Kirjaudu ▼
 

Nettiyhtiö Lastminute kohentaa tulosennusteitaan

Verkko-ostosten määrä nelinkertaistui vuoden sisällä
9.5.2001 00:00
Anna MÃ¥rd
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Lontoo Viimehetken matkoja ja lippuja kaupitteleva nettiyhtiö Lastminute.com kohentaa omia ennusteitaan. Aikaisemmin yhtiö odotti tappiokierteen katkeavan ensi vuoden lopussa, mutta nykyisten lukujen valossa se pääsee voitolle jo vuoden sisällä.

Vielä viimeksi kuluneella vuosineljänneksellä yhtiön tappiot kasvoivat 30 prosenttia viime vuoteen verrattuna, mutta edellisestä vuosineljänneksestä ne kuitenkin kutistuivat.

Yhtiön perustajat Brent Hoberman ja Martha Lane Fox ovat saaneet lokakuusta alkaen vetoapua uudelta hallituksen puheenjohtajalta Allan Leightonilta.

Brittiläisen Lastminuten kaupanteko on vielä tuntuvasti tappiollista, sillä jokaisesta liikevaihtomarkasta tulee toinen mokoma takkiin.

Yhtiön johtotroikka perustaa tulevaisuudenuskonsa voimakkaaseen kasvuun, vahvaan ja aikaisempaa hitaammin tyhjenevään kassaan, asiakashankinnan halpenemiseen ja vahvaan brandiin. Leightonin avulla yhtiö on onnistunut myös kustannusjahdissaan.

Euroopan avainmarkkinoilla

Lastminuten tappioista osa perustuu yritysostoihin, joita yhtiö on tehnyt niin Ranskassa kuin Saksassakin. Ostettujen yritysten haltuunotto on vaatinut investointeja, mutta nyt yhtiö toimii eurooppalaisittain kolmessa merkittävimmässä maassa.

Kuluneen vuoden aikana Lastminuten myynti on nelinkertaistunut ja on nyt lähes 40 miljoonaa markkaa neljännesvuodessa. Samaan aikaan uusasiakashankinta on halventunut lähes kolmanneksen. Nykyisin yhtiön markkinointikulut jokaista uutta asiakasta kohti vajaat 250 markkaa.

Lastminute oli nettiyhtiöiden pörssiromahduksen ensimmäisiä uhreja. Hyvin pian listautumisensa jälkeen yhtiö sai katsella osakekurssinsa luisua alamäkeen, mutta aivan viime aikoina sen kurssi on hivenen kohentunut.

∇ Mainos ∇
9.5.2001 00:00
Anna MÃ¥rd
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä