Kirjaudu ▼
 

Audi rökittää Mersua ja BMW:tä

Bloomberg News
Audi rökittää Mersua ja BMW:tä
Saksalaisilla laatuautojen valmistajilla on menossa kaikkien aikojen vuosi. Parhaiten kisassa on pärjännyt Audi, joka on ottanut nopeasti kiinni markkinoita hallitsevia Mercedes-Benziä ja BMW:tä.
23.12.2011 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Brittiläisen Economist -lehden tutkimusyksikkö EIU arvioi, että Audi ohittaa kuluvan vuoden kokonaismyynnissä Mercedes-Benzin ensimmäisen kerran.

Saksalaisten autojen myyntikilpailun kärjessä keikkuva BMW on sekin joutunut myöntämään, että Audi on tulossa ja kovaa.

Kuluvan vuoden yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana Audi myi yhteensä 1,193 miljoonaa autoa. Määrä oli peräti kahdeksantoista prosenttia viime vuoden vastaavaa suurempi.

Mercedes-Benz puolestaan myi tammi–marraskuussa 1,137 miljoonaa autoa eli seitsemän prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Maailman ykkönen premium-luokassa on edelleen BMW, joka myi yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana 1,252 miljoonaa autoa. BMW:n myynti kasvoi kolmetoista prosenttia.

EIU arvioi, että saksalaisen autokolmikon kaikki jäsenet tehnevät tänä vuonna omat myyntiennätyksensä. Markkinat ovat kasvaneet etenkin Kiinassa, jossa saksalaiset autot ovat erityisen arvostettuja. Audin myynti Kiinassa on kasvanut tänä vuonna yli neljänkymmenen prosentin vauhtia.

Audi ykkönen
Suomessa

Volkswagen-konserniin kuuluva Audi on asettanut tavoitteekseen kasvaa maailman suurimmaksi laatuautojen valmistajaksi vuoteen 2015 mennessä. EIU:n mukaan yhtiö saattaa hyvinkin saavuttaa tavoitteensa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toinen syy Audin menestykseen ovat EIU:n mukaan yhtiön kunnianhimoiset suunnitelmat uusien mallien tuomisesta markkinoille. Audilla oli viime vuonna 22 eri mallia, ja mallimäärän arvioidaan nousevan 40:ään vuoteen 2015 mennessä.

Uusista malleista A7 ja A1 on jo tuotu markkinoille. A7 on Mersun CLS:n ja A1 BMW:n Mini-sarjan kilpailija.

Suomen markkinoilla saksalaiskolmikon suurin on Audi, joka myi vuoden yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana 5 796 autoa. Mersuja kaupattiin  4 713 kappaletta, kun taas BMW:n myynti oli 3 693 kappaletta.

23.12.2011 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (159)


Anonyymi
saa siinä tulla rinnalle sudittaa kuka vaan, quattro rocks! hyvää joulua ja pitäkää vasen kaista auki! ;)
Anonyymi: torsen inside 24.12.2011 2:28

Anonyymi

Bemarilla ajaakin nykyään menestyvät herrasmiehet. Vihainen myyntinäätä aloittaa työsuhde Audi A3:lla, johon hän on omalla rahalla hommannut isommat vanteet. Herrasmies puolestaan ottaa autoedun rahana ja hankkii aidon loistavalla moottorilla varustetun BMW:n


Bemari ja herrasmies samassa virkkeessä? Yhtäkään herrasmies bemaristia en ole henkilökohtaisesti tavannut, liikenteessäkin ajetaan kun siat.

Koko automerkki 'Bmw' kuvastaa vain snobismia parhaimmillaan. Pelkkä alapään jatke.
Anonyymi: neiti nokkonen 24.12.2011 5:29

Anonyymi
Markkinointi on vain pieni osa Audin menestymista myyntitilaistoissa, kuluttajat aanestavat jaloillaan.

Yhtaan vaheksymatta BMW, MB:ta, Lexusta, Volvoa ja Infinitia, Audi tekee todella hienoja autoja ja menestys nakyy myos eri maiden vertailuissa. Audissa on mielestani parempi laatuvaikutelma kuin kilpailijoissa ja myos luotettavuus on kohdallaan verrattuna mm. Bemariin ja Mersuun (joka 2000-luvun alussa joutui rajuihin saastotoimiin). Nelivetoiset Audit on loistavia ajettavia ja etuvetoisetkin hyvia, autot on hyvin hinnoiteltu (kiitos VAG:n, pystytaan kayttamaan samoja osia VW:n, Audin ja Lamborghinin valilla), kojetaulut upean nakoisia, hienot moottorit (diesel, TFSI..).

Heikkouksia... huoltopalvelu, jousitus on edelleen Audin akilleen kantapaa ja sisamelutaso voitaisiin saada lahemmaksi BMW:ta. Bmw:n 6 sylinterisen aanimaailmaa on vaikea voittaa samoin kuin takavetoisen hauskuutta.

Perheesta loytyy Audi A6 3.0TDI, Bmw 330 ja VW GTI ja myos naista merkeista katson seuraavaa autoani. Myin pois Nissan Sunnyn viime vuonna ja se oli kaikista vahavikaisin ja kaikin puolin erinomainen tarkoitukseensa (siirtymisesta paikasta A paikkaan B).


kiitos aidosta kommentista. täällä on melko fanaattista porukaa. se vaan osoittaa että kirveltää kun huomaa totuuden. ja hassatut rahat. ja jos sen kestää niin siitä vaan.
Anonyymi: joku muu kun snobi 24.12.2011 7:44

Anonyymi
Bemarilla ajaakin nykyään menestyvät herrasmiehet. Vihainen myyntinäätä aloittaa työsuhde Audi A3:lla, johon hän on omalla rahalla hommannut isommat vanteet. Herrasmies puolestaan ottaa autoedun rahana ja hankkii aidon loistavalla moottorilla varustetun BMW:n

Bemari ja herrasmies samassa virkkeessä? Yhtäkään herrasmies bemaristia en ole henkilökohtaisesti tavannut, liikenteessäkin ajetaan kun siat.

Koko automerkki 'Bmw' kuvastaa vain snobismia parhaimmillaan. Pelkkä alapään jatke.


300-sarja on juppibemari, 500-sarja on pappabemu. Pappamalleja voivat ajaa herrasmiehet. Näin se on aina mennyt. 6/7/8-sarjat eivät sitten ole enää tavallisille pulliaisille.
Anonyymi: Nimetön 24.12.2011 8:25

Anonyymi
Minulle kelpaisi Mersun CLS, BMW:n 6-sarja ja Audin RS. Voisin ottaa vaikka kaikki tämän tila-autoni sijaan. Kateelliset täällä kitisee. Hienoja merkkejä ovat.
Anonyymi: Nimetön 24.12.2011 8:26

Anonyymi
Mersu kunnon moottorilla, väh. V6 ja kaikilla varusteilla; siinä Klonkswagen-tekeleet ja teini-BMW:t on kaukana takana.

Mutta suurin osa täällä ei ole edes uusilla em. Mersuilla päässeet ajamaan, joten mitäpä niistä tietäisitte.
Anonyymi: terveisiä Saksasta 24.12.2011 9:56

Anonyymi
Miksi Audi myy?

Syy on hyvinkin yksinkertainen, uusien mersujen muotoilu puhuttaa ehkä ikäluokassa +60v - kuollut.

Bemarilla on edes pikkuisen paremman näköisiä laitteita, uusi vitossarja on ihan suht koht. ok näköinen, mutta mutta.... Audi mallisarjoillaan kolmosesta kasiin on aina näyttänyt sporttiselta ja coolilta, vetoaa juuri niihin nuoriin aikuisiin ja aikuisiin miehiin ikäluokassa 25v - 50v jotka uusia premium autoja ostavat.

Laadulla on pienen pieni merkityksensä, mutta näissä +50k? autoissa ( kaikki mainitut merkit pienimmät mallit poislukien ) brändi ja desing vaikuttaa vieläpä laatua enemmän ostopäätökseen.

Lisäksi Audin Quatro neliveto on yksi automaailman käsite

Kuka 35v menestyvä mies ostaa mersun? Hei haloo!? Ei todellakaan ketään!


Niin, no jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa. Hyvin yksinkertaista.

Kyllä tuolla allekirjoittaneen ikkunan takana on ainakin ihan kyllästymiseen asti teitä Opelisteja kuolailemassa.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eiköhän se kuitenkin ole niin, että Mersun muotoilu on aivan ylivertaista (http://www.mercedes-benz.fi).

Toki jos puhutaan vain niistä malleista, joihin kaiken maailman pikkupomoilla on varaa niin Mersulta saa sillähinnalla hyvännäköiset vanteet. oikeat premium-autot onkin sitten erikseen :D
Anonyymi: Jorma 24.12.2011 10:27

Anonyymi
Bemari on Bemari vaikka Audissa tai Mersussa paistaisi.
Anonyymi: Parempi että menevät 24.12.2011 10:56

Anonyymi
Turha sitä täällä on jauhaa paskaa ja haukkua mitäkin automerkkiä, antaa vain tulosten puhua puolestaan ja tällä kertaa audi on vain sielä kärjessä. :)
Anonyymi: sissus sentään! 24.12.2011 10:59

Anonyymi
Audin logo 4 rengasta on typerä.


Tiedätkö, mistä tämä logo kertoo? Ota selvää niin palataan sitten asiaan.
Anonyymi: BMW 24.12.2011 11:44
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20142014
VOLKSWAGEN13607299
TOYOTA9266842
SKODA8305568
FORD7584060
VOLVO6184272
KIA5503274
MERCEDES-BENZ4942898
NISSAN4863595
AUDI4663799
OPEL4482580
   
malli6/20142014
VOLKSWAGEN GOLF5383468
SKODA OCTAVIA4733457
TOYOTA AURIS3431861
NISSAN QASHQAI3332435
VOLKSWAGEN PASSAT2491235
FORD FOCUS2481330
FORD FIESTA2281156
TOYOTA AVENSIS2071542
VOLKSWAGEN POLO193700
KIA RIO1821140

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy