Kirjaudu ▼
 

Audi rökittää Mersua ja BMW:tä

Bloomberg News
Audi rökittää Mersua ja BMW:tä
Saksalaisilla laatuautojen valmistajilla on menossa kaikkien aikojen vuosi. Parhaiten kisassa on pärjännyt Audi, joka on ottanut nopeasti kiinni markkinoita hallitsevia Mercedes-Benziä ja BMW:tä.
23.12.2011 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Brittiläisen Economist -lehden tutkimusyksikkö EIU arvioi, että Audi ohittaa kuluvan vuoden kokonaismyynnissä Mercedes-Benzin ensimmäisen kerran.

Saksalaisten autojen myyntikilpailun kärjessä keikkuva BMW on sekin joutunut myöntämään, että Audi on tulossa ja kovaa.

Kuluvan vuoden yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana Audi myi yhteensä 1,193 miljoonaa autoa. Määrä oli peräti kahdeksantoista prosenttia viime vuoden vastaavaa suurempi.

Mercedes-Benz puolestaan myi tammi–marraskuussa 1,137 miljoonaa autoa eli seitsemän prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Maailman ykkönen premium-luokassa on edelleen BMW, joka myi yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana 1,252 miljoonaa autoa. BMW:n myynti kasvoi kolmetoista prosenttia.

EIU arvioi, että saksalaisen autokolmikon kaikki jäsenet tehnevät tänä vuonna omat myyntiennätyksensä. Markkinat ovat kasvaneet etenkin Kiinassa, jossa saksalaiset autot ovat erityisen arvostettuja. Audin myynti Kiinassa on kasvanut tänä vuonna yli neljänkymmenen prosentin vauhtia.

Audi ykkönen
Suomessa

Volkswagen-konserniin kuuluva Audi on asettanut tavoitteekseen kasvaa maailman suurimmaksi laatuautojen valmistajaksi vuoteen 2015 mennessä. EIU:n mukaan yhtiö saattaa hyvinkin saavuttaa tavoitteensa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toinen syy Audin menestykseen ovat EIU:n mukaan yhtiön kunnianhimoiset suunnitelmat uusien mallien tuomisesta markkinoille. Audilla oli viime vuonna 22 eri mallia, ja mallimäärän arvioidaan nousevan 40:ään vuoteen 2015 mennessä.

Uusista malleista A7 ja A1 on jo tuotu markkinoille. A7 on Mersun CLS:n ja A1 BMW:n Mini-sarjan kilpailija.

Suomen markkinoilla saksalaiskolmikon suurin on Audi, joka myi vuoden yhdentoista ensimmäisen kuukauden aikana 5 796 autoa. Mersuja kaupattiin  4 713 kappaletta, kun taas BMW:n myynti oli 3 693 kappaletta.

23.12.2011 12:19
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (159)


Anonyymi
saa siinä tulla rinnalle sudittaa kuka vaan, quattro rocks! hyvää joulua ja pitäkää vasen kaista auki! ;)
Anonyymi: torsen inside 24.12.2011 2:28

Anonyymi

Bemarilla ajaakin nykyään menestyvät herrasmiehet. Vihainen myyntinäätä aloittaa työsuhde Audi A3:lla, johon hän on omalla rahalla hommannut isommat vanteet. Herrasmies puolestaan ottaa autoedun rahana ja hankkii aidon loistavalla moottorilla varustetun BMW:n


Bemari ja herrasmies samassa virkkeessä? Yhtäkään herrasmies bemaristia en ole henkilökohtaisesti tavannut, liikenteessäkin ajetaan kun siat.

Koko automerkki 'Bmw' kuvastaa vain snobismia parhaimmillaan. Pelkkä alapään jatke.
Anonyymi: neiti nokkonen 24.12.2011 5:29

Anonyymi
Markkinointi on vain pieni osa Audin menestymista myyntitilaistoissa, kuluttajat aanestavat jaloillaan.

Yhtaan vaheksymatta BMW, MB:ta, Lexusta, Volvoa ja Infinitia, Audi tekee todella hienoja autoja ja menestys nakyy myos eri maiden vertailuissa. Audissa on mielestani parempi laatuvaikutelma kuin kilpailijoissa ja myos luotettavuus on kohdallaan verrattuna mm. Bemariin ja Mersuun (joka 2000-luvun alussa joutui rajuihin saastotoimiin). Nelivetoiset Audit on loistavia ajettavia ja etuvetoisetkin hyvia, autot on hyvin hinnoiteltu (kiitos VAG:n, pystytaan kayttamaan samoja osia VW:n, Audin ja Lamborghinin valilla), kojetaulut upean nakoisia, hienot moottorit (diesel, TFSI..).

Heikkouksia... huoltopalvelu, jousitus on edelleen Audin akilleen kantapaa ja sisamelutaso voitaisiin saada lahemmaksi BMW:ta. Bmw:n 6 sylinterisen aanimaailmaa on vaikea voittaa samoin kuin takavetoisen hauskuutta.

Perheesta loytyy Audi A6 3.0TDI, Bmw 330 ja VW GTI ja myos naista merkeista katson seuraavaa autoani. Myin pois Nissan Sunnyn viime vuonna ja se oli kaikista vahavikaisin ja kaikin puolin erinomainen tarkoitukseensa (siirtymisesta paikasta A paikkaan B).


kiitos aidosta kommentista. täällä on melko fanaattista porukaa. se vaan osoittaa että kirveltää kun huomaa totuuden. ja hassatut rahat. ja jos sen kestää niin siitä vaan.
Anonyymi: joku muu kun snobi 24.12.2011 7:44

Anonyymi
Bemarilla ajaakin nykyään menestyvät herrasmiehet. Vihainen myyntinäätä aloittaa työsuhde Audi A3:lla, johon hän on omalla rahalla hommannut isommat vanteet. Herrasmies puolestaan ottaa autoedun rahana ja hankkii aidon loistavalla moottorilla varustetun BMW:n

Bemari ja herrasmies samassa virkkeessä? Yhtäkään herrasmies bemaristia en ole henkilökohtaisesti tavannut, liikenteessäkin ajetaan kun siat.

Koko automerkki 'Bmw' kuvastaa vain snobismia parhaimmillaan. Pelkkä alapään jatke.


300-sarja on juppibemari, 500-sarja on pappabemu. Pappamalleja voivat ajaa herrasmiehet. Näin se on aina mennyt. 6/7/8-sarjat eivät sitten ole enää tavallisille pulliaisille.
Anonyymi: Nimetön 24.12.2011 8:25

Anonyymi
Minulle kelpaisi Mersun CLS, BMW:n 6-sarja ja Audin RS. Voisin ottaa vaikka kaikki tämän tila-autoni sijaan. Kateelliset täällä kitisee. Hienoja merkkejä ovat.
Anonyymi: Nimetön 24.12.2011 8:26

Anonyymi
Mersu kunnon moottorilla, väh. V6 ja kaikilla varusteilla; siinä Klonkswagen-tekeleet ja teini-BMW:t on kaukana takana.

Mutta suurin osa täällä ei ole edes uusilla em. Mersuilla päässeet ajamaan, joten mitäpä niistä tietäisitte.
Anonyymi: terveisiä Saksasta 24.12.2011 9:56

Anonyymi
Miksi Audi myy?

Syy on hyvinkin yksinkertainen, uusien mersujen muotoilu puhuttaa ehkä ikäluokassa +60v - kuollut.

Bemarilla on edes pikkuisen paremman näköisiä laitteita, uusi vitossarja on ihan suht koht. ok näköinen, mutta mutta.... Audi mallisarjoillaan kolmosesta kasiin on aina näyttänyt sporttiselta ja coolilta, vetoaa juuri niihin nuoriin aikuisiin ja aikuisiin miehiin ikäluokassa 25v - 50v jotka uusia premium autoja ostavat.

Laadulla on pienen pieni merkityksensä, mutta näissä +50k? autoissa ( kaikki mainitut merkit pienimmät mallit poislukien ) brändi ja desing vaikuttaa vieläpä laatua enemmän ostopäätökseen.

Lisäksi Audin Quatro neliveto on yksi automaailman käsite

Kuka 35v menestyvä mies ostaa mersun? Hei haloo!? Ei todellakaan ketään!


Niin, no jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa. Hyvin yksinkertaista.

Kyllä tuolla allekirjoittaneen ikkunan takana on ainakin ihan kyllästymiseen asti teitä Opelisteja kuolailemassa.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eiköhän se kuitenkin ole niin, että Mersun muotoilu on aivan ylivertaista (http://www.mercedes-benz.fi).

Toki jos puhutaan vain niistä malleista, joihin kaiken maailman pikkupomoilla on varaa niin Mersulta saa sillähinnalla hyvännäköiset vanteet. oikeat premium-autot onkin sitten erikseen :D
Anonyymi: Jorma 24.12.2011 10:27

Anonyymi
Bemari on Bemari vaikka Audissa tai Mersussa paistaisi.
Anonyymi: Parempi että menevät 24.12.2011 10:56

Anonyymi
Turha sitä täällä on jauhaa paskaa ja haukkua mitäkin automerkkiä, antaa vain tulosten puhua puolestaan ja tällä kertaa audi on vain sielä kärjessä. :)
Anonyymi: sissus sentään! 24.12.2011 10:59

Anonyymi
Audin logo 4 rengasta on typerä.


Tiedätkö, mistä tämä logo kertoo? Ota selvää niin palataan sitten asiaan.
Anonyymi: BMW 24.12.2011 11:44
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

13:11 Gurut Saksasta: Uusia "kreikkoja" varten tarvitaan mekanismi
13:06 GM investoi miljardeja Chevroletiin
12:43 Orionin liikevaihto pieneni ja kannattavuus väheni
12:38 Putinin uusi käsky: Länsiruoka pitää tuhota
11:53 Venäjän talous kutistui roimasti
11:33 Väki vähenee, bonuksia ropisee: "Voisivat näyttää esimerkkiä"
11:08 UPM kohensi tulostaan – kulukuuri puree
10:48 It-viikko HP:ltä juro pukeutumiskäsky – Suomessa firma ei ui liiveihin
10:08 It-viikko Ei ihan näpertelyä: iPhone-väärentäjillä oli oma tehdas
09:36 Asunnot halpenivat koko maassa
09:09 YIT:n riippakivi: Liikevaihto Venäjällä laski 40 prosenttia
08:16 It-viikko Facebookin ja Nokian Internet.org avautuu kaikille operaattoreille
08:13 Financial Times Immosesta: "Paasaus paljasti jännitteet"
07:41 HS: Hallitus ottamassa vetovastuun Talvivaarasta
07:12 Kolumni Syntyykö yhteiskuntasopimus?
06:01 Saitko potkut? Näin kerrot siitä työhaastattelussa
27.7. Kaksi yhtiötä kertoi tänään yt-neuvotteluista
27.7. Ilta-Sanomat Ruotsin vesiltä löytyi sukellusveneen hylky – ”voi hyvinkin olla venäläinen”
27.7. Miljoonia ihmisiä vaarantanut autojätti sai ennätyssakot
27.7. It-viikko Vuotanut vakoiluohjelma vääriin käsiin: näin tarkistat oman koneesi
27.7. Väyrystä tukenut ekonomisti varoittaa rinnakkaismarkasta
27.7. Tutkimus: Muistiongelmiin auttaa luonnollinen lääke
27.7. Ukrainan tulitauko rakoilee: "Taistelut kiihtyneet"
27.7. Haastattelu Toimitusjohtaja: Rasistinen puhe toisi potkut
27.7. Ilta-Sanomat Soini astuu julkisuuteen erikoishaastattelussa: ”Immonen harjataan siellä huolella”
27.7. IMF: Eurojohtajat eivät saa suistua omahyväisyyteen
27.7. It-viikko Hyvät vitsit kalliit – twiittivarkaat jäivät kiinni
27.7. Analyysi Pankit eivät kanna riskejä, joten sinä kannat
27.7. It-viikko Windows 10:n päivitystoiminto voi tehdä koneesta käyttökelvottoman
27.7. Kiinan ryminä hermostuttaa – pörssissä laskupäivä
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki6/20152015
VOLKSWAGEN14166924
TOYOTA8235867
SKODA7815409
FORD7104379
NISSAN6264068
VOLVO6024029
AUDI4853138
OPEL4512675
KIA4453276
MERCEDES-BENZ4362730
   
malli5/20152015
VOLKSWAGEN GOLF6452953
SKODA OCTAVIA4643392
NISSAN QASHQAI3942349
TOYOTA YARIS3601564
VOLKSWAGEN PASSAT3321854
FORD FOCUS2471293
FORD FIESTA1881185
SKODA FABIA165679
FORD MONDEO1611122
VOLVO V401591043
1841125

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy