.9. Biotie poistui tänään Helsingin pörssistä
30.9. Huhu leviää: Deutsche Bankin osake ampaisi
30.9. Italian ongelmapankin roskalainoille löytyi ehkä ostajia
30.9. Kolumbialaiset äänestävät rauhasta – maa odottaa turisteja ja investointeja
30.9. S-ryhmä lähetti oudon laskun – "Kaikkien näkökulmasta hullua"
30.9. Digitoday Hyvästi Rosetta: Tässä luotaimen viimeinen kuva ennen törmäystä
30.9. CGI vähentää 215 työntekijää
30.9. Keskisuomalainen: Jatkamme ostokohteiden katselua, tase on vahva
30.9. Kulutusluottojen määrä kääntyi kasvuun
30.9. Arvio: Pörssi kärsii, jos USA:n presidentinvaalista tulee tiukka
30.9. Digitoday Suomen Microsoftin Windows-pomo vaihtuu
30.9. Pankkihermoilu jatkuu pörssissä
30.9. Turismi tukee Espanjaa – elokuu oli ennätyskuukausi
30.9. Digitoday Merikaapeli alkaa näkyä: Palvelinkeskusjätti avaa Suomeen solmukohdan
30.9. Deutsche Bankin pääjohtaja rauhoitteli henkilökuntaa: Huhut asiakaspaosta perusteettomia
30.9. Keskisuomalainen ostaa Mediatalo ESA:n
30.9. Deutsche Bankin osake syöksyi pohjalukemiin – myös Commerzbank selvässä laskussa
30.9. Päätös tuli: Componentan yrityssaneeraus käynnistyy
30.9. Lindholm MT:ssä: Varusteleka otti mallia Ikeasta
30.9. Digitoday IPhonen salaava viestisovellus: Totuus on hieman toinen
30.9. Sekä vienti että tuonti laskivat selvästi heinäkuussa
30.9. Vakuutusyhtiö pidättelee remonttireiskoja: pieni unohdus voi maksaa tonneja
30.9. Weidmann: Saksa ei kaipaa lisää budjettielvytystä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki8/20162016
VOLKSWAGEN10619100
TOYOTA10158785
FORD8626986
SKODA8127912
OPEL7335162
KIA6065041
NISSAN4865065
MERCEDES-BENZ4833973
AUDI3884156
VOLVO3825013
   
malli8/20162016
SKODA OCTAVIA4603932
VOLKSWAGEN GOLF3803421
OPEL ASTRA3582663
NISSAN QASHQAI2993072
FORD FIESTA2851891
TOYOTA AURIS2732527
KIA RIO2421826
TOYOTA YARIS2122271
VOLKSWAGEN POLO2111420
FORD FOCUS2092531

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy