Kirjaudu ▼
 

Oliko lento myöhässä? Hae korvausta

Lehtikuva
Oliko lento myöhässä? Hae korvausta
Myöhästyneen lennot matkustajat voivat jatkossa saada korvausta, parhaimmillaan useita satoja euroa. EY-tuomioistuin antoi eilen uuden linjauksen myöhästymisistä ja matkustajien korvauksista, kertoo Aamulehti.
20.11.2009 08:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tuomioistuimen mukaan vähintään kolme tuntia aikataulusta myöhässä saapuvan lennon matkustajat voivat vaatia lentoyhtiöltä korvausta. Ehtona kuitenkin on, että viivästyminen ei johdu poikkeuksellisista olosuhteista.

Aikaisemmin korvausta on voinut saada, jos lentovuoro on peruttu kokonaan. Korvauksen suuruus on 250–600 euroa. Tuomioistuin katsoo nyt, ettei ole syytä kohdella eri tavalla matkustajia, joiden lennot ovat myöhässä, kertoo Aamulehti.

Lentoyhtiö voi välttyä maksamasta korvausta, jos myöhästyminen johtuu poikkeuksellisista olosuhteista linjaa tuomioistuin. Poikkeuksellinen olosuhde ei kuitenkaan ole esimerkiksi koneessa ilmennyt vika.

Tuomioistuin otti kantaa myöhästymisen korvaamiseen Saksan ja Itävallan oikeusistuimien pyynnöstä. Maissa matkustajat ovat vaatineet korvauksia Condorin ja Air Francen lentojen yli 20 tunnin myöhästymisistä.

∇ Mainos ∇
20.11.2009 08:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (11)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kokonaisen päivän viivästyi lentomme Lontoosta Helsinkiin lakon vuoksi, silti SUURI kiitos Finnairin henkilökunnalle (ei lentäjille).
Korvaavat liput Finnair hoiti eismerkillisesti!!!!!
Ainoa suuri lisämenoerä budjettiin tuli ylimääräisestä hotelliyöstä, no lomalla onneksi.
Anonyymi: Kiitos Finnair henki 20.11.2009 9:13

Anonyymi
Ettei vaan alettaisi koneiden huolllossa hosua tämän seurauksena.
Anonyymi: Turvallisuus ensin 20.11.2009 9:29

Anonyymi
Mitenkäs sitten pitää toimia, jos se korvauskin on myöhässä?
Anonyymi: Zuila 20.11.2009 9:37

Anonyymi
Taitaa Finnair ja VR olla samanlaisia korvauksen maksajia.

VR: "emme tulkitse 30min jättämää myöhästymiseksi"
Anonyymi: onko tuo nyt sitten 20.11.2009 9:59

Anonyymi
Hakekaa ihmeessä korvausta jos jouduitte pakosta yöpymään 5 tähden hotellissa kuten Finnairin lentäjät?
Anonyymi: Finnair varmaan korv 20.11.2009 10:52

Anonyymi
Koko ongelma poisttuu kun lippuihin lisätään maininta, mahdolliset aikataulumuutokset mahdollisia ilman eri ilmoitusta, näin se pitäisi hoitaa eikä kellään ole nokan koputtamista eli shut the fuck up.
Anonyymi: Lähtee kun lähtee 20.11.2009 11:02

Anonyymi
Naita on tullut nahtya. Surkein esitys on KLM, jonka lennot perutaan tai myohastyy yhtenaan. Ne yrittaa aina valehdella ja vaittaa, ettei heilla ole mitaan vastuuta. Tama ei ole totta.

Ala usko lentoyhtion paskapuhetta, vaan vaadi oikeuksiasi. Itse olen saanut peruutetusta lennosta 600 euron korvauksen, mutta piti taistella pitkaan. Eivat myontaneet mitaan ja valehtelivat pain naamaa. Aluksi.

Aani muuttuu kellossa, kun huomaavat etta vastassa ei ole lammasmainen kuluttaja, vaan joku joka tuntee saannot.
Anonyymi: Koskenkanttaaja 20.11.2009 11:11

Anonyymi
Lentoyhtiö voi välttyä maksamasta korvausta, jos myöhästyminen johtuu poikkeuksellisista olosuhteista linjaa tuomioistuin. Poikkeuksellinen olosuhde ei kuitenkaan ole esimerkiksi koneessa ilmennyt vika.


Tämä lisää varmasti lentoturvallisuutta, kun on selkeästi "halvempaa" lähteä rikkinäisellä koneella ilmaan kuin korjata vika. HYVÄ EU!
Anonyymi: Nimetön 20.11.2009 11:23

Anonyymi
Ihmiset lentelevät jatkuvasti päät märkinä eri paikkoihin, eivätkö he koskaan saavu perille ja pysy siellä?
Anonyymi: Hautuumaako vasta py 20.11.2009 11:33

Anonyymi
Ja mitäs luulette lippujen hintojen käyvän? Nythän osan mielestä liput pitäisivät olla vielä halvempia ja korvauksia pitäisi maksaa kaikesta mahdollisesta.
Anonyymi: dgdg 20.11.2009 12:06
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki9/20142014
TOYOTA10089546
VOLKSWAGEN89310230
SKODA7367724
FORD6645886
VOLVO6565959
NISSAN5885077
KIA5844781
MERCEDES-BENZ4444097
AUDI3845014
OPEL3623781
   
malli9/20142014
SKODA OCTAVIA4054729
VOLKSWAGEN GOLF3994759
TOYOTA AURIS3662721
NISSAN QASHQAI3293331
FORD FIESTA2461748
KIA RIO2221722
TOYOTA YARIS2142178
VOLKSWAGEN PASSAT1721794
TOYOTA AVENSIS1701971
VOLVO V401681346

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy